"Двойна Почит За Вашия Срам"

ДВОЙНА ПОЧИТ ЗАРАДИ ТВОЯ СРАМ

Знаете ли, колкото по-нататък вървя с Господа, толкова по-убеден съм, че Бог може да погледне към някой, който е неморален, например, представете си някоя проститутка, и до нея е седнал някой, който познава библията от кора до кора, той знае еврейски, той знае гръцки. Но има нещо относно Господа, когато Той мине покрай тях, проституцията е грях, проституцията е зло, няма съмнение, но ако тя има вяра в Него, Той ще спре и ще ѝ отговори. Но ако човекът седнал до нея със цялото му знание, няма вяра, Той няма да спре до него. Изглежда че най-лошото нещо, най-лошия грях, хората имат най-различни идеи за греха, ако интервюирам всички вас и вие интервюирате вашите колеги, всеки има различна идея за греха, но колкото повече вървя с Господа, разбирам че най-лошия грях е неверието. Цяла нация не можа да влезе в обещаната земя заради неверието.

Най-голямото, щях да кажа постижение, но човек не може да постигне нищо пред Бог, но най-високото положение пред Бог, най-голямата моралност, най-голямата святост е да имате вяра, да вярвате на Бог. Вие може да сте добър човек, може да сте човек с морал, може да давате най-доброто от себе си, за да спазвате закона, може да давате пари на бедните, може да сте верен служител в дома на Бог, може да сте първият, който е там, още при отварянето на вратата, може от много дълго време да сте християнин, но в същото време вие имате болест и вие плачете, защото някой със същата болест, например това е жена, която току що е дошла от областта с червените фенери и тя е излекувана, а вие сте тук, плачещ, когато разбирате, че тя е излекувана, а вие не сте. И вие казвате на Бог: Защо Ти не излекува мен? Но във вашия ум, вие всъщност си мислите че Бог би трябвало да ви излекува, заради вашата моралност.

Ако погледнете онази жена, тя няма нищо на което да разчита, освен да разчита на Бог, на Неговата любов, на Неговото състрадание. Така че хора, аз мисля, че трябва да преразгледаме някои неща. И аз мисля, че от правилното вярване ще дойде всичката останала моралност.

Ние имаме едно чудесно свидетелство, което получихме току що, всъщност да ви кажа истината, прочетох го едва вчера и искам да го споделя с вас. То е от една жена от Уошингтон, САЩ.

“Въпреки че израстнах сред вярващи и ходех на харизматична църква, дори преподавах в неделното училище, аз бях пристрастена, но знаех добре как да скрия своите пристрастености. Хората ме познаваха като добър човек, но аз се чувствах все едно не съм добра към Бог и към себе си. Аз наранявах храма на Господа и бях лицемер. Чувствах се напълно без стойност и мисли за самоубийство често се надигаха в ума ми. През 16-те години на робство аз опитах толкова пъти да се откажа от моите пристрастености, включително когато бях бременна. Успях да се откажа за малко, но когато родих, бързо се върнах отново към старите навици, защото желанието никога не беше напускало сърцето ми, през цялото време. Преди година и половина аз започнах да слушам всеки ден телевизионното предаване на пастор Джоузеф. Понякога го гледах отново и отново. В един момент моят плеър беше почти пълен с проповеди на пастор Принс. Аз започнах също да си поръчвам материали и аз бях в словото на благодатта в продължение на часове всеки ден, докато все още бях под влиянието на цигарите и марихуаната.“

Искам да повторя това, което тя пише: “дори когато все още бях под влиянието на цигарите и марихуаната.“ Ако знаете че не можете да направите нещо, ако още сте под влиянието му, най-доброто нещо което може да направите е да слушате словото на Бог, слушането да ви изведе извън от проблема.

Без да се борите, без да правите най-доброто на което сте способни, религията казва, направи най-доброто което можеш, това е твоя грешка, ти не се опитваш достатъчно! Ти не си достатъчно добър!

Но тя казва, че дори когато е била под влиянието на пристрастеността, тя е слушала в продължение на часове.

Тя пише: “Дори когато бях под влиянието на цигарите и марихуаната, надежда започна да изпълва сърцето ми, че в каквото и състояние да съм, Моят Баща никога няма да ми се ядоса.“

Това е което е успокоило сърцето ѝ. Тя пише: “Надежда започна да изпълва сърцето ми, че в каквото и състояние да съм, моят небесен Баща няма да ми се ядоса.

Толкова дълго аз се опитвах да постигна благословенията от Бог, включително и свободата.

Но след слушането на Неговото слово, аз бях в състояние да приема Неговата любов, благодат, мир и всички Негови благословения, независимо от моето държание. Всеки път когато използвах цигари или марихуана, аз казвах: “Благодаря ти, Татко, аз съм праведността на Бог в Христос Исус.“

И това е което ние учим от години. Докато гледате порнография, изповядайте: Аз съм праведността на Бог в Христос. Това е последното нещо, което ви се иска да изповядате. Дяволът ще каже: Ти си лицемер! Той предпочита да гледате мълчаливо. И някои проповедници ми казват: Ти не можеш да казваш това на хората. Но те все пак ще правят това, което правят, по-добре е да им дадем надежда. Единственият път за излизане от това е да приемете подаръка посред вашия грях. Амин.

И тя казва, че докато е пушела, тя е изповядвала: Татко, аз ти благодаря, аз съм праведността на Бог в Христос. Дали тя се опитва да спазва закона или просто приема праведността чрез вяра?

Но Благовестието е откровение за праведността, това е като бели дрехи с много джобове. В единия има изцеление, друг е снабдяване, друг е защита, всичко е в джобовете на Исусовата праведност. Когато Го разпънаха на кръста, те Го съблякоха, в духа, това е все едно Той взе всички ваши мръсни, миришещи грехове, вашите грешни дрехи върху себе си и даде на вас Своите бели дрехи на праведност. Тези дрехи са ваши, но не са ваши и все пак са ваши! Това е Неговата праведност!!! И всеки път докато пушела, тя изповядвала: “Аз съм праведността на Бог в Христос“. Те не е казала: “Аз съм окей, аз съм праведна“. Някои хора, които се противопоставят на това, което уча, някои от тях завиждат на успеха, който Бог е дал на това служение, те ми се противопоставят така: “Пастор Принс казва: вие можете да съгрешавате, но просто казвайте: Аз съм праведен.“ Те няма да кажат всичко, което тази жена казва: “Аз съм праведността на Бог в Христос.“

Защото това е, което се случи, когато Исус стана грях с вашите грехове: вие станахте праведни с Неговата праведност. Но тези хора правят това да звучи мръсно, нечисто.

Те казват: “Вие можете да правите каквото си искате, можете да съгрешавате колкото си искате, но вие продължавате да сте праведен, вие сте окей.“ Ето как го казват те. Те никога не го казват по начина, по който тази жена го е написала и по начина, по който аз го казвам. Но знаете ли какво? Мен не ме е грижа за тях, грижа ме е за вас, мен не ме е грижа за фарисейски учения, мен ме е грижа за хора, които са депресирани, подтискани, наранени, плачещи, въздишащи, това са хората, за които ме е грижа!!! Така че вижте какви са резултатите от правилното вярване:

Тази жена пише:“Аз казвах, благодаря ти Татко, аз съм праведността на Бог в Исус Христос.“ Знаете ли, че всеки път, когато кажете това Небесният ни Баща се радва, защото вие не се опитвате да постигнете това, което Христос извърши. Вие не се опитвате да спечелите това, което Бог дава свободно. Бог плати за подаръка, и то каква цена, каква цена!!!

А вие се опитвате да платите сами.

Но всеки път, когато кажете: Аз съм праведността на Бог в Христос, Исус поглежда надолу и казва: За теб си струваше!!!

В Исая 53:11 се казва: Ще види плод от мъката на душата Си и ще се насити,(ще бъде доволен)

Чувате ли ме, хора? Едно от най-смирените неща, които можете да кажете пред Бог е: Аз съм праведността на Бог в Христос. И го кажете, осъзнавайки колко ценно е това. Не го казвайте като папагал. Кажете го, знаейки, че тъй като Той стана грях с моя грях, аз съм праведността на Бог в Христос.

Тя каза: Аз се отказах от това да се опитвам да се откажа. Чухте ли това? Тя продължила да изповядва това и се отказала от опитите си да се откаже. И решила, че Неговата благодат ѝ е достатъчна!

Тя пише: “Един ден, преди няколко месеца, аз бях освободена и от двете, и от пушенето, и от марихуаната. Аз дори не се опитах да се откажа, то просто се случи! Моят Небесен баща беше премахнал напълно желанието от мен.“ Хора, не е въпрос да си лепите лепенки за спиране на пушенето, не е въпрос да отидете в център за рехабилитация, когато желанието е премахнато, това е!

Много пъти хората, които имат пристрастеност, те се борят с нея... Но когато желанието е премахнато, вие знаете, че това е станало по свръхестествен начин. Вие знаете, че това е Бог. За Бог да бъде цялата слава. Амин!

Тя продължава така: “Аз съм толкова благодарна, че Исус, чрез вашето служение ме освободи. Сега моето семейство участва във служение по затворите, слушайки и четейки книгите и проповедите ви. Аз самата сега съм част от това служение и пиша писма за истината на Благовестието до хората, които са зад решетки. Време е затворниците да бъдат освободени, в името на Исус.“

Хайде, църква, това е Благовестието на Исус Христос. Някои хора пакетират закона отново и казват, че това е Благовестието. И ако после вие им посочите истинското Благовестие, те казват: Това е послание за благодатта, което дойде по-късно. То не е дошло по-късно. Аз не съм неговият начинател. Ако има някой, който му е начинател, това е апостол Павел, който го нарече: моето благовестие. Бог го даде на него. Аз обичам благовестието, което беше дадено на Павел. Така че това сега е просто преоткриване, да благодарим на Бог. Амин!

Ще ви кажа нещо: Когато Исус дойде, Исая 61, Исус каза: Духът на Господа е върху мен да проповядвам добрите новини на бедните. Какви са тези добри новини за бедните? Ние сега нямаме бедни. Никога не е бил Божия план да има бедни. Сърцето на Бог за вас е да имате пълно снабдяване. Исус никога не е правил хората бедни. Точно обратното, Той умножаваше хляба и рибите. Но дали аз вярвам, че има измамност в богатството? Да, има, и това е опасно, когато свържете вашата идентичност с това колко пари имате. Тогава вие сте беден човек! Тъжно е да се види! Но също така има и опасности и в това да си беден. Понякога зависи каква фразеология използвате. Вие използвате думата “просперитет“, аз обичам да използвам думата “снабдяване“.

Господ е мой Пастир, аз ще имам всичко от което се нуждая. Амин! Няма да ми липсва нищо! Амин. Така че Исус каза: духът на Господа е върху мен, за да проповядвам Благовестието, добрите новини на бедните, да отворя затворническите врати на тези, които са вързани и после да проповядвам благоприятната година на Господа. Ако прескочим няколко стиха, в същата глава, ще видим това:

Исая 61:7 Вместо вашия срам вие ще имате двойна почит, (вместо вашия срам, вие ще имате двойна почит!) И вместо объркване те ще се радват в техния дял. Затова в тяхната земя те ще притежават двойно, вечна(та) радост ще е тяхна.

Вместо срам, вие ще имате двойна почит (двойно уважение, двойна почит). Нека ви кажа някои неща относно срама.

Уебстър е името на човека, баща на английския речник. В речника на Уебстър, Уебстър дава следното определение на думата “срам“.

Срам: Болезнено усещане, произлизащо от съзнанието за вина или от неприемането на приетите стандарти или морал.

Някой от вас тук да харесва да има болезнено усещане? Никой не обича това. Това е болезнено усещане. Това не е нещо въздушно, нещо там някъде, това е болезнено усещане!

Болезнено усещане, произлизащо от съзнанието за вина или от съзнанието за неприемане на приетите стандарти или морал или от това че сте направили нещо, което наранява репутацията или излагане на показ на това, което природата или благоприличието предполага да бъде прикрито.

Това е оригиналната дефиниция на думата “срам“ в речника на Уебстър! “Съзнание за грях“! Какво дава на човека съзнание за грях? Срамът идва от съзнание за грях. Какво дава на човека съзнание за грях? Грехът? Да и не! Законът е, който дава на човека съзнание за грях. Един път след като сте съгрешили, трябва да имате закона, за да получите съзнание за грях. Затова беше даден закона. Библията казва: преди закона, грехът беше в света, но грехът не беше вменяван където няма закон. Хората съгрешаваха и това е лошо, но те не бяха наясно че това, което правят е непременно грях. Затова законът беше даден, за да може човекът да знае какво е грях. Законът не беше даден, за да оправдае човека! Законът е като огледало.

Когато Адам и Ева бяха създадени, спомняте си, библията казва, че те бяха голи, но те не се срамуваха. Но вие трябва да разберете контекста там. Става въпрос за Адам и Ева като съпруг и съпруга, те не се срамуваха един от друг. Не означава, че те бяха голи, без да са облечени. Ако направите внимателно проучване на Псалм 8, там се казва:

Псалм 8:5 И със слава и чест си го увенчал.

Там се говори за това как Бог създаде човека, Бог увенча човека, на еврейски “увенча“ е думата “атар“, “атар“ означава “да заобиколи цялото му тяло, да обгърне човека отвсякъде и да го увенчае, да му сложи корона“ от слава и чест. Това е като силна светлина. По какъв друг начин Адам щеше да накара огромния мамут да го слуша. Например той казва: Махни се от тази градина със зеле, и големият мамут трябваше да го послуша. Или динозавъра трябваше да го послуша. Той беше облечен със слава и чест, с упълномощена власт над цялото създание на Бог. Той не беше гол в буквалния смисъл. Но в момента, в който той съгреши срещу Бог, всичко се промени. Затова в Римляни 3:23 се казва: защото всички съгрешиха и са лишени от Божията слава, те загубиха Божията слава. В Йерусалимската библия се казва: Всички съгрешиха и се лишиха от славата на Бог.

С други думи в момента, в който Адам съгреши, тази ярка златна светлина около него, която му даваше власт, изчезна! Той влизаше в стаята, това беше все едно принц, все едно цар влизаше в стаята, всяко добро е привлечено към него, всяко зло бяга, това беше Адам, когато беше създаден, най-върховното сред Божиите създания, върховно постижение на Божията ръка в онези дни. Но в момента в който той съгреши, цялото това сияние около него изчезна! Йерусалимската библия казва: човекът съгреши и загуби Божията слава. Но за нас, християните, тази година е година на по-голяма слава! Исус каза: Татко, славата, която ти ми даде на Мен, аз съм я дал на тях! Облеклото ни е върнато! Исус каза: Татко, славата, която ми даде, аз съм я дал на тях!!! Амин!

Така че когато Адам съгреши, нещо се случи. Следвайте ме!

Битие: 3:9 Тогава Господ Бог повика Адам и му каза: Къде си ти?

Първият въпрос в Стария завет е: Къде си ти? Първият въпрос в Новия завет е, когато мъдреците питат: Къде е Той, защото когато намерите къде е Той, тогава ще откриете къде сте вие. Той е сега вашата истинска идентичност.

За да опознаете себе си, мислете за себе си, казва Сократ. Човече, ръцете ти са твърде къси, умът ти е твърде малък, за да опознаеш себе си. Бог казва: Опознайте Мен, открийте Моят син и вие ще намерите себе си! Така че Бог попита: Къде си?

Битие 3:10 И така, Адам каза “Аз чух Твоят глас в градината и се уплаших, защото бях гол, и се скрих.“

Този стих ви казва как страхът влезе в света, за първи път виждаме думата “страх“. Човекът не беше създаден да се страхува. Днес хората се страхуват от всякакви неща. Но майката на всички страхове е страхът от смъртта. Заради това, че се страхуват от смъртта, хората се страхуват от летене със самолет. Не е страх от летене, а е страх от смъртта. Хората се страхуват от всякакви неща. Те се страхуват, когато няма нищо, заради което да се страхуват. Както един голям американски президент каза: Няма от какво да се страхуваме освен от самия страх. И това е вярно!

Но знаете ли, че страха е нещо, което Бог мрази? Ако погледнете към групата от хора, които отиват към огненото езеро, в книгата Откровение, първи са тези, които се страхуват. Втори са невярващите. Сутеньорите, почитателите на идоли, те всички са в по-следващите групи. Така че Бог не иска да живеете в страх. Да живеете в страх от микроби, да живеете в страх от бъдещето, да живеете в страх, че няма да имате достатъчно, страх от остаряване, страх да не загубите някого...Как започна страха? Това само по себе си е друга проповед. Той започна тук, Адам каза: Аз се уплаших. Но, пасторе, той се уплаши, защото чу гласа на Бог. Това е което винаги мислите. Четете внимателно. Не е защото той чу гласа на Бог. Той и по-рано общуваше с Бог. “Аз се страхувах“, защото, забележете къде е поставена думата “защото“, “защото аз бях гол“.

Съзнанието за срам, съзнанието за грях стана причина човекът да започне да се страхува. Преди това нямаше никаква болест. Преди това нямаше никаква депресия, преди това нямаше никаква пристрастеност. Така че ние можем спокойно да кажем, всичко започна със съзнанието за грях.

И аз мисля, родители, слушайте ме внимателно, бъдете много внимателни и предупреждавайте или любезно поговорете с бабите и дядовците, с тези, които не знаят по-добро, относно това, че когато детето направи грешка, особено дете, което сега прохожда, те са твърде млади, за да разберат, никога не казвайте: Засрами се, засрами се! Никога не използвайте думите: Засрами се. Никога, никога не слагайте срам върху децата си. Особено във връзка с тяхното тяло. Никога не им казвайте: Това е срамно. Кажете им, че са прекрасно създадени, че са красиво направени от Бог. Ние можем да ги учим, без да слагаме срам върху тях. Ние можем да ги обучаваме без да ги караме да се страхуват. Дори когато се провалят, не позволявайте в живота им да влиза срам. Но някак си, в нашето общество изглежда, че срама е начин, чрез който се движат нещата. Срамът е болезнено усещане! И той причинява страх.

Битие 3:11 Бог каза: Кой ти каза, че си гол?

Забележете, Бог не каза: Дяволът ли ти каза? Интересно, Бог не каза това. Бог заключи, че човекът е ял от дървото. Вижте стиха:

Битие 3:11 Да не би да си ял от дървото?

Сега, какво дърво беше това? Дървото за познаването на доброто и злото. Сега, хора, то не е наречено дървото на греха. Не е наречено дървото на злото. Това е дървото на познанието на доброто и злото. Какво е това?

Интернет! Не, аз само се шегувам! (Хората се смеят). Само исках да привлека вниманието ви. Всъщност в интернета има добро и зло. Както и да е.

Дървото на познанието за добро и зло е образ на закона. Чрез закона е познанието за добро и зло. В деня в който вкусите от него, вие определено ще умрете, или както е от еврейски: “умирайки ще умрете“. Чувате ли ме? Бог веднага разбра, че съзнанието за срам, вина и грях е заради това, че Адам е ял от това дърво.

За някои хора, които не познават Писанието, искам да ви кажа, че Бог беше направил всякакъв вид храни, плодоносни дървета, за да се ядат, на тази земя, и Адам и Ема бяха единствените хора. Но Бог каза: “За да ме почетете, за да ме уважите, има едно дърво от което да не ядете. Яжте от всяко дърво, само не яжте от това единствено дърво, за да ми покажете, че аз съм ваш законен Собственик и Господар“. И това е дървото, чрез което дяволът изкуши Адам и Ева, и срамът влезе в света. Това, което искам да ви покажа е че срамът и съзнанието за грях са синоними.

И ако ние започнем да проповядваме закона, ние ще произведем много срам, много съзнание за грях. Това е като да държиш огледало пред хората през цялото време. Бог знаеше, че Адам е ял от това дърво, което е образ на закона. Библията казва: защото чрез закона не е познанието за Бог, чрез закона е познанието за греха. С мен ли сте до тук? Разбирате ли?

Но Бог обеща:

Исая 61:7 Вместо вашия грях, вие ще имате двойна почит.

Исус цитира тази глава в своя роден град Назарет. Ако беше продължил, той щеше да стигне до този стих: Вместо вашия грях, вие ще имате двойна почит. Защо? Защото Месията е дошъл! Исус беше дошъл! Амин! О, алелуя! Исус беше дошъл! Всичко се промени. Исус е тук!

Христос каза: “Никой човек не може да вземе живота ми“. Имаше безбройни опити животът му да бъде отнет преди времето му. Искаха да го хвърлят от хълма в родния му град Назарет, те искаха да го убият, но, библията казва, Той мина посред тях и си отиде.

Той имаше власт над смъртта. Смъртта нямаше никаква власт над Него, защото Той беше без грях!

Петър, Йоан и Павел, всички те казаха, че Исус е без грях. Павел е човек на интелекта, Павел каза: “Той не знаеше грях“. Йоан е човек на сърцето. Той каза: “В Исус, в Него няма никакъв грях“. Петър е човек на действието, той каза: “Той не направи никакъв грях“. Неговите врагове, Пилат Понтийски изведе Исус навън и каза: “Искате ли да ви освободя Исус?“ „Не, разпъни Го!“ Той каза: “Защо? Какво зло е направил?“ Някой, който дори не вярва в Бог! Той проучи Исус старателно и попита: “Какво зло е направил?“ Съпругата на Пилат Понтийски се събуди от съня си, отиде при съпруга си и каза: “Имах сън относно този човек, той е невинен“. Слушате ли, хора. Римският центурион, поставен на пост в подножието на кръста, погледна нагоре, видя начина по който Исус умря, видя начина, по който той прости на хората, които го разпънаха: “Татко, прости им“ и той погледна към Исус, и той беше разпъвал стотици и стотици престъпници, но това беше първият път когато той виждаше някой различен. Дори начина, по който умря, беше различен. Когато Той умря имаше земетресение, центуриона най-вероятно свали шлема си и библията ни предава думите му: „Наистина този беше Син на Бог!“ Центуриона беше силен мъж, който не се занимаваше с духовни неща. И той каза: “Наистина този човек беше Син на Бог!“ Амин.

Когато Исус ходеше по тази земя и хора обладани от демони Го срещаха, или по скоро Исус срещаше тях, Той винаги отиваше там където са те, демоните крещяха: “Аз Те познавам! Ти си Святият на Бог!“ Той винаги е Святият на Бог. Дори демоните признаваха, че Той е Святият на Бог.

И знаете ли още какво? Този, който го предаде, Юда, той беше с Исус в продължение на 3 години и половина, той виждаше Исус всеки ден, той виждаше Исус в най-различни ситуации, във всяка обстановка, във всяка област, той беше видял как се държи Исус. И знаете ли какво каза Юда? Той хвърли парите, които беше получил, за да предаде Исус, той съжали, той беше изпълнен със срам и съжаление, и когато хвърляше парите, следното беше записано в библията за нас, той каза: “Аз предадох невинна кръв!“ И това от устата на човек, който беше виждал Исус всеки ден!

И така, Исус каза: “Никой не взима живота ми от мен“. Ние използваме думите: Исус беше убит, но никой не можеше да вземе живота Му от Него. Те имаха много възможности, но Той просто премина посред тях, казва библията. Те дори не могат да го убият с камъни. Това е сила! Амин.

Но дойде време за Него да даде Своя живот като заместник за нашите грехове. Когато войниците дойдоха да го арестуват, размахвайки мечове, Исус им зададе въпроса: “Кого търсите?“ И те казаха: “Ние търсим Исус“. А Той каза: “Аз Съм!“ И те всички паднаха на земята, всички паднаха!!! Силни войници паднаха пред Него. И Той изчака те да станат, за да го хванат. Той им каза: “Намерихте ме, нека учениците ми да си тръгнат“. Той е изключителен човек. И когато Го доведоха в къщата на Каяфас, Каяфас е първосвещеник. Джосифас ни казва, че имаше много първосвещеници, от Аарон, първият от тях, докато се стигне до Каяфас, и никой от първосвещениците никога не беше разкъсвал дрехите си, защото беше забранено, забранено беше за първосвещеник да разкъса дрехите си. Можете да видите това в книгата Изход. Говоря за това в проповедите си за дрехите на първосвещеника. Исус мълчеше, не искаше да каже нищо, до момента, в който Му беше заповядано да говори в името на Бог. Когато Исус застана пред първосвещеника, първосвещеника каза:

“Заклевам те в Бог, кажи ни, ти ли си Сина на Всевишния Бог?“ Тъй като Неговият баща беше включен, Той погледна нагоре и каза: “Аз Съм“. В някои от другите евангелия се казва: “Ти каза, Аз Съм“. Това е изключително силно подчертано казване. Това което казваш, това Аз Съм! И първосвещеника направи това: Той разкъса дрехите си, това беше във филма Страстите Христови, радвам се, че Мел Гибсън е уловил този момент. Свещеникът направи нещо забранено. Знаете ли защо? Защото левиевото свещеничество, закона, трябваше да дойде до своя край преди да започне свещеничеството на Мелхиседек, свещеничеството на благодат, свещеничеството на Исус Христос. Свещеничеството на закона, “прави добро и ще получиш благословенията, но направиш ли зло, получаваш проклятията“, свърши когато започна свещеничеството на Исус.

Когато Мелхиседек за първи път срещна Авраам, в неговата уста нямаше нищо друго освен благословения: “Да бъде благословен Авраам, да бъде благословен Бог“, това е свещеничеството на Мелхиседек. И ние знаем, че Мелхиседек е образ на Исус.

Първосвещеникът разкъса дрехите си. И аз харесвам тази част от филма, защото сълза потече по лицето на Исус. И те започнаха да Го удрят, започнаха да Го заплюват в лицето. И е пророкувано в Исая:

Исая 50:6 Гърба Си подложих на тези, които ме биеха, и бузите си - на скубачите, не скрих лицето си от срам и заплюване.

Те скубеха брадата Му, не само един, двама или трима, а много от тези, които бяха в предверието започнаха да скубят брадата Му. “Аз не скрих лицето си от заплюване.“ Не беше само един човек, който Го заплюваше, всички започнаха да Го заплюват в лицето. Знаете ли кое е едно от най-лошите неща, които могат да ви се случат? Някой да ви заплюе! Дори да е само във вашата посока, е достатъчно лошо, ако е към краката ви е още по-лошо, а ако е към вашето тяло, това е трета световна война. Но някой да те заплюе в лицето, и не само един от тях, всички те, да плюят по Сина на Бог, който е по-велик от ангелите, по-велик от Мойсей?! Да плюеш в лицето на Бог! Същото лице, което по времето, когато Той беше още бебе, Мария нежно избърсваше неговите сладки бузки, това лице сега е заплюто. Знаете ли защо Бог позволи Неговият син да понесе плюене и срам? За да имате вие двойна почит! Това не беше Неговия срам. Аз положих основите на това. В Него нямаше грях, Той не знаеше грях, Той не направи грях. Така че чий срам беше това? Нашият срам! Това беше нашия срам! Той плати за нашия срам. И библията ни казва в Матей:

Матей 27:26 Тогава Пилат им освободи Варава и нареди да накажат Исус с бой с камшик, след което го предаде, за да бъде разпънат на кръст.

Искам да спра тук и да ви говоря за боя с камшик, това е нещо ужасно. Те се сменяха, бяха шестима, млади мъже, силни мъже. Биенето непрекъснато се засилваше. Първо започнаха да го бият с камшици с бодли, а накрая - с вериги с шипове. И когато първите двама започваха да се умарят, следващите двама продължаваха биенето. Чрез Неговите рани ние сме излекувани. (Исая 53:5)

Чрез Неговите рани, еврейската дума означава синина, ивица, рана, удар, дори и в най-малката синина, и в най малкото порязване, нашите най-страшни болести са излекувани. Чрез Неговите рани ние бяхме излекувани. (1Петър 2:24)

Пилат им освободи Варава. Достатъчно лошо е да бъдеш разпънат, но вижте това, един път след като пусна Варава, Пилат се оттегли от сцената и тогава, библията казва, Матей 27:27

Матей 27:27 Тогава войниците на управителя, това са римски войници, те заведоха Исус до Преторията, това е място което и сега съществува, вие можете да го видите, може да видите върху камъните очертания за игри, например те хвърлиха жребий за Неговите дрехи. Така че Преторията е много широко място, където могат да седнат 1000 човека и повече. Те заведоха Исус там. Какво правеха там? Какво ни казва Матей, че се случи?

Това не е във филма Страстите Христови. Не забравяйте, Неговото тяло кърви, и колкото по-напред отиваме с биенето с камшик, то е било толкова ужасно, имало е хора, които са умирали, очните им ябълки са излизали навън. Библията ни казва, в пророческите псалми, че Исус е можел да види костите си, толкова лошо е било.

И след това, те Го издърпаха, навсякъде имаше кръв, те го бяха облекли с някакви дрехи, когато го взеха от биенето с камшик, и библията ни казва:

Матей 27:27 те събраха целият гарнизон около Него.

Целият гарнизон, хора! Не само няколко войника. Те събраха целият гарнизон и един гарнизон може да има от 500, 600 човека до 1000 човека. И тук е думата “целият“. Те всички се събраха в това помещение. И какво направиха?

Матей 27:28 И те Го съблякоха,

Сега, не четете това твърде бързо, хора! Не четете това твърде бързо. Преди да сложат червената дълга дреха върху Него, беше биенето на Исус, и то продължи много дълго, вероятно отне няколко часа. И те го съблякоха, защо мислите го направиха, те Му се подиграваха, те Му се присмиваха, те Го съблякоха. Можете ли да си го представите? Някои от нас стоят съблечени пред този, който обичаме, пред този с който сме си разменили брачни обети и понякога ние пак се срамуваме. И това е когато сме с някого, когото обичаме. А можете ли да си представите да стоите пред всички ваши врагове, които ви мразят и те ви събличат гол, около 1000 от тях, целият гарнизон! И те ви се смеят, те ви се подиграват, тялото ви цялото насинено, пурпурно. Между другото Той изглеждаше червен и пурпурен отвън и отвътре, защото неговата дреха, Матей казва, че е пурпурна, Йоан каза че е алена, всъщност е и двете, и пурпурна и алена, отвън и отвътре, това е образ на това как изглежда Неговото тяло. Така че отвътре и отвън е пурпурно и червено. И вие си казвате: Защо, това не е хуманно!

Но Той мина през всичко това заради нас, това беше цената за нашия срам. Чувате ли ме, хора?

Матей 27:28 И като Го съблякоха, Го облякоха в пурпурна мантия,

Матей 27:29 И сплетоха венец от тръни, който наложиха на главата Му, и сложиха тръстика в дясната Му ръка; и като коленичиха пред Него, Му се подиграваха и викаха: Привет, Царю юдейски!

Между другото, виждали ли сте тръните в Израел? Не са шега работа. От 10 до 15 сантиметра! И те ги сплетоха във форма на корона. “О, ти си цар, имаш нужда от корона“, и те натиснаха короната върху главата Му и отново потече кръв.

Това е за всички нас, които сме депресирани, за нашите мръсни мисли, за нашите нечисти представи, за нашите депресивни страхове, тревожни мисли. Той плати цената, за да имаме ние спокоен ум. Амин.

Защото бодлите представляват проклятието. Когато Бог създаде земята, нямаше тръни, едва след като Адам съгреши, Бог каза: Земята ще ражда тръни и бодли. И това е което Исус понесе. С други думи, прокълната е земята, тръни ще ти ражда, това е образ на проклятието. Той взе нашето проклятие. Ако мислите, че това не е достатъчно лошо, след като го съблякоха гол, те сложиха дреха просто да виси върху Него, извън Него, за да му се подиграват. Те коленичеха пред Него и казваха: Привет, царю юдейски, те сложиха короната от тръни, имаше кръв навсякъде, и ако това не е достатъчно, те сложиха тръстика в дясната Му ръка. Знаете ли какво е тръстика? От тръстика се правят свирки, тръстиката е изключително твърда. Знаете ли, че понякога от тръстика се правят оръжия. И те взеха тази дълга пръчка и, вижте това,

Матей 27:30 И като Го заплюваха,

Те отново Го заплюваха. Говорихме за това, че те се редуваха да го бият с камшик, а тук, “като Го заплюваха, те взеха тръстиката и Го удряха по главата“.

Светият дух, докато изучавах този пасаж, ме заведе до думата “удряха“. Никога не бях разбрал това до този момент. Удряха на гръцки е в несвършено време. Знаете ли какво означава това? Че те не го удариха веднъж, те продължаваха и продължаваха да Го удрят по главата, натискайки короната от тръни все по-надолу и по-надолу. В разширената библия се казва: Те го удряха отново и отново по главата, и Го заплюваха. И те всички се смееха, подиграваха Му се.

Приятелю, заплюването, срама, голотата, не поглеждайте всичко това и не казвайте: Защо Той заслужи всичко това? Не, кажете: Аз заслужавам всичко това, но Той го взе вместо нас, така че за вашия грях, вие да имате двойна почит. Амин, хора? За вашия срам, вие ще имате двойна почит!

Аз изучавах еврейските думи, означаващи “срам“. И открих, че в Псалм 69 се казва:

Псалм 69:19 Ти знаеш моя укор, моя срам и моя позор; всичките мои противници са пред Теб.

И трите думи, “укор“, “срам“ и “позор“ са думи, които са използвани, за да опишат различни аспекти на думата “срам“. Първата дума е думата “харпа“, срам - бошеф, когато прочетох думата “бошеф“ аз си спомних, че най-често използваната дума за “срам“ е “бошеф“. Спомних си, че Давид имаше най-добър приятел, който се казваше Йонатан, и Йонатан имаше син, който се казваше Мемфивостей. И ако видите какво означава името Мемфивостей, то означава, че от неговата уста излиза срам.

През 1989 в медицинско списание в щата Мисисипи излиза статия относно смъртта на Исус. Там доктор Пол казва, че Исус буквално е умрял от разбито сърце. Той е умрял от разбито сърце! Доктор Пол казва, че когато някой е мъртъв, ако сърцето е разкъсано, ако буквално е разбито, кръвта ще навлезе в перикардия, перикардия, това е сак, който заобикаля сърцето отвън. И после, след известно време кръвта се разделя на кръвни клетки и серум, кръв и вода. И това се потвърждава от евангелието на Йоан, където се казва:

Йоан 19:34 Но един от войниците прободе с копие ребрата Му и веднага изтече кръв и вода.

Когато Исус умря, след като извика: Татко, в Твоите ръце предавам духа си, библията казва, един от войниците прободе страната Му с копие и веднага кръв и вода изтече навън.

Йоан каза:

Йоан 19:35 И този (говорейки за себе си), който видя, свидетелства (Йоан беше в подножието на кръста, не забравяйте, с Мария), и неговото свидетелство е вярно; и той знае, че говори истината, за да повярвате и вие.

Но какво е това “свидетелство“ за това, че е умрял? Сега, медицинската наука казва, че това, че кръв и вода изтичат навън е доказателство, че Той е умрял. (Защото за да се разделят кръвните клетки от серума, сака заобикалящ сърцето трябва да е бил разкъсан.)

Когато Го прободоха с копието, то разкъса сака около сърцето, но Исус вече трябва да е бил мъртъв. Ако сърцето му не беше вече разкъсано, кръвта нямаше да е отишла към перикардия. И тъй като в перикардия нещата се успокояват и кръвните клетки и серума биват разделени едни от други, затова когато кръвта излезе навън, вода и кръв изтекоха. Слушате ли ме?

Интересно е това че съществува еврейско предание, в което се казва, че когато Мойсей удари скалата, това между другото не е в библията, това е устно предание, което се предава от поколение на поколение, но аз вярвам, че е точно. Повечето пъти такива предания разказват за традиции на равините, но това не е такова, това е точно. Знаете ли защо? Защото там се казва, че когато скалата беше ударена, първоначално не потече само вода, първоначално потекоха кръв и вода, а после само вода. И между другото, хората записали това предание са хора, които не вярват в Исус.

Йоан каза: Изтече кръв и вода. И накрая беше само вода. Какъв образ на това, което щеше да се случи! И така, Неговото сърце беше разбито. Но какво разби сърцето Му? Ние ще завършим с това, да се върнем обратно на:

Псалм 69:19 Ти знаеш моя укор, моя срам и моя позор; всичките мои противници са пред Теб.

Тук Исус говори на Бог, на Бащата. Следващият стих казва:

Псалм 69:20 Укор съкруши сърцето ми, (буквално), и страдам, чаках да ме пожали някой, но нямаше никой; и чаках утешители, но не намерих никакви.

И сега, стих 21 доказва, че става въпрос за Исус на кръста:

Псалм 69:21 Дадоха ми и жлъчка за храна и в жаждата ми с оцет ме напоиха.

(Вижте Матей 27:34 дадоха Му да пие вино размесено с жлъчка; но Той като вкуси, не прие да пие, Матей 27:48 И веднага един от тях се завтече, взе гъба, натопи я в оцет, и като я надяна на тръст, даде Му да пие.)

И това се случи на кръста. Той избра да умре, когато всичко беше свършено! Той остави духа си да излезе. Харесвам как го казва Матей:

Той изпрати, пусна своя дух, както кралска особа би освободила своите поданици.

(В православната библия се казва в Матей 27:50 А Исус, като извика пак с висок глас, изпусна дух.)

Той освободи своя дух, защото работата е свършена. И какво разби сърцето Му? Укорът! Срамът! Нашият срам! Нашият укор разби сърцето Му. Така че как се осмелявате да навеждате глави от срам, когато Синът на Бог понесе вашия срам?

Ще завърша с това, наскоро попитах Господ Исус: Господи, защо ми даде служение, което се разпростира към четирите краища на земята чрез християнската телевизия. Защо, Господи, аз нямам нужда от това. Аз почти казах на Господ: Защо Ти правиш това? И това е което Той ми каза: “Сине, миналата седмица ти проповядва за жената заловена в прелюбодейство. Дните, в които вие сега живеете и дните, в които тя живееше са различни. В онзи ден, тя можеше да почувства срам, дори въпреки че ѝ е простено. Но после тя можеше да си отиде, да събере нещата си, да напусне Йерусалим и да отиде във Вирсавее. Или можеше да се премести някъде на север. Или да се премести в Галилея, никой нямаше да я познава там. Но в твоето време, в сегашните дни“, това е което Той ми каза, “вие имате социалните медии. Когато някой направи грешка, нека да премем, че млада жена е направила грешка, рано в живота си. Грешката ѝ е такава, че не е предназначена за света да я види, може би нещо, което тя е направила с приятеля си или нещо друго, но заради времето в което живеем, социалните медии, Туитър, Уотс ап, Инстаграм, с едно щракване информацията може да стигне до четирите краища на земята. И където и да отидете, вашия срам се умножава много пъти повече отколкото това е било възможно по времето на Исус. Затова“, ми каза Исус, “аз умножавам твоето служение на благодат, много пъти повече“.

“Аз искам ти да кажеш на всеки, който се чувства засрамен относно миналото си, или нещо друго и светът се опитва да публикува вашия срам, аз искам да им кажете това: Затова че при вас е имало срам, в Исая 61 се казва:

Исая 61:7 Вместо вашия срам вие ще имате двойна почит,

Ако не сте имали срам в живота си, ще получите само почит (хората се смеят), но тези, които са имали срам, заради това, което Исус направи, вие ще получите двойна порция почит. Хей, слушайте, слушайте, Давид имаше 18 сина и 7 съпруги, много синове, една дъщеря. От всички синове, от всички съпрути, кой избра Бог? Този, за чиято майка хората шушукаха: Тази е с която Давид извърши прелюбодеяние, Вирсавее. Хората говореха, ами тя защо трябваше да се къпе така, но не беше нейна грешката, дома на Давид беше на високо място. Но представете си през какво е минавала тя. За тази жена сравнена с другите съъпруги на Давид, Бог имаше двойна почит, защото сред всичките 18 сина, Бог избра нейния син, Соломон, да стане цар.

За вашия срам, вие ще имате двойна почит. Тези, които нямат срам - нормална почит. За вас - двойна почит. И двойната почит ще е такава, казвам ви хора, понякога виждам хора, на които познавам миналото, аз вече не си спомням какво, но знам, че са направили нещо. Но благодатта, славата която Бог е сложил върху тях е толкова изумителна, толкова поразителна, че е погълнала това, което се е случило в миналото. Времето ми свърши.

Отдайте хвала на Исус, алелуя! Какъв Спасител! Какъв Бог!

И не забравяйте, вървете стъпка по стъпка, знаейки че Той плати всичкия ни срам.

Ако ти си тук днес, приятелю, и ти никога не си положил своето доверие в Христос, аз искам да ти дам тази чудесна възможност да приемеш, да сложиш доверието си в Този, който даде Своя живот за теб, който даде гърба си на биячите, който не скри лицето си от срам и заплюване. Те Го разпънаха, но в Божието предварително знаене, агнето беше заклано преди основаването на света (Откровение 13:8). И на онзи кръст, Бог взе всички ваши грехове и целият ви срам и Бог го сложи върху Исус! Исус плати за всеки един грях! Всяко беззаконие получи справедливо и божествено възмездие докато справедливостта беше задоволена, всички изисквания бяха напълно посрещнати. Обвинителят е направен да замълчи. Исус извика: Свършено е. За вас няма нищо, което да направите, освен да положите доверието си в този прекрасен човек. Ако това сте вие, където и да сте сега, приятелю, от където и да слушате това, помолете се от сърце с тази молитва. Кажете с мен високо:

Небесни Татко, благодаря Ти за любовта ти към мен. Благодаря ти за подаръка, Твоят син, моят Господ и Спасител, Исус Христос. Той даде Себе си за мен, защото ме обичаше, предаде живота си за мен като жертвоприношение за всички мои грехове. Всички мои грехове, всяко осъждане на моите грехове и всички наказания, с всички тях беше свършено в Неговото тяло на онзи кръст, и Ти го възкреси от мъртвите! Той е жив днес и аз изповядвам, живият Господ, Исус Христос е мой Господ и Спасител, и мой Бог! Благодаря Ти, Татко, в името на Исус, амин!

Ако се помолихте с тази молитва, вие сте спасен. Вие сега сте дете на Бог. Вие вече не дишате срам. Вие сте в царският палат на Божието семейство. Амин. Вие сте син, амин, хвалете Господа, алелуя.

Чудесно е да бъдете спасен, човече! Прекрасно е да сте в дома на Бог! Вдигнете ръце към Бог. Помнете, аз започнах проповедта си с това, че света навън е луд, но Бог може да ви пази, Бог е добър Бог. Бог ще ви пази! Той не само може, но Той ще го направи. Ако вие кажете амин и вие вярвате, според вашата вяра нека ви се случи.

Амин.

През тази идваща седмица, нека Бог ви благослови с благословенията на Авраам и с благословенията на Второзаконие 28. Нека Господ направи лицето си да свети над вас и вашето семейство, нека бъде благ към вас, нека Бог да издигне лицето си над вас и над тези, които обичате и да ви даде на вас и вашите, своят удивителен мир. Нека Бог ви сложи на правилното място в правилното време. Нека Господ ви пази от всяка инфекция, от всяка болест, от всички опасности, от ужас, от повреда, от бедствие. Нека Господ ви даде през идващата седмица много добри дни. В името на Господ Исус Христос! И хората да кажат: Амин.

Превод и четене:

Валентина Иванова