"Когато Сте под Осъждане, Божията Благодат не може да тече"

Джоузеф Принс


КОГАТО СТЕ ПОД ОСЪЖДАНЕ, БОЖИЯТА БЛАГОДАТ НЕ МОЖЕ ДА ТЕЧЕ





Днес искам да говоря за картината на болното растение, картина която Господ нарисува в сърцето ми преди време. Нека да поговорим за тази картина още веднъж.
(На картината на болното растение, която Господ е дал на пастор Принс, корените на болното растение са: най-близо до повърхността е корена: стрес, по-надълбоко е корена страх и най-надълбоко е коренът осъждане).
Това е картина на болно растение. То има различни листа, които излизат от него, те са образ на проявлението на лоши неща в живота на хората. Това може да бъде умствена депресия, може да е живот на постоянна тревожнаст, може да е болест, може да е бедност, може да е брачна дисхармония. Ще е глупаво да атакувате тези листа. Ако отрежете едно листо, въпрос на време е то да порасне отново. Ако искате да премахнете листата, трябва да убиете корените на растението, амин, тябва да убиете корените му! Ако не го убиете от корените му, нищо няма да е постоянно, вие режете едно листо, друго листо пораства. Режете едно листо, друго листо пораства. Дори и света е достатъчно умен, за да знае, че много от тези листа, дори болестта, за тях, обикновено болестта е това, което виждат, дори и света знае, че болестта е свързана с корена наречен стрес. Светът знае това. Щом света знае това, значи, ние знаем, че това не е достатъчно дълбоко. Амин. Но има някои хора от света, които са стигнали до по-задълбочено познание. И те казват, че стресът е причинен от страх. Но много хора от света дори не са достигнали до това, те просто знаят за стреса.
Вие знаете, че стресът може да причини болест. Четох отчет на лекар от Мео Клиник. Там той казваше, че повече от 70 процента от болестите, които е видял са психосоматични или предизвикани от стрес, казва той. Амин. Така че ние знаем, че ако можем да премахнем стреса, ние ще премахнем повече от половината болести от нашия живот. Може ли да чуя едно хубаво амин? И почти всеки месец вие можете да прочетете в бюлетините на Мео Клиник статии за стреса. Много интересно. Има статии за сексуални смущения или импотентност, които са причинени от стрес, има статии за сърдечни болести, за инфаркти, за мозъчни инсулти на които броят се увеличава, и причината за тях е стреса. Това е всичко, за което те говорят, защото могат само да видят симптомите на стреса, искам да кажа, стресът може да бъде видян на монитор. Могат да бъдат проведени изследвания в лаборатория, в които стресът може да бъде отчетен от машина, но вие не можете да видите духовната страна на нещата. Дори страхът не е най-дълбокия корен. Ние ще разгледаме най-големият от всички корени, който причинява стрес, който причинява страх, който причинява болест. Най-големият корен е осъждането. Това е частта, за която света не знае нищо. Всъщност света дори не признава съществуването на грях. Ето защо те не признават, че има проблем с осъждането. Амин. Сега, психолозите ще ни кажат, че съществува чувство на вина и как чувството на вина може да причини болест, но те не виждат вината като най-дълбокия проблем или като  духовен проблем. Защото дяволът, слушайте ме внимателно, дяволът е наречен “обвинител на братята“. Неговото име на еврейски е Хасатан, което означава “обвинителят“, буквално “обвинителят“, пркурор по закона, този който посочва всичките ви грешки, той е този, който, дори когато правите нещо правилно, той казва: не е достатъчно правилно, вие правите нещо добро - не е достатъчно добро, когато направите нещо погрешно, той непрекъснато ви го напомня. Той е като непрестанно капеща вода, когато се опитвате да спите: кап, кап, кап, той непрекъснато ви критикува, винаги ви подценява. И вие мислите, че това е бил Бог. Неговото най-върховно постижение е да донесе обвинение във вашия живот и все пак да остане незабелязан. С други думи, хората си мислят, че се чувстват зле, защото Светият дух им говори. Те мислят, че се чувстват зле, защото трябва да се чувстват зле, защото те трябва да научат този урок или нещо такова. Така че аз мисля, че това е най-голямото постижение на дявола, когато хората казват: Пастор Принс, аз нямам проблем с чувството за вина, или аз нямам проблем с чувството, че някой ме осъжда, аз имам проблем със стреса. Аз мисля че неговото най-върховно постижение е да успее да внесе осъждане и после да покрие цялото нещо с мъгла от измама. И вие ще сте последния човек, който да си помисли, че е под осъждане, толкова трудно доловимо е.
Преди няколко дена по време на часа на изучаване на библията, споделих с вас как моите лидери, един след друг, лидери на големи служения, един след друг, бяха повалени. Пастор Чин, например, той е такова добро сърце, и когато той дойде да работи за църквата, той беше бизнесмен, който имаше успех, и той имаше екип от хора, работещи заедно с него, но когато почувствал, че Бог го вика да работи целодневно, той дойде да работи целодневно като пастор и доведе всички готини хора, експерти, които работеха с него, и сега църквата стана по-добре организирана. Той е като наистина добър главен информационен директор, въпреки че аз съм главен директор на църквата. Но неговият талант е в тази област. Наскоро дяволът започнал да слага мисли в ума му. Някои от неговите приятели имаха трудности тук и там в своя бизнес и дяволът му казал: Това е по твоя вина. Ти ги остави да изпаднат в тази трудна ситуация, ти ги извика да работят тук. Но всъщност това не е негова вина. Бог го повика тук. Амин. И всеки от нас трябва да е отговорен за своя финансов живот. Дяволът просто опита да го излъже, да вкара обвинение в неговия живот. Той дори не е разбрал, че се случва всичко това. Аз също не знаех, че се случва. Единственото, което той разбрал, е че е под стрес. И това се е случило миналата седмица. На другия ден, след като разбрал, че е под стрес, той получи подуване на окото. Аз си спомням, бях с него преди години, в Израел, когато очите му започнаха да се подуват и се наложи израелските лекари да му бият инжекция направо в окото, за да намалят оттока. Всичко това се върна върху него, през тези няколко дни на стрес. Той видя, че проблемът е стреса. По това време той не видя проблема с осъждането, но видя, че проблема е стреса. И после, всички тези симптоми на проклятието дойдоха върху него и това го накара да се стресира още повече. Всичко това се случи в рамките на няколко дни.
А после, друг лидер на църквата, дякон Даниел, който е лидер на младежите и неговото служение има изключителен успех, той също беше повален миналата седмица. Той каза, че се карал с жена си през миналата седмица, и тези няколко дена караници били по-интензивни от всички караници през цялата последна година взети заедно. Той и неговата съпруга се обичат много, вие можете да го видите по лицата им, че те се обичат много.
После, имаме дякон Матю, той беше тук по време на първото събрание и той ме чу да проповядвам за всички тези неща и да споделям с църквата неща относно злите дни през които моите лидери минаха. И аз самият, аз също минах през това миналата седмица, един цял ден, просто зъл ден. Дякон Матю слушаше всичко това и той сподели с мен, след като бях свършил да проповядвам, отзад, в моята стая, как той също е минал през зъл ден миналата седмица. Той припаднал в своя офис в началото на седмицата, цялата стая се завъртяла и той припаднал, за първи път в живота си припаднал. Той отишъл на лекар, лекарят направил цялостен преглед и доктора му казал това: вие сте под стрес.
Ние всички седнахме заедно, по-късно и Матю седна с нас и обсъдихме тези неща, през които минахме. И тогава, един по един, дякон Даниел, пастор Чин, аз, ние проследихме от къде са започнали нещата и видяхме, че е имало време на обвинение. Това беше времето, когато пастор Чин видя, че дявола го обвинява: Ти си причина приятелите ти да имат проблеми, да са отчаяни, наричаш себе си добър християнин, наричаш се пастор, а виж какво си направил. Дяволът не казва на хора като нас: Иди и убий някого! Амин. Той ще дойде и ще каже: Как можа да оставиш този човек да се отчае, всъщност човека си е добре, но дяволът просто идва да ви обвини.
Даниел ми каза, че той също може да проследи откъде е дошъл стреса. Той също стигна до заключение, че преди стреса е било осъждането. Той се беше върнал от Израел и ние разговаряхме за бащинството и за важността на бащинството, и дяволът е взел нещо добро, за каето сме говорили, и неговата съпруга беше бременна, бебето беше на път и дявола започнал да слага тежест върху него: Готов ли си да бъдеш баща? Не мисля, че си способен да бъдеш добър баща, погледни грешките в живота си и т.н и т.н. И заради всичко това той се скарал със съпругата си. Стресът станал причина за тези няколко дни брачна дисхамония. Можете ли да видите това?
Но всички ние сме вече вън от това, казах, ние всички вече сме вън от това, благодарение на благодатта на Бог. И не само това, сега ние има послание към църквата, което Бог беше започнал да ни дава още преди да започнат обвиненията. И посланието е следното:
Римляни 8:1 Следователно сега няма никакво осъждане за тези, които са в Христос Исус.
Това е вратата към живота на Духа. Римяни 8 започва с “няма никакво осъждане за тези, които са в Христос Исус и завършва със “никой не може да ни отдели от Божията любов, която е в Христос Исус“ и самият Свят дух е споменат 18 пъти в тази глава. 18 пъти тази глава споменава Светият дух! Амин. И преди тази глава Павел се бореше със закона. И той каза: Законът е добър, законът е свят, законът е справедлив, но аз открих, че закона, който беше предназначен да дава живот, открих че дава смърт. Защото законът беше казал: Не пожелавай, но аз открих, че колкото повече се опитвам да спазвам закона, толкова повече греха (за да може да се прояви греха) изработваше смърт в мен чрез това, което е добро, така че чрез закона, грехът да стане много по-греховен (за да може чрез закона да се покаже колко ужасно грешен е грехът) (Римляни 7:13). Няма нищо погрешно в закона, но когато закона влезе в контакт с вашата плът, резултата е грях.
Защото Бог не даде закона, много вярващи дори не разбират това, Бог не даде закона, за да започне човека чрез него да върши правилните неща. Бог не даде закона, за да даде сила на човека да прави нещата правилно, Бог не даде закона, за да направи човека праведен чрез него, Бог даде закона, защото, библията каза: Чрез закона става познаването на греха (Римляни 3:20). И какво става когато имате познание за злото? Осъждането идва вътре в човека.
Така че дявола много обича да използва закона, Божият закон срещу Божиите хора. Амин. Той използва закона, удря ви с него, той използва закона като оръжие срещу вас, за да ви обвинява, защото той е наречен обвинителят на братята, това е първото му име, обвинителят. Той знае, че когато сте под обвинение, това ще донесе стрес.
Аз научих това от Господа преди няколко години, когато Господ ми показа какво се е случило в градината. Много преди тялото на Адам да остарее и той да умре, много преди той да стане беден, защото беше изпъден от градината, където всичко му беше осигурено, бих нарекъл това бедност, където сега той трябваше робува и да работи за своето собствено осигуряване, много преди тези неща, листата, проявленията на бедността и болестта да се проявят, ние виждаме че Бог е казал, че ще има стрес: Ще ядеш хляб с пот на лицето си. А сега да се върнем още назад. Преди стреса, какво правеше човека? Той казваше на Бог иззад храста: Аз чух твоя глас и се уплаших. Нека да отидем още малко по-надълбоко. Какво причини този страх? ОСЪЖДАНЕТО! Амин. Защото яде от дървото и стана виновен. Амин.
И Бог го попита: Кой ти каза, че си гол. Днес, ако моята дъщеря дойде при мен и ми каже: Тате, аз съм глупава, аз ще ѝ кажа: Кой ти каза, че си глупава? Защото има много хора около нея, приятели, учителите ѝ и т.н., кой ти каза, че си глупава? Но по онова време имаше само Адам и Ева. Бог не попита човека кой му е казал, че е гол, защото не знаеше кой е. Това което Бог попита се отнасяше до това: Дявола или Аз ти казах че си гол?
Така че очевидно последния изстрел на дявола, въпреки че не е записано, дявола знаеше, че Адам яде от дървото за познаване на доброто и злото, познанието на доброто и злото е закона, един път след като Адам познаваше закона, дявола използва това познание, за да му каже: Ти си мръсен, ти си нечист, ти си грешник, ти си гол пред Бог, ти не можеш да застанеш пред Бог. Амин. Затова Бог каза: Кой ти каза, че си гол? Слушате ли, хора? Така че всичко започва с осъждането. Един път след като има осъждане, това ще причини страх, един път като има страх, той ще причини стрес, един път като има стрес, дори медицината знае това сега, стресът ще причини болест или депресия. Амин.
Тази седмица говорим за служенито на Светия дух. Не забравяйте, Светият дух беше споменат 18 пъти в Римляни 8. Римляни 8, започва със “ Следователно сега няма никакво осъждане за тези, които са в Христос Исус.“ Думата “следователно“ се отнася до предишната глава, заради битката, която Павел водеше заради закона и Павел се чувстваше осъден още и още. Когато четете за закона в Новия завет, винаги мислете “осъждане“, това ще ви помогне много. Оня ден говорих с един брат и той ми каза: Законът е да правиш правилното нещо. Това не е закона, въпреки че закона казва да вършим правилните неща. Когато мислите за закона, мислете за осъждане. Защото вие винаги завършвате в осъждащата част на закона. Слушате ли? Библията казва, че закона, служението на осъждане убива, обратното е служението на праведността, което дава живот (2Коринтяни 3:7-9). Може ли да чуя едно хубаво амин? Когато мислите за закона, мислете за осъждане. Законът е по-дълбокият корен. Някои хора мислят: грехът е проблема. Грехът е проблем, той е корен, но не е най-дълбокия корен. Основанието ми, за да кажа това е в:
1Коринтяни 15:56 Жилото на смъртта е грехът, и силата на греха е законът; осъждането. Това е по-дълбокия корен. Успявате ли да видите това? В действителност осъждането дава сила на греха, защото силата на греха е закона. Някои хора мислят, че ако вие проповядвате никакво осъждане за вярващия, вие казвате: Те са свободни да отидат и да съгрешават. Но очевидно Исус не мислеше така, защото Исус даде на жената уловена в прелюбодеяние подаръка на не-осъждане и след това ѝ каза да върви и да не съгрешава повече. Очевидно Исус вярваше, че ако някой наистина има откровение, че за него няма осъждане, той ще си тръгне и няма да съгрешава повече. На кого вярвате? На Исус или на човешките страхове? Амин. Исус вярваше, че ако някой има откровение за това, че няма никакво осъждане, той ще излезе от порочния кръг на греха. Всъщност, ако вие сте под осъждане, вие сте обречени да повторите същия грях отново и отново и отново. Амин. Ние ви казваме как да излезете от този порочен кръг. Защото, когато не сте под закона, вие не сте под осъждане, грехът няма да има власт над вас.
Римляни 6:14 Грехът няма да господства над вас, защото живеете не под закона, а под Божията благодат.
Болестта няма да господства над вас, бедността няма да господства над вас, проклятието няма господства над вас, Сатана няма да господства над вас, когато не сте под закона, когато не сте под осъждане, а сте под благодатта на Бог, под праведността на Бог. Алелуя!
Има хора, които мислят, че когато вие проповядвате, че няма осъждане за тези които са в Христос, вие изкарвате Бог твърде мек спрямо греха. Точно обратното! Причината, за да няма никакво осъждане е защото всички наши грехове не избегнаха осъждане, нашите грехове бяха осъдени, всеки един, до последния, всичките ни грехове от началото на живота ни до края му или до грабването ни, алелуя. Нито един от вашите грехове не беше пропуснат от Бог. Бог, чиито очи виждат всяко сърце, Бог който знае греховете на целия ни живот, и който може да види бъдещето, Бог видя всичките ни грехове, и на кръста на разпъването, Бог взе всички грехове на целия ви живот, Бог взе всички мои грехове и Бог ги сложи върху Исус Христос и Христос беше осъден за всеки един от вашите грехове. Причината поради която днес няма никакво осъждане за нас е защото нашите грехове бяха осъдени в тялото на друг. Така че този стих от Римляни 8:1 не е основан на Божията милост, този стих е основан на Божята справедливост и праведност, основан е на съвършеното дело на Исус Христос. Може ли да чуя едно хубаво амин?
Бог ни дава подаръка на никакво осъждане, защото Божият ум знае съвършено добре какво се случи на кръста. Нашите грехове, всички, бяха осъдени в тялото на Исус Христос. Може ли да чуя едно хубаво амин? Дяволът няма никакво право да ви обвинява! Никакво право! В никакъв случай! Няма никакво основание повече да ви обвинява. “Но, пастор Принс, вие не разбирате, аз имам грях“. Аз знам, че имате грях! Но погледнете кръвта на Исус, това е отговорът на вашия грях. Кръвта на Исус ви дава правото да обявите: Няма осъждане! Душата, която съгреши трябва да умре, казва библията. Исус умря за вас, Исус умря за мен. Слушате ли ме? Така че Той ни дава основанието за никакво осъждане. Амин. Никога не оставяйте дявола да ви убеди, да ви излъже, че вие заслужавате тази болест, че вие заслужавате да сте беден, че вие заслужавате това, че вие заслужавате онова, заради вашите грешки.
Знаете ли, понякога хората казват: Аз заслужавам този отвратителен живот, защото последния път направих това на майка ми преди да почине, аз направих това, направих онова, и те наказват себе си. Да наказвате себе си е начин да положите за основа своята собствена праведност. Юда наказа себе си. И никога не чу прошката на Исус. Ако само беше почакал още малко, смъртта на Исус щеше да бъде неговата смърт, наказанието на Исус, щеше да бъде неговото, на Юда, наказание. Но не, той искаше да накаже сам себе си, така че той отиде и се обеси. И отиде право в ада. Да се наказвате е форма на себе-праведност. Как смеете вие да наказвате себе си, когато Исус дойде, за да бъде наказан, за вас. И наказанието е платено. Колко от вас разбират това?
Нека погледнем живота на Йов. Но първо ние искаме да премахнем тази погрешна идея, че Йов страдаше в продължение на години. Не е така. Всички негови страдания отнеха около 9 месеца, не достигнаха и година. И библията никога не каза: Вижте  страданията на Йов, тя казва, вижте края на Йов, вижте крайните резултати на Йов. Много християни казват: Е, аз съм Йов. Уверете се че сте така благословени както беше Йов в края на неговите 9 месеца, амин. Иначе не наричайте себе си Йов. Библията казва: вижте края на Йов, крайния резултат на Йов  (Яков 5:11), колко нежно милостив е Господ към него, колко Бог е пълен със състрадание. Йов мина през 9 месеца на ад, той загуби децата си, неговато тяло, от глава до пети беше разрушено от болест, и той страдаше в продължение на 9 месеца, но когато той се върна обратно към Бог, Бог преобърна неговия плен, Бог не беше неговия проблем, дяволът беше неговият смутител. Но Бог преобърна неговото пленничество и му даде два пъти повече от това, което той загуби. Амин.
Но когато погледнем историята на Йов, в глава 3-та на книгата на Йов, Йов казва: нещата от които много се страхувах, дойдоха върху мен. В християнските кръгове този стих се цитира много често. Аз дори го знаех наизуст. И този стих ми причини повече страх. “Нещата от които много се страхувах дойдоха върху мен“. Аз се страхувах да се страхувам! И колкото повече се страхувах да се страхувам, толкова повече се страхувах, че ще започна да се страхувам. Аз се страхувах да се страхувам, защото ми беше казано: Когато се страхуваш, ти привличаш към себе си лошите неща. Така че аз се страхувах да се страхувам. И библията казва: Нещата от които много се страхувах, дойдоха върху мен. Така че аз си мислех, че това е най-дълбокия корен, но не беше. Не се учудвам, че това разбиране ми причиняваше страх. Най-дълбокият корен беше осъждането, погледнете глава 1-ва на книгата на Йов, разбира се, тогава Йов не беше чел глава първа, той не знаеше какво се случва зад сцената, това което се случи е че дяволът дойде и обвини Йов. “И това беше, което Йов правеше постоянно“, библията ни казва в глава първа. Всяка сутрин Йов ставаше и принасяше жертвоприношение чрез огън, но не от вяра, а от страх, защото библията казва, той каза: Може би моите синове са съгрешили, може би моите деца имат грях, възможно е да са съгрешили. И той правеше това, казва библията, постоянно.
Така че съзнанието за грях беше това, което предизвика страх,  което причини болест, което стана причина той да дойде под проклятието. Слушайте внимателно. Бог не е вашият проблем. Бог е вашият отговор. Но има дявол на свобода и неговото име е “Сатан“, което означава, че той е “обвинителят“. Той винаги ще ви посочи вашата лошотия, ще ви посочи нещата, които не сте направили достатъчно добре. Вие правите нещо правилно,  той казва: не е достатъчно правилно, вие правите добро: не е достатъчно добро, и дяволът никога, никога, никога няма да ви насочи към това кой сте вие в Христос. Нужна е църква като тази и силата на Светия дух за да ви насочи вън от това. Може ли да чуя едно хубаво амин?
Днес ние сме готови, аз вярвам, ние сме готови за словото, което Бог има за нас. Говорихме миналата седмица, че Светият дух е печат. Печат означава какво? Сигурност! Амин. Така че Светият дух е нашият печат. Днес ще видим, че Светият дух е също и нашият свидетел. Кажете: Свидетел. Когато отидете в съда, за да бъдете свидетел, това означава, какво? Вие сте там да свидетелствате за това, което знаете, това което сте видели, това което сте чули. Светият дух е също и наш свидетел.
За нещастие, когато бях млад християнин, моето първо запознаване със Светият дух беше, че Светият дух е мощна сила, аз исках Светият дух, защото исках да имам сила да направя да се случват чудеса в моя живот, да лекувам болните, да съживявам мъртвите, да изчиствам прокажения, да изгонвам демони, амин, аз исках сила за да мога да лекувам и да бъда благословение, амин, моят мотив беше добър, аз исках да бъда като Исус по отношение на сила, но Светият дух, въпреки че е Дух на сила, главната причина поради която той дойде, Исус каза по време на последната вечеря, Той каза, По-добре е за вас да си отида, защото ако Аз не си отида, Светият дух няма да дойде, Помощникът няма да дойде, но когато той дойде, той ще убеди света за грях, единствено число, говорихме за това подробно миналата седмица, забележете “грях“ е в единствено число, той не идва да живее в нас, за да ни показва нашите грехове всеки ден. Никой не може да живее с някой, който посочва вашите грехове всеки ден. Затова не бъдете някой, който непрекъснато критикува. Трудно е да се насладаваш на живот с някой, който винаги ти натяква, винаги критикува. Като пастор аз не мога да понеса приятели, които са близо до мен, които ми показват грешките ми през цялото време, защото те са много и никога не свършват. Така са и вашите. Амин. Ние не сме привлечени от хора, които ни показват грешките ни през цялото време, нали? Амин. Ние сме привлечени от хора, които виждат нещо добро в нас, което останалите не виждат. Всъщност, в някои кръгове, ние се влюбваме в тях. Амин. Да хвалим Господа. Ние сме привлечени от хора, които вярват най-доброто за нас. Ние сме привлечени от хора, които посочват доброто в нас. Алелуя. И Светият дух е дошъл в живота на вярващия да ни убеди, един път, че сме грешници, той ни убеждава в грях, единствено число, в неверие в Христос, но един път като сме повярвали в Христос, един път след като сте вярващ, Той ни убеждава в праведност. Това е което каза Исус. Нека да видим този пасаж отново. Исус каза: Светият дух ще ви убеди-
Йоан 16:10 в праведност, защото аз отивам при Моя Баща и вие повече няма да ме видите.
Защо Исус каза това? Защото когато Исус беше с учениците си, те можеха да видят приемането и одобрението в очите на Исус. Например, учениците, всички живееха с Исус, в продължение на 3 години и половина. Представете си една сутрин, Петър стана, не видя един стол, спъна се и неволно ругатня излезе от устата му, И Исус е зад него. Той се обръща и поглежда към Исус и Исус му се усмихва. Сега, ние знаем, че Исус не одобрява греха. Но Исус обича грешниците. Това е целта на Неговото идване. Той знаеше, че ще умре също и за тези, които ругаят. Но Той гледаше към Петър и погледа Му казваше: Аз пак те обичам. Одобрението беше в Неговите очи. Не за греха, а за Петър.
Един път след като каза: Светият дух ще дойде и ще заеме моето място, той ще ви убеди в праведност, защото аз отивам при Моя Баща и вие вече няма да ме виждате, с други думи, къде да търсим одобрение сега? Как разбираме, ако сме направили погрешна стъпка, че продължаваме да сме в добри отношения с Него? Светият дух идва, за да ви убеди в праведност. Някой да извика Алелуя. Алелуя.
И след това Светият дух ни убеждава в осъждане, не в нашето осъждане, а в осъждането на управителят на този свят, дяволът.
Йоан 16:11 в осъждане, защото управителят на този свят е осъден.
Дяволът е осъден, думата там означава “разбит на парчета“, на гръцки. Управителят на този свят е осъден. Обърнете внимание, той не е управител на земята. Земята, физическата земя е на Господ, “ГОСПОДНА е земята и всичко, което я изпълва“, Псалм 24:1, но гръцката дума “космос“ преведена като“свят“ в този стих, означава системата на този свят. Тя беше дадена на Адам, който беше бога на този свят, но Адам я даде на дявола, когато извърши голяма измяна. Така че Исус можеше със сила да вземе управлението на този “космос“, но не, Исус даде на нас правото да използваме Неговото право, Неговата сила, за да вземем обратно управлението на земята. Чувате ли ме? И част от това е да излезем навън и да проповядваме Благата вест за това, което Исус направи за нас и после, когато света приеме Исус, космосът, предишната система ще бъде свалена и светът ще бъде даден обратно на законния собственик. Може ли да чуя едно хубаво амин?
Но това осъждане, за което говори Светият дух не е вашето осъждане, вашето осъждане беше завършено на кръста, това е осъждането на дявола, който е разчупен на парчета. (а нещо, което е разчупено на парчета не е възможно да работи). Амин? Амин.
Аз бих искал някой да ми беше казал, че да имаш Светия дух в себе си е гаранция, че си спасен. Вие сте толкова чист! Знаете ли, Давид, Данаил, Илия, всички герои на вярата, за които четете в Стария завет, никога не са имали Светия дух вътре в себе си. Защо? Защото кръвта на Исус още не беше пролята, в Стария завет. Вие и аз имаме Светия дух вътре в нас. Ето, толкова чист ви е направила кръвта на Исус. Кръвта на телци и кози не може да ги изчисти отвътре, не може да изчисти там където наистина има значение. Но кръвта на Исус го направи. И сега Светият дух живее в нас. Никога не ми беше казано, че причината Светият дух да е в нас е защото аз съм праведен, аз съм чист, заради кръвта на Исус, не заради нещо, което аз съм направил. Алелуя. И Светият дух е вътре в мен, за да ме убеждава в праведност.
Сега, има такова разбиране в църквата, това вероятно е първия път, когато казвам това, но аз мисля, че трябва да бъде казано. Вижте това, което каза Исус.
Йоан 16:8 И когато Светият дух дойде, той ще ви убеди - кажете “убеди“!
В църквата има такова разбиране: Да, Светият дух не осъжда, но той ни убеждава за грях. Чували ли сте това преди? Светият дух не ни осъжда, той ни убеждава! Но всъщност, това е само семантика! В края на деня хората могат да кажат: Аз се чувствам много, много убеден, че направих грях, когато всъщност, се чувстват осъдени. Но дори и неговата роля да е да убеждава, ние видяхме, току що, че той убеждава вярващия в праведност, не в грехове. Чувате ли? Така че няма никакво място за осъждане. Вие сами знаете, когато правите нещо погрешно. Не е Светият дух този, който ви посочва кога сте сгрешили.
Дяволът е толкова уплашен, той губи властта си във вашия живот! Амин. Вие сте на път да бъдете освободен. Алелуя. Амин.
Днешното изучаване е относно свидетелството на Светия дух. Нека да видим първото свидетелство на Светия дух. То може да бъде видяно в
Римляни 8:15 Вие приехте не дух, който ви прави роби и отново ви кара да се страхувате, а Духа, който ви прави Божии синове. Чрез него викаме Аба, Татко!“
В повечето български преводи на библията стиха е преведен така:“вие получихте Дух на осиновяване“, всъщност гръцката дума преведена като “осиновяване“ означава  “поставям като син“ на гръцки.
За нас осиновяване значи следното: ние взимаме дете, което не е наша плът и кръв и го осиновяваме, за да стане наше дете. Но вижте, евреите имат този обичай, въпреки че момчето им е тяхна плът и кръв, когато тяхната собствена плът и кръв стане на възраст за бармицва, така го наричат, те осиновяват сина си отново. Аз мисля, че думата осиновяване може да обърка някои хора, които не разбират еврейския обичай.
Ние получихме Дух на синове, чрез който викаме на Бог - Татко, Аба на еврейски. Всъщност Бог ни даде Дух на синове. Ние нямаме дух на робство, ние имаме Дух на синове, чрез който викаме: Тате!
И Светият дух нарочно отказа да преведе тази дума Аба от еврейския, защото Бог иска да го викаме по най-личен начин. Ние не разрешаваме на религиозните хора да казват: Как можете да наричате Бог, Тате, как може да го наричате Тате, ние не разрешаваме те да ни осъждат. Знаете ли защо? Защото самият Свят дух отказа да преведе тази дума: Аба. Бог иска да го наричаме по най-личния начин: Тате. Амин.
Вие знаете, че богат, заможен цар може да осинови беден просяк да бъде негов син. Той няма син и осиновява този просяк, за да бъде принц. И след това царят го облича, нахранва го, взима му възпитатели, но има едно нещо, което царят не може да направи. Ако момчето има силен дух на малоценност, той няма да се чувства удобно в палата, той ще се чувства по-удобно на улицата. Амин. Царят не може да сложи дух на принц в момчето. Но Бог го направи за теб и мен. Бог сложи дух на син, дух на принц във всички нас и чрез този дух ние викаме: Аба, Тате! Амин. Бог не само ви покани от бедния квартал, от бунището, казва библията, (1Царе 2:8) и ви сложи на трон, Той не само ви доведе в палат, Той сложи Дух на принц във вас, дух на син във вас. Алелуя! И дяволът иска да унищожи това съзнание за синове, за да не можете да управлявате, защото синовете управляват, слугите - не. Той иска да върне обратно духът на робство, но това е друга проповед, аз имам проповед за това, аз имам много проповеди за много неща.
Но нека преминем на следващия стих, това е стиха, на който искам да обърнете внимание.
Римляни 8:16 Духът, Самият той свидетелства със нашия дух, че ние сме деца на Бог.
Сега, искам да кажете това: “Светият дух свидетелства със моя дух“. Кой свидетелства? Светият дух. За какво свидетелства той? Че вие сте дете на Бог. Забележете, той свидетелства със! Кажете “със“, много важна дума. Запазете тази дума, и я сложете някъде във вашия духовен джоб, защото ние ще се върнем отново на тази дума. Много е важно да разберете това. Светият дух не използва думите безцелно.
Помня когато бях млад християнин, току що повярвал, ме заведоха за освобождение. Лидерите на църквата, която посещавах смятаха, че съм обсебен от демони, защото аз говорех на непознати езици. Църквата от която идвам не вярваше в говоренето на езици. Затова няколко дякони от църквата ми, ме заведоха в друга църква, в която не вярваха в говоренето на езици, но вярваха в изгонването на демони. И така, те ме заведоха пред този пастор, и пастора, аз още го помня, той е добронамерен човек, преди дни го видях да минава покрай мен, но не му се обадих да го питам дали ме помни, той каза: Аз ти заповядвам, дяволе, излез от това момче, излез, в името на Исус, излез. - Сега говори, момче, говори. И аз говорех. Той прави това в продължение поне на един час, а после той извика още няколко човека, за да му помагат. Накрая те се умориха. Отдалечиха се, за да обсъдят нещата помежду си и после пастора се приближи и опита друг подход: “Аз викам (никога не бях чувал това преди) аз викам архангел Михаил да слезе тук“.
Ако архангел Михаил е слязъл, вероятно е слязъл смеейки се. Наистина това се случи, никога не бях чувал такова нещо. “Ние каним архангел Михаил да слезе долу със силно въже, да вземе този демон и да го махне от момчето, ние прекъсваме този език, ние режем този език, в името на Исус“. Но аз продължавах да мога да говоря на езици. Не знам какъв друг разговор са имали, те отидоха някъде другаде, но един от техните лидери остана назад, после се огледа наоколо, огледа се втори път, след което ми прошепна, той каза: Млади човече, точно сега, докато се молеше на езици, каза той, аз чух тази дума: шакайна, шакайна. Само да знаеш, че “шакайна“ означава “славата на Бог“. И той избяга. Аз още повече се обърках, защото отидох там, мислейки че съм обсебен от демони, а вместо това накрая бях окуражен от един от техните дякони, вероятно той е човек, тайно говорещ на езици, ние не знаем.
Накрая лидерите на църквата се върнаха при мен и ми казаха: Ние не знаем защо този демон не излиза. Но за да си обсебен, означава че не си спасен. После той ми даде, Бог ми е свидетел, той отвори библията на 10-те заповеди и ме попита: Виждаш ли всички тези заповеди, престъпил ли си тази, в своите мисли? Нарушил ли си тази? Аз казах - Да! А тази, нарушил ли си я, в мислите си? - Да. А тази - да. Тогава той каза: Това е, ти не си спасен.
Един от лидерите на моята църква беше там. На другия ден, аз отидох в църквата, и човекът, който беше дошъл предния ден с мен, беше там. Той ме попита: Как си? Аз отговорих: Какво очаквате да кажа? Не се чувствам много добре. Аз бях много объркан. Един ми казва, че съм обладан от демон, друг ми казва, че “шакайна“ означава славата на Бог и накрая ми казват, че не съм спасен. И аз казах: Но дълбоко в сърцето си, аз знам, че съм спасен. Аз благодаря на Бог за този човек, той е добър лидер. Той ме погледна и ми каза: Знаеш ли, не се съмнявай в това, че си спасен. И знаете ли какво, дори и тогава, когато бях новоповярвал, Духът свидетелстваше със моя дух, че аз съм дете на Бог.
Може мислите ви да са много объркани, но дъбоко в себе си, вие знаете, че сте дете на Бог. Един път като сте спасен, има свидетел, Светият дух свидетелства със нашия дух, че ние сме деца на Бог.
Обаче има и друго свидетелство на Светия дух. Това е нещо много голямо! Но това не е свидетелстване със нас, това е свидетелстване на нас, вие не трябва да обърквате двете. Чуйте, Евреи 10. И това е най-важната част на моето послание днес. Евреи 10 казва:
Евреи 10:15 Но Светият дух също свидетелства на нас...
Това е като свидетелстване в съда, когато вие сте свидетел в съда, вие не отивате там, за да говорите какво вие си мислите, вие не говорите за своето  мнение, вие не казвате: “Според моята преценка на ситуацията“, не, вие сте там за да съобщите какво сте видели, какво сте чули, не вашата преценка или вашето мнение, амин? Това е което Светият дух прави, той свидетелства за това което е видял и чул. Така че това не е свидетелстване със нашия дух, това е свидетелстване на нашия дух.
Евреи 10:15-17
15. Святият Дух също свидетелства на нас за това. Първо той казва:
16. „
Това е заветът, (става въпрос за новия завет) който ще сключа с тях
след онези дни
, казва Господ:
в сърцата им ще вложа законите си,
в умовете им ще ги напиша.“
17.
А след тези думи допълва:
И греховете и злодеянията им
никога вече няма да си спомня
.“
Това е свидетелството на Светия дух: свидетелството на Светия дух е: Той свидетелства на вас че греховете ви са простени, не във вашето сърце, не свидетелства заедно с вас, както беше по-горе, когато свидетелстваше, че сте деца на Бог, тук, това е свидетелство отвън. Погрешно е да обърквате двете. Има вярващи днес, които казват: Аз не чувствам, че греховете ми са простени. Това е грешка. Това е голяма грешка. Никъде в библията не се казва: Светият дух свидетелства със  нашия дух, че греховете ни са премахнати. Не, Светият дух е свидетел на това, което извърши Исус. Той свидетелства на нас, че нашите грехове Бог не си спомня вече, Бог няма съзнание за тях.
Пастор Принс, искате да кажете, че Бог не помни грехове? Нистина ли Бог не си спомня греховете ни? Ние сме толкова сигурни, вижда се пределно ясно в библията, че Бог помни греховете, в Стария завет Той не оставя дори един грях да избяга.
Да, това е вярно за Стария завет. Но причината Бог да не си спомня вече греховете ни, е защото Бог си ги спомни всичките, на кръста.
Някои хора казват: Но, пастор Принс нима мислите, че Бог затваря очите си за греховете днес? Не, Бог си отваря очите наистина широко. Но защото Бог отвори очите си наистина широко на кръста, там Бог си спомни за всичките ви грехове през целия ви живот, и Бог ги сложи върху Исус, това е времето, когато Бог си спомни всички ваши грехове и всички мои грехове, в тялото на Исус Христос, и Бог наказа и осъди всички наши грехове в тялото на Исус Христос, така че днес Бог, Светият дух свидетелства на нас, че всички наши грехове, Бог няма да си спомни никога повече. Това е основано на делото на Исус Христос.
Но не обърквайте двете. Не се опитвайте да почувствате свидетелстването. Това е свидетелството на Бог, вие трябва да го вярвате. Хей, църква, чуйте, кой свидетелства, кой е свидетел в съда, в съда на Вселената, кой е този Свидетел? Това не е човек, това не е човешко същество, това не е ангел, това дори не са архангелите Гавраил или Михаил, ние имаме свидетелство от Един, който създаде всички тях!!! Това не е свидетелство от някой, който е създаден, това е свидетелство на Създателя! Това е Светият дух, Бог, самият Той, който свидетелства на нас: Всички ваши грехове, Аз няма да си спомня никога повече.
Много християни се опитват да го почувстват. Аз нямам свидетелство! Защото ние мислим за Римляни 8. Да, това е свидетелстване с нас, в нашите сърца, че сме деца на Бог. Вие не гледате вътре в себе си, вие гледате извън себе си към делото на Исус на кръста.
Сега, слушайте внимателно: Това е причината, заради която в Римляни 8 за първи път, веднага след казването “няма никакво осъждане за тези които са в Христос, Светият дух е споменат 18 пъти. Но от Римляни 1-ва глава до Римляни 7-ма глава, Светият дух е споменат само 2 пъти. Един път като поздрав, в 1-ва глава, и веднъж в Римляни 5:5 където се казва, че любовта на Бог е изляна в сърцата ни чрез Светия дух. Това е всичко. Как така Светият дух не е споменат често в първите 7 глави, но е споменат 18 пъти в Римляни 8. Знаете ли защо? Бихте ли искали да знаете защо? Защото Бог не иска да бъркате делото на Христос ЗА вас, с работата на Духа вътре във вас. Много християни търсят да видят работата на Духа вътре в тях, те се опитват да почувстват това, да почувстват онова, да почувстват това, да почувстват онова и стигат до интроспекция, до изследване и наблюдение на своите мисли и емоции и още по-голяма тъмнина и депресия.
НЕ, ние първо трябва да познаваме делото на Исус ЗА нас, и за това се говори от първа да 7-ма глава в Римляните, във всичките седем глави, за да можем да преживеем работата на Духа в нас. Всъщност ефекта от работата на Духа в нас е последствие от това, че сме повярвали в делото на Христос ЗА нас на кръста. Амин. Но много от нас, като мен, ние минаваме по другия път, един път като сме спасени ние искаме да го почувстваме вътре в нас, ние искаме да го усетим. Разберете, това идва СЛЕД като познавате делото на Христос, описано в първите седем глави на Римляните. Никога не бъркайте двете, никога не бъркайте делото на Исус ЗА вас на кръста, с работата на Духа вътре във вас. Работата на Духа във вас ще бъде много мощна, когато вие познавате съвършенството на делото на Христос за вас и вие вярвате в това дело.
Бог да ни даде повече проповедници с помазание от Светия дух, които да разясняват с красноречие, съвършенството и пълнотата на делото на Исус за нас, така че работата на Светия дух в нас да тече нестихващо и неотслабващо. Амин.
Защо Светия дух свидетелства на нас, че Исус умря на кръста за нас и греховете ни са простени? За да знаем, че сме направени святи и съвършени завинаги!
Исус каза на Бог Бащата: 
Евреи 10:9,10 “Виж, Аз съм дошъл за да изпълня Твоята воля, О Боже. Той махна първото,“ Исус махна първото. Какво е първото? Закона. “За да може Той да установи второто.“ Това е благодатта. “Според тази воля ние станахме святи чрез жертвата на тялото на Исус Христос, извършена веднъж и завинаги“.
Чрез какво сме направени святи, чрез нашето държание, чрез нашите дела, чрез нашето изпълняване на закона? Не, ние сме направени святи чрез принасянето на тялото на Исус Христос! Колко често, колко дълго? Един път завинаги, веднъж завинаги.
Знаете ли, че сте святи? Вие сте били направени святи. Библията го казва. Тези, които са направени святи се наричат светии. Вчера видях тениска с надпис: Един път свят, завинаги свят. Обичам това. Колко от вас се радват: вие сте направени святи! Минало време. Завършено дело. Как? Чрез принасянето на тялото на Исус Христос един път завинаги. За колко дълго сте направени святи? За колко време сте направени святи? До следващия ви грях? Направени сте святи един път завинаги! Вие сте направени святи!
Бог не говори за вашите преживявания, дали се чувствате добре или зле, Той говори за това, което Исус е постигнал. Доколкото се отнася до Бог това е най-върховната реалност и истина. Слушайте ме много внимателно, ние не сме мъртви за греха като преживяване, ние сме мъртви за греха във Христос.
“Исус понесе нашите болести“, казва библията. Не се казва: опитайте се да усетите това чрез вашите преживявания, за да видите дали е вярно или не, това е грешка. Христос понесе нашите болести, това е истина в Христос.  Христос умря за моята болест, следователно, аз умрях за моята болест в Него, независимо от моето преживяване. Един път като вярвате по този начин вашите преживявания скоро ще последват вашето вярване. Амин. Алелуя. Колко от вас са радостни, че вие сте направени святи един път завинаги?
После, библията казва:
Евреи 10:11 “И всеки свещеник“, еврейски свещеник, в Стария завет, те стояха прави докато служеха всеки ден, “всеки ден те стояха“, знаете ли това, те не могат да седнат, защото тяхната работа, делото им не е завършено, и “принасят много пъти“, обърнете внимание, те “принасят много пъти едни и същи жертви“, докато Исус принесе своето тяло само веднъж, един път завинаги, докато те трябва да принасят жертви отново и отново. Всеки ден те стоят прави и принасят жертви отново и отново, “едни и същи жертви, които никога не могат да отмахнат греховете“;
Следващия стих:
Евреи 10:12 “А Христос принесе една единствена жертва за греховете и тази жертва е достатъчна за всички времена. След това той седна отдясно на Бога“.
Защо седна? Защото неговата работа е завършена. Знаете ли защо аз още съм прав, защото не съм свършил да проповядвам. Исус седна, защото делото му беше завършено. Слушайте внимателно, вие трябва да разберете това, ако прочетете внимателно библията, ще видите това,  Исус седна не защото е Син на Бог, въпреки че Той е, Той не седна защото е Цар на Царете и там е неговият трон, въпреки че Той е, библията казва: Като изчисти греховете ни, Той седна до дясната ръка на Величието във висините (Евреи1:3), това е защото Той извърши и завърши делото си с изчистването на нашите грехове, нищо не остана ненаправено, затова Той седна. И ние трябва да имаме очи да видим пълнотата на Неговото дело, съвършенството на Неговото дело, амин. Библията казва, че Исус седна, за разлика от свещеника, принасящ жертви отново и отново, Той принесе ЕДНО жертвоприношение за грехове завинаги, неговата ефикасност продължава завинаги, заради качеството на човека, който умря на ваше място. После, библията казва:
Евреи 10:14 “защото с една жертва той направи онези, които са станали святи, съвършени завинаги.
Вие не само сте направени святи, но вие сте и съвършени завинаги. Тогава стих 15 казва: Святият Дух също свидетелства на нас за това, за това че сме направени святи и съвършени завинаги.
Виждате ли, Светият дух свидетелства на нас за всичко, което извърши Исус за нас, за съвършенството на делото на Исус, за това, че делото му е завършено. Светият дух казва: Сега аз свидетелствам на вас, че заради жертвата на Исус на кръста, заради съвършенството на делото на Исус Христос на кръста, Аз свидетелствам на вас, че Бог никога вече не си спомня греховете ви, Бог няма съзнание за греховете ви.
Не се ли радвате за това, което Исус направи?
Нека да завърша с тази красива, чудесна истина от Стария завет. Тази история ще ви покаже защо някои естествени неща във вашия живот, които вие мислите, че са естествени, лоши неща, които се случват, които изглеждат естествени може всъщност да имат духовна намеса или начало. Отстранете тази духовна намеса, този духовен проблем и физическите неща ще се подредят. Искате ли да видите това в библията?
Ще завършим с това, историята разказва за народа на Израел, който е в плен на Вавилонското царство под управлението на цар Навуходоносор, след това се смениха различни царства и накрая израелтяните бяха под властта на цар Кир от Персия. Неговото име беше пророкувано много преди да се роди, това че той ще бъде служител на Бог, че Бог ще го използва, за да изпрати израелтяните обратно в тяхната земя. Той нареди разноските по храма да се дадат от царския дом (Ездра 6:4) и всичкото богатство, което са взели от Израел да бъде дадено обратно, за да се построи отново храма.
Когато Израел се върна обратно в земята си, за да построи отново храма под лидерството на Неемия, всички бяха там. Ездра, Неемия, Захария, Исус, Зоровавел, всички те живяха по едно и също време. Когато Израел се върна обратно, за да построят отново храма, под водачеството на Неемия, всички те бяха там. И знаете ли какво се случи? Те започнаха да строят храма, те започнаха да строят стените, имаше кратко спиране, но после те продължиха строежа. Те започнаха да строят храма, но нещо се случи. Враговете дойдоха, самаритяните, част от враговете. Те дойдоха и започнаха да пишат отровни писма до правителството по онова време, до цар Артаксеркс, цар на Персия по онова време. Цар Кир вече го нямаше, цар Кир беше умрял, това беше друг цар на Персия. Цар Артаксеркс не знаеше какво цар Кир беше направил. И този човек получи отровните писма от враговете на евреите, които казваха, че евреите строят храм, “и един път като построят храма, те няма да плащат повече такси на теб“. Те излъгаха. “Тези евреи правят това, защото се бунтуват срещу царя и ние сме загрижени за царя. Затова пишем това писмо до вас.“  И библията казва, царят беше ядосан, той спря строежа на храма. Цели 15 години строежът беше спрян. И после, това е което се случи в 16-тата година.
Ездра 5:2 Тогава станаха Зоровавел, синът на Салатиил, и Иисус, синът на Йоседек, и започнаха да строят Божия дом в Ерусалим, и с тях бяха Божиите пророци, които ги подкрепяха.
Бог издигна двама лидери, Зоровавел, управител на евреите и Иисус, първосвещеник на евреите. Тези двама лидери, не забравяйте това, тяхното водачество е решаващо. Единият е естествен, физически водач, другият е духовен водач. 
Вижте, когато видите някои неща във вашия живот, неща, които изглеждат като че ли се случват по естествен път, вие може да кажете: Добре, това е нормално да се случи, това е естествено, но като се огледате, виждате, че има други хора, при които благодатта тече. Каква е причината? В продължение на 15 години работата по храма беше спряна, лидерите не знаеха каква е причината, докато Бог не издигна пророците Агей и Захария и библията ни разказва за резултата от тяхното проповядване.
Ездра 6:14 “И юдейските старейшини строяха и просперираха“, така и вие ще просперирате, ако научите тайната, те просперираха,  “чрез пророкуването на пророк Агей и на Захария, сина на Идо. Те построиха и завършиха храма според заповедта на Израилевия Бог и според заповедта на Кир и Дарий, и Артаксеркс, царя на Персия.
Колко от вас искате да просперирате? Те просперираха чрез пророкуването на Агей и Захария, знаете ли че днес, докато проповядвам, знаете ли че това е форма на пророчество? Знаете ли, че Бог прави това проповядване да послужи за вашият успех, за вашия просперитет? Знаете ли това? Знаете ли, че вдъхновено проповядване на познат език е форма на пророчество?
Сега, какво се случи? Какво каза Агей? Агей предизвика хората, той каза: “Хей, хора, това време ли е да живеете във вашите къщи“, вижте преживяванията на вашия собствен живот, “вие получавате заплати, за да ги сложите в чанта пълна с дупки, вие обличате себе си, но не сте стоплени, вие ядете, но не сте сити, вие пиете, но жаждата ви не е заситена. Знаете ли защо? Защото дома на Бог лежи в руини. Качете се в планината, докарайте дърва, постройте дома“. (Агей, 1-ва глава). Той предизвика израелтяните.
Захария беше повече като човек, който вижда картини. И Захария видя видение. И не забравяйте, тук имаме двама лидери, Зоровавел, управителят и Исус, първосвещеника. Както вървят лидерите, така върви и народа. Тези двама лидери, знаете ли какво, те бяха първите които се надигнаха след тези 15 години, библията казва: те станаха и започнаха да строят Божият дом в Ерусалим. Но какво ги накара да станат? Как така те не станаха през първите 15 години? Те станаха през 16-тата година. Какво се случи? Знаете ли какво се случи? Бог даде видение на Захария и той видя Иисус, първосвещеника, и това е което видя:
Захария 1:3 “Тогава ми показа първосвещеника Иисус“, Захария говори,  “стоящ пред Ангела ГОСПОДЕН; и Сатана стоеше отдясно му, за да му се възпротиви“.
С други думи, там беше Сатана, обвиняващ, думата “възпротиви“ на еврейски е “да обвини“, да осъди.
Захария 3:2 И ГОСПОД каза на Сатана: ГОСПОД да те смъмри, Сатана! Да, да те смъмри ГОСПОД, който избра Ерусалим.
Не забравяйте както върви първосвещеника, така върви и целият народ.
Захария 3:3 А Иисус беше облечен в мръсни дрехи и стоеше пред Ангела.
Иисус беше под осъждане заради обвиненията на Сатана, той беше облечен с мръсни дрехи и стоеше пред Ангела.
Захария 3:4 “И Той проговори и каза на стоящите пред него“, Бог каза: “Съблечете от него мръсните дрехи. А на Иисус, Бог каза: Ето, Аз съм премахнал от теб беззаконието ти и ще те облека в празнични одежди.
Някой да извика Алелуя! Нищо чудно, че Иисус, първосвещеника получи окуражаване, сила и просперитет от проповядването на Захария и Агей. Защото той видя истинското си състояние.
Причината, заради която работата спря не е защото царят така нареди. Да, управлението по онова време, царят постанови те да спрат. Но, чуйте, духовната причина за спирането на строежа е защото няма никаква благодат, благодатта не беше освободена да потече, защото Иисус, първосвещеника беше под осъждане, в продължение на 15 години! Да, имаше естествени обстоятелства, но в момента в който Иисус промени мисленето си, знаете ли какво се случи, в момента в който Иисус, първосвещеника чу за видението на Захария, благодатта потече свободно. Как се случи това? До вниманието на царя достигна информация, че цар Кир един от неговите предшественици, всъщност е наредил храма да бъде построен отново. И сега той каза на враговете на евреите: От вашия джоб, от вашето сребро и злато ще бъде спонсориран строежа на храма. И никой да не смее да спре работата по храма. Сега благодатта потече, защо? Защото Иисус, първосвещеника имаше нови дрехи! Той не е вече под осъждане. Той е чист.
Някои неща във вашия живот изглеждат естествени, но не са, те са там, защото сте под осъждане. Благодатта спира! Когато сте осъден и когато вярвате в това осъждане, вие казвате: Исус не свърши добра работа. Вие казвате, че той не е завършил делото си.
Захария видя видението и той също участва в него. И той каза:
Захария 3:5 И казах: Нека сложат чиста митра на главата му. И сложиха чиста митра на главата му и го облякоха в дрехи, а Ангелът ГОСПОДЕН стоеше до него.
Еврейската дума за “митра“ е “плат обвит около главата“ на първосвещеника. Не се предполага пророците да участват във видението. Но той каза: Според моето виждане трябва да му се сложи и чиста кърпа около главата. И сложиха чиста митра на главата му. Алелуя.
Какво да кажем за управителя, Зоровавел, кратка форма: Зоро! Управителят, лидера на нацията, въпреки че той не е духовен водач, но той е лидер на управлението на държавата. Той също беше парализаран за 15 години. И знаете ли какво? Захария видя Иисус, в глава 3, глава 4 беше за Зоровавел, Захария видя нещо свързано със Зоровавел. Знаете ли какво видя? Зоровавел беше спрял да вярва в благодатта, защото работата започна, но работата не беше завършена. И знаете ли какво каза Захария в глава 4:
Захария 4:6,7 “И ми отговори, като каза, Бог отговори и каза: Това е ГОСПОДНОТО слово към Зоровавел, което казва: Не чрез мощ, нито чрез сила, а чрез Моя Дух, казва ГОСПОД на Войнствата. Коя си ти, голяма планина“ -планина от опозиция, от отровни имейли или лоши неща, бихме могли да кажем, това е идеята тук, коя си ти, голяма планина на опозиция?“ Пред Зоровавел ще станеш плоска -  на равнина! Зоровавел ще изнесе последния камък“, този камък е крайъгълния, връхния камък, с който се завършва цялата сграда. Един път след като е сложен връхният камък, всеки казва: Завършен е строежа! И по какъв начин ще бъде извършено полагането на последния камък? “С викове на  възклицание: Благодат, благодат на него!
Алелуя! И на вас църква аз казвам: Благодат, благодат на вас! - Църквата: Амин. Кажете: Благодат и на теб, пасторе. Всеки път като ви благословя, благословете ме обратно. Колкото повече ви благославям, толкова повече ме благославяйте и вие. (Църквата се смее) Защото и аз се нуждая от благословение. Амин.
И така, един от лидерите имаше нужда от откровение за праведността, другият лидер се нуждаеше от откровение за благодатта. Просто извикайте: Благодат, благодат, и Бог ще завърши храма. Не са вашите дела, не е вашата сила, не е вашата мощ. Вие не се нуждаете от по-голяма армия, не се нуждаете от повече здраве, вие се нуждаете от благодат. И благодатта ще донесе последния, връхния камък. Не е чудно, че старейшините на евреите просперираха чрез пророкуването на Агей и Захария.
Какво научихме до тук? Ние научихме това: понякога нещата изглеждат естествени, спънки в работата ви, проблеми със здравето ви, изгубване на нещо или някого и всякакви лоши неща, вие може да си мислите, че са естествени, вие гледате на външните обстоятелства през цялото време. Ние би трябвало да се попитаме: Дали не съм под осъждане. Не по интроспективен начин. Вместо да търсите в себе си, по-добре е да кажете: Боже, потърси в мен, не грях, ние не сме повече под Стария завет, но да потърси Бог в нас къде сме станали плячка на обвинителните лъжи на врага.
Причината поради която работата спря в продължение на 15 години, беше че Иисус беше под осъждане. И когато лидера е под осъждане, няма никаква благодат. Слушате ли ме? Не е ли интересно, че в моментът, когато Исус си върна съзнанието за праведност, в момента в който Зоровавел повярва в благодатта, одобрението за строежа беше дадено. Дори повече, те бяха толкова пълни с благодат, че царят заповяда на враговете да спонсорират работата. И царя каза: Не смейте да ги докоснете или да ги спрете, защото ще отговаряте пред мен. Амин. И царят дори заповяда негови собствени ресурси да бъдет използвани за храма, защото той искаше част от благословенията, които цар Кир имаше. Благодатта царува чрез праведност, не чрез осъждане. Благодатта на Бог ще царува като цар във вашия живот, когато сте със съзнание, че сте праведни.
Вие ще имате прекрасна седмица. Вие виждате, че някои зли дни могат да бъдат избегнати. Не е чудно, че Павел казва: Стойте в злия ден с нагръдник на праведност, амин? Знаете ли, ако сте простреляни в ръката, ако сте простреляни в крака, вие все пак можете да оцелеете. Но ако сте простреляни в сърцето е друго нещо. Нагръдника на праведност, за римския войник това е най-важното нещо. Вие трябва да сте сложили нагръдника, амин, и защото сте сложили нагръдника, това ще е зъл ден, много кратък, и вие ще излезете от него.
Вдигнете ръце към Бог, нека Господ ви благослови през идващата седмица, вас и вашето семейство, и Господ да ви пази, да ви защитава, да ви предпазва. Господ да направи лицето си да свети над вас и да бъде благодатен към вас, нека вие да сте в свръхестествената благодат на Бог, където и да ходите и във всичко, което предприемате. Нека имате добър успех, Бог да направи пътя ви проспериращ, нека винаги да сте млади като дърво посадено при много реки, чиито листа никога не повяхват, то е винаги зелено, и нека вашият плод винаги да се ражда в сезона си и каквото и да правите, нека винаги просперира, дори грешките ви. Бог да издигне лицето си над вас и да ви даде шалом мир. В името на Исус. Амин.
Превод от английски:
Валентина Иванова