"Отсъствието на осъждане води до Божествено здраве"




ОТСЪСТВИЕТО НА ОСЪЖДАНЕ ВОДИ ДО БОЖЕСТВЕНО ЗДРАВЕ


Днес искам да говоря за нещо много важно. Павел казва в книгата на Римляните:
Римляни 5:20 А освен това дойде и законът, за да се умножи прегрешението. Но там, където се умножи грехът, много повече се умножи благодатта;
Чуйте ме внимателно, 10-те заповеди не дойдоха, за да се умножи светостта. Моля се вие да сложите това някъде в своя духовен джоб. Според Писанието законът влезе, за да се умножи прегрешението. Много хора твърдят, че законът е влязъл, за да се умножи светостта. Но не това казва библията. Моля ви, запомнете този стих.
После той каза: Но където се умножи грехът, на гръцки е думата “плеоназо“, увеличава се, където грехът се увеличава, “плеоназо, благодатта се умножи много повече, тук думата е “хупър парисио“. Кенет Удс, голям гръцки учен обяснява, че тази дума е много интересна. Думата “парисио“ означава “преливам“. “Хупър“ - от там идва българската дума “хипер“, например хипер активен. Тогава думата “хупър парисио“ означава не само преливам, но “хипер преливам“, което означава че благодатта прелива и още над това.
Така че където грехът се увеличава, благодатта на Бог прелива и още над това. Това са последните 2 стиха от Римляни 5. Нека сега отидем на глава 6.
Римляни 6:1 Тогава какво да кажем? Да останем ли в греха, за да се умножи благодатта?
Очевидно това са казвали на Павел хората, които са идвали срещу благодатта. Тук дори мога да чуя гласовете на евреите, идващи срещу Павел: Ти казваш, че където се увеличава греха, благодатта се увеличава още повече, тогава по-добре да продължим да съгрешаваме.
И не само това, те грешно цитираха Павел. Те казваха: “ Да продължим ли да съгрешаваме, за да може благодатта да се увеличи?“ Те не използваха думата “хупър парисио“, те нямаха откровение. Само хора, които нямат откровение за думата “хупър парисио“ могат да задават глупави въпроси като този. Думата, която те използват тук е “плеоназо“. Но Павел не каза: благодатта “плеоназо“, той каза: където грехът “плеоназо“, където грехът се увеличи, благодатта се умножава, умножава се премного. Запазете това в ума си.
Джон Келвин казва това: когато някой казва, че благодатта ще ви даде право да съгрешавате, той казва: Как може лекарството, което би трябвало да убие болестта, да подхранва болестта?
Да видим отговора на Павел:
Римляни 6:2 Не, разбира се! Как ние, които сме умрели за греха, ще живеем вече в него?
Благодатта не води до това да смятаме, че можем да правим грехове. Благодатта, която ние проповядваме изважда на преден план характера на Христос. Законът никога не ви казва да давате. Той казва: не крадете. Но обърнете внимание, има хора, които не крадат, но са много стиснати. Има хора, които не крадат, но те не са щедри! Благодатта ви прави щедри! Някой път  дори се възползват от вас. Но знаете ли, когато някой изнесе палтото ви през предната врата, Бог ви донася много повече палта през задната врата. Бог се грижи за тези, които са щедри. Понякога вие прощавате на някои хора, а те се възползват от това, но знаете ли какво, вие им прощавате. Бог е доволен. Но, пастор Принс, какво ще се случи, ако аз посея семена в това служение или в онова служение и някой човек се възползва това. Бог ще се оправи с човека, но на вас Бог ще ви даде реколта. Амин. Вие си мислите, че Бог не познава сърцето ви?
Сега, този е въпроса, на който искам да отговоря днес.
Римляни 6:2 Как ние, които сме умрели за греха, ще живеем вече в него?
Ние сме умрели за греха - това е много интересно становище, но то е причина много християни да го разберат погрешно и да мислят че са умрели за влиянието и силата на греха. Те мислят така: ние умряхме за греха и ние не живеем повече в него. Но всъщност божественото разсъждение на Господ Исус и на апостолите е винаги това: ако вие сте свободни от осъждане, ако хората са свободни от осъждане, грехът ще загуби силата си. Проблемът е осъждането. Спомнете си за жената, която беше заловена в прелюбодеяние, тя беше хваната в самият акт на прелюбодейство и те я доведоха пред Исус, фарисеите искаха да хванат Исус, помните ли това, вие знаете историята, така че няма да я разказвам отново, но спомнете си какво ѝ каза Исус, когато я спаси, и Той я спаси без да наруши закона, Той не каза: Не я убивайте с камъни, покажете ѝ милост, Той не каза това. Той каза: Този, който е без грях да хвърли първия камък. Един по един те си тръгнаха. Всъщност имаше един, който беше без грях, Той! Те щяха да я убият с камъни, ако можеха, но не можеха, Той можеше, ако искаше, но Той не искаше. Така че имаше само Един без грях. И Той не я замери с камъни. И какво ѝ каза? Къде са твоите обвинители? Да видим думите на Исус:
Йоан 8:10 Къде са твоите обвинители? Никой ли не те осъди?
Изглежда, че вниманието на Исус е по-заето с идеята за осъждането, отколкото с нейния грях. Изглежда, че Исус е по-загрижен за това: Още ли чувстваш осъждането, все още ли се чувстваш засрамена? Никой ли не те обвини? Никой ли не те осъди? Все още ли чувстваш обвинението? Той иска тя да го каже, Той иска думите да излязат от устата ѝ:  Тя каза:
Йоан 8:11 Никой, Господи. И Исус ѝ каза: И аз не те осъждам, върви и не съгрешавай повече.
Обърнете внимание, че тя Го нарича: Господи! И така, аз съм го казвал много пъти, църквата смени реда, ние не можем да променяме Божият ред. Ако Бог каже, че нещо трябва да дойде първо, то трябва да дойде първо! Каквото Бог сложи първо, човек не може да сложи последно! Бог каза: Никакво осъждане, това идва първо. И тогава, вие можете да вървите и да не съгрешавате повече. Църквата казва: Върви и не съгрешавай повече, тогава ние няма да те осъждаме. Но Исус, с неговото божествено разсъждаване, и всичките апостоли, те имаха това вярване и те познаваха тази реалност: Когато няма  никакво осъждане, хората получават сила да живеят победен живот, живот който прославя Исус. Когато няма никакво осъждане в тяхната съвест, никакво осъждане в техните сърца, в техните умове, алелуя, те живеят победен живот! Те ще вървят и няма да съгрешават повече! Така идва силата да не съгрешавате. Благодатта не е сила, благодатта произвежда сила. Но как благодатта произвежда сила да не съгрешаваш? Чрез откровение на тези думи: “никакво осъждане“, незаслужено от нас “никакво осъждане“.
Римляни 8:1 Сега няма никакво осъждане за тези, които са в Христос Исус
Исус плати за това. Когато вие приемете, че няма “никакво осъждане“, вие получавате сила да вървите и да не съгрешавате. Да видим какво казва Исус, веднага след думите: Върви и не съгрешавай повече. Обърнете внимание на думата “тогава“, реда в който Исус говори:
Йоан 8:12 Тогава Исус им каза (на фарисеите), Аз съм светлината на света. Този, който ме следва, (в този случай “тя“, всички ние), който ме следва няма да върви в тъмнина, но ще има светлината на живота.
Искате ли да видите думата “няма да“ на гръцки? На гръцки е двойно отрицание, което означава: не, никога, силно отрицание, вие не можете да вървите в тъмнина, когато вие сте ученик на Исус, когато следвате Исус вие не можете да вървите в тъмнина. Просто не можете! Светлината, която Исус носи в живота ви е светлина, която да показва колко чисти сте чрез Неговата кръв. Светлината, която свети върху вашата съвест е да покаже колко перфектно е Неговото дело в това да премахне всичките ви грехове, защото това което той каза на фарисеите е свързано с това, което се случи на тази жена.
Ако Исус се появи тази нощ във вашия дом, да не говорим за Исус, някои хора ще се уплашат до смърт, ако им се яви дори ангел, но нека ви кажа това, първото нещо, което ангелът ще каже, можете да видите това, винаги, в библията е, не се страхувай, защото нашата плътска склонност е винаги да се страхуваме,                          не се страхувайте,  когато Исус се явява, Той винаги казва: Не се страхувай! Светлината която свети е за да ви покаже колко съвършени ви е направил Той, колко чисти ви е направил Той, колко свободни от осъждане ви е направил Той! Не се страхувайте! Светлината, която свети върху вас демонстрира неговото дело.
Вижте, много от хората не разбират, че голяма част от проблемите, които имат днес са заради това, че се осъждат сами или че приемат осъждането, идващо от хората около тях. Помните ли историята на  Рахил и Яков, Рахил не можеше да ражда, докато нейната сестра раждаше без проблеми. Когато Рахил най-накрая роди дете на Яков, това е което тя каза:
Битие 30:23 И тя зачена и роди син, и каза: Бог отне укора ми.
Тази дума “кхерпа“ - укора ми, е дума която означава позор, срам. Ако я прочетем по букви: кхет, реш, пе, хей. Това е много интересна дума. Ще ви кажа защо е интересна. Дяволът иска да донесе укор,  позор, срам в живота ви. Дори когато не сте способни да имате резултати, вие се чувствате осъден. Казвам ви, дяволът иска да ви обвини дори и за най-дребното нещо. Дяволът казва: Напоследък не прекарваш достатъчно време със своя син! Вие започвате да се чувствате осъден. Има хора, които работят много за своето семейство, те работят в извънработно време, те правят най-доброто на което са способни и нямат достатъчно време. Дяволът им казва: Да, ти работиш много, но нямаш достатъчно време. И това е вярно. Дяволът знае как да използва полу истини, дори пълни истини, за да сложи върху вас укор, позор, срам, кхерпа! Слушате ли ме, хора?
Знаете ли, когато Давид видя Голиат, хората видяха Голиат, неговия размер, неговата височина беше заплахата, Давид видя Голиат и каза: Неговите думи са заплаха. Давид реагира по различен начин. Вижте това:
1Царе 17:26 Тогава Давид говори на мъжете, които стояха край него, и каза: Какво ще се направи за човека, който убие този филистимец и отмахне позора (кхерпа, срама, осъждането) от Израил?
Хората се чувстват виновни за най-малките неща! За най-малките неща! И това е причина те да са болни, това е причина те да имат проблеми, депресия, те чувстват, че правят нещата погрешно, имат чувството: не съм направил това достатъчно, аз съм виновен. И не винаги е заради грях, може да е заради това, че нямате достатъчно време за семейството, или пък: аз не съм способен да направя достатъчно пари! Колко пари са достатъчно? Ами да мога да си купя още един таблет. В настоящето всичко е променено. Някога ние бяхме щастливи с по-малко. Вчера, казах на дъщеря ми, Джесика, тя искаше да снима разни събития и аз ѝ казах: няма нужда да снимаш всяко събитие и да го слагаш в Инстаграм, знаеш ли това? Тя погледна към мен все едно това беше откровение: Няма ли нужда? Имаше време, когато животът беше по-спокоен. Както и да е.
Проблемът с филистимеца не беше неговата височина, неговия размер, проблемът бяха неговите думи, кхерпа, срамът, осъждането. Ще ви кажа нещо. Слушайте внимателно. Да се върнем обратно на думата “кхерпа“.
Първата ѝ буква “кхе“ е картина на ограда. Другите три букви на думата кхерпа: реш, пе, хей, образуват думата “рафах. Казвал съм го и преди, всяка еврейска буква има картина. Първата буква “кхе“ е картина на ограда, нещо, което загражда, загражда “рафах“.  Помните ли еврейската дума за излекувам? Това е думата “рафа“. Всеки път когато видите в библията, че Бог е излекувал някого е използвана думата “рафа“: реш, пе, алеф. Кореновата дума за “рафа“ е “рафах“, почивам си, рафа с хей накрая. Рафах е почивам си, отдъхвам си, отпускам се, отпочивам си. Коренът на излекуването е отпочивам си. Когато вие знаете, че всичките ви грехове са простени, вие си почивате. Когато вие мислите, че трябва да изповядате всеки един грях, вие не си отдъхвате, вие не си почивате. Когато пасторът ви каже: Вдигнете ръце, за да хвалим Бог и вие не чувствате, че вашите грехове са простени, вие вярвате в доктрина, която казва: някои от вашите грехове не са простени докато не ги изповядате и вие никога не сте сигурни, че сте изповядали всичките, вие никога не си почивате. Но кореновата дума на думата излекуване е думата “отпочивам си, отдъхвам си“.
Да се върнем обратно на еврейската дума “кхерпа“, която означава “срам, позор“ . Първата буква “кхе“ е ограда, последните три букви образуват думата “рафах“. С други думи, ако дяволът може да сложи ограда около почиването ви, около това да си отдъхнете, той може да ви разболее.
Той може да ви разболее, ако успее да донесе срам, позор в живота ви! Това е първото нещо, което дяволът прави. Първото нещо, което дявола прави не е да убива, въпреки че той е убиец, не е да краде, въпреки че той е крадец, първото нещо, което прави е да обвинява. Неговото име е Обвинител. Той носи позор, укор, обвинение. Той носи вина, осъждане, носи кхерпа, и понякога то идва от устата на християни. Ето защо е време ние да спрем да обвиняваме хората, дори когато се провалят. Защото някой ден вие може да сте от другата страна. Амин. Нека да не вършим работата на дявола.
Знаете ли на какво уча моите лидери? Аз уча моите лидери как да се отнасят към проказата, която е образ на греха, уча ги от книгата Левит. Уча ги на това: От една страна, не трябва да има никакво бързане. Ако нещо изглежда като проказа, свещеникът казва: Ела след няколко дена, нека да проверя отново дали се е разпространила, ела след няколко дена да видим дали се е задълбочила, ела след няколко дена да видя дали се е променил цвета. С други думи, когато вие третирате проказа, или грях, нека няма никакво бързане. Много хора са твърде бързи да обявяват хората за виновни преди този период.
Не бързайте, не реагирайте само защото някой е казал                                            нещо, проучете и след като сте проучили, проучете отново. Не прибързвайте. Не казвайте твърде бързо: Прокажен! Защото може да осъдите хората, а това да не е проказа, а само кожно раздразение.
От друга страна: Никакво безразличие! Какво казва свещеника: Върнете се пак, той иска да види, той иска да провери, така че не трябва да има никакво равнодушие. Ние не може просто да кажем: О, в църквата тези хора живеят в грях, тези  лидери живеят в грях, но ние не взимаме отношение. Не, няма никакво безразличие. Но няма и никакво прибързване. Така че от една страна не трябва да има никаква прибързаност при третиране на проказа или грях, но от друга страна не трябва да има и никакво равнодушие. Ние трябва да се занимаем с това. В случай че ви интерисува, това е на което пастор Принс учи своите лидери, от книгата Левит. Но да се върнем обратно на това, за което говорихме.
Какво иска да постигне дявола? Той иска да сложи хората под обвинение. Независимо дали те съгрешават или не. Докато сте под обвинение, дори и да не вършите грехове, той ще се опита да ви обвини, да сложи “кхерпа“ върху вас. 40 дена Израел беше под “кхерпа“, под укора, под осъждането на онзи гигант. И Давид каза: Как смее той, аз ще отмахна този укор. Давид видя проблема, проблемът не беше размера, не беше височината, беше укора. Вижте аз не казвам че съм като Давид, но моето призвание е да премахна укора от тялото на Христос. Познайте какво се случи, когато беше премахнат укора? Израел победи! Израел не тръгна към загуба! Вашият живот ще бъде бълен със сила.
Нека видим Римляни 6 отново:
Римляни 6:9 като знаем, че Христос, като беше възкресен от мъртвите, вече не умира; смъртта няма вече власт над Него.
Искам да ви задам един въпрос. Как ние сме мъртви за греха? Колко от вас са достатъчно честни, за да ми кажат: Пасторе, след като приех Исус, в началото си мислех, че никога няма да направя грях отново, но по-късно открих, че все още имам тенденцията, аз можех да видя действието на влиянието на греха. И колко от вас са правили грях след като сте станали вярващ? Не вдигайте ръце! Така че, помислете,  какво означава това?
Как ние сме умрели за греха? Между другото, умряхме за греха на гръцки е в “еурис“ време, което означава, че не може да бъде повторено, свършено е един път завинаги, направено е един път завинаги. “Ние, които умряхме за греха“, казва библията. Какво може да бъде по-окончателно от смъртта? Вижте, да сте умрели за греха не е да умирате постепенно за греха. Павел не каза: “Ние които постепенно умираме за греха“, не, той каза: “ние, които умряхме за греха“.
Дали това означава, че сме мъртви за властта и влиянието на греха? Попитайте себе си, умрели ли сте за това? Или ние сме мъртви за осъждането, вината и вменяването на греха? Как Исус умря за греха на кръста? Колко от вас знаят, че Исус умря за нашите грехове. Библията казва, Той не само умря за нашите грехове, Той умря за греха на кръста. Как Исус умря за греха? Вижте това. Тук се казва:
Римляни 6:9 като знаем, че Христос, като беше възкресен от мъртвите, вече не умира; смъртта няма вече власт над Него.
Следващия стих, стих 10:
Римляни 6:10 Защото, смъртта, с която умря, Той умря за греха веднъж завинаги; а животът, който живее, живее го за Бога.
Ние трябва да разберем тези два стиха, за да разберем как сме умрели за греха. Трябва да дадем дефиниция на този израз: “умряхме за греха“. Дали това означава, че ние никога няма да почувстваме властта и влиянието на греха? И обърнете внимание, смъртта е  нещо окончателно, абсолютно. И така, смъртта с която Исус умря, той умря “един път завинаги“. Той не умря веднъж, после още веднъж, после още веднъж, не Той умря един път завинаги за греха. Един път завинаги! Но животът, който Той живее, живее го за Бог.
Как Исус умря за греха? Следващия стих е важен:
Римляни 6:11 По същия начин и вие считайте себе си мъртви наистина за греха, а живи за Бога в Христос Исус, нашия Господ.
Ето така вие умряхте за греха - по същия начин по който Исус умря за греха. Ако ние не разберем стих 10, няма да разберем и стих 11. Ако ние разберем неправилно стих 10, ние ще разберем неправилно и стих 11.
Пастор Принс, това наистина ли е толкова важно? Вижте, заради липсата на правилно вярване, ние живеем по погрешен начин. Когато вярвате по правилния начин, тогава вие живеете правилно. Много хора вярват, че да си умрял за греха означава никога отново да не почувстваш силата и влиянието на греха. Разбирате ли какво искам да кажа?
Думите от стих 11, “по същия начин“  са свързани със стих 10. Каквото е вярно за Исус, е вярно и за нас. Ние трябва да се считаме за мъртви за греха по същия начин.
Сега, как Исус умря за греха? Това е много важно. Във ваш интерес е да знаете как Исус умря за греха. Защото начина по който Исус умря за греха е начина, по който вие умряхте за греха. Хей, няма нищо, което Исус е нужно да направи тук. Няма нищо, което е нужно да направите вие, това е завършен факт и за Исус, и за вас. Как Исус умря за греха е как вие и аз умряхме за греха.
Затова е нужно да разберем как Исус умря за греха веднъж завинаги и след това можем да считаме, че и ние сме умрели за греха по същия начин.
В този стих думата “считам“, е гръцката дума “логизомай“. Днес ние използваме думата “смятам“ така: аз смятам че това е така, но може и да не е така. Но гръцката дума “логизомай“ е счетоводен термин. Тя означава: правя сметка за, пресмятам, преброявам, медитирам върху. Това означава, че вие пресмятате какво е там.  Аз харесвам и последното значение на думата “логизомай“: медитирам върху. Всичко тава са дефиниции на Тея. “Логизомай“ няма нищо общо с предположения или мнения. “Логизомай“ има общо с факти! С други думи, ако аз считам, че имам 1000 долара в банката, това е защото аз имам 1000 долара в банката. Иначе не мога да считам, че ги имам. “Логизомай“, “считам“ има общо с факти. Ще го повторя пак, гръцката дума “логизомай“, “считам“ няма нищо общо с предположения или мнения, има общо с факти. И така, нека се върнем обратно към стиховете:
Римляни 6:11 По същия начин и вие считайте себе си мъртви наистина за греха, а живи за Бога в Христос Исус, нашия Господ.
Обърнете внимание на думата “наистина“. Вие не сте само мъртви, вие наистина сте мъртви. Сега, какво е по-абсолютно от смъртта? Преди да имаме правилно “логизомай“, преди да знаем какво имаме в нашата духовна банка, ние трябва да знаем какво се случи с Исус. С мен ли сте?
Как умря нашия Господ Исус? Дали Той умря за
а)властта и влиянието на греха
или
б) вменяването, вината и наказанието за грях?
Дали Той умря за властта и влиянието на греха? С други думи, на кръста Той почувства влиянието на греха. Има богохулен филм направен преди много години, и в този филм те показват Исус съгрешаващ на кръста, в своя ум! Тяхното разсъждение е следното: ако Той е взел нашите грехове, значи всички грехове минават през главата му. Това е богохулство от най-лошия вид. Нека ви кажа това: Исус понесе нашите грехове, но дали на кръста Исус умря за присъствието, влиянието и властта на греха? Бил ли е някога Исус под властта на греха? Това е първият въпрос.
Той нямаше нищо вътре в Него, чрез което да бъде изкушаван. Но беше ли Той изкушаван? Библията казва в книгата на Евреите, че Той беше изкушаван във всяко едно отношение. Но думата “изкушавам“ там, не е изкушение да съгрешава. Четете внимателно. Това е така: Представете си че аз имам в ръката си солидно злато и аз казвам на моя приятел Вениамин: аз имам в ръката си чисто злато. Той казва: Не може да бъде. Аз казвам: Може! Иди и го провери при някой бижутер, вземи и иди да го провериш дали е чисто злато. След седмица аз идвам отново и питам: Как е? И Вениамин ми казва: Знаеш ли какво? Аз го изпитах, тествах го, това е думата използвана за Исус, аз го тествах. Най-добрите бижутери го тестваха. Експертите го тестваха. Знаете ли, пастор Принс, това е чисто злато!
Когато Бог Бащата изпрати Исус в пустинята, това беше тест за дявола, не беше тест за Сина му. Бог знаеше какъв е Синът му. Това беше доказателство без никакво съмнение: Този човек е реалното нещо. За нас, когато ние сме изпитвани, има нещо в нас, което може да ни изкуши, нарича се плът. Исус дойде в плът и кръв, но Той нямаше вътре в себе си грешния живот, нямаше нищо в Него, чрез което да бъде изкушаван. В Него нямаше нищо за което греха да може да се захване. Вие и аз, ние имаме, но Той няма! Така че въпросът е: Дали Исус някога беше под влиянието и властта на греха? Тогава как умря за греха на кръста? Първо на първо, ние знаем, че са нашите грехове, така ли е? Така че
б) Дали Господ Исус умря за вменяването, вината и наказанието за грях?
Какво означава “вменяване“? Бог взима нашите грехове и Бог ги слага върху Исус. Дали Исус умря за вменяването, вината или осъждането, дали умря за вината и наказанието за грях? Много хора, когато направят грях, те се страхуват от наказание. Дали Бог сложи върху Исус на кръста вменяването, вината и наказанието за грях? Да или не? Да! Това е единственият начин, по който Исус умря за греха.
Бележка от преводача: Еврейската дума за “грях“ означава: грях, вина за грях, наказание за грях (за потвърждение напишете в търсачката: Н2399 Strong)
Но, пастор Принс, какво ще кажете за властта и влиянието на греха? Не се тревожете, първо вярвайте правилно! Един път като разберете, че няма никакво осъждане, властта на греха ще се разпръсне, както в историята за жената хваната в прелюбодейство. Да се върнем на стих 10
Римляни 6:10 Защото, смъртта, с която умря, Той умря за греха веднъж завинаги; а животът, който живее, живее го за Бога.
Как умря Исус за греха? Дали беше под властта на греха? Той никога не е бил под властта на греха. Дали Той умря за влиянието на греха? Той никога не е бил под влиянието на греха. Как Исус умря за греха? Той умря за вменяването на нашите грехове, вината или осъждането, и Той умря за наказанието за нашите грехове.
Върху Него Бог сложи нашите грехове, вината ни и наказанието ни за грях.
И всичко това библията повтаря отново и отново. Ето как Той умря за греха, един път завинаги. По същия начин, по който Исус умря за греха един път завинаги, приятели мои, “логизомай“, “считайте“ себе си за мъртви за греха. Разберете това:
Вие сте мъртви наистина за вменяването, вината и наказанието за грях един път завинаги. Амин. Смърт!!!
Пастор Принс, тази сутрин, казах нещо, което не трябваше да казвам. Това е грях! Грехът все още е грях! Това е властта на греха. И обикновено властта на греха идва, когато вие забравяте да “логизомай“, забравяте да считате, да медитирате върху истината. Но важното е това: от сега нататък няма никакво вменяване, няма никаква вина, няма никакво наказание, така че вие можете да живеете за слава на Исус.
Сега, много хора са толкова уплашени от това, което чуват. Те казват: ако вие учите хората на това, това ще доведе до това, че те ще тръгнат да правят грехове. За какво въобще говорите? Ние говорим за живеене на живот, който прославя Исус. Бог никога няма да сложи нещо в програмата, което да причини неговото собствено намерение да бъде победено.
Как Исус умря за греха? Дали неговите мисли бяха пълни с мръсни картини докато беше разпънат на кръста? Чувам някои християни да казват: Исус на кръста стана педофил, стана убиец, мисля че трябва да сте внимателни с тези изрази. Ако разбирате какво е жертвоприношението за грях, библията казва, че то е най-святото. Пастор Принс, как може Той да понесе нашите грехове и все пак да е най-святият? Това е друга проповед, която споделих с моите лидери. Един ден ще я споделя с вас. Внимавайте как говорите за кръста. Използвайте езика, който библията използва, никога не използвате езика, който модерния човек се опитва да използва.                   Четете библията внимателно, Исус никога не понесе нашите грехове в своя дух, винаги е: той понесе нашите грехове в своето тяло, неговият дух - недокоснат!
Той завинаги е Синът на Бог. Като Бог, Бог наказа заместника, като Баща, Той плачеше, защото Синът никога не беше толкова удовлетворяващ, толкова радващ Баща си, колкото когато положи живота си:
Йоан 10:1 За това Отец ме люби, защото аз полагам живота си.
Отец Бащата винаги Го обичаше. Като Бог Той наказа Своя Син, като Баща, Той прегърна Сина си. Като Бог, за три часа Той обърна гръб на Своя Син, като Баща, Той плака. Нямаше никакъв друг начин по който да ни спаси. Но Исус никога не е бил по-радващ Баща си, отколкото когато понесе нашите грехове. Жертвоприношението за грях е най-свято, казва библията. Дори и жертвоприношението за всеизгаряне няма тази почетно название: най-святото. Но приносът за грях е наречен най-свят, за да не може никой да го изопачи в ума си. Затова Светият дух сложи там думата: най-свят!
Как Исус умря за греха? Дали умря за влиянието и силата на греха? Въпросът е в това: Ако ние разберем това, тогава ще можем да се справим с влиянието и властта на греха.
Римляни 6:11 По същия начин и вие считайте себе си мъртви наистина за греха, а живи за Бога в Христос Исус, нашия Господ.
Свършено е с вменяването! Свършено е с вината! Свършено е с осъждането! Свършено е с наказанието! Един път завинаги!
Дори когато се провалите, не приемайте вината, не приемайте наказанието, амин! Изповядайте: Аз съм праведността на Бог в Христос, и продължавайте! Това е окончателно нещо, вие сте мъртви за греха, един път завинаги. Не във вашата собствена смърт, а в смъртта на Исус. И защото вие сте в Него!
Заради стих 10, сега вие разбирате правилно стих 11, сега вие смятате, че както Исус умря за наказанието, вината и вменяването на греха, така и аз смятам себе си за умрял за наказанието, вината и вменяването на греха, един път завинаги. И няма нищо по-окончателно от смъртта. Вие сте отрязани завинаги от това някога да бъдете осъдени за грях.
Сега, заради тази истина във стих 11, идва стих 12
Римляни 6:12 Следователно не оставяйте греха да царува във вашето смъртно тяло, та да се покорявате на неговите страсти.
Много хора искат да прескочат до стих 12 и те намират за трудно да контролират своите страсти, защото те не разбират стих 11. Те се опитват да практикуват стих 12, без да разберат какво се случи с Исус в стих 10. Така че докато вие не разберете, че няма никакво осъждане, вие няма да сте способни да не оставите греха да царува във вашето тяло. Защото стих 12 започва с думата “следователно“. Ако вие наистина смятате, че сте умрели за греха, за осъждането, за наказанието за грях, сега вие сте готови да не оставяте греха да царува във вашето тяло. Мисля че в църквата днес, това е липсващата връзка. С мен ли сте?
Римляни 6:13 И не предоставяйте частите на тялото си на греха като оръдия на неправдата, а предоставяйте себе си на Бога като оживели от мъртвите и частите на тялото си на Бога като оръдия на праведността.
Частите на вашите тела са “оръдия“. Думата “оръдия“ всъщност е думата “оръжия“, “оръжия на праведността“. Когато аз положа ръка върху вас, аз обявявам война на болестта във вашето тяло в името на Исус.
В името на Исус аз командвам тази болест да излезе от тялото ви,защото моите ръце стават оръжия на праведността. Всички наши части стават оръжия на праведност. Но това не може да стане докато не разберете какво се случи в стих 11.
Римляни 6:14 Защото грехът няма да ви владее (няма да има влияние и власт над вас), понеже не сте под закон, а под благодат.
Гръцката дума за “да владее“ означава “да има влияние или власт над вас“.
Това е много интересно. Ние казахме, че сме умрели за вменяването, вината или осъждането и наказанието за грях. Но какво става с влиянието и властта на греха? В този стих се казва: Сега, влиянието и властта на греха вече не е върху вас, защото вие вече не сте под закона, вече не сте под осъждане, вие сте под оправдание.
Правилното разбиране на тези стихове има общо с излекуването. Преди много години Бог ми даде картина на болно растение. Тази картина е във моето DVD Осъждането убива. На нея се вижда че преди да има болест, разрушен брак, бедност във вашия живот, вие трябва да сте приели осъждане. Преди да има силни думи, преди да има възмущение, яд, негодувание, човекът вече не е в правилно състояние, и обикновено причината е стрес. Стресът ви води до това да правите неща, които в нормално състояние не бихте направили, да кажете неща на вашите партньори, които в нормално състояние не бихте казали. И докторите ще ви кажат, че има много авто-имунни разстройства, които са причинени от стрес. Те ще ви кажат, че най-дълбокия корен е стреса. Те вярват, че ако отстраним стреса ще има повече здрави хора. Най-дълбокия корен до който света може да стигне е стреса.
Някои хора отиват по-надълбоко. Те казват, че това, което причинява стреса е страха. Всичко това ми го показа Бог. Но Бог ми показа и това: “Света може само да стигне до страха и стреса като корени за болестите. Но моята дума отива по-надълбоко. Какво кара хората да се страхуват? Осъждането! Така че осъждането е коренът за всички тези лоши неща, които преживяваме. Много преди бедността да дойде при Адам и Ева, те бяха най-богатите хора на планетата Земя, преди бедността да дойде, преди болестта да дойде, преди те да умрат, преди всички тези неща да се случат, те се почувстваха осъдени, те се скриха от Бог. Осъждането идва първо. Едва след това, Бог каза: чрез пот на челото си, ти ще ядеш хляб. Това е стрес. След осъждането дойде и страха. Адам каза: Аз чух Твоя глас и се уплаших. Преди те никога не се бяха страхували от Бог. С други думи, в момента в който хората се почувстват осъдени (виновни), веднага всички тези неща, страх, стрес, започват да действат.
А сега да отидем на последния стих:
1Петър 2:24 който Сам понесе в тялото Си нашите грехове на дървото, така че ние, като сме умрели за греховете, да живеем за праведността; чрез чиито рани вие оздравяхте (вие бяхте излекувани).
Обърнете внимание, Той понесе нашите грехове в тялото си, не в духа си.
“Така че ние, които сме умрели“ казва библията. Като сте умрели, умрели сте, това не е процес на умиране, “ние, които сме умрели за греховете, да живеем за праведността“, казва стиха.
Тези, които са бебета в Христос, ще кажат: да живеем за праведността, това значи да говорим правилно, да мислим правилно, да правим правилните неща, да живеем правилно. Но не, праведността в Новия завет е подарък!
Римляни 5:17 ...тези, които получават изобилието на благодатта и на подаръка на праведността, ще царуват в живот чрез Единия, Иисус Христос.
Бог иска да сте мъртви за осъждането и вината, така че да живеете живота си като човек със съзнание за подаръка праведност. Вие живеете това, вие дишате това, вие споделяте това с вашите приятели, вие споделяте с тях Благовестието, благата вест, най-накрая това е наистина блага вест.
Споделих всичко това, за да стигна до последните няколко думи на стиха: чрез чиито рани вие оздравяхте. Виждате ли двете точки там,
 1Петър 2:24 Така че ние, като сме умрели за греховете да живеем за праведността, две точки, с чиито рани вие оздравяхте.
Тези две точки означават следното, това което е казано преди тях, може да бъде обобщено с думите: “чрез чиито рани вие бяхте излекувани“. И ние знаем, че излекуването за което се говори тук е физическо излекуване. С други думи, докато вие не разберете че сте мъртви, с цялата окончателност на това, за вината и осъждането на греха, вие никога няма да бъдете отново наказани за грях, няма повече наказание, докато не разберете окончателността на това и заживеете своя живот от сега нататък със съзнанието, че сте праведни в Христос, докато не разберете това няма как да получите излекуване. Но когато го разберете, това ще има същия ефект върху вашето тяло както думите: чрез чиито рани вие сте излекувани. Вие ще преживеете излекуване. Много хора се стараят да получат ползите от последните 6 думи, без да разбират предшестващите ги. Вие не можете да получите излекуване, защото последните 6 думи ви казват, че само когато сте свободни от осъждане, когато сте свободни от съзнание за грях, тогава това, което Исус направи за вас, когато Той понесе раните ще стане реално за вас.
Сега ние разбираме защо, когато те спуснаха човека през покрива, очевидно той беше с парализирани крака, помните историята, какво им каза първо Исус: Сине, нека са ти простени греховете. Беше очевидно че той се нуждае от излекуване за краката си, но Исус му даде прошка на греховете. След това Исус каза: Стани, вземи постелката си и ходи. Един път след като Той прощаваше греховете, или един път след като човекът знаеше, че му е простено, сега той беше в положение да върви за Исус, сега той беше в положение да бъде излекуван, да прави това което не можеше да прави преди.
Някой път кажете: Братко, аз ти прощавам греховете. Знаете ли, когато вашият съпруг или например вашите деца дойдат пре вас, и ви кажат: моля те, прости ми, не поставяйте условия. Кажете: Аз ти прощавам напълно. Когато някой ви каже: Прости ми, просто кажете: Прощавам ти напълно. Те имат нужда да чуят това. Не казвайте: Добре, добре, всичко е наред. Ако ви кажат: моля те, прости ми, не казвайте: Няма нищо, аз съм ти майка, или, аз съм ти брат, или, аз съм ти сестра, не правете това. Човекът има нужда да чуе: Аз ти прощавам напълно. Ако говорите с детето си, погледнете го в очите и му кажете: Татко ти прощава напълно. А не: Направи всичко възможно да не правиш това отново. Не говорете отново и отново за това. Амин. И тогава знаете ли какво? Вие ги поставяте в положение да са добре, вие ги поставяте в положение да ходят в святост. Църква, аз съм за светостта, аз съм за свобода от влиянието и властта на греха, но тя идва от това да разбирате Благовестието. Амин.
Тук е предизвикателството, тук е където дявола се страхува, има хора които ме наричат как ли не, но е твърде късно, революцията на Благовестието, реформацията на Благовестието е  сега по целия свят. Твърде късно е тя да бъде спряна, да хвалим Бог! И все повече и повече хора виждат колко реално е това. И знаете ли какво, когато знаят това, те вървят в святост. Не само във святост, те ходят в реалността на “чрез неговете рани аз съм излекуван“.
Вие не можете да чуете тази проповед само веднъж. Има гласове там навън, хора които казват: считайте себе си за мъртви за греха, и те имат предвид да сте мъртви за действията на греха, за влиянието на греха, и те използват стих 11, за да ви кажат да се считате за мъртви за греха, и всичко това е погрешно. Ако сте честни вие не можете да се считате за мъртви по този начин.
Библията казва, че вие трябва да се смятате за мъртви по начина по който Исус умря, и единствения начин по който Исус умря за греха, братко, сестро, е за вината, за наказанието за грях, защото Исус никога не беше под властта или влиянието на греха, нито през живота си, нито на кръста, ако ние разберем това, влиянието и властта на греха ще бъдат разрушени в нашия живот. Да бъдеш свят става нещо, за което не е нужно усилие.
Когато няма никакво осъждане в сърцето ви, вие ще течете като река, когато няма повече болка в сърцето ви, светостта ще процъфтява като роза в пустинята. Да, Той е Свят, но Светият на Израел ни даде Своя Син, за да умре за нас, да умре за греха за нас и Той ни доведе до истината:“сега няма никакво осъждане за тези, които са в Христос Исус“. Алелуя. И аз чувам апостол Павел да казва: доброто което искам да върша, не го върша, злото, което не искам да върша, в крайна сметка върша, о, окаян човек съм аз. Но следващия стих казва: Сега няма никакво осъждане, никакво осъждане за тези, които са в Христос и от там в цялата глава 8-ма се говори само за победа. Той завършва с казването: Кой е този, който ни осъжда? Христос ли, който умря, и сега е възкресен отново от мъртвите? Кой ще ни раздели от любовта на Христос? Никой, дори ние самите не можем да разделим себе си от любовта на Бог. Това е посланието на глава 8-ма. Вратата към Книгата на Римляните, глава 8-ма, след поражението на Павел в глава 7-ма, е “И така, сега няма никакво осъждане за онези, които са в Христос Исус.“ И аз искам, вие, вярващия да приемете това точно сега. Аз знам, че вие сте чували това отново и отново, но този път кажете:
Татко, аз считам себе си като Исус, аз смятам, аз изчислявам това в моите изчисления, че както Исус умря за греха един път завинаги, и това не може да бъде повторено, по същия начин, Татко, аз съм умрял за вменяването, наказанието и вината за грях, един път завинаги.
И от тук нататък каквото и да се случи, дори ако вие спите през нощта и дявола ви даде греховни представи или мисли във вашето сърце, кажете на себе си: Сега няма никакво осъждане. И продължавайте да спите. Не знам за кой се отнася всичко това. Бог говори на някого тук. Вие имате проблем със съня, защото понякога имате нечисти представи, лоши представи и вие се събуждате, за да оправите отношенията си с Бог.
Бог ви казва: Продължавайте да спите. Останете в почивка. Няма повече вменяване на грехове! Сега можете да живеете свят живот. Сега можете да живеете спокоен пред Бог. Когато вие сте в почивка, плодът на духа е резултат от тази почивка.
Сега, искам да се обърна към вас, които никога не сте приели Исус Христос като свой личен Спасител и Господ и приятелю мой, ако вие сте тук, кажете: Пастор Принс, аз започвам да разбирам, че това за което говорите не се отнася до религия, а е за Бог, който ни обича, който изпрати Исус, защото Бог знаеше, че ние всички съгрешихме. Приятелю мой, ако знаеш това относно Бог, значи твоите очи са били отворени от Светия дух, защото Бог не изпрати Своя Син, за да осъжда, но за да спасява. Да, вие и аз, ние всички съгрешаваме, няма нито един праведен, всички съгрешиха, казва библията, и това е причината Бог да изпрати Своя Син, не за да ни даде повече правила какво да правим и как да го правим, или да ни даде още закони, не, Той изпрати Своя Син за да умре като наш заместник на онзи кръст, така че каквото се случи на Сина, ако вие повярвате в това което Исус направи, Бог го слага във вашата сметка, ако вие вярвате че Исус взе вашите грехове, вменяването на вашия грях падна върху Исус, Бог вмени вашите грехове в тялото на Исус Христос на кръста, следователно Той взе наказанието, Той взе осъждането, Той взе проклятието, ако вие вярвате в това, вие сте спасен. Ако това сте вие, където и да сте сега, помолете с тази молитва заедно с мен точно сега. Аз ще ви помогна да се помолите, но вие се помолете от сърце. Кажете:
Небесни Татко, аз вярвам, че Исус е Сина на Бог. И Ти го изпрати, за да умре за моите грехове на онзи кръст. Аз не можех да спася себе си, така че Исус дойде, за да бъде Спасител, да бъде Господ! Той умря за мен, на мое място, на онзи кръст. Отче, Татко, ти вмени всички мои грехове в тялото на Исус Христос, и Той понесе моето проклятие, моето осъждане и всички мои наказания. Аз ти благодаря, Татко, Както Той умря за греха, един път завинаги, по същия начин, аз умрях за вменяването, за вината и за наказанието за греха. Исус Христос е мой Господ и Спасител сега и завинаги. В името на Исус!
И всички хора да кажат: Амин.
Алелуя!


Превод и четене: Валентина Иванова