сряда, 29 април 2020 г.

"Светеца в черно"


Светеца в черно


Въпреки, че много хора в църквата в Ефес бяха пияници, клюкари, или просто долнопробни хора, Павел не реши да ги идентифицира по този начин.


Джони Кеш е паметник на музикалната индустрия. Той се смята за един от най-влиятелните музиканти на 20-ти век и е приет в Кънтри Музиката, Залата на славата, Рокендрол Залата на Славата, Музикалната Зала на славата. Въпреки, че той е бил успешен музикант, Кеш разбива първия си брак и в определени моменти от живота си се бореше с наркотиците и алкохола. Независимо от греховете си, Джони Кеш е светец. Защо? Защото той беше в Христос.

Когато четем различни писма от Новия завет, ние сме склонни да четем поздравите в началото набързо или просто да ги пропуснем изобщо, сякаш те не са важни. Ако ние се отнасяхме към поздрава на Павел към Ефесяните по този начин, ние ще пропуснем нещо наистина важно. Павел посочи, че всички в църквата са "светци, в Христос Исус "(Ефесяни 1:1 "Павел, с Божията воля апостол на Иисус Христос, до светиите и верните в Христос Иисус, които са в Ефес:").

Въпреки, че много хора в църквата в Ефес бяха пияници, клюкари, или просто долнопробни хора, Павел не реши да ги идентифицира по този начин. Той знаеше, че ако сме "в Христос Исус", тогава ние сме светци. Ето защо той избра да поздрави църквата по този начин.

Римляни 7: 13-25
"Тогава това ли, което е добро, стана смърт за мен? Да не бъде! Но грехът, за да се показва, че е грях, ми причини смърт чрез това добро нещо, така че чрез заповедта грехът да стане много по-греховен. Защото знаем, че законът е духовен; а пък аз съм от плът, продаден под греха. Защото не зная какво правя; понеже не върша това, което искам, а онова, което мразя, него върша. Но ако върша това, което не искам, съм съгласен със закона, че е добър. И така, сега вече не аз върша това, а грехът, който живее в мен. Защото зная, че в мен, тоест в моята плът, не живее нищо добро; понеже желание за доброто имам, но не и сила да го върша. Защото доброто, което желая, не върша; а злото, което не желая, него върша. Но ако върша това, което не желая, то вече не го върша аз, а грехът, който живее в мен. И така, намирам такъв закон, че при мен, който желая да върша доброто, злото присъства. Защото, колкото за вътрешното ми естество, аз се наслаждавам в Божия закон; но в частите на тялото си виждам различен закон, който воюва против закона на ума ми и ме заробва под закона на греха, който е в частите ми. Окаян аз човек! Кой ще ме избави от това тяло на смъртта? Благодаря на Бога чрез Иисус Христос, нашия Господ! И така, сам аз с ума слугувам на Божия закон, а с плътта – на закона на греха."

Защо Павел не разбираше собствените си действия?
(Той открива, че върши именно онова, което мразеше, и не винаги е имал силата да направи това, което е правилно.)

Към кого Павел се обръща за помощ да не съгрешава?
(Той поглежда към Исус Христос, за да го освободи от затвора на греха му.)

В Христос, Павел е бил светец. И все пак в Христос, Павел се е борил с греха и е вършел това, което е било правилно. В Христос, Джони Кеш е бил светец. И все пак, в Христос, Джони Кеш също се е борил с неговите грехове и е правил това, което е правилно.

Какво можете да научите от техния опит?
(В Христос, все още можем да се борим с греха, но Исус Христос, дори и да не сме перфектни, ще ни избави от наказанието и силата на греха.)

молитва

Благодари на Исус Христос, че те е избавил от наказанието и силата на греха.

Няма коментари:

Публикуване на коментар