"Истини, на които ни учи грешката на Мойсей"


ИСТИНИ, НА КОИТО НИ УЧИ ГРЕШКАТА НА МОЙСЕЙ


Нека да отворим книгата Числа, глава 20. Преди да разгледаме събитията в детайли, искам да ви кажа, че това което е описано в 20-та глава на книгата Числа, се случи 38 години след като Израел отиде във Кадеш Варни с 12-те съгледвача. 10 от тях, цифрата на закона, 10 от тях казаха, че не могат да превземат земята, която Бог им дава,  и само двама от тях казаха: ние можем да превземем земята. Кои бяха те? Исус Навиев и Калеб. Вижте, мнозинството не винаги има право! Десетте повлияха на цялото общество, и те всички измряха в пустинята. Те бяха освободени, те излязоха от, но те никога не влязоха във! Единствено Исус Навиев и Калеб от предишното поколение излязоха от робство и влязоха в обещаната земя. И те бяха тези, които въведоха в обещаната земя новото поколение, младото поколение, малките дечица, които видяха как Бог отвори Червеното море!
Имаше един грях, който ограби Мойсей от привилегията да въведе Божиите хора в обещаната земя. Какво е толкова голямо, какво е толкова драстично, какъв е този грях, който стана причина Мойсей да бъде лишен от това, което желаеше най-много? Ние ще изучаваме това днес. То ще ви благослови. Нека да видим какъв е  този грях.
Числа 20:1 И в първия месец #на четиридесетата година след излизането от Египет, ср. ст. 28 с гл. 33, 38.# израилевите синове, цялото общество, дойдоха в пустинята Цин и народът остана в Кадис. Там умря Мариам и там беше погребана.
Това е последната година от тяхното скитане. Не е ли тъжно? Последната година! Толкова близо до обещаната земя! И той извърши този грях! Библията казва, че израелтяните останаха в Кадис и Мириам умря там. Мириам беше сестра на Мойсей.
Числа 20:2-5 И нямаше вода за обществото и те се събраха против Мойсей и против Аарон. И народът се караше с Мойсей, като говореше и казваше: О, да бяхме измрели и ние, когато братята ни измряха пред ГОСПОДА! Защо изведохте ГОСПОДНОТО общество в тази пустиня да измрем в нея и ние, и добитъкът ни? И защо ни изведохте от Египет, за да ни доведете на това лошо място? Това не е място за сеене, нито за смокини, нито за лозя, нито за нарове, нито има вода за пиене!
40 години на мърморене и те не се бяха подобрили. Помислете за това. Това е 40-тата година на скитане и те все още мърморят. Първото прибежище на плътта е да мърмори. Амин. Защо да се молим, ако можем да мърморим, така ли е? Първото нещо, до което прибягва плътта е винаги да мърмори. Вие мърморите против своите партньори, вие мърморите против своите родители, вие мърморите против своите колеги, против своя шеф, вие мърморите против всички, така ли е? Защото вие не вярвате на Бог. Първото прибежище на вярата е винаги да се приближим още повече до Бог, да кажем на Бог от какво се нуждаем, да се доверим на Бог, че по Неговото време Той прави всички неща красиви. Амин. И така, хората мърморят, и стих 6-ти ни казва:
Числа 20:6 Тогава Моисей и Аарон се оттеглиха от народа към входа на скинията на събранието, и паднаха ничком, и славата Господня им се яви.
Числа 20:7,8 И ГОСПОД говори на Мойсей и каза: Вземи жезъла и свикай събранието, ти и Аарон брат ти, и пред очите им говорете на канарата; и тя ще даде водата си: така ще им извадиш вода из канарата, и ще напоиш събранието и  добитъка му.
Обърнете внимание на думата: жезъла, запомнете я. Тук също се споменава името на Аарон. Той е първият първосвещеник на Израел. “Свикай събранието“, третото нещо, което искам да запомните е “събранието“. “Събранието“ или на еврейски “Кахал“, те го наричат “кахилат“, това е термин, който винаги се използва в Израел, когато месианските вярващи се събират заедно, те наричат това “кахилат“, обществото, събранието. Така че има три неща, които искам да запомните: Първо, жезълът, второ, Аарон, първият първосвещеник, и след това, събранието. То винаги се отнася за Божиите хора, събранието, църквата, днес съставена от евреи и не-евреи (езичници). По онова време е само Израел. Но тук има истина отнасяща се и до нашето време. Сега, вижте това. Бог каза това на Мойсей: Говори на канарата! Говори на канарата пред техните очи, пред чии очи? Пред очите на събранието, пред очите на обществото. Говори на канарата пред техните очи! Нека да уточня още сега: Канарата е Христос. Тя е образ на Христос. Ние можем да видим това в Новия завет, в
1Коринтяни 10:4 и всички са пили от едно и също духовно питие, защото пиеха от духовната Канара, която ги придружаваше - и тази Канара беше Христос.
Коя е тази канара? Христос! И така, хората мърмореха, защото нямаше никаква вода, те се оплакваха. Понякога Бог ни води до края на самите нас, така че ние да разберем какво има в нашите сърца, пълни с оплаквания, пълни с мърморене, пълни с неверие. Той ни води до това място, така че ние да разберем какво е в Неговото сърце, пълно с любов, пълно със състрадание, пълно с ресурси и снабдяване. Ако ние не сме доведени до това място, ние никога няма да разберем какво има в нашето сърце, и никога няма да разберем какво има в Неговото сърце. Това е целта на пустинята.
Точно сега на пътуване в пустинята ли сте? Спрете да гледате към сърцето си, спрете да мърморите и започнете да гледате какво е в сърцето на Бог? Амин. Така че тук, в 1Коринтяни 10:4, Бог ни казва, че Канарата беше Христос. И това, което Бог искаше Мойсей и Аарон да направят, беше да говорят на канарата, която е Христос. Върнете се обратно на Числа 20:8, Бог каза:
Числа 20:8 Вземи жезъла и свикай събранието, ти и Аарон брат ти, и пред очите им говорете на канарата; и тя ще даде водата си.
И тя ще даде водата си. Аз обичам еврейския. Еврейския казва: Той ще ви даде водата си. Не е ли хубаво? Той ще даде водата си, все едно става въпрос за човек. И ние знаем, че тази канара е Христос. Амин. Говори на канарата и Той ще даде водата си. Говори Му! Мойсей трябваше да говори на канарата пред тях, пред техните очи. Запишете си това. Стих 8 продължава:
Числа 20:8 така ще им извадиш вода из канарата, и ще напоиш събранието и  добитъка му.
Числа 20:9 И Мойсей взе жезъла, който беше пред ГОСПОДА, както Той му заповяда.
Числа 20:10 И Мойсей и Аарон свикаха събранието пред канарата и Мойсей им каза: Чуйте сега вие, бунтовници!
Мисля че той беше много ядосан! След 40 години слушане на мърморенето на хората на Израел, той би трябвало да има право на някакъв гняв. Вижте това, той каза:
Числа 20:10 Чуйте сега вие, бунтовници! Ще ви извадим ли вода от тази канара?
Чакай малко, Мойсей, не си ти, който вадиш водата. Той ги нарече бунтовници. Той никога не беше наричал Божиите хора “бунтовници“. Сега той ги нарече: Вие, бунтовници! Той беше ядосан! Какво му каза Бог да направи на канарата? Говори! Какво направи той?
Числа 20:11 И Мойсей вдигна ръката си и удари два пъти канарата (еврейската дума означава стръмна скала, назъбена, разчупена) със  своя жезъл. И потече много вода.
Нека само спрем тук, за да ви кажа това: понякога дори служение, което осъжда, смесено служение, служение, което е против благодатта, накрая, все пак има някакви резултати. Резултатът не означава, че проповедта е била правилна, не означава, че това послание е от Бог. Но Бог все пак изпраща снабдяване, защото Той обича хората. Чувате ли ме? Понякога хората са излекувани. Библията казва в 2 Коринтяни 3: дори служението на осъждане имаше слава. Знаете ли, тези така наречени съживления, където се говори много за греха и които ви карат да се чувствате все едно пламъците на ада са зад вас, тези служения все пак имаха слава, но библията казва, служението на праведността, което идва ги превъзхожда в слава. Вие още нищо не сте видели. Амин. Така че това че има резултати не винаги означава, че посланието е от Бог.
Никой не знаеше, че Мойсей се е разбунтувал. Никой не знаеше, че Бог каза на Мойсей да говори на канарата, знаеха само Бог и Аарон. Никой друг не знаеше. И библията казва:
Числа 20:11 и събранието и добитъкът им пиха.
Сега, вижте това. Следващия стих:
Числа 20:12 Но ГОСПОД каза на Мойсей и Аарон: Понеже не Ми вярвахте, за да Ме осветите пред израилевите синове, затова няма вие да въведете това общество в земята, която им давам (която съм им дал).
“Да ме осветите“ означава “да ме направите свят“, “отделен за“. Бог каза на Мойсей и Аарон: Вие не ме показахте свят пред хората. И заради това вие няма да въведете това събрание в земята, която съм им дал. И така, защо този грях е толкова голям, толкова драстичен, че на Мойсей не му е разрешено да въведе хората в земята? Аз чух проповядване, което казва: Внимавайте с греха на гняв! Гневът лиши Мойсей, този голям лидер от това да влезе в обещаната земя.
Но вие сигурно си спомняте, че имаше и друг момент, в който Мойсей беше ядосан. Спомняте ли си, когато той слезе от планината и видя златното теле, и хората танцуващи около него, какво направи Мойсей? Той се ядоса. Той счупи плочите с 10-те божи заповеди, толкова беше ядосан! Но Бог не порица Мойсей. Защо? Защото тогава той беше в синхрон с Бог, Бог също беше ядосан. Ядът сам по себе си не е грешно нещо, самата библия казва в книгата на Ефесяните: Ядосвайте се, но не съгрешавайте.
Ние има нужда да се ядосаме на греха, ние има нужда да се ядосаме не несправедливостта, на тактиките на малтретиране, на хора, които унижават другите.
Исус беше ядосан на фарисеите! Обърнете внимание, Той не беше ядосан на проститутките, Той не беше ядосан на бирниците, Той не беше ядосан на отритнатите от обществото. Ако изучавате живота на Исус, а Той е същия вчера, днес и завинаги (вижте това в Евреи 13:8), ще видите, че Той беше ядосан на управителя на синагогата, който искаше да види дали Исус ще излекува в събота (Лука 13:14). Амин.
Ще останете изненадани колко религиозни лидери ще са шокирани да разберат, че Исус не е ядосан на хората, отхвърлени от обществото. Никъде не е записано Той да им е бил ядосан. Всички Негови силни думи бяха запазени за фарисеите, тези които смятаха себе си за праведни със собствена праведност, с постигнатата от тях самите праведност, тези, които казваха: Не идвай близо до мен, аз съм по-свят от теб. Той никога не нарече проститутките: вие Змии! Рожби на усойница! Как ще избегнете осъждането на пъкъла? (Матей 23:33) Но Той нарече фарисеите така. Какво ядосва Исус? Но това е тема за друга проповед.
Да се върнем на това: не е самият гняв, който лиши Мойсей от влизането му в обещаната земя. Той се беше ядосвал и друг път, и Бог разреши това, всъщност Бог го одобри. Така че какъв е проблема тук?
Църква, вижте това. Това се случи в 40-тата година. Това не беше първия път, когато скалата беше ударена. 40 години по-рано, когато те току що бяха излезли от Египет, Бог направи път там където нямаше път, Той преведе хората през Червеното море до другата страна и те преживяха Божието снабдяване: Бог направи сладки горчивите води на Мера (Изход 15:23) и в следващата глава, Бог направи да завали хляб от небето, манна от небето, но, помнете това, те още не бяха стигнали до планината Синай, те не бяха получили все още 10-те заповеди. После, в място наречено Рафидим, те останаха без вода за пиене. По това време те бяха съвсем близо до получаването на 10-те заповеди, до получаването на закона, но все още нямаха закона. И Бог им даде вода от скала. Нека се върнем 40 години по-рано, за да видим какво точно се случи.
Изход 17:3-5 Но народът беше ожаднял там за вода и народът роптаеше против Мойсей, като казваше: Защо ни изведе от Египет? Да умориш от жажда и мен, и децата ми, и добитъка ми? Тогава Мойсей извика към ГОСПОДА и каза: Какво да правя с този народ? Още малко и ще ме убият с камъни! А ГОСПОД каза на Мойсей: Излез пред народа и вземи със себе си някои от израилевите старейшини; вземи в ръката си и жезъла си, с който удари реката, и иди.
Обърнете внимание, тук Бог казва: Вземи в ръка жезъла си, твоят жезъл, жезълът на Мойсей, с който удари реката, и иди. Помните ли, Мойсей удари реката със своя жезъл, неговият жезъл е жезъл на осъждане. Мойсеевият жезъл е жезъл на осъждане, той е образ на закона. Първото чудо на закона, първото чудо на осъждане беше да превърне водата в кръв, резултата на който беше смърт. Първото чудо на благодатта (Йоан 2:7-9) е да превърне водата във вино, резултатът на който беше празнуване и живот. Амин. Така че жезълът на Мойсей е жезъл на осъждане.
Когато Бог за първи път ми откри това аз бях много развълнуван, дълбоко развълнуван, когато Бог ми откри това за първи път.
Вижте какво каза Бог, и аз вярвам че този, който говореше на Мойсей, беше Исус преди идването Му в плът:
Изход 17:6 Виж, Аз ще застана пред теб там на скалата в Хорив, а ти удари скалата, и от нея ще излезе вода, за да пие народът. И Мойсей направи така пред очите на израилевите старейшини.                                                                   
В стиха, където се казва: “аз ще застана на скалата“, думата “на“, от еврейски може да значи също и “във“. Аз ще застана във скалата! Не забравяйте, скалата е Христос. И Господ каза: “Хората са гладни, те имат нужда. Но заради това че те съгрешават, че са мърморещи, оплакващи се, невярващи, а аз не искам справедливото наказание, ударът да дойде върху тях,  за това удари мен! И водите ще потекат към хората. Удари Мен!“
Това е нашия Господ Исус Христос. Това беше направено пред старейшините на Израел. Вижте стиха:
Изход 17:6 Мойсей направи така пред очите на старейшините на Израел.
В края на 40-те години, когато Господ каза на Мойсей да говори на скалата, това беше пред събранието. Старейшините на Израел не са споменати. Тук имате старейшините на Израел. Това е много важно! Обърнете внимание на тази част от стиха: И Мойсей направи така пред очите на израилевите старейшини. Бог каза: Удари скалата и от нея ще излезе вода, така че хората ще могат да пият. Вижте, Божието сърце е за вас. Вие сте жадни духовно. Ето защо вие търсите любов на всякакви погрешни места. Има жажда за слава, за признание, има жажда за изявяване, има жажда за по-добри неща в живота. И Господ разбира това, но Бог не иска вие да преследвате тези неща по незаконен начин. Той каза: “Когато дойдете при Мен, Аз ще ви дам вода“ - спомняте ли си жената до кладенеца, Исус ѝ говори за вода (Йоан 4:14). Какъв беше нейния проблем? Тя имаше 5-тима съпрузи, но Исус ѝ говори за вода. Някои хора не са доволни от цялата вода, която имат. Защо? Защото те търсят истинска вода, жива вода. Исус каза: “Ти пиеш от грешния кладенец, но ако пиеш от водата, която Аз ти давам, ти никога няма да бъдеш жадна отново.“  Така че каквато и да е нуждата, отговорът е във водата. Вие сте жаден за нещо, и вие сте жаден за водата, която само Исус може да ви даде. Но за да получите тази вода, някой трябва да плати за греха. Вижте, Бог е свят, Бог е любов и Бог ви обича с безкрайна любов, с безусловна любов, със силна любов. Но библията казва, “всички съгрешиха и бяха лишени от славата на Бог.“ Така че грехът трябва да бъде платен.
Когато направим нещо погрешно, нещо вътре в нас казва: Някой трябва да плати, някой трябва да плати. И въпросът е в това, казвал съм го и преди, че когато вие извършите нещо погрешно, нещо във вас казва: Някой трябва да плати, някой трябва да плати. И това което вие правите е следното: Понякога карате вашето семейство да плаща, понякога карате вашите деца да плащат, понякога карате себе си да плащате. Но ако вие чувствате, че трябва да бъде извършено правосъдие, вашите клетки са толкова интелигентни, че вашето ДНК ще изпрати съобщение казвайки: Той иска да накаже себе си, нека да създадем болест. Докторите не могат да обяснят авто-имунните заболявания, те само казват неща като: Вашето тяло се бори срещу себе си. Докторите могат да ви дадат лекарства за симптомите, но не могат да лекуват авто-имунните разстройства. Те не разбират защо тялото на някого се бори със самото себе си. Това е почти като вашето тяло да наказва себе си. То атакува себе си. Ракът е такъв пример, самото тяло атакува себе си. Амин.
Затова, когато направите грях или когато направите нещо погрешно, вие трябва да се обърнете назад към кръста, вие трябва да погледнете към кръста. Когато погледнете към кръста и кажете: Там е моето наказание, там е моето биене, там е моето удряне, там е моето осъждане, всичко във вас ще каже: Мир. И вашето ДНК ще каже: Задръжте, момчета. Всичко е наред. Платено е! Разбирате ли? Това е начинът по който идва светостта, чрез проповядването на Благовестието на Исус Христос. Завършено е! Амин.
Вижте, дори тези, които оспорват Благовестието, дори те знаят някъде в сърцето си, че някой трябва да плати. Някой трябва да плати! Исус застана там, на кръста и всички изисквания към вашия живот, всички изисквания на Божията святост и праведност върху вашия живот и върху моя живот, Исус ги посрещна изцяло, напълно. Всички божествени изисквания могат да бъдат посрещнати единствено по божествен начин. Не бях аз, който платих на Бог. Ако бях аз, който платих на Бог, тогава можех да поставя под въпрос заплащането и удовлетворението на получателя, но ако това беше Бог, Синът, който плати за мен, тогава наистина е платено! Свършено е! Може ли да чуя едно хубаво амин?
За да бъде вашата съвест в мир, за да бъде съвестта ви спокойна, за да имате щастливо сърце, вие трябва да знаете това: всички божествени изисквания към вашия живот бяха посрещнати по божествен начин чрез Христос. Всички те! бяха  посрещнати напълно и повече от достатъчно! Алелуя!
И така, Исус застана там и Исус каза: “Удари мен! И водата ще потече, за да могат хората да пият.“ И Мойсей направи това. Той използва жезъла на осъждането! По същия начин проклятието на закона падна върху Исус и реки потекоха за вас и мен. Това е любов! Вие сте обичани! Амин, църква.
В Изход 17:6, където се казва: Удари скалата, скалата тук е различна скала от скалата, за която се говори 40 години по-късно. Тук думата “скала“ е еврейската дума “сур“ и “сур“ означава заоблен каменен блок, широка скала, скала с равна повърхност. Това е ниска скала.
Но 40 години по-късно, да се върнем обратно на Числа 20:8, тук става въпрос за друга скала, използвана е различна еврейска дума, която означава “висока скала“. И тук се казва: Говори на скалата, а не: удари скалата. Защо? Защото Христос е разпънат веднъж! Само веднъж е достатъчно. Нашите грехове са завинаги простени. Казах: Простени завинаги! Греховете от миналото ви, греховете от настоящето ви, греховете от бъдещето ви, всички са простени. Вие можете да кажете: Нашите минали грехове са простени, но нашите бъдещи грехове не са. Приятелю мой, всички ваши грехове бяха бъдещи, когато Исус умря. Освен ако не сте на 2000 години. Кръстът е извън времето, защото Бог е Създателят на времето. Кръстът е извън времето!
Исус умря за всички, от първия човек Адам, за всички хора, които живяха, до кръста и за всички, които щяха да живеят на земята докато Той се върне отново.  Алелуя!
Бог знаеше предварително, че ще съгрешим, без ние да знаем кога ще съгрешим. Бог знае всичко за вашия живот. Той не манипулира вашия живот, но знае предварително всичко, защото Той е Бог. Бог взе всичките ви грехове от целия ви живот, сложи ги върху Исус и святият Му гняв и справедливото наказание за всички наши грехове падна върху Исус, с един удар и Исус извика, на кръста: Свършено е! Което означава, че никога повече няма да се изисква от нас да плащаме за греховете си. Ние никога няма да сме отговорни за това, ако ние вярваме в Христос.
Това не води до разрешение за грях. Защото онази жена, която беше проститутка, спомнете си, тя плачеше в краката на Исус и Той каза: “Тя Ме обикна много, защото знае, че ѝ е простено много“ (Лука 7:47). Тези, които мислят, че им е простено малко, Го обичат малко. Дяволът ще каже: Ако хората мислят, че всичките им грехове са простени, дори и бъдещите им грехове са простени, те ще тръгнат да правят грехове като луди. Но не! Правилното вярване винаги води до правилно живеене. Вие ще Го обичате повече. Вие ще го обичате повече! И ако се провалите в нещо, ще се изправите и ще продължите. Амин. Благодарете на Бог за Исус.
Той беше ударен един път, на кръста! И когато беше ударен, знаете ли кой беше там, под кръста, кой изискваше Неговата кръв? Старейшините на Израел, Каиафа, първосвещеника, Анас, друг първосвещеник, фарисеите, лидерите представляващи нацията на Израел, те бяха там. Когато Пилат каза: Трабва ли да разпъна вашия цар, те казаха: “Ние нямаме друг цар освен Цезаря.“ И от този  момент, евреите бяха поробвани от една езическа сила, после от друга, докато накрая се стигна до Хитлер. И Исус каза: Лука 21:24 ...а Иерусалим ще бъде тъпкан от езичници, докле се свършат времената на езичниците.
И това време настъпи през 1967 година, когато в 6-дневната война,  Йерусалим падна отново в ръцете на евреите. Това беше една безпрецедентна война, освен 6-дневната война на Исус Навиев, превземането на Ерихон.
Църква, техните старейшини казаха: Ние нямаме друг цар освен цезаря.“ Бог каза: “Добре. Тогава цезар ще ви бъде цар.“ И от тогава започнаха техните страдания.
Ето защо Исус заплака, Исус каза: Йерусалиме, Йерусалиме, как бих искал да ви събера както майката кокошка събира пиленцата си под крилата си.“ На какво е картина това? На закрила, на защита. Дяволът ги мразеше, защото от тях дойде Унищожителя на змея, Този, който смаза главата на змията!
Но те не поискаха закрила. От тук историята на тяхното страдане. Но знаете ли какво? Любовната история на Бог с тях още не е приключила. Исус Христос се връща обратно за Израел.
40 години по-рано (Изход 17), при удрянето на скалата, което е образ на разпъването, на удрянето на Исус, изглежда все едно събранието не съществува. Ние знаем, че хората от събранието са там, но не са споменати. Ние виждаме само старейшините. Но сега, 40 години по-късно, когато Бог каза на Мойсей да говори на скалата, ние повече не виждаме старейшините. Ние виждаме само събранието.
Защо? Защото сега, след като Исус беше ударен, църквата се появи, събранието се появи, църквата, състояща се от евреи и не-евреи. Алелуя.
И не само това. При първото удряне на скалата, Аарон не беше  споменат. Ние знаем, че Аарон беше там, той също премина Червеното море, амин, но той все още не беше първосвещеник. Но 40 години по-късно, когато Бог каза на Мойсей да говори на скалата, Аарон беше там като  първосвещеник. Аарон е образ на първосвещеника Исус Христос, който имаме вие и аз днес.
Знаете ли, Йов каза това, в книгата на Йов: Как бих искал да има посредник, някой между мен и Бог, който може да сложи ръка върху Бог и върху мен, и да създаде мир между нас (вижте Йов 9:33). Мечтата на Йов е наша реалност. Ние имаме велик първосвещеник.
В Евреи 12:24 библията казва:
при Исус, Посредника на новия завет, и при поръсената кръв, която говори по-добри неща от Авеловата.
Не сравнявайте себе си с Йов, той нямаше посредник, но вие и аз, ние имаме.
И така, 40 години по-късно, с Мойсей имаше първосвещеник, облечен в своите първосвещенически одежди. Това е време на благодат. И Бог каза на Мойсей:
Числа 20:8 Вземи жезълът и свикай събранието, ти и брат ти Аарон, и говорете на канарата пред очите им, и тя ще даде водата си.
Жезълът тук не е жезъла на Мойсей. Обърнете внимание “жезълът“, не се казва “твоят жезъл“! Така че какъв жезъл е това?
Числа 20:9 И Мойсей взе жезъла, който беше пред ГОСПОДА, както Той му заповяда.
Жезълът, който беше пред Господа! Жезълът на Мойсей винаги беше с него. Всеки лидер носи своя жезъл. Но тук се казва, че той взе жезълът, който беше пред Господа. Какъв жезъл е това? Това е жезълът на първосвещеника, жезълът на Аарон, жезълът, който цъфна и даде цвят и бадеми, плодове, въпреки че беше отрязан!
Вие знаете историята. Лидерите на Израел казаха това: Какво е това, как така ти избра брат си да бъде първосвещеник, защото Мойсей и Аарон бяха братя, това е конфликт на интереси, и Мойсей каза: Не аз, а Бог избра Аарон да бъде първосвещеник. Те казаха: Ние също бихме могли да бъдем първосвещеници! Как така не е избран някой от нас? Мойсей каза: Господи, помогни ми, разреши този въпрос! И Бог каза: Кажи им всеки един от тях да донесе жезъла си (еврейската дума преведена като жезъл, означава отрязана пръчка). Всеки от лидерите имаше жезъл, на който пишеше името му, и така, те събраха жезлите си, всичките 12 жезъла плюс жезъла на Аарон, и Мойсей взе всичките 12 жезъла и ги положи пред Господа в храма за през нощта. На другия ден Мойсей каза: Елате и вземете жезлите си, всеки от вас, и жезъл означава какво, че той вече е отрязан, той е мъртъв, да бъде жезъл, означава да е мъртъв. Не може да роди нищо. Те взеха жезлите си без жезъла на Аарон. Защо? Защото жезълът на Аарон покарал и произрастил пъпки, цъфнал, и завързал зрели бадеми.
(Числа 17:8 Аароновият жезъл беше покарал и произрастил пъпки, цъфнал, и завързал зрели бадеми.)
В Израел, първият плод, който оживява след зимата, е бадема. И това е картина на възкръсване от мъртвите! И Бог спря мърморенето против Аарон като каза: Това е Моят избор, някой който има възкресен живот. Служението, което е от Бог е служение, което когато се появи, то дава живот, живот, който да ви изкара от вашето състояние на смърт. Амин. Алелуя. Слушате ли ме, хора? Да се върнем назад към Числа 20:8
Числа 20:8 Вземи жезълът и свикай събранието, ти и брат ти Аарон.
Този път Аарон е споменат. Той не беше споменат при първото удряне на скалата преди 40 години. Той беше там, но не беше споменат. Защо? Защото нямаше първосвещеник, когато Исус умря. (Под кръста бяха само главните свещеници и старейшините.) Исус възкръсна и стана наш Първосвещеник.
Има едно нещо, което трябва да разберете за жезъла на първосвещеника (жезъла, който цъфна и върза плод). Това не е жезъл на осъждане, това е жезъл на благодат. Първосвещеника е образ на Божията благодат. Знаете ли, да имаме първосвещеник е добра новина за всички нас. Това беше добра новина и за Израел. В някогашния Израел нямаше значение колко са добри хората. Ако техния първосвещеник беше лош, Бог отхвърляше цялата нация, те нямаше да имат добра реколта,  щяха да бъдат побеждавани от враговете си. Но ако народа беше лош, което обикновено беше случая, а техният първосвещеник беше добър, Бог благославяше цялата нация. С други думи, стоенето на народа пред Бог зависеше пряко от стоенето на техния първосвещеник. Разбирате ли? Но проблемът на Израел е, че техният първосвещеник накрая умираше. Те можеше да имат добър първосвещеник, но той остаряваше. Но вие и аз, ние имаме първосвещеник, който живее според силата на безкрайния живот (Евреи 7:16). Ето защо библията казва: Както е (сегашно време) Той (вашият първосвещеник), както е Той, така сме и ние (не в небето някой ден),а в този свят. Както е вашия първосвещеник, така сте и вие, къде, в този свят! Той праведен ли е? Така сме и ние в този свят. Той под непомрачимата благодат на Бог ли е? Така сме и ние в този свят. Той благословен ли е? Така сме и ние в този свят! Той извън обсега на Сатана ли е? Така сме и ние в този свят! Алелуя. Както е Той, сегашно време, така сме и ние, къде, в този свят!
Виждате ли, някои от вас са заети със собствените си мисли, вие имахте някои лоши мисли точно сега и сега си мислите, как мога да си мисля такива мисли, в неделя, по време на събранието, докато пастор Принс проповядва! И дяволът ви удря по главата: Виж си мислите, а уж си християнин! Как може да имаш такива чувства, как може да имаш такива мисли? Дяволът ви иска зает със себе си. Той иска да гледате себе си. Но служението на Светият дух е винаги да погледнете навън от себе си към Исус Христос. И Той ви казва: Както е Той, така сте и вие в този свят. Бог не гледа към вас, за да ви осъди, Бог не гледа вашите мисли, за да се доближи до вас, Бог гледа към вашия Първосвещеник, колко добър е Той. Първосвещеникът е образ на благодатта.
40 години след началото на скитането на Израел, имаме първосвещеник, имаме тази първосвещеническа благодат в жезъла. Затова Бог каза: Вземи жезъла който е пред Господа!“ Представете си Мойсей и Аарон как слизат надолу към хората. И те двамата, Мойсей със жезъла на свещеническата благодат, застанаха пред скалата.
И вижте това, 40 години по-рано, скалата е наречена “сур“, голяма скала. Тук, 40 години по-късно  думата е “села“ - висока, възвишена, издигната стръмна скала. Знаете ли защо? Защото сега Исус е вече ударен, Той възкръсна от мъртвите. Той е издигнат, Той е високо, Той е високопоставен! Алелуя. И ние не Го удряме отново, да хвалим Бог! Един път завинаги нашите грехове са премахнати. Ако се нуждаем от нещо сега, ние говорим на скалата!
Вие се събуждате сутринта и усещате симптоми в тялото си. Кажете: Господи Исусе, Ти си моето излекуване, Ти дължината на дните ми. Ти си моето подмладяване, Ти си Моята сила, Ти си моето подмладяване, Ти си моята сила!
(Ти си дължината на дните ми: Второзаконие 30:20  да обичаш Господа Бога твоего, да слушаш гласа му, и да си прилепен нему; защото това е животът ти и дължината на дните ти, .....
Ти си моето подмладяване: Йов 33:25 Тогава плътта му ще се подмладява повече от плътта на дете? Той се връща в дните на младостта си
Ти си моята сила Исая 45 :24 Наистина ще рече някой:
В Господа имам праведност и сила- цариградски превод )
Амин. Ако се чувствате, че имате нужда от снабдяване, кажете: Господи Исусе, Ти си моят Пастир, няма да бъда в лишение, Ти си моят Пастир!(Псалм 23) Говорете на скалата! Няма нужда да говорите на вашия шеф, говорете на скалата, амин! Говорете на скалата! Каква е вашата нужда днес? Господи Исусе, ти си моят най-добър приятел, Ти си моят любим, Ти си моят младоженец! Говорете на скалата! Каква е вашата нужда днес? Говорете на скалата! Няма нужда да удряте скалата отново! Може би вие си мислите. Аз съм със съзнание за моите грехове, моите грехове ме дърпат назад, о, Боже прости ми греховете! Това всъщност е да разпъвате Исус отново! Вие не вярвате, че един път, един път е достатъчно! Един път завинаги Той умря за нас и нашите грехове са премахнати ефикасно един път завинаги!
Така че, когато Мойсей удари скалата вместо да ѝ говори, той изопачи образа на Исус. И много хора днес правят същото, особено пастори и лидери. Аз съм пастор, а също така и лидер, но нека ви кажа, църква, ние трябва да сме внимателни, пастори и лидери, бъдете внимателни да не удряте Исус отново. Но как правя това, пасторе? Как правя това? Как удрям Исус?
Не забравяйте, библията казва,
Числа 20:8 ... говорете на канарата пред очите им, и тя ще даде водата си, така ще им извадиш вода из канарата, и ще напоиш обществото и добитъка им.
Чила 20:10 и, като свикаха Моисей и Аарон обществото пред канарата, той им каза: Чуйте сега, вие бунтовници!
Какво им каза той? “Чуйте сега, бунтовници.“ Бог иска да им покаже картина на благодат. Виждате ли това сега? Върнете се назад на стих 8, Бог каза: Говори на канарата пред техните очи, пред чии очи, пред очите на събранието, Бог иска да демонстрира благодат. Хората знаят, че са съгрешили! Колко от вас знаят, когато са направили грях? Хората реагират все едно проповедника трябва да каже на хората, че са направили грях. Хората знаят, когато правят грях. Има нещо в тях, което се нарича съвест! Откакто Адам и Ева ядоха от дървото за разпознаване на доброто и злото, те получиха съвест и съвестта не може да ви остави сами, и да отидете в най-дълбокия океан и да изкачите най-високата планина, вашата съвест е винаги с вас. И единствения начин тя да бъдете задоволена е да знаете, че Христос плати всичко за всичко.
Докато вашата съвест не е в почивка, не е в мир, вие се опитвате да запълните празнотата във вас, но тя няма как да бъде запълнена. Обаче един път като знаете, че всички божествени изисквания във вашия живот са били божествено посрещнати, вашата съвест казва: мир!
Кажете: Аз може да не разбирам всичко, което това означава, но знам, чрез вяра, че всичко е божествено посрещнато. Тогава няма повече дълг върху вашата съвест! С мен ли сте?
Библията казва: Говори на скалата пред техните очи! Бог иска да впечатли хората, да им покаже, че дори въпреки, че те мърморят, Мойсей и Аарон ще застанат пред канарата с жезъла на първосвещеническа благодат и когато заговорят на канарата, водата ще потече изобилно от канарата. Така Бог искаше да бъде! И хората щяха да кажат: Боже мой, няма никакво осъждане, няма никакво удряне отново! И през цялото време вместо да се оплакваме, ние можехме да говорим на канарата.
Някои хора се отнасят с Канарата, както някои хора се отнасят с Бог днес. Канарата е здрава, те мислят, че Бог е силен, канарата e твърда, те мислят че Бог е твърд, но едновременно с това мислят: канарата няма очи да види моето страдание, няма уши да чуе моя плач, няма сърце, за да почувства състрадиние или жалост към мен. Бог искаше Мойсей да говори на канарата и когато водата потече, това щеше да сложи край на неверието, хората щяха да видят, че Бог наистина вижда, Бог наистина чува и Бог Го е грижа! Това беше, което Бог искаше да покаже. Това беше, което Бог искаше да демонстрира. Но вместо това Мойсей се появи пред хората и каза:
Чуйте сега вие бунтовници! Трябва ли да ви извадим вода от тази канара? (Числа 20:10)
Числа 20:11 И Мойсей вдигна ръката си и удари два пъти канарата със своя жезъл.
Със своя жезъл. Помнете, неговият жезъл беше винаги с него. Но този път неговият жезъл трябваше да бъде оставен настрана. Бог му каза, какво, вземи жезъла на Аарон, жезъла на благодат и говори! Вместо това, той взе своя жезъл...защото той не може да удря със жезъла на Аарон, щеше да повреди цветовете и бадемите покарали по жезъла на Аарон (църквата се смее). Но това не е причината да не го използва! Той не послуша Бог.
Той взе своя собствен жезъл, жезъла на осъждането и удари скалата, високата стръмна скала, той я удари два пъти. Дори и веднъж да я беше ударил, пак щеше да е погрешно, той би трябвало да ѝ говори. Той я удари два пъти, толкова ядосан беше, и библията казва: И водата потече изобилно.
Между другото думата за скала тук е “села“, 40 години по-рано тя беше наречена “сур“, тук е “села“. Много от вас са били в Петра, в Йордания. “Петра“ е гръцката дума за скала. Виждали ли сте по телевизията високите червени скали на Петра? Знаете ли как евреите наричат Петра? Те я наричат “Села“, висока, извисена, издигната скала. Мойсей използва своя жезъл на осъждане и удари скалата, той я удари 2 пъти, когато Бог каза: Говори!
Какво е да удряме скалата днес вместо да ѝ говорим? Попитах Господа: Господи, ти си високо, извисен и издигнат като тази скала. И Господ ми каза: Моето тяло е тук! Знаете ли кой е тялото на Христос? Вие и аз! Чувате ли? Обърнете се към своя съсед и му кажете: Ти си тялото на Христос!
Сега, слушайте внимателно! Вместо да говорите на скалата, вие удряте тялото на Христос! Вие мислите, че чрез удряне можете да постигнете нещо.
Сега, аз не съм казал, че няма никаква корекция в тялото на Христос. Където има взаимоотношения, там ще има и корекция. Корекцията обаче не е удряне, не е биене. Вие може да коригирате вашето дете, но ако вие го осъждате: Ти си безполезен, ти винаги ще си останеш такъв, ти винаги си небрежен, това е биене.
Вижте, въпросът е в това, когато вие направите грях, вие се чувствате все едно искате да набиете някого. Някои хора бият съпругите си, някои бият децата си, амин, а някои от тях бият себе си. Всъщност всичко започва с биене на себе си. Когато биете себе си, това ще доведе до това да биете другите. Когато казвам биене нямам предвид физически, то може да включва и физическо биене, но аз говоря за вербално, умствено биене. Ние не сме спасени, за да бием другите, за да осъждаме другите. Толкова лесно е да осъждате другите!
Но, пастор Принс, аз имам проблем с моята тъща. Говори на скалата относно твоята тъща. Говори на скалата и тя ще стане майка по  благодат. Алелуя! Но ако тя не се промени? Говори на скалата, Той прави всички неща красиви в своето време.
Говори на скалата! Това е единственото ни прибежище. Дяволът крещи наистина високо, времето е малко, говори на скалата. Говори на скалата, не удряй тъща си, не удряй свекърва си (църквата се смее), не осъждай другите, не удряй Божиите хора, не бий тялото Христово.
“Но, пасторе, те са толкова лоши! Вие не познавате моята църква, вие не познавате хората под моето служение!“ Не ги бийте! Хранете ги! Хранете ги, не ги бийте! Когато биете Неговите хора, Бог го приема лично. Бог го приема лично, когато биете Неговите деца. Той не ви е сложил в ръководна позиция, за да я използвате  да биете другите. Вие сте там, за да използвате своята позиция, за да храните. Но вместо това, вие биете. Някои от вас казват: Но, пастор Принс, аз не бия другите. Аз не говоря лошо за другите хора. Поне това знам да не правя. Но аз осъждам много себе си, пасторе. Би трябвало да не го правя. Понякога съм много нетърпелив към себе си, аз бия себе си. Аз изисквам неща от себе си. Това е причината да работя извънредно. Това е причината да правя това. Аз бия себе си.
Но ти също си тялото на Христос! Аз чувствам помазанието на Бог.
И така, Мойсей удари два пъти със своя жезъл, и водата потече изобилно, и събранието (обществото) и техните животни пиха.
Вие сте виждали това, баща, който много рядко води децата си в този хубав ресторант, той е стиснат човек. Най-накрая той води децата си там и им казва: “Поръчайте си каквото искате.“ Неговият седем годишен син поглежда менюто и казва: О, тате, аз искам филе миньон. Бащата казва: Ти винаги търсиш най-скъпото в менюто и искаш него, нали! После майката казва на таткото: Скъпи, ние правим това само веднъж на 10 години. Таткото казва: Добре, добре, филе миньон за теб!
Горкото момче, неговото филе миньон идва, той плаче и яде, това е едно много солено филе миньон. Колко от вас знаят, че вие може да давате, но има стил на даване, който може да обезмисли подаръка.
Библията казва, (Исус споделя притчата) че когато и двамата не могат да платят на земевладелеца, той откровено прости и на двамата. Обърнете внимание на думата откровено, която означава по открит, честен и пряк начин, това е начина по който Бог прощава, Той прощава напълно!
Вижте начина, по който Бог ни прощава. Когато блудния син си дойде у дома, бащата не остана да чака синът му да дойде при него, той се затича към него, казва библията. В онези дни, за да бяга възрастен, той трябва да вдигне полите на дрехата си и тогава да започне да бяга. Помислете за това! По онова време, в еврейската култура не е прилично възрастен мъж да вдигне полите на дрехата си и да бяга, но той го прави! Бог говори за Себе си тук! Това е начинът по който Той прощава, това е което спечелва сърцето ми.
Ние сме представили Бог пред хората така: Добре, Аз ти прощавам! Не го прави отново!
Да видим дали ще можете да храносмелите това, библията казва,
Ефесяни 1:7  в Когото имаме изкуплението си (откупени сме с цена) чрез кръвта Му, прощението на греховете ни, според богатството на Неговата благодат,
Как ви е простено, на вас и на мен? Според богатствата на Неговата благодат. Ние не се опитваме да получим прошка, ние имаме  прошка на греховете според богатствата на Неговата благодат. Денят, в който може да измерите богатствата на Неговата благодат, ще можете да разберете колко ви е простено. Не се казва: от богатствата на неговата благодат, ако става въпрос за част от нещо, тогава е “от“, но тук се казва: “според“ богатствата на Неговата благодат, ето толкова ни е простено!! Амин. Божието сърце е в това! Бог разпери раце на кръста и каза: Ето толкова ви обичам. Ударете ме и водата ще потече!
И така, хората пиха, но вероятно пиха солена вода, те плачеха. Мойсей беше ядосан: “Чуйте вие бунтовници“. Хората чуваха думата “бунтовници“, “бунтовници“, “бунтовници“! Дали Бог искаше те да пият вода по този начин? Не! Бог искаше те да видят демонстрация на благодат. Те мърмореха, те знаеха, че са мърморили, те знаеха, че имат грях. И все пак, ако Мойсей само беше говорил на скалата и водата беше потекла, и ако го нямаше жезъла на осъждането, те щяха да кажат: Боже мой, независимо от нашето мърморене, Бог ни даде вода като реки във пустинята, както се казва в псалма, като реки в пустинята. Уау, Бог е добър, аз се срамувам от себе си. Библията казва: “Божията доброта е която ни води до разкаяние.“ (Римляни 2:4) Амин. Но вместо това, те трепереха и пиеха, мислейки: “Може би той ще ме удари.“
Нека да завърша с това, да видим какво казва Господ.
Числа 20:12 Но ГОСПОД каза на Мойсей и Аарон: Понеже не Ми вярвахте, за да Ме осветите пред очите на израилевите синове, затова няма вие да въведете това общество в земята, която съм им  дал.
Какво искаше да каже Бог? Защото вие не ми повярвахте да ме покажете свят.“ Какво искаше да каже Бог с думите: Вие не ме показахте свят?“ Днес ние имаме проповедници, които казват: Знаете ли, че Бог е свят Бог. Не мислете нито за момент, че можете да избягате от вашите грехове. Един от тези дни вашият грях ще ви намери.“ И ние казваме, че това е да покажем Божията святост. Но не, в контекста, хора, аз чета само от контекста, какво е да не покажем Бог като свят Бог, какво казва библията? Мойсей не показа Бог като милостив, не показа Бог като благ към хората, независимо от техния грях.
Лидери, пастори, чуйте, как представяме Бог като свят?
Как, Според Божията преценка, ние му вярваме и го показваме свят в очите на събранието? В Божиите очи как Го представяме свят? Като Го представяме като благосклонен и милостив. Защото цената е платена. Незаслужената милост тече като река. Амин.
Някои хора имат тази идея: Хората, които проповядват благодат, те не представят Бог като свят Бог. Нищо не може да бъде по-далече от истината. Вие не четете библиите си.
Някои хора казват: Бог е свят и вие не мислете и за момент, че можете да избягате от греховете си, защото каквото сте посели, един от тези дни, това ще пожънете. Там където пише, че каквото сте посяли, това ще пожънете, там контекста се отнася за даване (Галатяни 6:7). Павел говори за това: ако имаме възможност, нека правим добро за домакинството на хората от вярата или за другите. Тук, в целият контекст се говори за щедрост. Вашият грях няма да ви донесе реколта. Спрете да чакате за вашата реколта. Исус пожъна вашата жътва на кръста. Амин. Тя падна върху Исус. Вие не сте своя собствен Спасител. От вас не става добър Спасител. От мен също. Амин, църква.
И така, помнете това. Да представите Бог свят, пастори, лидери, служители, е да представите Бог като благодат, амин, верен на това, което Неговият Син е направил.
Заради това, което се случи, Бог каза на Мойсей: Ти няма да въведеш събранието в земята, която съм им дал. Той беше толкова близо! Да не покажеш Бог като милостив, като благ, трябва да е много сериозен грях. Не правете така, че да звучи  така все едно хората, които представят Бог като благ е равносилно на това да не представят Бог като свят. Нека тази история да сложи край на всичко това.
Преди години, мисля че беше през 2000-та година, с няколко от моите пастори бяхме на връх Фасга в планината Нево (Второзаконие 34:1), където Мойсей е стоял за последно. Бог заведе там Мойсей и му показа обещаната земя, през реката Йордан. Той беше толкова близо! И Бог каза: С очите си ще видиш, но няма да влезеш в земята.“
Всъщност във книгата Второзаконие, Мойсей, точно преди да умре, разказваше на хората как беше молил Бог, повече от веднъж: Може ли да вляза в земята?“ Бог каза: Не.“ Може ли да вляза?“ Бог каза: Не!“ Нека да ви покажа един от пътите, в които той разказваше на хората какво е казал на Бог:
Второзаконие 3:25 Нека премина, моля Ти се, и видя добрата земя (това е Израел) оттатък Иордан, оная добра планина и Ливан.
Той дори искаше да види тази добра планина в Ливан: Има една планина в Ливан,  този снежен връх, връх Хърман, аз искам да го видя!“
Второзаконие 3:26 Но ГОСПОД ми се беше разгневил заради вас и не ме послуша. И ГОСПОД ми каза: Достатъчно ти е! Не Ми говори повече за това.
И така, аз бях там, където Мойсей беше стоял за последен път, и аз казвах на моите лидери: Горкия Мойсей! Колко тъжно, той почти стигна и пропусна! И тогава Бог ми проговори, точно там на връх Фасга, Бог ми каза: Сине, той успя.“ Казах: Така ли? Как, Господи?“ И веднага Господ ми даде откровиние, което споделих с лидерите си. Знаете ли какво се случи? Мойсей каза на Бог, аз искам да видя тази добра планина, къде е тя, в Ливан, и там е върха Хърман.
Когато Исус се трансформира, къде беше това? На върха Хърман. Мойсей се появи. Илия се появи. Алелуя.
(Марк 9:2 И след шест дни Иисус взе Петър, Яков и Йоан и ги заведе на една висока планина насаме; и се преобрази пред тях.)
Нека ви кажа това. Кое предпочитате, да влезете в обещаната земя с 3 милиона мърморещи човека или да отидете там с Исус? Сега, вие може да мислите: Пасторе, когато Мойсей се появи, това беше след като беше умрял.“
Слушайте внимателно. Вие знаете, че Илия никога не умря, той беше взет с огнена колесница. Исус говореше с Илия, това е чудесно, защото той никога не е умирал, но дали Исус говореше на умрелите? Това е забранено от закона. Това е некромантия, да говориш с мъртвите. Нека да ви обясня. Когато Мойсей умря, библията казва, никой не знаеше мястото на неговия гроб. И после, в книгата на Юда се казва, много интересно, дяволът и архангел Михаел спореха за тялото на Мойсей. Водеше се спор. Знаете ли защо? Ще ви кажа защо. Защото Бог възкреси Мойсей от мъртвите!
Сега, Бог не възкреси Мойсей по начина, по който Исус е възкресен, никога да не умре повече. Бог възкреси Мойсей по начина, по който Лазар беше възкресен, да умре отново. Защо? Защото Мойсей беше жив по начина, по който Лазар беше жив, когато Исус говори с него на планината. Нямаше никакво нарушаване на закона. Има и още нещо, много интересно. Защо Бог възкреси Мойсей от мъртвите? Защото тези двамата, Мойсей и Илия  ще дойдат да проповядват на Израел. Откъде знам за това? Защото в книгата Откровение 11, имената не са дадени, но библията казва, че ще има двама свидетели, и тези двама свидетели са свидетели, които нацията на Израел високо цени. Кои биха могли да бъдат те освен Мойсей и Илия, закона и пророците, и те ще свидетелстват за Човека в центъра,  Исус Христос. И вижте природата на техните чудеса в Откровение 11, те имат сила да затворят небето, за да няма никакъв дъжд - Илия, и те имат сила да превърнат водата в кръв - Мойсей. Ние определихме кои са двамата свидетели, амин, алелуя. Мойсей успя!!!
Случи се нещо подобно, Мойсей каза на Бог: Аз искам да видя добрата земя на Израел отвъд реката Йордан, особено, Господи, този връх в Ливан. Бог каза: Не ми говори повече за това, но през цялото време в сърцето си Бог казваше: Времето на Мойсей ще дойде. Казвам ви това: В Божието сърце винаги има милост.
Помните ли в Йоан 7, Исус каза:
Йоан 7:37 А в последния ден, великия на празника, Исус застана и извика, като каза: Ако някой е жаден, нека дойде при Мен и да пие.
Ако прочетете контекста ще видите, че празника е празника на шатрите (Левит 23:34... От петнадесетия ден на този седми месец ще бъде седемдни Господен празник на шатрите.) На този ден, дори и днес в синагогите, дори и в Сингапур, евреите пеят псалм 118, където се казва: Това е деня, който Господ е направил, ние ще се развеселим и ще се радваме в него.“ И те ще кажат това: О, аз те умолявам Господи, спаси ни, спаси ни сега и изпрати просперитет, сега!“ Две молитви в един стих! Изпрати спасение, спаси ни сега.“ Думата “спасение“ е името на Исус, спаси ни, те казват: Йешуа, Йешуа, Йешуа - името на Исус на еврейски, и изпрати сега просперитет, Йешуа. И в този ден, вижте стиха (Йоан 7:37), точно в този ден Исус се изправи, знаете ли какво означава това изправи се“? Ввероятно точно по това време те са викали Неговото име, без да знаят, че викат Него. Тук е Спасението! Тук е просперитета! В Хошана раба, в последния ден на празника Исус каза: Ако някой е жаден нека да дойде при мен и да пие, който вярва в мен, както казва Писанието, от сърцето му ще потекат реки от жива вода.“ (Йоан 7:38 Ако някой вярва в Мен, както казва Писанието, реки от жива вода ще потекат от утробата му.)
Вие ще бъдете благословение, където и да отидете. Хората няма да разбират защо, когато сте в стаята, те се чувстват издигнати, те се чувствят вдъхновени, те се чувстват освежени, защото вие сте благословение, вие сте извор и където и да отидете, потичат реки от жива вода, до каквото и да се докосне живата вода, мъртвите оживяват, алелуя. Вие сте благословение където и да отидете, вие сте благословение. Амин.
Йоан 7:39 А това каза за Духа, който вярващите в Него щяха да приемат; защото Светият Дух още не беше даден, понеже Исус още не беше, какво, още издигнат, висока, стръмна скала. Но сега Той е издигнат, и Светият дух е даден. Отдайте му слава, църква. Алелуя.
Приятелю мой, ти чу Добрата новина! Добрата новина е, че Исус беше ударен от Божието справедливо и свято осъждане за всички наши грехове. Той не направи никакъв грях, библията казва: Той не знаеше никакъв грях (2Коринтяни 5:21), в Него няма грях (1Йоан 3:5), и все пак на онзи кръст праведният умря за неправедните. Исус, съвършено светият, царственият, Син на Бог  и Човешки син умря на онзи кръст като наш заместник. С това което направи, Исус все едно каза на Бог: Аз стоя пред Теб от името на моите хора. Нека всичко, което техните грехове заслужават да падне върху мен. Удари ме с Твоето справедливо осъждане, удари ме, защото грехът трябва да бъде платен.“ И Божието осъждане падна върху Неговия син. Бог беше, който изпрати Исус, казах, Бог беше който изпрати Исус с тази цел. И приятелю мой, цялото осъждане падна върху Него, и Бог е безкрайно доволен, не само доволен. Бог издигна Своя син, какво обявяване на Божието задоволство, Бог възкреси Своя син от мъртвите като свидетелство, че това което Той направи на кръста беше напълно ефикасно, напълно завършено и съвършено. Всички наши грехове са премахнати. И, приятелю мой, спри да наказваш себе си. Спри да биеш себе си. Исус беше бит вместо тебе. Той беше удрян вместо теб, Той беше поразен вместо теб. Ако ти приемеш това, мирът започва да царува, здравето разцъфва с изключителна бързина.
Ако това си ти, където и да си, може да слушаш това в уеденението си в своя собствен дом или в бар някъде, или си в хотелска стая, или си в затвора, приятелю мой, не ме интересува, Бог е там с теб. Той те обича. И стилът на Бог да прощава, е че той бяга към теб, Той те прегръща, Той те покрива щедро с целувки. Ако ти прегърнеш това, което Христос е направил! Спри да правиш и започни да почиваш в това, което Христос направи. Ако това си ти, където и да си, помоли се с тази молитва заедно с мен, аз ще ти помогна да се помолиш, но ти се помоли от сърце:
Татко, аз вярвам, че Исус Христос е Синът на Бог, че Ти го изпрати, за да умре на този кръст като Божието Агне, като мой заместник. Аз вярвам, че Той понесе всички мои грехове в своето собствено тяло на онзи кръст. Свършено е! Няма повече никакъв гняв, никакво осъждане повече, никакво наказание повече не е останало за мен. Всичко е напълно платено. Исус Христос е мой Господ и Спасител. И аз ти благодаря, Татко, че Ти разкри своето удовлетворение от това което Христос направи, чрез възкресяването Му от мъртвите. И това е моето свидетелство, че всички мои грехове са премахнати. В името на Исус. И всички хора да кажат амин.
Вдигнете ръце към Господа.
Татко, аз ти благодаря за това разрущаващо връзките, разрушаващо веригите, премахващо бремето помазание на Светия дух. В мощното име на Исус, Татко, аз освобождавам върху твоите хора, Господи тази пълнота на благодат, изобилието на благодат, Господи, която ще унищожи всяко само-осъждащо се, само-биещо се, само - саботиращо държание, точно сега в името на Исус! Аз унищожавам това в техния живот в името на Исус. Аз връзвам духът на самоубийство и освобождавам твоите хора от този дух в името на Исус. Аз връзвам духовете на осъждане и освобождавам твоите хора в името на Исус.
Сега, погледнете към Господ Исус, говорете Му: Господи Исусе, ти си моята праведност, Ти си Моята чистота, Моето приемане, Моята благодат с Бог. Господи Исусе, Ти си моето здраве, Моят живот и дължината на дните ми, Господи Исусе, ти си Моята сила и подновяването на моята младост. Господи Исусе, ти си моята защита, моята канара и убежище. Господи Исусе, ти си Моето всичко във всичко. Святи душе, през цялата идваща седмица, аз Те моля, Господи, учи ме, да не бъда зает със себе си, а да бъда зает с Христос, да не гледам в моето сърце, но да гледам към Неговото сърце, пълно със съчувствие и любов.
И ти благодаря, Татко, че изпрати Своя син, аз премам Твоята любов, Ти наистина ме обичаш и ти ме обичаш с радост. Ти ме обичаш и ти си ми простил с радост, аз живея под Твоята усмивка. Благодаря ти, Татко Боже, в името на Исус, това ще бъде благословена седмица, ще бъде изключитело добра седмица, защото Ти Татко, ми се усмихваш. Хвалете го, църква. в името на Исус. Хвалете го. Алелуя. Амин.
И аз знам, че тъмнината, която виси над вас е извън живота ви. Амин. И започнете да се наслаждавате на вашето семейство. Започнете да се наслаждавате на вашите партньори. Започнете да се наслаждавате на децата си, не чакайте докато те вземат изпитите си и после да им дадете своето одобрение. Обичайте ги, обичайте ги, преди да са излезли резултатите. Обичайте ги, оценявайте вашите партньори. Ще го направите ли? И не забравяйте да оценявате и вашия пастор. Амин. Бог да ви благослови. Амин.


Превод и четене: Валентина Иванова