петък, 20 март 2015 г.

Вяра срещу чувства

Ние ходим чрез вяра, не чрез виждане!- казва 2Коринтяни5:7 .Това би трябвало да е така във всеки аспект от живота ни.Много християни духовно са ту горе, ту долу. Много пъти, когато ги видите, те са в долината, другия път като ги видите, те са на върха на планината. Следващия път, когато ги видите те са на половината път между долината и планинския връх. Следващия път и те не знаят къде са!Къде са били и къде отиват.Те се надяват просто че ще имат един ... щастлив ден! може би! И на вас ви е толкова жал за тях! Амин!
Понякога шокирам хората като им казвам. Аз съм християнин, този месец ще се навършат 51 години откакто съм християнин. Хората говорят за долина, аз не знам за какво говорят, никога досега не съм бил в долината! Аз не планирам да влизам в долината.- Е, добре, но не си ли имал някой тест или изпитание? - Разбира се, разбира се, разбира се! - Добре, това искаме да кажем, когато говорим за това че сме в долината.- Добре, но това не ме събаря, когато имам изпитания. Аз се издигам над тях! Минавам над тях така да се каже! Аз съм щастлив по време на тестовете и изпитанията. Аз повече хваля Господа докато съм в проблеми, отколкото докато всичко е наред! Всеки може да слави Господа, когато стените падат, но Израел трябваше да хвали Господа преди да паднат стените на Ерихон, всеки ще хвали Господа когато стените са вече долу. но е нужна вяра, за да хвалим Господа, когато стените все още стоят. Амин!
Понякога разказвам една история, струва ми се че Светият дух ме води в тази посока: Веднъж през 1949 водех събрание в църквата, в която бях пастор и я бях напуснал  през 1944. Една жена ми каза: Помните ли дъщеря ми Алин? - Да, помня я.- Бях пастор там 4 години и си спомням, че тя веднъж дойде в църквата и аз я срещнах.Сега тя живееше в Сейнт Антонио, Тексас. Тя имаше тумор, който не бе оперирала досега. Сега беше в болница за да бъде оперирана, но бяха открили, че тя има и диабет, така че те не можеха да я оперират. Трябвало първо да свалят захарта. По това време тя влязла в кома и докторите казали: Тя никога няма да излезе от комата. Няма никаква надежда!- И така, те извикали майка и. -Майка и ми каза: Така че сега тръгвам за натам. Ние стояхме в двора на църквата и говорехме. тя ме помоли: Бихте ли положили ръце на тази кърпичка?- Положих ръце и се помолих. Сега, дъщеря и не познаваше Господа, никога не е била изпълнена със Святия дух, но преди няколко години тя дошла до олтара и била родена отново. Майката отишла в Сейнт Антонио и сложила кърпичката върху  дъщеря си. Минутата, в която тази кърпичка я докоснала, тя се върнала в съзнание, започнала да се моли, и мигновено Бог я възстановил. Била изпълнена със Святия дух и започнала да говори на езици. Тя никога не е била кръщавана със Святия дух. Започнала да маха маркучите от ръцете си и казала- Аз съм излекувана в името на Исус! Сестрата дошла и се опитала да я успокои, извикали доктора, и той дошъл и дори и сложили нещо за да я приспят, но то нямало никакъв ефект върху нея, тя просто продължавала да хвали Бог и да говори на езици. Те я държали там още 2-3 дни и не могли да намерят никаква следа от нищо- туморът бил изчезнал, кръвната захар била нормална. След третия ден, лекарите казали: -Не разбираме това, това прилича на чудо. Тя се опитала да плати на 3ма от лекарите, но те и казали: Не, не искаме нищо. Ние видяхме чудо! Амин!
Но като мина време, един ден тя и сестра и се появиха на входната врата, няколко години по-късно. И тя имаше друг тумор. Докторът казал, че няма връзка между двата. Друг тумор, в друга част на тялото и. Аз просто казах: Господ те излекува един път, той ще те излекува и втори път.Хвалете Господа!- Да но, брат Хейгън.Тя се разплака - аз всъщност не съм дошла за това. Всъщност аз направих такава каша от живота си, бях женена 4 пъти- по това време тя не беше женена- направих такава бъркотия от живота си, ако можех да се върна назад, там където бях с Бог, ще съм готова да умра и да отида на Небето.- От това което тя каза, разбрах че тя е отстъпила от Бог, че тя не е в добри отношения с Бог.Затова аз започнах да работя с нея, разглеждайки този въпрос.Благодарим на Бог -блудният син се е завърнал и Бог го е приел обратно. Амин. Ако признаем греховете си..., дадох и всички тези библейски стихове, за да може да се върне в добрите си отношения с Бог. Казах им: Нека да се помолим. Застанахме на колене-  жена ми, тя и сестра и, и аз във всекидневната. Аз и казах: не е нужно да ми разказваш какво ти се се случило - тя реагираше толкова лошо на това, че аз си мислех, че  че трябва да е направила нещо много лошо. Би трябвало да е ужасно.Би трябвало да е ужасен грях! Начинът по който изглеждаше, начинът по който реагираше, трябваше да е нещо ужасно! Аз и казах: Не е нужно да казваш на мен, просто ще се помолим, кажи на Господа.
Ние ходехме да проповядваме надалеч и понякога се прибирахме толкова късно, че си лягахме в 4 сутринта. Мисля че това беше един от онези дни. Жените дойдоха в 8 сутринта и ние още не се бяхме разсънили добре.Знаете как е да ви събудят от дълбок сън, нали? И така, стояхме на колене, когато жената ме погледна и  каза: Брат Хейгън, вижте доколкото си спомням аз не съм направила нищо погрешно. Не знаех дали това беше правилно, но просто се ядосах, че ме е събудила.  Казах: Станете и седнете там! Говорих и наистина твърдо. Така е когато някой ме събуди! Независимо кой! /хората се засмиват/ Вие никога не сте така, нали? Казах и: Какво тогава ви кара да мислите, че не сте в общение с Бог, че сте отстъпили от Него? Тя каза: Ами аз не се чувствам както се чувствах преди.- Аз казах: О, мили Боже! Аз слязох да говоря с вас тази сутрин, въпреки че съм си легнал в 4 сутринта и за да бъда честен - не чувствам нищо. Ако се водех по чувствата си, трябваше да отида да си легна отново./смях/ Ако следвах чувствата си, би трябвало вие да се молите за мен! Много пъти, когато излизам да проповядвам аз не чувствам нищо. Всички искаме да почувстваме помазанието преди да излезем да проповядваме и понякога се случва, понякога не. Ако се водя по чувствата си  и си помисля - не съм във форма да се моля, извън общение с Бог съм, всички, молете се за мен! /смях/ Тогава всички ще се молят за мен! Но не, аз отивам там чрез вяра и помазанието идва! И преди да се усетите, помазанието идва и вие просто се чувствате добре. Амин. Разбирате ли какво искам да кажа?- Спомням си как ме погледна жената и каза: Искате да кажете че проповедниците са по същия начин?- Да, проповедниците са точно като вас, толкова хора колкото и вие, това че Бог ги е повикал, не ги прави суперхристияни. Много пъти не са дори толкова зрели, колкото сте вие. Амин!- Добре, каза тя, какво правите тогава?- Отговорих: Аз ходя с вярване, не чрез виждане.-Тя каза: Какво имате предвид като казвате, че не ходите с виждане, а с вяра? - Само ме гледайте - казах аз, взех един стол и седнах срещу нея. Лицата ни бяха на 60 см едно от друго. Казах и - Аз ще затворя очите си и ще се помоля, а вие гледайте лицето ми! Никога не съм се чувствал по- " умрял", по - не-духовен от сега. Амин! Но вие дръжте очите си отворени и ме гледайте. - И така, аз просто затворих очи и започнах да се моля:" Оо, татко, толкова се радвам, че съм спасен! Толкова се радвам че съм роден отново! Толкова се радвам, че съм в семейството на Бог! Благодаря ти че Ти наистина си мой баща и аз наистина съм твое дете! Толкова се радвам , че съм изчистен в кръвта на Исус! Думата /библията/ казва: "На този, който ни обикна,  и ни изми  от греховете ни с кръвта си".Аз съм чист чрез кръвта! Алелуя! Толкова се радвам, че чрез личността и силата на Светия дух, Господ Исус Христос живее в мен! Светото писание казва: /Колосяни 1:27/ Христос във вас,  надеждата на славата. Алелуя! Аз се радвам, че Бог Бащата чрез личността на Светия дух живее в мен. Защото сам Бог е казал: Аз ще живея в тях. Благодаря на Бог, че Светият дух е в мен, защото библията казва. По- велик е този, който е в мен, отколкото този, който е в света! И по-великият е в мен!" Хвалете Господа! - Ние бяхме свикнали да пеем някои песни в църквата, и когато запеехме, усещахме все едно в нас нещо започва кипи, да искри вътре в нас. Алелуя! Когато започнах да потвърждавам и признавам, че Той е в мен, Той е който започва да кипи вътре в мен. После започваш да чувстваш нещо. Но първо трябва да активираш вярата си. И тогава, точно като смеха, започна да расте в мен и преди да разбера, започна да излиза през устата ми, и аз започнах да се смея. Когато започнах да се смея, аз още бях със затворени очи. Жената срещу мен започна да вика: Изражението ви се промени, лицето ви се промени, вие не приличате на същия човек! Лицето ви светна! - Отворих очите си и казах: Разбира се, аз разпалих Този, който е в мен. Както е казал Павел: да разпалваш дарбата от Бога, която имаш чрез полагането на моите ръце./2Тимотей 1:6/ - Сега се чувсвам добре, слава на Бог!- Тя каза: Мога ли аз да направя това?- Аз Казах: Разбира се, че можеш да направиш това! Разбира се, че можеш! - Тя започна да прави същото нещо. Каза същото, което аз казах. Когато стигна до същото място, просто започна да се смее точно както направих и аз. И лицето и светна. Алелуя! После като си говорехме тя ми каза , че мислела че ще и трябва поне час или два молене, за да успее да "пробие" и да стигне до Бог. -Но Той е бил в мен през цялото време, нали? - Разбира се, че да! Аз дори не се молих с нея! Не само тя научи важен духовен урок, но и туморът изчезна - 3 години покъсно аз водех събрание в Далас, Тексас. Тя се обади, аз дори не знаех че тя се е преместила в Далас, тя управлявала хотел там, обадила се на жена ми с молба да се помолят за някой неин близък, и разказала на жена ми, че след идването и у нас преди три години, тя се прибрала и туморът бил изчезнал, докторите не намерили следа от него, и че тя е в добро здраве и върви с Господа.
Вижте приятели, независимо дали сте двама в съгласие един с друг, дали сте само вие, когато се молите, ние ходим с вяра!!! Вярата е основана и построена върху това което Бог казва, не върху това което казва човекът. Амин! "Ако Бог го е казал, няма ли да го направи?" Благодарим на Бог, Той ще го направи! Нека да станем и да благодарим на Бог за неговата Дума библията. Точно сега! Просто станете и благодарете на Бог за неговата Дума.
Благодарим ти за твоята Дума, Господи! Благодарим ти, че можем действаме според твоята свята Дума, да бъдем изпълнители  на Думата, че можем да ходим с вяра, не чрез виждане! Алелуя! Твоята Дума е установена завинаги в небето. Слава на Бог!Хвалете Господа! Алелуя! Благодарим ти Господи Исусе! Амин! Алелуя! Хвалете Господа! 
Сега отворете на глава 21 в Матей, от 19ти до 22 стих: 
19 И като видя една смокиново дърво край пътя, дойде при нея, но не намери нищо на нея,но само листа; и рече й: Отсега нататък да няма плод от тебе до века. И смокиновото дърво изсъхна на часа. 20 И учениците, които видяха това, удивиха  се и рекоха: Как на часа изсъхна смокиновото дърво? 21 А Исус в отговор им рече: Истина ви казвам: Ако имате вяра, и не се съмнявате, не само ще извършите стореното на смокиновото дърво, но даже, ако речете на тоя хълм: Бъди преместен и се хвърли в морето; ще бъде направено. 22 И всички неща, каквото и да поискате в молитва, вярвайки, вие ще получите.
В стих 22 Исус казва: "вярвайки" Ех, ако не беше там тази дума, много от нас щяха да са успели да получат това което искат. Ако пишеше: Каквото и да поискате в молитва, ще го получите...Всъщност каквото и да поискате в молитва не сте го получили, така ли е? Всеки от нас е бил в това положение. Няма нужда да крием фактите. Защото "каквото и да поискате в молитва, вярвайки!, ще го получите". В предния стих се казва:"Истина ви казвам: Ако имате вяра и не се съмнявате!!, вярвате  и не се съмнявате, не само ще извършите стореното на смокиновото дърво, но даже, ако речете на тоя хълм: Бъди преместен и се хвърли в морето; ще бъде направено." Имайте вяра и не се съмнявайте. Вижте, ако се съмнявате, вие не вярвате. В 22 стих се казва: Всички неща, Колко неща? - Всички неща,каквото и да поискате в молитва, вярвайки, вие ще получите"
Сега, има още нещо, което често пропускаме. Ние знаем определени факти  относно божиите думи за вярата и ние започваме да упражняваме вярата си. Сега преди всичко, както вече казах, ние се съгласяваме с хората, молим се с тях, и после те се връщат при нас и казват: Това не проработи. Аз им казвам: Ако не е проработило, въпреки че ние сме се съгласили за това което сме се молили и въпреки че сме вярвали, значи Исус е казал лъжа! Аз вярвах и не се получи! И отново и отново се случваше това: имаше хора, които ми отговаряха от сърце, преде да са го обмислили с главите си, те казваха: Е, всъщност аз и не очаквах много , че ще се случи.- Ами тогава няма как да се случи.
Много често се случва това. С хора, които току що са повярвали, няма много проблеми, когато дойдат.Всъщност не мога да си спомня нито един случай за 50 години, грешник дошъл да приеме Исус, да сме имали проблем с него. Но възникват всякакви проблеми  с хората, който наричаме отдръпнали се от Бог.Те са имали преживяване с Бог и искат да се почувстват по същия начин както първия път, когато са имали това преживяване. 
Помня през 1953 водех събрание в източен Тексас, една нощ няколко човека дойдоха до олтара. Сред тях се открояваше един млад човек към 25-30 годишен и пастора ми прошепна: "бих искал да се помолиш заедно с него". Преди 3 години той приел Исус, бил около година в църквата и после не стъпил повече там. Бил преуспяващ бизнесмен. Сега се върнал отново към Господа. И така , аз знаех каква е ситуацията относно него. Не бях стигнал още до него, когато го видях да сяда на мястото си. Като гледах лицето му, виждах че той все още не вярва, на лицето му беше изписан въпрос. Но когато познавате Думата/библията/, вие знаете как да помогнете на хората. Много пъти, ако не знаете каква е ситуацията, Светият дух ще ви даде това което трябва да кажете.Отидох при него и се ръкувах.Казах му името си, той ми каза своето. Седнах на мястото пред него и го питах за какво се моли, какво очаква от Бог. Той ми каза: Брат Хейгън, аз познавах Господа. Но за съжаление се отдалечих от Бог, не съм бил на църква, на никаква църква. Моята жена  е член на тази църква , но аз не съм идвал вече 2 години.Бях навън, в греха, каквито грехове да има в библията, аз съм ги направил. Но почувствах нещо в сърцето си и слязох при олтара тази вечер. Попитах го? Бог прие ли те обратно?- Той каза: Не! Аз попитах: Защо не те прие? - Той каза: Не знам.Аз казах: Вие знаете, че светото писание казва 1Йоан 1:9, че ако ние признаем греховете си, той е верен и справедлив да ни прости греховете и да ни изчисти от всяка неправда.- О, да! Аз знам 1Йоан1:9, аз цитирах това на Господ.- Казах: Не искам да съм лош или неприятен, но искам да ви задам въпрос: Като слязохте до олтара, вие слязохте за да се подиграете с Бог или го направихте честно и искрено?- Сълзи се появиха в очите му. Той каза: Бог знае, че аз съм честен и искрен. Аз казах: Тогава, вие признахте греховете си и помолихте Бог да ви прости и Той не го направи? - Да, каза той-точно така. Аз казах: Значи това е! Тогава Той е лъжец, нали? Бог е излъгал! Вие честно и искрено сте признали греховете си и Той не ви е простил. Значи Той е лъжец. Край! Приключихме с въпроса!- И аз си тръгнах. Не бях направил и три крачки, когато този консервативен бизнесмен...изведнъж чух вик "УаУ!!! и този господин подскочи на мястото си , вярвам че отскочи на повече от половин метър. Аз се върнах обратно и той ми каза: Знаете ли какво? Аз казах: - Какво?- Знаете ли, че Бог ми е простил всичко там долу до олтара, но аз нямах достатъчно разум да го разбера. Аз казах: Да, аз знаех това през цялото време, но вие не го знаехте!/хората се засмиват/
Сега, какво го придвижи към вярата? Той цитира светото писание от главата си, чрез ума си, но виждайки наистина какво казва божията Дума/библията/,  започна да вярва, защото знае, че Бог не може да лъже! Алелуя! Казах: Алелуя! Казах: Алелуя! 
Кажете високо на глас: Бог не може да лъже! Амин!
Вижте какво се случва понякога и как можете да излезете от това което се случва. Говоря за нещо, което се случва на вярващи хора.Много пъти те са интелектуалено  и умствено с промити мозъци относно изцелението и  се опитват да правят винаги едно и също нещо, което обаче не работи. Но трябва да има причина, за да не работи. Преди много години четох написаното от една лекарка, която е била вдигната от смъртното си  легло и е проповядвала и учила хората на божието изцеление през целия си живот, и тя казва: Ако аз се моля и нямам резултати, аз започвам да се променям! Чухте ли ме сега? Четох това много отдавна през 1938 или 1939 и никога не го забравих! Защото, казва тя, преди да дойде отговора, трябва да има промяна някъде и не може да е в Бог, защото Той никога не се променя. Нали? Така че промяната трябва да е от моя страна и трябва да има промяна преди да дойде отговора.


Няма коментари:

Публикуване на коментар