НАПРАВЕТЕ БЛАГОДАТТА ВАШИЯТ НАЧИН НА ЖИВОТ



MAKE GRACE YOUR WAY OF LIFE

Най-голямото предизвикателство срещу благовестието на благодатта е това, и аз съм сигурен, че сте го чували и преди: Ние не сме оправдани чрез закона, но ние сме под закона като правило за живот. Колко от вас са чували за това? Не сме под закона за праведност, но сме под закона за нашето вървене в живота, за святост. Много теолози казват това, аз не използвам закона за да бъда оправдан, аз използвам закона, за да стана свят. Те наричат десетте заповеди моралния закон, което той е, морален закон.
Второто нещо, което искам да обсъдя с вас днес, защото вие трябва да имате правилно вярване, ако имате погрешно вярване, нека ви кажа това, ако имате погрешно вярване, тогава вие имате това плашещо очакване на осъждане от Бог, дори когато Бог не ви съди. И ако сте вярващ, вашето осъждане е зад вас, не пред вас. Вашето осъждане е на кръста, амин. Но ако дяволът успее да сложи мисъл в ума ви, че несъмнено има страшно очакване на осъждане, това може да причини неизказана вреда на тялото ви, на ума ви, на емоциите ви. И Бог не включен в това, по никакъв начин!
Преди много години, прочетох един стих, докато летях към Израел, бях на борда на самолета, отворих библията си и започнах да чета божието слово и стигнах до тази фраза в Притчи, където се казва: „Гневът на царя е като рев на лъв.“ Казах си: Хей, това ми звучи много познато, нали? „Дяволът обикаля наоколо като ревящ лъв.“ (1Петър 5:8). Така че Господ ми каза, че гневът на царя, и аз знаех, че в този контекст в Притчи, царят там е Бог, който е нашия цар. Ако Той се ядоса, това е като рева на лъва.
Но ние знаем, това е друга проповед, ние знаем, че Той никога вече не може да бъде ядосан на истинския вярващ, никога отново. Гневът на Бог идва върху децата на непослушанието, (Колосяни 3:6) не върху децата на Бог.
Когато прочетох това, разбрах, че дяволът обикаля наоколо, Светият дух ми показа това на хиляди фута над земята, дяволът се представя за Бог. Всеки път като направите нещо погрешно, той идва и казва: Сега Божият гняв идва. Така че всеки път като направите нещо погрешно, има плашещо (страшно) очакване за осъждане. Това е опасно. То може да направи неизказана вреда на вашето тяло, на емоциите ви, дори на брака ви, на взаимоотношенията ви с хората.
И когато понякога нещо лошо наистина се случи, вие започвате да казвате: това беше резултат, жътвата на това, което се случи. Това показва, че през цялото време дали съзнателно или несъзнателно, това е във вашето сърце, то е във вашия ум. Слушате ли, църква?
Ще ви покажа и ще отговоря на тези два въпроса.
Първо, тези които казват: аз използвам закона не за праведност, не за оправдание, използвам закона като правило за живот, използвам закона за освещаване, за святост. Какво погрешно има в това?
Второ, те казват, че всеки път, когато Павел е казвал: не се връщайте обратно към закона, Павел е имал предвид церемониалния закон. Чували ли сте това преди? Това означава, че Павел има предвид церемониалния закон, еврейските церемониални закони за принасяне на жертви, спазване на новолунията, за да празнуват празника си, всякакви видове изчиствания и потапяния във водата, миквех къпалните, те казват: това е церемониалния закон, под който вече не сме. Когато Павел казва: Не се връщайте обратно към закона, Павел има предвид церемониалния закон.
Това са двата въпроса, на които ще се постарая да отговоря веднага. Нека да отидем до пасажа, който Павел чрез помазанието на Светия дух е написал за нас.
Искам да вървим по-бавничко, защото ще разгледаме аргументите на Павел, не говорим тук за получаване на праведност чрез закона, разбирам това, но за святост чрез изпълняване на закона, закона като набор от правила за живот. Това приемливо ли е? Това ли е което иска Бог?
И въпросът е: Без закона можем ли да бъдем святи? Някои от вас знаят, че вече съм отговарял на тези въпроси, много набързо, в моето проповядване, в минали времена. Нека да отидем в Римляни, глава 7-ма, много от вас познават този пасаж, ние го използваме вече толкова много пъти, но днес ще го разгледам в различна светлина, от различен ъгъл. Но нека прочетем първо това:
Римляни 7, стих първи, апостол Павел, чрез Светия дух каза:
 „Или не знаете, братя - защото говоря на такива, които знаят какво е закон - че законът владее над човека само докато той е жив?“
Прав ли съм? Докато сте жив, законът има власт над вас. Сега, нека, приемем, че сте мъртъв. И после се разбира, че сте извършили престъпление преди няколко години. Дали ексхумират вашето тяло и ви слагат зад решетки? С разлагаща се плът и всичко това. Дали правят това? Не! Един път след като сте мъртъв, вие не сте под закона. И всички хора да кажат амин. Той има власт над човека „само докато той е жив“! Кажете го: „Само докато той е жив!“
Добре, запазете това в ума си.
Римляни 7:2 Защото омъжената жена е вързана чрез закона за мъжа си, докато той е жив; (но когато мъжът й умре, тя се освобождава от закона на мъжа.)
Забележете фразата: „докато той е жив“, „докато той е жив“, „докато той е жив“. Вие сте на път да разберете защо Исус умря, една от причините защо Исус умря, която рядко се проповядва. Ако сте от тази църква, вие разбирате много ясно важността да бъдем под благодат, а не под закона. Но много хора не разбират това. Има много причини защо Исус умря. Разбира се, главното нещо е че Той умря като нашия принос за грях. Но тук, контекста тук, Римляни 7, всъщност отговаря на въпроса, който подкрепя отговора в Римляни 6:14. Римляни 6:14 идва преди това, главата преди тази казва:
Римляни 6:14 Грехът няма да господства (господарува) над вас, защото живеете не под закона, а под Божията благодат.
Това е стих, който ще ви окуража да пазите и носите някъде във духовния си джоб, нали? Защото много хора ще дойдат и ще кажат: Ако вие не сте под закона, а сте под благодат, тогава ще правите каквото ви скимне, тогава ще правите всякакви грехове. Но библията казва обратното. Библията казва: „Грехът няма да господарува над вас, ЗАЩОТО“ - причината е дадена, защото вие не сте под закона, а сте под благодатта.
Сега, нека всички признаем това: Изглежда, че в този стих няма смисъл. Това, което е логично е: грехът няма да господства над теб, защото си под закона, вярно ли е? Правилно ли е? Но не това казва апостол Павел. Така че запазете този стих в сърцето си. По някаква причина хората четат този стих, но не четат този стих, виждат този стих, но въпреки това не виждат този стих. И така, това е Римляни 6.
И Павел, чрез дадената му от Бог мъдрост, почувства, че хората няма да разберат този стих. Точно както е и днес. Така че той даде пълно обяснение в следващата глава. Затова нека се върнем обратно на следващата глава 7-ма, да видим сега стих 2:
Римляни 7:2 Защото омъжената жена е вързана чрез закона за мъжа си, докато той е жив; но когато мъжът ѝ умре, тя се освобождава от закона на мъжа.
Правилно ли е? Ако съпругът е мъртъв, тя може ли да се омъжи? Ще бъде ли прелюбодейка, ако се омъжи? Нека да видим следващия стих:
Римляни 7:3 И така, ако мъжът й е жив и тя се омъжи за друг, ще бъде прелюбодейка; но ако мъжът й умре, тя е свободна от този закон и няма да бъде прелюбодейка, ако се омъжи за друг.
Евреите, хората на Бог, дори и до днес, ако попитате равините им, ще ви кажат това: Бог направи завет на планината Синай и там Бог се ожени за Израел. Така че Израел винаги е чувствал, че да бъдеш християнин, да бъдеш вярващ е като да отхвърлиш цялото си семейство, не само своето собствено семейство, но цялото еврейскио семейство.
Амин. Слушате ли, хора? Апостол Павел им показва законността на това, което направи Исус. Те са толкова обвързани с Мойсей, за който в действителност библията казва, в книгата на Евреите (Евреи 3:5), че той е слуга.
Но Мойсей даде закона. Слушате ли?
Но библията казва: Благодатта и истината (Йоан 1:17) дойдоха чрез Исус Христос. Но Исус Христос е Синът! И библията казва в Йоан 8:35 Синът остава в дома завинаги, слугата не остава! Казва ви ясно, че законът не остава завинаги.
Дори днес, законът, 10-те заповеди бяха дадени на определена група от хора, на евреите. И той беше даден за определено време, 1500 години, докато Исус дойде. И все пак църквата е все още под него, църквата не разбира какво е да си под закона.
Нека ви кажа това. Не можете да бъдете под закона и да не бъдете под проклятието. Законът е закон, законът е едно цяло. Така че това, което имат предвид хората днес, когато говорят за закона, за това да бъдат под закона се нарича отпуснат закон, половинчат закон, отчасти закон, отчасти благодат. Библията не познава такъв урод. Библията ни казва: ако сте под закона, трябва да разберете едно нещо: по-добре е да не съгрешавате, защото ако направите грях, законът ще ви прокълне. Да бъдете под закона означава да бъдете под проклятие, когато направите грях. Разбирате ли това? Нека да спрем за момент тук и да видим:
Галатяни 3:10 Защото всички, които са от делата изисквани от закона, защото всички, които са от делата на закона, са под проклятие, понеже е писано: "Проклет всеки,
„Вижте, пасторе, аз правя всичко възможно да изпълнявам всички команди, които знам.“ Добре, вие правите най-доброто на което сте способни. Но вижте това, стихът продължава: „Проклет е всеки един, който не постоянства да изпълнява колко неща, всички неща написани в книгата на закона?“ Спазили ли сте всички неща? Ако не, според този пасаж, сте под проклятие. Не е чудно, че нещата не вървят добре. Не е чудно, че сте изправени пред празна стена. Вие натискате и натискате, но нищо не се случва. Има само един начин за вярващия да отиде под проклятието, отново, това е да отиде под закона.
И закона изисква пълно послушание, не е само 98.9 процента. Резултатите ви от теста показват 98.9. Чудесно? Не, не, не, закона изисква 100 процента. Искате ли да сте под закона? Не можете да свалите Божият стандарт долу, до вашето ниво, където е изпълним. Вие трябва да се издигнете до Божия стандарт. Това е закона. Законът е свят, законът е справедлив. Законът няма да ви прокълне, ако изпълните всичко в него. Но кой този, който е успял да изпълни всичко в него? Обичате ли Бог във всеки един момент с цялото си сърце, с цялата си душа, с целия си ум? Не? Не? - Но аз обичам Бог колкото мога. Не, не е колкото можете, трябва да е с цялото си сърце, с цялата си душа, с целия си ум. Не го правя, пастор Принс. Тогава, според закона, вие сте прокълнат, ако сте под закона, сте под проклятие.
Проклятие означава да получиш сила да се проваляш. Както под благодат получавате сила да успявате. Проклятие означава, че получавате сила да се разболявате, получавате сила да живеете в унизителна бедност, получавате сила до каквото и да се докоснете да се разпада. Това е проклятие.
Слушате ли, хора. вижте, моето сърце иска да сте свободни от проклятието. Амин. Разбирате ли това, църква? Хората мислят, че като казваме хората да не са под закон, ние пренебрегваме закона. „Те мислят много леко за закона.“ Точно обратното, говоря това, защото имам високо уважение към закона, защото знам, че освен ако не спазите всички неща в закона, вие сте под проклятие. Аз имам голямо уважение към закона, онези хора нямат голямо уважение. Тези, които казват неща като: „Аз използвам закона за святост“, не е защото искат да правят добро. Това е защото имат това нежелание да разберат колко лоши са. Амин. Защото закона никога няма да ви даде святост. Законът ще ви покаже какъв сте наистина. Всъщност този пасаж ще ви каже това. Законът не произвежда грях. Никога не съм твърдял това. Но законът ще покаже греха. Той беше проектиран да показва греха. Амин.
Римляни 5:20 А освен това дойде и законът, за да се умножи прегрешението.
Там където се казва: „дойде законът“, всички теолози могат да проверят значението на думата от гръцки - тука „дойде“ не е „да дойде от центъра, от предната част“, а „ да дойде отстрани, да дойде самостоятелно“. Павел използва тази дума: самостоятелно, същата гръцка дума, отстрани. Това не е част от основния план на Бог, законът дойде отстрани, за да може прегрешението да се умножи. Законът дойде, за да може прегрешението да се умножи. Православния превод на библията го казва така: А законът беше привнесен, за да се умножи престъплението.
С мен ли сте, църква? Следвайте ме внимателно, защото тук разглеждаме  нещо, което ще ви помогне много.
Имаме два въпроса. Какъв беше първия въпрос? Хора, които казват, знам, че не мога да бъда оправдан от закона, но аз не използвам закона, за да ме направи праведен, аз използвам закона за святост, използвам закона като правило за живот. Можем ли да се съгласим с това?
Вторият въпрос: Ние отговаряме на въпроса, когато Павел казва: Не се връщайте обратно към закона, тези хора казват: Той има предвид церемониалния закон.
И така, вижте това, върнете се обратно на Римляни 7. Тази жена сега, ако съпругът ѝ е мъртъв, тя е свободна от закона. Това е голям проблем относно Божиите изисквания, Божиите праведни изисквания към човека.
Колко от вас знаят, че Божият закон не може да умре? Колко от вас разбират, че Божиите изисквания и святи искания не могат да умрат? Колко от вас разбират това? Колко от вас знаят, че закона не може да умре? С дуги думи, тези двама съпрузи тук са всъщност Господин закон и Господин благодат. Илюстрирал съм това в една от по-ранните ми проповеди, ако сте в тази църква от няколко години, сте я чували. Евреите са свързани с Господин закон от времето на Моисей. Сега Исус е дошъл, носещ благодат. Синът е дошъл, но те все още се чувстват свързани със слугата. Между другото Бог, Той самият не искаше да е свързан директно със закона.Библията казва, когато Бог даде закона, Той даде закона чрез посредник, Мойсей и чрез ръцете на на ангели. Нямам време да ви покажа всички препратки. Показвам ви това само за да ви покажа, че сърцето на Бог не е в закона. Защото дори когато Израел беше под закона, сърцето на Бог беше в обещанията. Той обеща на Давид, Той обеща на Соломон, Той продължи да обещава. Божието обещание и благодат вървят заедно. Амин. Ще повторя: обещанието и благодатта вървят заедно. Слушате ли?
Знаете ли, когато Авраам доведе това момиче робинята Агар в дома си, библията казва, че това е мини портрет на донасянето на закона в неговия дом. Това е портрет на липсата на доверие от негова страна. Той не се довери на Бог, затова доведе закона в дома си. Той спа с нея и тя роди Исмаил. Исмаил е син на закона, казва Библията в Галатяни. С мен ли сте?
Но това никога не спря Бог от това да обещава на Авраам, от това да дава благодат на Авраам, защото законът и Бог - това е почти все едно Бог не иска да дойде близо до него, Бог не иска да се занимава с вас, основавайки се на закона! Ако Бог се занимава с вас, основавайки се на закона, кой може да устои? Така че ние имаме проблем тук, защото Божиите изисквания към човека остават същите. Законът не може да умре. Така че ако законът не може да умре, жената е вързана за този съпруг, който е съвършен. Няма нищо погрешно в него. Той е съвършен! И в момента, в който натисне пастата за зъби по погрешен начин, тя е осъдена. Така ли е? Тя прави нещо погрешно - тя е осъдена! Законът не може да прави друго, освен да осъжда. Вие не можете да кажете: имам нова версия на закона. Няма такова нещо като нова версия на закона. Няма такова нещо като отпуснат закон. Няма такова нещо като частичен закон. Ние видяхме това. Законът е едно съставно цяло. С мен ли сте, църква? Въпросът е в това, ако законът не може да умре, ако съпругът не може да умре, тя може да умре. Така ли е?
(Римляни 7:4 И така, братя мои, вие също бяхте умъртвени спрямо закона чрез тялото на Христос, за да станете собственост на Друг - на Възкресения от мъртвите, за да принасяме плод на Бога.)
Следващият стих казва, Римляни 7:4, „и така, братя мои“, сега той пише на вярващите, „вие също умряхте спрямо закона“. Вие станахте мъртви за закона! Вие, жената, която бяхте в дилема, вие сега сте мъртва спрямо закона „чрез тялото на Христос“.
С други думи, една от причините защо Исус отиде на кръста, е да изведе хората вън от закона и да ги заведе в благодатта, да ги изведе от това да бъдат роби и да ги заведе в осиновяване, където ние викаме Абба, тате, духът на син. Така че днес ние покорни ли сме на Бог? Да, но духът на това е различен. Ако вие проповядвате на хората използвайки закона, това което произвеждате е робско покорство, не  е синовно покорство. Нека да илюстрирам: Представете си син, който управлява фамилен бизнес, например, огромен ресторант. Той има вериги в цяла Азия неговият баща е богат мъж и той е единствен син. Той е на 17 години и баща му е в доста напреднала възраст. Така че бащата казва: Сине, може ли да отидеш да работиш през ваканцията в ресторанта? Колко от вас разбират, че когато отиде да работи там, той е добро момче, покорен на родителите си, той отива и колко от вас разбират, че неговото покорство към бащата не е същото като покорството на служителите към техния бос. Духът е различен. Ако проповядвате на хората и  кажете: „Пастор Принс, вие не вярвате ли в покорството?“ - Аз вярвам, но зависи, ако сте под закона вие ще проявите робско покорство, не покорство от любов. Дори когато от амвона ви казват: Трябва да сте покорни на Бог заради това, че го обичате. Хората не са дълбоко обичащи Бог! Защо? Защото им давате закона!
И така, една от причините защо Исус умря! Чуйте, Исус е безгрешен. Той не направи никакъв грях. Петър каза това. Той не познаваше грях. Павел каза това. В него нямаше грях, писа Йоан в своите писма. Така че Исус е безгрешен, съвършено безгрешен.
Но когато стана нашият принос за грях на кръста, Той стана Божието агне, заместникът, който да вземе всички наши грехове върху себе си, законът наказа или прокле Христос за нашите грехове. Последното нещо, което законът направи. И законът не може да направи нищо над това. Когато законът ви прокълне до смърт, законът ви прокълне и накрая умрете под проклятието, колко от вас разбират, законът повече не може да мине над това. Амин.
 С други думи, аз умрях чрез тялото на Исус, защото това което Исус направи беше за мен, аз бях в Него, когато Той умря. Когато Той умря, аз умрях. Когато Бог Го възкреси, аз бях възкресен с Него. Когато Бог го направи да седне до Него, аз седнах заедно с Христос, амин. Вие няма нужда да разбирате това с ума си. Приемете го чрез вяра. Това е реалност в небето. Вие всички сте мъртви и възкресени хора. Казах: Вие всички сте мъртви и възкресени хора. Амин.
Законът, ако вие не сте умрял, законът има право върху вас, но един път след като сте пресекли долината на сянката на смъртта и сте от другата страна, сега вие сте възкресени. Възкресени е по-добре от живеещи, защото когато живеете, това което очаквате е смъртта, но когато сте възкресени, къде е смъртта? Зад вас! Всеки вярващ трябва да живее живот като такъв, който е възкресен от мъртвите.
Когато се събудите сутрин, не се чувствайте така: О, това е естествения живот, всеки умира един ден, смъртта е пред мен. Не, смъртта е зад вас. Амин.
Това означава ли, че ако Исус се забави нито един християнин няма да умре? Не, аз не казах това. Но ще ви кажа това: Вие дори няма да почувствате, че сте мъртви. В момента, в който сърцето ви спре да бие, ще бъдете по-жив отколкото сте днес, защото бремето, товара, който възпрепятства този живот да тече във вас, е вашето тяло! И един път след като сте извън него, казвам ви, вие сте толкова жив!
 Казвате: Това ли е което наричате смърт? Това ли е от което се страхувах всички тези години?
Исус победи смъртта! (Откровение 17:18)
Така че за вярващия: Ние сме умрели и възкръснали! Смъртта е зад нас! Дори болестта е зад нас! Амин. Къде е осъждането? Зад нас! Къде е проклятието? Зад нас! Разбирате ли?
Смъртта няма легална власт над нас днес. Осъждането няма  легална власт над нас. Ние сме над това. Дяволът не може да мине над гроба. Той има власт върху тези, които живеят на земята. За тях: Те остаряват, очаквайки смъртта. За нас: Смъртта е зад нас. Къде беше нашата смърт? На кръста. Каквото и да направи Исус беше за наша полза. Така че Исус взе нашето място и това е толкова добро колкото, ако бяхме там и ние бяхме там в очите на Бог. Амин. Така че, чуйте,  цялото наказание за нарушения закон в живота ви беше изпълнено. Законът не може повече да бъде прилаган. Амин.
 Да не би да ми казвате, пастор Принс, че можем да прелюбодeйстваме? Вижте, да не сте под закона не означава, че няма да имате живот по-морален дори от този, който сте имали под закона. Но не забравяйте този по-морален живот не трябва да бъде друг закон. Той е произведен от живота на Христос във вас, като сте умрели и възкръснали в Христос. -Амин.
Законът казва: не извършвайте прелюбодейство, но законът никога не казва: Обичайте съпругата си. Има хора, които не извършват прелюбодеяние, но не обичат съпругата си. Това ли е светостта, за която говорите?
„Вижте, пастор Принс, десетте заповеди са препис на Божия ум!“ Какво? Искате да ми кажете, че в Божия ум няма нищо друго, само 10 закона? Как смеете да казвате, че в Божия ум няма друго, това е препис на Божият ум! Не претендирайте, че познавате Божият ум! Законът е едно от нещата, които Бог даде на човека. Защото човекът беше толкова горд, че човекът не познаваше себе си и Бог му даде закона не за да оправдае себе си, но да покаже какъв е. Вижте, когато имате огледало и и огледалото показва, че имам недостатък, огледалото не произведе този недостатък, но огледалото показва недостатъка, който вече беше там. Но мога ли да използвам огледалото, за да изчистя моя недостатък? Не, не мога! Ако огледалото казва „грозен“, мога ли да обвиня огледалото? Не мога да обвиня огледалото!
Има хора прегръщащи огледалото: Ще стискам гледалото, то ще ме направи привлекателен, ще ми направи свят. Приятелю, законът е свят. Огледалото е непреклонно по отношение на истината.
Тогава защо Бог им даде 10-те заповеди? Защото Бог познаваше човека. Човекът никога нямаше да види своята нужда от спасител. Човекът все още си мисли, че е добър. Вижте, тези които ви казват да използвате закона за святост не е защото те искат да правят добро, но защото не желаят да видят колко лоши са, не желаят да приемат колко лоши са, така че се опитват да използват закона, за да намерят някаква доброта в себе си. Това все още е фокус в самите себе си! Вместо да открият своята доброта в друг, в Христос, който беше възкресен от мъртвите.
И Бог ни даде Христос, за да бъде нашият Спасител и Господ. Амин. Вижте, за да бъде законът закон, той не може да се огъне. Ако законът се огъне, за да ви помогне, вече не е закон. Законът е непреклонен. Нека ви задам въпрос: Тези 10 заповеди, нека си представим, че това е верига от 10 халки. Нека да ви задам въпрос: Какво трябва да направя, за да ги разкъсам? Колко халки трябва да разкъсам, за да накарам веригата да се разпадне?
Една! Счупвате една, цялата верига ще се разпадне. Представете си една перлена огърлица, колко части трябва да бъдат махнати от нея за да изпаднат всички останали? Само една!
Библията казва в Яков: Ако нарушите една заповед, сте виновни, не само за нарушаването на тази една, виновни сте за нарушаването на всички. Затова за този, който казва: използвам закона за святост: Ако вие нарушите една заповед... вие не знаете колко лош сте. Още копнеете за нещо добро във вас. Но пастор Принс, вие мислите, че сте много добър! Не, не съм. Аз мисля, че Исус е моята доброта. Той е моята идентичност. Бог вече не гледа на Джоузеф Принс като на Джоузеф Принс. Той взима Христос за Джоузеф Принс. И вие сте така! Амин. И така, да видим това:
Римляни 7:4 и така братя мои, вие също бяхте умъртвени спрямо закона чрез тялото на Христос, за да се съчетаете (да се ожените за) с друг, този, който е възкръснал от мъртвите, за да принасяме (от гръцки: произвеждам, раждам) плод на Бог.
Забележете, вие сте мъртви за закона. Когато кажете, че сте мъртви за закона, някои хора казват: Да, да, съгласен съм, че сме мъртви за закона. Мъртви сме за закона за праведност, мъртви сме за закона за оправдание. Но тук не се говори за оправдание или осъждане. Тук не се разглежда това, което е разгледано в предните глави на Римляни, където се говори за оправдание срещу  осъждане. Въпросът тук е принасяне (произвеждане) плод на Бог. Въпросът е как принасяте плод. Можете ли да принесете плод, когато сте под закона? Не, когато сте мъртви за закона, и църква, вие не се опитвате да бъдете мъртви, вие сте мъртви. Исус умря и толкова сигурно колкото е че Той умря, толкова сигурно е че и вие умряхте за закона. Какво означава това? Вие имате нов съпруг. Този съпруг, за който сте женени е Един, който беше възкресен от мъртвите! Уау! Вие сте женени за Единия, който е възкресен от мъртвите. С каква цел? За какво е този съюз? Че вие ще пренесете (ще родите) плод на Бог.
 Амин. Не оставяйте никой да изкриви този стих в оправдаване срещу осъждане. Не е това. Тук става въпрос за раждане на плод.
Става въпрос за нашия всекидневен живот, говори за святост. Как да принасяте плод? Само когато сте мъртви за закона, вие сте женени за Исус. Вижте, въпросът е в това: Аз нямам съзнание за закона.
Имам да ви направя едно признание. Много съм смутен да ви кажа всичко това, може ли? Никога не съм запомнил наизуст десетте заповеди, никога. Но ще ви кажа нещо: Аз обичам съпругата си, обичам семейството си, обичам да съм си у дома, но това не ме прави съвършен, разбира се! Съгласен съм с вас, но това е което благодатта е направила. Амин.
Нека да ви кажа това, в целия ми живот, никога не съм спал с друга жена... физически, никога. Някои хора мислят: О, той проповядва благодат, защото има някаква история зад гърба си. Не и този тук. Окей? Но също така, аз не хвърлям камъни по хората, които имат история. Бог не помни техните грехове. Кой сте вие, да ги помните?Има само един, който ги помни: обвинителят на нашите братя (Откровение 12:10).
Аз никога физически не съм спал с друга жена. Знаете ли, опасно е когато и да е, проповедника да сочи към себе си, защото това не е нещо за което обичаме да говорим. Нищо не идва от нас, цялата красота е в Христос. -Амин. Цялата красота е в Христос. Но от време на време има нужда да знаете някои неща, както апостол Павел казва: Бъдете мои последователи, както съм аз на Христос. От време на време вие казвате: Вижте, това е резултат от това да бъдеш свободен от закона. Това не произвежда безнравственост, а произвежда истинска святост. Благодатта на Бог ще ви учи. Синът може да ви да учи по-добре от слугата. Амин.
Има хора, които слагат настрана Исус и се опитват да въведат закона отново. Те казват неща като: „Исус каза, че докато вашата праведност не надмине праведността на книжниците и фарисеите, вие не можете да влезете в небесното царство!“ Това е вярно.
Но какво означава това? Това което те мислят е: вие трябва да правите повече. Не!
Исус говореше за това, че колкото и упорито да опитвате, вашата праведност трябва да надмине праведността на книжниците. Те даваха десятък от всяко нещо, молеха се през целия ден. Вие трябва да ги надминете. Никой не може.
Така че Исус каза: Знаете ли какво, праведността за която говоря е подарък. Подарък е. Вие не взехте изпита, но получихте шестица. Това е подарък. Какво прави това за вас? Вие не взехте изпита, но получихте шестица. Казвате, какво? Благодаря ти. Това е отговор на благодатта. Когато кажете „благодаря“, вие не отивате да клюкарствате за човека, който ви е дал подаръка. Няма да направите това. Вие искате да живеете живота си в уважение към името и да донесете слава на Този, който толкова ви обича. Има хора, които не искат да съгрешават, защото се страхуват, че ще бъдат хванати. Тази причина е жалка. Моята причина е: Името на Исус! Най-тъжното нещо, което може да се види в тялото Христово, когато някой има проблем с прелюбодейство или нещо такова, най-тъжното нещо за мен не е друго, а това, че се опетнява името на Исус. Това за мен е първостепенно.
Нека да се върнем отново на въпроса, който разглеждахме. Въпросът е как да произвеждаме, как да раждаме плод за Бог. Никой не може да каже: да вие сте мъртви за закона, но това е за праведност, не, не, не! Тук става въпрос за произвеждане на плод.  Когато сте мъртви за закона и сте женени за Исус, резултатът е какво, вие раждате плод.
И дами, нека ви кажа това, амин, и мъже, тези, които са женени ще разберат, тези които не са женени може да не разберат, но нека само ви кажа това: Когато сте женени е много естествено да произведете плод, който обикаля наоколо в памперси. Това не е много трудно!!!
Вижте Божията мъдрост. Цялото нещо тук е притча. Най-голямото постижение, което можете да произведете не е Фейсбук или нов Инстаграм или нов начин да преобразувате водата и други такива неща. Всичко това е чудесно, то помага на човечеството, но чуйте, най-великото нещо е произвеждането на човешки живот. Човешки живот! Никой не може да имитира човешки живот. И как се появява човешкия живот? В момента на най-голямото удоволствие.(хората се смеят) Който има уши да слуша, нека слуша. Тези стихове са притча! Божиите пътища не са трудни. Дяволът иска да ги изкара такива.
Но, пастор Принс, вие говорите за секс! Сексът е в библията. Бог изобрети секса. Мислех че е Холивуд! Не, извинявай, не е и дявола. Дяволът изопачи и изврати секса. Сексът в семейството е Божият дизайн за максимално благословение.
Помислете за това. Бог можеше да го направи по такъв начин: Вие искате бебе? И двамата трябва да изкачите на бегом планината 10 пъти. Бог можеше да го направи така. Искам да кажа, Той е Бог! Искам да кажа, че ние не бяхме там в началото, за да го съветваме, така ли е? Той можеше да направи нещата така. И всички ние днес щяхме да изкачваме планината на бегом, за да имаме бебета. Разбирате ли какво казвам? Стиховете за това как сме женени за Христос, за да раждаме плод за Бог, това е парабола, притча.
По подобен начин, за всяко нещо по-малко от човешки живот, което искате да произведете в живота си, в професията си, в служението си, помнете този принцип, наслаждавайте се на съпруга си Исус. Когато се наслаждавате и имате удоволствие с Господа, хвалейки Го, обичайки Го, мислейки за Него през цялото време, плодът е просто свръхестествено естествен.
Ако бягате след успеха, трябва да използвате своята сила. Но вместо това просто обичате Господа. Това е силата на правилното вярване. Вярвайте правилно и ще получите правилно.
Помните ли, когато Авраам беше на почти 100 години и жена му беше на около 90, библията ни казва, Господ дойде да посети Авраам с двама ангели. И така Авраам видя, че Господ идва. Той прие гостоприемно Господа, каза Му: Моля те, седни под това дърво. Почини си и измий краката си. Красиво! Дървото! Кръстът! Водата на словото! Почини си тук!
После Господ каза нещо. Сара беше в палатката, както беше обичай на жените по онова време. Те служеха зад сцената. Но тя беше в палатката, ослушвайки се. Падането на Сара (хората се смеят). Ева по това време вече беше мъртва. (хората се смеят отново).
И така, тя слушаше. Библията казва, че Господ каза на Авраам: По това време другата година ще имаш син. И знаете ли какво каза Сара? Тя се засмя. А Господ беше отвън. И библията казва, че се засмя в себе си. Тя каза това: Ще имам ли удоволствие след като моят господар също е стар? Господ беше отвън. И Господ каза: Чух ли Сара да се смее? Сара, от палатката, каза: Не. И обърнете внимание, всичко това се случи вътре в нея. Тя не каза нищо на глас, не се засмя на глас. Господ знае мислите ни. И Господ каза: Не, ти се засмя! Много интересно, вътре в себе си тя каза това: Ще имам ли удоволствие, моят господар, тя го нарече моят господар, това не е само външно, за показ, за пред други вярващи, тя го каза в сърцето си, тя нарече Авраам, моят господар.
В 1Петър 3 се казва: Жените, чиято младост се подновява, ще ви дам още сега откровението, са жените, които уважават съпруга си. И да уважаваш, не е само да кажеш. Един път казах на Уенди: Кажи: Моят господар, хайде, кажи го. Тя каза: Господарю, господарю, господарю, сега щастлив ли си или не? (църквата се смее). Не е такова казване, разбирате ли какво казвам? Исках да го чуя само веднъж, разбирате ли какво казвам?
И така, тя беше в палатката и каза: Ще имам ли удоволствие? Забележете какво каза тя. Господ каза: Ти ще имаш бебе. Ще имаш син. Тя каза: Ще имам ли удоволствие? Господарят ми е стар... Ще имам ли удоволствие? Тя не каза: Дали ще забременея? Дали ще мина през раждане? Тя не каза: Дали ще родя? Дали ще забременея. Тя каза: Ще имам ли удоволствие? Какво се опитвам да кажа? Истината е тази: Кой е вашият господар днес? Исус Христос. Имайте удоволствие, имайте чудесно време с Господа. Наслаждавайте се на Неговата любов. Не се тревожете за плода. Не се тревожете за децата. Наслаждавайте се на вашия Господ. Имайте удоволствие в това да Го опознавате, имайте удоволствие в това да научите имената Му, имайте удоволствие от проповеди, които говорят за Неговата любов към вас, наслаждавайте се в това да знаете още и още за Него. . Когато имате удоволствие, резултата е...бебе. И ще бъде без усилие. Без усилие! Амин, църква.
Сега, ще завърша с това. Следващия стих:
Римляни 7:5  Защото, когато бяхме в плътта, греховните страсти, които се възбуждаха чрез закона, действаха в нашите телесни части, за да принасяме плод на смъртта.
Когато ние бяхме, къде? В плътта. Греховните страсти, които се възбуждаха от закона... Сега, когато закона влезе, ако вие сте живи за закона, той казва - в плътта, в духа. Тези, които са умрели и са възкръснали са в духа, тези които все още живеят, са в плътта. Тези, вторите са върху които закона има правомощия (легална власт). И стихът ви казва какво произвежда закона. Греховни страсти, които се възбуждат от закона, какво произвеждат те? Те принасят плод на смърт. Забелязвате ли контраста? Да принесете плод на Бог, да принесете плод на смърт. Само когато сме мъртви за закона, женени за Исус, който е възкресен, принасяте плод. Но когато сте под закона, закона ще възбуди вашите грешни страсти, за да принесете  плод на смърт. Много ясно! Тук темата не е: оправдание срещу осъждане. Тук темата е носенето на плод, темата е правилото на живот. Следващия стих:
Римляни 7:6 Но сега (какво е сега, сега е сегашно време, сега) ние сме освободени от закона, като умряхме (един път завинаги) за това, в което бяхме държани; така че да служим по новому, в Духа, а не по старому, по буквата.
Но, пастор Принс, мислех, че целият този закон, за който сме мъртви е церемониалния закон, убиване на животни, измиване на ръцете, басейни за кръщаване. Но, вижте, всичко трябва да бъде интерпретирано в контекста, вижте контекста.
Римляни 7:7 Тогава какво да кажем? Законът грях ли е? Да не бъде! Но аз не бих познал греха, освен чрез закона (кой закон?); защото не бих знаел пожелание, ако законът не беше казал: "Не пожелавай“.
Кой закон е този? Церемониалния? Не! Контекстът е много ясен. Става въпрос за 10-те заповеди. Вижте, знам че не изглежда логично. Само като сме мъртви за закона, можем да произведем истинска святост. Слушате ли, хора? В
Римляни 8:3-4 Понеже това, което беше невъзможно за закона поради това, че беше слаб чрез плътта, (вижте, законът беше слаб чрез плътта, човекът не може да го спази), Бог го извърши, като изпрати Сина Си в плът, подобна на греховната плът. Заради греха Бог осъди греха в плътта, за да се изпълни правдата на закона във нас!, които ходим не по плът, а по Дух.
Други библии казват праведното изискване на закона в нас.
Сега, чуйте, колкото повече обичате Исус, колкото повече се фокусирате в Исус, вие вървите в духа. И когато ходите в духа, праведното изискване на закона, какво е праведното изискване на всички закони? Любовта! Любов към Бог, любов към вашите съседи. Така ли е? Когато ходите в духа, праведното изискване на закона може да бъде изпълнено във нас! Причината заради, която се фокусирам в думите „в нас“, слушайте внимателно, защото много хора използват този стих, като казват: все още трябва да спазваме праведните изисквания на закона, ние спазваме. Тук не се казва, че праведното изискване на закона може да бъде изпълнено от нас, казва се: то ще бъде изпълнено във нас. Кой го изпълнява? Исус. Чрез духа. Ще повторя отново. Думата „във“ не е „от“. И за тези от вас, които сте теолози и които слушате това, предизвиквам ви да видите вашия гръцки, глаголът „да се изпълнят“ е страдателен залог, църква, знаете ли какво е деятелен залог и какво е страдателен залог? Страдателен залог означава, че е направено на мен. Знаете ли какво е деятелен залог? Вие го правите. Тук е страдателен залог. С други думи праведното изискване е изпълнено в мен. Не е изпълнено от мен. Не съм аз този, който го прави. То е изпълнено в мен. Не цитирайте погрешно този стих.
Да се върнем отново на Римляни 7.
Римяни 7:8  Но грехът, като използва възможността чрез заповедта, произведе в мен всякакво пожелание; защото без закон грехът беше мъртъв.
Казвал съм го и преди. Представете си, че няма никой в стаята, никой. И аз съм единствения тук. Виждам всички врати тук. Има една врата, на която пише: Вход забранен, Не поглеждайте зад вратата, Много конфиденциално. Всички тези табели са там. На другите врати няма никакви табели. Коя ще ме привлече, ако няма никой тук. Сега, без табелата, грехът беше мъртъв. Но заради табелата, грехът се надигна. Слушате ли? Това не е падение на табелата, падението вече беше в мен, аз имах тази склонност, вие също. Но закона възбужда греховните страсти, казва Римляни 7:5!
Така че колкото повече проповядвате закона, толкова повече грях ще има, вие слагате дърва в огъня, човече, в църквата! Да проповядвате серии от проповеди върху 10-те заповеди, първо, убивате ги бавно. Второ, освобождавате проклятието във всяко отношение. Трето, произвеждате всякакви грехове в църквата ви.
Затова, когато хората дойдат в църквата ни, остават удивени от духа на достойнство в тази църква. Някои хора си мислят, че тук всеки прави каквото си иска, няма никакъв ред, но като дойдат тук, виждат разпоредителите ни, те обичат да служат. Веднъж казах на един от разпоредителите ни: Прибирай се, служиш вече през две от службите. Той ми отговори: Не, пастор Принс, обичам да съм в дома на Бог. Хората ни са така, те обичат да служат. Не е защото им казваме: Ако не служиш, може да не отидеш на небето. (църквата се смее). Няма нужда да прибягвате до такива неща! Любовта на Исус е, която ни управлява (2Коринтяни 5:14) Времето ни свърши, а имам още толкова много, което искам да споделя.
Без закон грехът беше мъртъв! Винаги казвам, че този стих е запаметен в ада. Наистина вярвам това. Вярвам, че дявола е казал: Всички вие, демони, по-добре научете това, когато отидете при интелигентни хора и им кажете: иди извърши прелюбодеяние, иди открадни, много от хората са твърде умни за вас, глупави демони, затова днес ще ви науча как по хитър начин може да накарате църквата да мисли, че така ще станат по-святи, но всъщност това ще произведе повече грях: Отворете библиите си на Римляни 7:8, без закона грехът беше мъртъв. Ние не искаме грехът да бъде мъртъв в тях, ние искаме да го  съживим, ще направим религиозна кампания, демони.
Това е много коварно. Сатана не отиде при Ева да ѝ каже: Убий съпруга си. Знаете ли, че ако беше убила съпруга си, нямаше да има идни поколения. Защо Сатана не направи това? Защото нямаше даден никакъв закон относно „не убивай“. Така че те нямаха съзнание за убийство. Красиво! Само един закон беше даден. Не яж от дървото. И това беше единият закон, където дяволът беше способен да използва. Силата на греха е закона. Моето време свърши.
Разбрахте ли това дотук? Амин. Хвалете Господа. Радвате ли се, че Исус ви обича? Радвате ли се, че Той ни е осигурил смъртта? Амин. Утре, когато се събудите, първото нещо, за което е добре да имате съзнание е: аз съм мъртъв и съм възкресен. Това е отговора на всички проблеми. Това означава ли, че сме свободни да правим грехове? Не, ще кажа отговора отново:  Как можем ние, които умряхме за греха, да продължим да живеем в него? (Римляни 6:2). С други думи истинският вярващ не може никога да живее в грях. Защо? Защото сме мъртви и възкресени. Къде е греха? Зад нас. Амин. Не е пред нас. Това означава ли, че не можем да напрвим грях? Не, все още можем да правим грях. Но поддържайте позицията на вяра. Ако вие поддържате позицията на вяра, грехът е зад вас. Амин. Амин. Болестта е зад вас. Проклятието е зад вас. И осъждането е зад вас. Алелуя.
Отговорът на апостол Павел е винаги: „Как можем ние, които умряхме?“ Отговорът не е: Опитай се да изпълняваш закона. Опитай се да спазваш закона. Никога. Това никога не е отговора. Винаги е: Не знаете ли, че сме мъртви? Не знаете ли, че сме кръстени в Христос, когато Той умря. Ние сме потопени в смъртта на Исус. Когато Той беше възкресен и ние бяхме възкресени. Затова сега не давайте частите на вашето тяло да служат на нечистота, но предайте,  предоставете себе си на Бог като хора, които са съживени от мъртвите (Римляни 6:13). Живейте живот за слава на Бог. Има нещо царствено в хората, които знаят, че са умрели и възкръснали. Като аура е. Когато влязат в бутик, когато влязат в ресторант, цялото място става царствено. Има нещо относно християни, които ходят в Духа, амин, те стават царствени. Те са над посредствеността. И дори да не са много добре финансово, те гледат как се обличат, грижат се за себе си, царствеността е дошла в кръвта им, когато са родени отново. Те стават царствени. Царствените хора не отвръщат на обидата с обида. Просто се издигат над нея. Те не са зли и не прибягват до зли средства. Те са щедри. Библията говори за принцовете на Израел даващи каруци за храма, каруци с подаръци (Числа 7:1-3). Но каруците бяха покрити. Те са щедри, но в това, което правят няма показност. Така че, църква, това е което се случва, когато разберете, че сте мъртви и възкресени. Вие ще принесете, ще произведете плод на Бог. Амин. Не проповядвам послание, което казва: Отивайте и живейте в прелюбодейство. Хората, които са родени отново, дори да живеят в прелюбодеяние, всеки ден са в съда, всеки ден са осъждани, ако наистина сте роден отново и живеете в грях.
Но библията казва: Как можем ние, които сме мъртви за греха да живеем, да живеем, това говори за начин на живот, да живеем още в него. Ние не сме под закона, не сме под властта на греха. Ние сме под водителството  на Светия дух. Когато следвате Духа, ставате царствен. Амин. Ангели ще ви придружават. Благословения ще идват върху вас. И благоволението на Бог ще отваря врати. Амин.
Отдайте хвала, слава и чест на Исус. Алелуя. Амин.
Всички, които ме слушате, искам да ви дам възможност да бъдете родени отново, да минете от смърт към живот.
Приятелю мой, женен ли си за Този, който беше възкресен от мъртвите? Живееш ли още като смъртен човек на земята? Със смъртта пред себе си? С осъждане пред себе си, съдене, което те чака? Приятелю мой, не е нужно да живееш така. Това не е религия. Това е реалност, която Исус Христос дойде да ни даде. Защото Бог толкова обикна света, че даде своя единствен единороден Син (Йоан 3:16). Библията казва, че Исус умря за нашите грехове, но Той също умря, за да можеш ти също да умреш, да можеш да умреш за закона, да можеш да умреш за греха и да станеш като Него, възкресен.
Така че днес, онези, които сте повярвали в Христос, вие вече сте умрели и сега сте възкресени, сега вие сте на трона. И ето защо, вие сте царствени. Ето защо сте като принцове и принцеси. Хората чувстват това относно вас. Те се опитват да ви издърпат надолу, но не могат. Защо? Защото животът на Христос е във вас, този живот е причина да изплувате над техните клюки и клевети.
Приятелю, за да минете от смърт към живот, за да бъдете роден отново, сложете доверието си в Христос. Чрез него греховете ви са простени. Чрез Него, ако повярвате, вие сте направен праведен. Ако това сте вие, помолете с тази молитва заедно с мен, още сега, от сърце. Кажете:
Небесни Татко, аз вярвам, че Исус Христос е сина на Бог, който Ти изпрати, за да умре на онзи кръст за всичките ми грехове. Моите грехове бяха, които Той понесе. Аз съм грешник, и Ти благодаря, Татко, Ти си го заявил: Ти си Спасителят на грешниците. Вярвам, че когато Христос умря, аз умрях с Него. Той, който беше погребан, аз бях погребан с Него. Когато беше възкресен, аз бях възкресен в Него. Когато Ти го направи да седне на Твоя трон, аз седнах заедно с Него. Благодаря ти, Татко, че моят живот отсега нататък е царски живот в царството на Бог. Исус Христос е мой Господ и мой Спасител.
Аз съм син на Бог. И Татко, Боже, ти си мой Абба. В името на Исус. Амин. Хвалете Бог!
Изправете се на крака. Всичко, което говорих се отнася за това да живеем живота си всеки ден със съзнание за Неговата любов. Той ви обича, църква. Той ви обича все едно вие сте единствения човек на света. Той преброява космите на главата ви. Обичам сина си Джастин, но никога не съм преброил космите на главата му. Бог знае броя на космите по главата ви...Ако нямате, и това знае. Амин. И Той ви обича. Това е картина на Неговата любов. Той ви обича.
Така че никога не разрешавайте сърцето ви да бъде обременявано. (натоварено с тежък товар). Ако нещо ви тежи на сърцето, кажете на Бог за него. Покажете уважението си към Бог, като не оставяте сърцето си да бъде обременявано. Знайте, че Той работи върху това, което ви тежи. Защото го е грижа за вас, Той ви обича.
Църква, тази идваща седмица, Господ да ви благослови вас и семейството ви. Господ да ви благослови с благословенията на Авраам, с благословенията на Второзаконие 28, да благослови влизането ви, да благослови излизането ви, да благослови всичко, на което сложите ръка. Ако враговете идват по един път към вас, нека избягат по седем пътя. Господ ще ви направи глава, а не опашка. Господ да ви доведе до място, където да заемате, а не да вземате назаем. Господ да ви пази, да ви запази вас и вашите деца, да ви предпази вас и тези, които обичате през цялата тази седмица от всяка опасност, от всяка повреда, от инциденти, от всяка болест, от всяка зараза, от всички сили на тъмнината, от цялата власт на злия. И нека Господ да направи лицето си да свети над вас и вашите семейства, да бъде благосклонен към вас, да ви сложи на правилното място в правилното време и да прибави своето благоволение и да затвори вратите, които не са добри за вас и да отвори врати, което да стане причина да бъдете голямо благословение и да ви благослови. Нека Бог издигне лицето си над всеки един, който ме чува и да даде на вас и на вашите своя шалом, благополучие, здраве и мир. В името на Господ Исус Христос, приемете го. Амин. Амин. Амин. Така да бъде. Бог да ви благослови.

Няма коментари:

Публикуване на коментар