"Спечелете БИТКАТА Срещу Горчивината"

             СПЕЧЕЛЕТЕ БИТКАТА НАД ГОРЧИВИНАТА
На внука на Авраам, Яков, на неговият живот се обръща много внимание в много глави от книгата Битие. Той измами своя баща, за да получи благословението на първородния, въпреки че Бог беше казал, че смята да даде на него първородните благословения. Той можеше да се помоли на Бог, и Бог щеше да го постави в положение в което да получи благословенията, без да е нужно да мами баща си.
Ако вие ме попитате: “Пасторе, какво мислите, кое е най-голямото постижение в живота на Яков?“ Ако аз съм човек на действието, ако аз съм ориентиран към това как да се представя най-добре пред другите, аз щях да ви кажа, че това е момента в който той се бори с Господ до реката Явок, помните ли това? И после, Господ промени името му на Израел, от Яков, което значи “някой който измества, избутва, грабител“ в “принц на Бог“. Аз бих казал, че това промени хода на играта, това беляза неговия живот, бихте ли казали това?
Но когато Светият дух погледна към залата на вярата на всички герои и патриарси от Стария завет, към голямата зала на вярата, името на Яков е споменато само 2 пъти и това се казва за целия живот на Яков:
Евреи 11: 21 С вяра Яков, на умиране, благослови всекиго от Иосифовите синове (Ефрем и Манасий) и поклони се Богу подпирайки се върху края на тоягата си.
Това е единственото събитие, което е споменато в Новия завет относно целия му живот. Този един жест на вяра! Когато Йосиф заведе Ефрем и Манасий пред Яков и този възрастен човек беше готов да положи ръце върху тях, за да предаде благословението на Авраам, техния дядо, на следващото поколение, библията казва:
Битие 48:14 А Израил (Яков) простря дясната си ръка и я възложи на главата на Ефрема, който беше по-младият, а лявата ръка на Манасиевата глава, като нарочно кръстоса ръцете си; (защото Манасия беше първородният).
Йосиф сложи първородният си син от дясната страна на баща си, но той под влиянието и силата на Светия дух кръстоса ръцете си, вие виждате кръста, казвайки че чрез кръста незаслужаващите ще получат благословенията, нямаше да ги получи първия човек, защото първият човек, Адам, донесе грях и проклятие, и смърт в света. Вторият човек, Исус Христос донесе благодат, живот и живот вечен! Може ли да чуя едно хубаво амин? Така че Яков направи това от вяра.
Да благославяте децата си е велико нещо за Светия дух, за Бог. В края на деня, когато децата ви отиват да си лягат вие ги благославяте, но знаете ли нещо? За Бог това е най-великото нещо, което сте направили през този ден.
Ако видите живота на Исаак, и там е същото, един стих преди този, в който се говори за Яков:
Евреи 11:20  С вяра Исаак благослови Яков и Исав (Яков и Исав са близнаци) за неща, които щяха да дойдат.
Те са близнаци, но Исав се роди първи, така че той е първородният. Но вижте отново, Светият дух поглежда към целия живот на Исаак и изтъква онази част от него, в която той благославя децата си.
Знаете ли, Авраам каза на Господ, в Битие 15, когато Господ му се яви:
Битие 15:2 Авраам каза: Господи БОЖЕ, какво ще ми дадеш, като аз си отивам бездетен,
Сега, по това време той вече беше богат, по това време той вече имаше материално богатство, той имаше изобилие от стада, множество слуги, мъже и жени, той имаше красива жена, която царе пожелаваха, искам да кажа, че вие бихте си помислили, че на този човек всичко му е наред, той имаше цялото това богатство, но той каза: Какво ще ми дадеш Господи, като си отивам бездетен. С други думи, аз искам човек за моето сърце, аз искам син. Децата ще запълнят сърцето ви по начин по който материалните неща не могат. Амин.
Дори Бог, Бог е Притежателя на небесата и земята, библията го нарича Всевишния Бог, Ел Елион, Владетеля на небето и земята (Битие 14:19) и все пак, библията казва в Ефесяни 1, че Бог изпрати Своя Син с цел да осигули за всички нас, ако ние вярваме в това, което Синът му направи за нас - Неговият син понесе нашите грехове и умря под гнева на Бог и възкръсна отново от мъртвите, защото Той завърши всичко за нас, ако ние вярваме в това жертвоприношение, Бог казва, че Той прави всички нас, с езика на книгата на Ефесяните, той ни прави Свои синове. И Бог има служители, хиляди, милиони, милиарди ангели, превъзходни в сила и мощ. Бог има цяла вселена от служители, цяла вселена от богатство, и ако не е достатъчно, Той може да създаде още. Но това не задоволява сърцето му. Той иска синове. Никой не може да задоволи сърцето ви като човек.
Виждате ли, това от което се нуждаете за сърцето си, не са неща, вие се нуждаете от човек, и вие и аз сме намерили този човек в лицето на Исус Христос.
Знаете ли, Той възкръсна от мъртвите, и когато отиде при учениците си, които се бяха заключили в стаята заради страха от юдеите, Той им каза: Шалом, мир да бъде върху вас. Тези от вас, които се тревожат за греховете си, тези от вас, които са разтревожени от това как Бог вижда греховете им, тези от вас, които се тревожат къде е тяхното място спрямо Бог, чуйте, Исус се появи в горната стая при хора, които са разбягаха, когато Той най-много се нуждаеше от тях, и когато се появи пред всички тези хора, които Го изоставиха, Неговата първа дума към тях не беше порицание, не беше упрек, а беше: Мир вам. Аз завърших делото. И после, библията казва, Той им показа ръцете си и им показа страната си, белезите от гвоздеите и белезите от копието. Работата е свършена, това е вашата божествена разписка. Вашите грехове, те всички бяха простени. И Бог, който е свят, три пъти свят Бог, Господ, който беше, който е и който ще дойде, Богът, който не може да подмине греха, е наказал всички ваши грехове в тялото на Исус Христос. И сега Исус идва, възкресен от мъртвите, Той не може за бъде възкресен от мъртвите, ако вашите грехове не са премахнати, защото 3 дни по-рано Той носеше всички ваши грехове и сега Той беше възкресен без вашите грехове и Той идва и показва разписката: Мир, това е вашата основа за мир. Амин.
И после, библията казва, учениците бяха радостни, че видяха Господ. Сега, как идва радостта? Когато те видяха Господа! Така че мирът винаги е основан на неговото завършено дело. Радост е когато вашето сърце е пълно с Исус, с Неговите слави, с Неговите красоти, с Неговите превъзходства, вие сега имате съвършен човек за вашето сърце. Човешките идоли няма да задоволят вашето сърце, те ще го разочароват. Исус не може! От която и страна да Го обърнете, вие виждате красота, вие виждате съвършенство. И Той ви обича! И даде живота си за вас. Не е учудващо, че мотото на мисията на живота на апостол Павел беше: Синът на Бог, който ме обичаше и даде себе си за мен, аз живея за него, защото той ме обичаше и даде живота си за мен.
Но, пастор Принс, не мислите ли, че трябва да сe покорявате на Бог? Аз искам моят син, когато достигне възраст, в която е осведомен за всичко, което се случва около него, аз искам той да ми се покорява, заради духа на осиновление. Той знае какво доставя радост и удоволствие на Абба. Точно като моята дъщеря. Тя знае какво ме радва, какво бих се радвал да имам, тя го купува за мен за рождения ми ден, защото знае как да ме зарадва. Затова тя изпълнява волята ми. Но ако вие я попитате и ѝ кажете, че тя е много покорна, тя би ви попитала: Какво искате да кажете? Аз просто обичам баща си, защото моят баща ме обича и аз знам какво го радва. Затова  правя нещата, които го радват, защото когато видя, че той е доволен и аз съм доволна. Така че духът който трябва да дойде в тялото Христово е духът на осиновление. Може ли да чуя едно хубаво амин, църква?
Цялата панорама на техните животи: на Авраам, Исаак и Яков се свежда до това: техните деца! Мога да ви покажа също така и родителите на Мойсей: когато той беше още бебе, те видяха пророчески, че той беше правдолюбиво дете. Думата красив“ значи и правдолюбив“
Така че аз искам да ви окуража, ако мислите да имате деца, действайте. Амин. Но преди всичко, не забравяйте, че това е картина на Бог в нас, нищо не прави сърцето на Бог по-доволно отколкото всички Негови синове. Хвалете Господа!
Искам да споделя с вас нещо от следващата глава на  Евреи. Преди години съм говорил за този пасаж, за който искам да говоря и сега. Всеки път, когато медитирам върху този пасаж, получавам свежо откровение. Проповядвах проповед, която се казваше: Да станем непоклатими, във времена, които се поклащат. Знаете ли, че ние живеем в поклащащи се времена? С всеки изминал ден има нови причини да се страхуваме.
Но за детето на Бог, Бог казва: Вие няма нужда да се страхувате. Аз знам началото от края, и края от началото. Аз мога да ви сложа на правилното място в правилното време.“
И накрая, когато погледнете назад, ще видите, че дори хора, които са интелигентни, които имат дипломи и степени, които вие дори нямате, ще погледнат към вас и ще кажат: Как е възможно това да ти се случи на теб? Аз съм по-умен от теб, и те са прави, аз съм по-добър от теб, и те са прави, аз имам степени, които ти нямаш, и те са прави, но как така ти накрая си на правилното място в правилното време? Бог!!! Амин.
Но днес аз не съм фокусиран върху непоклатимата част, днес съм фокусиран върху благодатта.
Вижте, няма такова нещо като: О, пастор Принс проповядва посланието на благодатта и другите му вярват, вярват на това послание. И това послание е спорно!
Но това не е послание, това е Благовестието! И Благовестието е спорно, но не в смисъла, който имат предвид тези хора.
Точно след като Павел проповядва и им представи Благовестието в Деяния на апостолите 13 като каза, че чрез Исус Христос, всички които вярват са направени праведни, накрая на главата има разделение, което никога преди не го е имало. В цялата история на синагогите нямаше никакво разделение, но в Коринтяни 13 вече имаше разделение. Защо? Защото Благовестието беше дошло. И старото трепереше, защото новото беше дошло. И днес има хора, които си мислят, че книгата на Левит все още може да се прилага във всичките си закони, но е толкова тъжно, че хората не разбират, че има разлика!
Под закона е пълно с осъждане, защо, защото Спасителят още не беше дошъл! И Бог е трябвало да наказва греха, иначе Бог нямаше да е справедлив. Слушате ли, хора? Осъждането се е случвало заради любовта, вярвате или не.
Сега нека се върнем отново към това, любимата фраза на тези хора, когато те говорят за благодат е, те ще ви кажат: Търсете мир с всички хора и святост, без която никой няма да види Господа. Чували ли сте това?
Евреи 12:14 Търсете мир с всички хора, и святост, без която никой нема да види Господа
(Евреи 12:15 като гледате, да не би някой да се лиши от Божията благодат; да не би някой горчив корен, като изникне, да причини(произведе, порасне) вреда (смущава, безпокои, дразни), и чрез него да се осквернят мнозина;
Евреи 12:16  да не би някой да е блудник или безбожник (нерелигиозен или неморален), като Исав, който за едно ястие продаде първородството си,
Евреи 12:17 понеже знаете, че даже когато искаше след това да наследи благословението, той беше отхвърлен, защото не намери място за покаяние (разкаяние), въпреки че го потърси със сълзи.
Евреи 12:18-20 Защото вие не сте пристъпили до осезаема планина и която е пламнала в огън, нито до тъмнина, мрак и буря, нито сте чули звук на тръба и глас на думи - такъв, че онези, които го чуха, се помолиха да не им се говори повече нито дума, защото не можеха да издържат онова, което им се заповядваше: "Даже животно, ако се допре до планината, да се убие с камъни",
Евреи 12:21 И толкова страшно беше онова, което се виждаше, че и Моисей рече: "ужасен съм и треперя".
Евреи 12:22 а пристъпихме до планината Сион, до града на живия Бог, небесния Ерусалим, и при десетки хиляди ангели, при празничното събрание
Евреи 12:23 и при събранието на първородните (това са хората, които са родени отново, тези, които са повярвали в Христос и са станали ново създание) които са записани на небесата (Не се ли радвате, че имате паспорт в небето? Амин. Вие сте регистрирани в небето. Амин), при Бог, Съдията на всички, при духовете на праведните хора, направени съвършени.)
Нека да ви кажа: Аз съм напълно съгласен с това, това е словото на Бог! Библията казва: Търсете мир с всички хора, забележете не се казва, търсете мир с Бог, защото вие имате мир с Бог чрез нашия Господ Исус Христос.
Сега, коя книга е това? На евреите. Това означава, че това е послание до евреите. Но тя ни говори и на нас, това е същия Свят дух, същите учения, тя ни говори и на нас. Но основно е написана за евреите. Затова и започва по начина по който започва:
Евреи 1:1 Бог, който много пъти и по много начини е говорил в миналото на бащите ни чрез пророците,
Нашите бащи никога не са вярвали в Бога на Авраам, Исаак и Яков. Така че този стих говори главно на евреите.
Но тук има удивителни уроци и за нас, защото тук се говори за хората, които са родени отново. А това се отнася и за евреин, и за не-евреин (езичник).
И така, въпросът е в това, ние не търсим мир с Бог, защото след като сме направени праведни чрез вяра, ние имаме мир с Бог.
Римляни 5:1 Тъй като сме направени праведни пред Бога чрез вяра, ние сме в мир с него чрез нашия Господ Исус Христос.
Така че един път след като сме направени праведни чрез вяра, ние имаме мир с Бог. Не оставяйте никой да ви убеждава, че нямате мир с Бог. Вие имате мир с Бог!
Така че, този мир за който става въпрос тук, е мир с хората. На друго място се казва: Дотолкова доколкото зависи от теб, бъди в мир с хората. Ако е възможно живей мирно с хората. Има време, когато хората искат да направим компромис с нашата вяра или те мислят, че отричането ни от Исус ще бъде основа на приятелство, но ние не можем да направим компромис с това, така ли е? И така, търсете мир с всички хора, запазете това в ума си. Какво е обратно на мира? Какво руши мира? Правенето на усилия, горчивината, вие сте на път да видите какво ще стане, всичко е в контекста. Аз обичам да проповядвам в контекст.
Има хора днес, които казват на християните, които вярват в благодатта, които би трябвало да са всички християни: Но вижте, че в стиха се казва: търси мир с всички хора и святост, без която никой няма да види Бог.“ И когато казват святост, те всъщност казват, че вие не можете да бъдете спасен, освен ако сте свят. Така ние стъпваме на опасна почва. Ние казваме на хората, че те са спасени чрез святост или запазват своето спасение чрез святост. Това е опасно учение. Това е което Павел нарича друго Благовестие.
Какво имате предвид тогава, пастор Принс? Святост, без която никой не може да види Господа. Тук се говори за откровение. Сам Исус каза: Блажени са тези с чисто сърце, защото те ще видят Бог.
Ние видяхме, че езичниците в къщата на Корнилий, техните сърца бяха очистени, когато те повярваха в Добрата новина, че техните грехове са простени чрез Исус Христос. Така вие получавате чисто сърце. И библията ни казва, че трябва да живеем нашия живот по такъв начин, че да сме гладни за свежо откровение за Господа всеки ден.
Ето защо, пастори и лидери, църквата е място да проповядвате Исус Христос, а не себе си, амин, църквата е място, където Исус Христос е издигнат, а не политиците, това е място, където Исус Христос е издигнат, а не морални принципи, колкото и добри да са тези неща, каквото и да е, църквата е място за издигане на Исус Христос. И нека Той да учи всеки един от нас вътре в нас. Нека не контролираме хората от отвън, защото вие можете да превърнете християнството в религия на представянето, религията на по-стария брат, който каза на баща си: аз ти прислужвах всички тези години, аз никога не наруших нито една от твоите заповеди, но ти никога не ми даде!!! Това е духът на по-стария брат. Той не разбира какво е осиновление.
Нека продължим. Кой мислите е най-лесния за разбиране, най-лесния за виждане грях, за който проповедниците говорят или за който хората в църквата говорят? За кой грях мислите, че говорят те през повечето време? Секс! Това е най-голямото нещо. Вие не се занимавате с някой, който живее в мърморене, вие само казвате: А, той обича да се оплаква, но ако този човек живее с някой, който не е неговата съпруга, да отидем при него, нека да се занимаем с него. О, тази църква има този човек, който живее в грях!
И така, Светият дух знаеше това. И грехът е грях, това е нещо погрешно! Аз не казвам, че не е грешно, само ви казвам, че това е основно нещо, за което ние всички имаме съзнание. Ние не сме със съзнание за нашето неверие, макар че библията казва: Каквото не е от вяра е грях! Нас не ни е грижа за това. Ние сме по-загрижени за греховете, които се виждат. Но както и да е, вижте това: обратното на мир е горчивина, а обратното на святост, дори и тогава, е сексуалния грях. И после се казва:
Евреи 12:15 като гледате, да не би някой да се лиши от Божията благодат; да не би някой горчив корен, като изникне, да причини(произведе, порасне) вреда (смущава, безпокои, дразни), и чрез него да се осквернят мнозина;
defile- повреждам чистотата, да повреди с грехове, замърсява, засмуква,омърсявам, изцапвам
Гръцката дума преведена като осквернявам, означава замърсява, поврежда чистотата с грехове.
Стихът ви казва как пониква горчивината. И когато поникне горчивина в църквата, знаете ли какво се случва? Това ще причини вреда не само на един човек. Не е само този един човек, който е осквернен.
Искам да ви кажа нещо относно оскверняването. Дори християнин може да бъде осквернен, замърсен. И вие се нуждаете от какво? Не от измиването с кръвта на Исус, вие сте вече измити от греховете си чрез кръвта на Исус, но от измиването със словото.
Спомнете си последният път ви показах картина на златно кюлче, и то е в калта, златното кюлче е осквернено, замърсено, но то все още е златно кюлче. Вие все още сте праведността на Бог в Христос, но когато се издъните, вие сте осквернен. Осквернен означава, че имате тези неща прикачени към вас, и вие се чувствате раздразнен, вие сте депресиран, каквото и да е, всичкото е оскверняване, замърсявания от света. Това е истина!
И начинът да се излезе от това е проповядването на Божието слово, което ви измива. Както каза Исус на учениците си в горната стая: Сега вие сте чисти чрез словото, което ви говорих. Амин. Така че когато вие измиете оскверняването, замърсяването, вие ще видите светещата навън слава на златното кюлче. То винаги е било златно кюлче. То не е загубило стойността си затова, че е паднало в калта. То продължава да е златно кюлче!
И така, този човек беше осквернен. Да си осквернен е едно на ръка, но той имаше корен на горчивина. Така че какво правеше той? Той обикаляше наоколо, качвайки нови материали в блога си, той обикаляше наоколо споделяйки и осквернявайки мнозина. Когато някой има корен на горчивина, той обикаля наоколо и замърсява мнозина. В днешното общество такива хора се крият зад други имена, зад блоговете си в Интернет, и така замърсяват мнозина. Някои хора ме питат: Пастор Принс, прочетохте ли какво са писали за вас? Аз чувствам, че ако го прочета, ще бъда омърсен. Разбирате ли какво искам да кажа? Ако аз го прочета, това ще ми повлияе. Ако не го прочета то не може да има влияние върху мен, но ако го прочета, независимо дали се отнася за мен или за друг човек, това ще ме замърси. То ще ви замърси! Вие не сте над това! Какво ще стане ако го прочетете? Вие поканвате смесеното виждане на някой друг, нечий чужд сироп, който някой друг е смесил, и той ви казва: пийте, и вие го изпивате до последната капка. И сега горчивината на този човек е във вас.
И не само това, веднага след това, стих 16-ти казва, не само горчивина,
Евреи 12:16  да не би някой да е блудник или безбожник (нерелигиозен или неморален), като Исав, който за едно ястие продаде първородството си,
“Блудник“, гръцката дума за “блудник“ тук е “порнос“. “Порнос“ е сексуален грях извън брака. Начинът по който Бог е подредил нещата е секса да носи усещане за максимално удовлетворение не само на тялото, секса е нещо повече от физически усещания, той дава усещане за пълнота на вашата душа, на вашия дух. Сексът е създаден, за да носи удовлетворение, пълнота за вашето тяло, душа и дух. И мъжът или жената, които знаят, че партньора им не е техния законен партньор, не могат да получат емоционална пълнота, съвестта им не може да бъде удовлетворена.
Обърнете внимание на думите “да не би“
Евреи 12:14 да не би някой да не достигне до Божията благодат; да не би да поникне някой горчив корен, който да ви смущава, така че мнозина да се осквернят от него;
Евреи 12:16  да не би някой да е блудник или безбожник
Думите “да не би“ свързва всички тези неща. Което означава, че ако видите, че някой има сексуален проблем, много вероятно е той да има скрита горчивина някъде в него. Може би към неговия партньор, може би към неговата съпруга, моята съпруга не иска да прави това, моята съпруга не иска да прави онова, винаги е моята съпруга, моята съпруга, моята съпруга“. Понякога може да бъде съпругът. Моят съпруг не е романтичен като тази корейска звезда, която гледам през цялото време, той си прави труда да ѝ носи цветя с формата на сърце, той си прави труда да сложи толкова много свещи...Но не той го е направил. Директора на сценичната група го е направил! Оженете се за него и ще видите, че сте в беда, вие не знаете какви проблеми има той, казвам ви! И те си обуват панталоните по същия начин като другите хора. И те се ядосват по същия начин, по който се ядосва вашия съпруг, може би вашият съпруг се ядосва по-малко от този човек. Може би този човек живее живот, в който като се прибере в дома си, все едно казва: Ти си голяма късметлийка, че ме имаш. Но, пастор Принс, и моят съпруг прави така. Да, знам, повечето мъже правят така, но, моля ви, молете се за него. Не оставяйте горчивината да навлезе във вас.
Виждате ли, най-доброто, което можете да кажете на хората е че за всички нас брака е процес, брака е нещо върху което се работи. Все още има работа, която е включена в брака. Ние благодарим на Бог, че ние се учим на пътищата на Бог в нашия брак. Ние се учим как Бог се отнася към нас, защото когато съпругът ви ви обича така:“Съпрузи, обичайте вашите съпруги както Исус обичаше църквата“, боже мой, тогава вие разбирате, че когато виждате партньора си, вие виждате Христос, как Той ви обича. После вие си помисляте това: при цялата тази грешка, която моя съпруг направи, ако аз избера да простя, така и Исус прощава на мен. Исус вижда всички мои грешки, но ми прощава. Така ли е?
Най-лесния начин да излезете от конфликтите в семейството е просто да се разведете. Но после ще се съберете с друг човек и с този друг човек, след известно време, когато медения месец е свършил, ще се случи същото нещо.
Коренът на горчивина ще произведе “порнос“, блудство, сексуална неморалност. Да видим как продължава стих 16:  
Евреи 12:16 да не би някой да е блудник или безбожник, като Исав, който за едно ястие продаде първородството си,
С други думи Исав живееше за своето тяло. Хората казват: Яков мамеше, той е нечестен и т.н. Да, начинът по който той получи благословенията на първородния беше погрешен, много погрешен, но на него му беше обещано благословението на първородния още преди дори да бъде роден. Бог каза на майката, Ревека, Бог го каза, че по-големият ще служи на по-малкия. Така че пророчеството вече беше дадено. Така че той всъщност нямаше защо да се труди, да се старае, за да изпълни пророчеството на Бог. Той имаше нужда за пита Бог и да почива в това, че Бог е който подбира правилното време и правилното място.
Неговият брат Исав беше човек на действието, добре е да знаете, че той беше човек, за който беше много важно това как ще се представи пред хората. И начинът по който правеше така, че баща му да е доволен от него беше да бъде ловец.
Битие 25:27 И като пораснаха децата, Исав стана изкусен ловец, полски човек, а Яков беше кротък човек и живееше в шатрите.
Исав - това е мъжът, който ние харесваме, той е мачо, той е мъжко момче, той е мъж на действието! Той не е само човек на думите, той е мъж, който извършва велики неща. Представете си го как опъва тетивата на лъка, как уцелва целта! Докато Яков беше момчето на мама: Мамо, мамо, виж, аз току що направих хълм за мравките да минават от тук“. Библията е много ясна, че нещо се случва тук, има разлика, има контраст между двамата братя.
Единият е много ориентиран към това как ще се представи, и вие можете да разберете това като видите какво прави той, за да е баща му доволен от него.
Битие 25:28 Исаак обичаше Исав, защото ядеше от лова му,
Той ядеше месото, което Исав хващаше. Превода на библията на Кинг Джеймс казва: еленово месо. Той обичаше еленовото месо, което синът му носеше. Синът видя, о, това е начина, по който баща ми ще е доволен от мен. И ако баща ми е доволен от мен, той ще ми даде благословенията на първородството. Така че той се опитваше чрез своето представяне да получи благословенията.
Въпросът е в това, горчивината винаги стои наблизо и ви гледа, и в момента, в който вие не получите това, което искате чрез вашето представяне, вашето очакване се превръще в горчивина.
Например вие служите в църквата и на вас ви се иска лидера ви да ви потупа по гърба. И това определено събрание беше за вас много стресиращо, може би вие се почувствахте, че сте направили много повече от останалите, а вашия лидер забрави да ви потупа по гърба и вие си казахте: “Толкова по въпроса със служенето на Господа!“ Точно! Толкова по въпроса за служенето на ГОСПОДА! Който вижда всички неща и претегля всички неща. Има стих в библията който казва “И от Него се претеглят делата“, 1Царе 2:3 Знаете ли какво значи това? Да се претеглят делата означава, че за Господ е важно качеството, не количеството. Не се претегля количеството на делата, а е тежината “кавот“ на еврейски, това е славата на вашето действие. Бог знае качеството на вашето действие. Затова не гледайте към човека, бъдете вертикален, не хоризонтален. Не търсете награда.
В Исая 2:22 се казва: Престанете да се надявате на човек, чието дихание е в ноздрите му, защото, какво знае той?
Вие търсите награда, някаква похвала, някакво одобрение от човек, чието дихание е в ноздрите му, от човек, който е творение на Бог, който е направен от пръст, който е склонен към провали, към неуспехи. Вие гледате към хората вместо към Бог, в който няма и сянка от промяна, никакво непостоянство, Бог който е перфектен и все пак със съвършена любов към вас и Неговата съвършена любов изгонва вашия страх (1Йоан 4:18). Но вие не цените как Той чувства, Той който може да не види във вас нищо грешно! Той ви казва: Аз не виждам нищо грешно в теб, заради делото на Исус на кръста. Но вие не уважавате това, вие повече искате да имате одобрението на хората. Вие се стараете да се представяте пред вашия баща, аз ти слугувах толкова години, казва по-големия син в притчата за блудния син или вие искате да се представите добре пред някой човек, фигура на бащата и когато не получите одобрение, познайте какво, пониква корен на горчивина.
Битие 25:28 Исаак обичаше Исав, защото ядеше от лова му, Ревека обичаше Яков.
Неговите родители също отидоха в грешна посока. Те и двамата знаеха за Божието обещание, преди още тези деца да бъдат родени, те знаеха. Бог им говори преди децата да бяха родени. И независимо от това, единият от тях обичаше по плътски причини, другият също не обичаше по правилен начин. Може би майката видя повече, но фактът, че майката беше тази която каза на сина си да излъже баща си, показва че тя се опитва да изпълни пророчеството на Бог чрез своето собствено представяне, чрез своето собствено усилие, пророчество, което Бог обеща, че Той ще изпълни. С мен ли сте до тук. Да се върнем сега на
Евреи 12:17 понеже знаете, че даже когато искаше след това да наследи благословението, той беше отхвърлен, защото не намери място за покаяние (разкаяние), въпреки че го потърси със сълзи.
Това обърква някои хора, те мислят, че Исав плака и плака от разкаяние, но Бог каза: Не, няма място за разкаяние. Така го цитират те. Така ми беше казано и на мен, когато бях по-млад. Ако внимателно разучите този стих, ще откриете, че думата “разкаяние“ е гръцката дума “метаноя“ - да променя мисленето“. Той плачеше, за да промени мисленето на баща си. Той казваше: Татко, татко, той плака със сълзи. Исав не се разкая за това, че беше продал първородството си. Той се опитваше да намери място да промени мисленето на баща си. Стихът казва, той не намери място за разкаяние, той не намери никакво място да промени мисленето на баща си, въпреки че го потърси със сълзи.
Той не плачеше за своя грях, за това, че се отказа от своето наследство за живот, за вечността дори, амин. Сега, аз вярвам, че той е спасен, но аз говоря за това, че наследството надминава този живот и продължава чак във вечността. За един момент на удоволствие, за храна, той се отказа, той продаде на своя брат чрез заклеване правото си да получи благословението на първородния.
И сега, той плаче с горчиви сълзи. Той казва на баща си: Промени мисленето си относно това да благословиш Яков. Но той беше отхвърлен. Той не намери място да промени мисленето на баща си, въпреки че го потърси със сълзи. “О, татко, татко, само едно благословение ли имаш?“ Вие можете да видите патоса в тази връзка. Не е ли удивително, че библията е толкова реална относно семейния живот. Учите ли се, хора?
И така, разбрахме, че обратното на мир е горчивина, а обратното на святост е блудство. И така, защо това е преобладаващо в тялото на Христос?
Може би един или двама от вас, които сте тук, имате предизвикателство в тази област, вие виждате че се проваляте в тази област през цялото време. Това, което Бог казва, е следното: Бог казва: “Много преди да има блудство, сексуална неморалност или пристрастеност към порнография, вашият проблем е че има корен на горчивина някъде във вас.“
Защо в някои дни вие сте толкова ядосан? Това е свързано с горчивина! Вие не сте заинтерисувани да търсите мир с всички хора. Ще ви кажа това. Всичко това е свързано със закона и благодатта. В края на деня всичко е относно закона и благодатта.
Веднага във следващия стих се казва как се стига до горчивина:
Евреи 12:15 и внимавайте, да не би някой да се лиши от Божията благодат;
Това е мястото, където трябва да внимавате. Ако не внимавате да не се лишите от Божията благодат в живота, в църквата, във вашето служение в живота ви може да поникне корен на горчивина. И думата “внимавайте“ е много интересна дума на гръцки. Това е думата “епископио“. Тя означава да се грижиш, да пазиш другите, не е само да гледате внимателно, това е дума, която означава да се грижиш другите, да би те да се лишат от Божията благодат.
Защото много преди да има сексуален грях, много преди да има корен на горчивина, хората отпадат от благодатта. Вижте хора, това е написано тук. Веднага след като се казва “святост, без която няма да видите Господа“. Тук се казва много ясно какво създава мир с хората, какво създава святост, чрез която имаме откровения през цялото време? Това е винаги във благодатта на Бог.
Има хора, които винаги цитират стих 14, но никога не цитират стих 15. Те не се тревожат дали се лишават от благодатта на Бог, и дори никой от тях не разбира, когато се лишат от божията благодат. Вижте, вие постоянно сте върху почва на благодат.
Но атмосферата на благодат, вие можете да паднете от там, дори когато сте вярващ, истински роден отново вярващ, вие можете да паднете от там. Да видим стих 18 до 20:
Евреи 12:18-20 Защото вие не сте пристъпили до осезаема планина и която е пламнала в огън, нито до тъмнина, мрак и буря, нито сте чули звук на тръба и глас на думи - такъв, че онези, които го чуха, се помолиха да не им се говори повече нито дума, защото не можеха да издържат онова, което им се заповядваше: "Даже животно, ако се допре до планината, да се убие с камъни",
Коя планина е това? Планината Синай. Когато Бог даде закона имаше буря, огън, тъмнина, мрак, силен звук на тръба, който се чуваше по-високо и по-високо, казва библията. Дори и Мойсей, най-добрият от тях, стоящ с тях онази сутрин, той казва:
Евреи 12:21 И толкова страшно беше онова, което се виждаше, че и Моисей рече: "ужасен съм и треперя".
Да се върнем назад с 2 стиха:
Евреи 12:18 Вие не сте пристъпили към осезаема планина, и пламнал огън, и облак, и мрак, и буря,
Вие не сте дошли при тази планина! Вие не сте дошли при тази планина. Писателя на книгата Евреи казва, хей, хора, вие не сте дошли при планината Синай. Той пише на евреите, казвайки им, че заради това, което направи Христос, вие вече няма да идвате до тази планина. Бог е преместил планини! Вие не можете да намерите Бог тук. Вие намирате какво? Планина, която е осезаема, планина, която може да бъде докосната, планина, която гори с огън, и въпреки че има огън, има и мрак, такъв е ада!!! Но вие не сте дошли до тази планина. Обърнете внимание, Бог не е споменат тук. Но вижте стих 22:
Евреи 12:22 Вие обаче пристъпихте към планина Сион и към града на живия Бог, небесния Иерусалим, и към десетки хиляди Ангели,
Обърнете внимание, Бог е там. Да видим стих 24, Исус е там!
Евреи 12:24 при Иисус, Посредника на нов завет, и при поръсената кръв, която говори по-добре от тази на Авел.
Това, което искам да ви кажа, хора, е да гледате винаги контекста. Не оставяйте някой да ви каже: “Без святост, вие никога няма да видите Господа! Вие вярвате в благодатта. Но аз ви казвам, Бог иска святост!“ Кажете им: Какъв е вашия проблем? Бог е оженил двете, благодатта и святостта, и каквото Бог е съединил, не разделяйте! Вие ги разделяте. Вие казвате: “Ние вярваме в святостта, вие вярвате в благодатта!“ Хей, какво не е наред с вас. Аз вярвам във водата и вярвам в мокрото. Ако докоснете водата, вие докосвате мокрото. Вие не можете да кажете: “Аз вярвам в мокрото, вие вярвате във водата!“ Но как ставате мокър? Или вие казвате: “Аз вярвам във водата, но аз не вярвам в мокрото.“ Какъв вид е вашата вода? Слушате ли ме, хора?
Няма никакво състезание в святостта. Да се върнем към началния стих:
Евреи 12:14 Търсете мир с всички, и светост, без която никой нема да види Господа;
Видяхме, че обратното на мир“ е корен на горчивина“, стихът продължава така: и святост, без която никой няма да види Господа. Сега, ние искаме това за нашите хора, ние искаме хората да имат мир един с друг, ние искаме да има мир в семейството, ние искаме да има мир в църквата, амин, мир в нашата държава. И ние искаме святост, всеки ден, така че чрез святостта всеки ден да имаме свежо откровение за Господа. Тук не става въпрос за отиване на небето, става въпрос за това да виждаме Господа. Но ключът тук е:
Евреи 12:15 и внимавайте, да не би някой да се лиши от Божията благодат;
думата “внимавайте“: “епископио“. Използвана е от Петър в 1Петър глава 5, където се казва на всички пастири на Бог да хранят стадото на Бог като се грижат за другите, епископио. С други думи, гледайте църквата, гледайте семейството си, гледайте  внимателно вашите деца, за да можете да забележите, ако тръгнат да падат от благодатта.
Вие можете да разберете това по начина, по който говорят.
И отново се връщаме обратно на закона и благодатта. Какво искате да кажете, пастор Принс, че отново става въпрос за закона и благодатта? Виждате ли, закона е всичко, което е свързано с изпълняване на изисквания, планината Синай, когато Бог даде 10-те заповеди, всичко е задължения, изисквания. Планината Сион, която е планината на благодатта, където Светият дух слезе и църквата беше родена преди 2000 години в горната стая, тази планина е наречена планината Сион, това е планината на благодатта.
И благодат означава снабдяване.
Така че законът изисква праведност, и когато закона не открие праведност, той осъжда. За да бъде един закон закон, той трябва, когато не открие праведност, да прокълне. Помислете за това, ако искате да сте под закона. Чувате ли това, което ви казвам?
Докато благодатта осигурява това, от което се нуждаете, дава ви снабдяване, Бог ви снабдява и с двете, и желанието да направите нещо и самото правене.
Филипяни 2:13 защото Бог е, Който ви прави и да искате, и да действувате според благата Му воля.
Законът изисква перфектно изпълняване, съвършено послушание. Докато благодатта ви осигурява, снабдява ви с подаръка на праведност. Облича ви с нея.
Бог ви третира все едно вие сте най-изпълнителния, най-послушния човек на земята. Бог се отнася с вас все едно сте Исус, защото на кръста Бог се отнесе с Исус все едно сте вие. Това е Благовестието! 
Дори да разбирате закона и благодатта като теологични термини, ако имате тези мисли в ума си: “О, аз имам толкова много неща да свърша, толкова много неща!“ Какво показва това? Това показва, че вие сега сте със съзнание за изискванията към вас. Макар да разбирате теологията на закона и благодатта, вие вече не виждате снабдяването от Бог.
Вие не виждате това, което Исус видя, Той видя тълпите, 5000 мъже, без да се броят жените и децата, всъщност около 10 до 15000 този ден и Той видя само 5 хляба и две риби, някои преводи казват: две малки риби. Исус ги погледна, усмихна се на момчето, което ги носеше, сигурен съм в това. Исус погледна към небето и малкото стана много, хората празнуваха.
Той видя снабдяването много преди проявлението на снабдяването да дойде. С мен ли сте до тук? Вижте, Той е със съзнание за снабдяване, Той е със съзнание, че всичко, което Му е нужно, Бог го е осигурил. Ние нямаме такова съзнание!
Докато нямате съзнание за снабдяване, вие няма как да кажете на човека с изсъхналата ръка: Протегни напред ръката си.“
Тогава вие виждате по начин, по който никой друг не вижда. Вие не виждате човека по начина, по който докторите са го видели, по начина по който семейството му го е видяло, по начина по който той сам е видял себе си.
Когато Исус дойде на сцената, хей, Божието царство е тук, това означава какво? Снабдяването е тук, изцелението е тук, освобождението е тук, царството на Бог е тук! Не е ли красиво това?
Ако аз положа ръце върху вас, аз не гледам себе си, очаквайки нещо от мен да премине към вас, вие не получавате това, което аз имам, когато полагам ръце върху вас, аз търся снабдяването на царството да проникне в духа ви, така че вие да можете да си тръгнете с това, което преди не сте имали, когато сте дошли в началото: снабдяване!
Бог изисква праведност на планината Синай, Бог снабдява с праведност като подарък на планината Сион. На планината Синай Бог изисква, съвършения свят Бог казва: Не си приближавайте, за да не умрете.“ Под благодатта, планината Сион, Бог казва: Елате смело до трона на благодатта, дори ако се проваляте, за да получите милост и намерете благодат във време на нужда.
Eвреи 4:16 И тъй, да пристъпваме със смелост към престола на благодатта, за да приемем милост и да намерим благодат за помощ във време на нужда.
Благодатта дойде към хората по времето на Исус, към проститутките, към бирниците (събирачите на данъци). Какъвто и вид промискуитет (безразборно избиране на интимни партньори) и начин на живот да  виждате днес в света, Исус не взима под внимание кой какъв е, Той казва: Елате при мен, всички вие които се трудите да удовлетворите Бог и сте тежко натоварени с всички тези правила и наредби и аз ще ви дам почивка. Какво значи думата “дам“? Снабдяване! Това е благодат!
Матей 11:28 Елате при мен всички вие, които сте уморени и натоварени с грижи, и аз ще ви успокоя.
Ако аз стоя тук и си мисля: “Ето аз имам да проповядвам проповед и тези хора изглеждат толкова взискателни, те искат проповед с добро качество, о, напрежението, толкова много за правене, о, вие сте виновни, защо не можахте да кажете амин, аз се приготвях толкова много, а вие дори не казахте амин, а някои от вас дори заспаха докато говоря, знаете ли колко пъти не съм си доспивал, за да приготвя тази проповед.“
Знаете ли, виждал съм проповедници, които се ядосват, когато хората заспат по време на проповедта. Виждал съм проповедници, фокусирани в един човек, отиващи там долу, пляскащи във въздуха, за да събудят човека, който е заспал. За мен, аз не се безпокоя за това. Защо? Защо да даваш своята слава, своята тежест за един човек, който не е там. Дайте на тези, които са живи, които са будни. Аз винаги проповядвам на тези хора! Амин. Пастори, лидери, научете това! Не проповядвайте хоризонтално, проповядвайте също и вертикално. Не гледайте за отговор.
Да се върнем обратно на темата. Вашите деца, каква връзка имате с тях? “Но има времена, когато ние трябва да изискваме от тях, не мислите ли, пастор Принс?“ Изискванията са част от родителството. Но вие можете да ги уравновесите със снабдяване. Има случаи, в които можете да кажете на дъщеря си: “Знаеш ли, ти го имаш в себе си, аз съм видял това, теб те е грижа за другите хора. Това момиче, с което не си щастлива, тази съученичка, ти си по-голяма от нея. Аз съм те виждал как прощаваш и аз знам, че ти ще направиш правилното нещо.“ Какво е това: Снабдяване!!!
Сега, аз мога да ѝ кажа: “Хей, не знаеш ли, че ти си дъщерята на пастор Принс? Как можеш да се ядосваш на такива хора? Колко дълго? Две седмици?“ - Сега, аз само ви давам пример. Това никога не се е случвало. - “Как можеш да правиш това? Има горчивина в духа ти, ти разрушаваш сама себе си!“ Какво са това: Изисквания! Виждате ли отношението? Защо не направи, защо не можеш? Не се справяш! Ти, ти, ти?
И това е което закона прави. Той казва: Ти не трябва да убиваш, ти, ти, ти! Ти не трябва, ти не трябва, ти не трябва!
Благодатта казва: Аз ще ти дам почивка! Аз ще бъда твоя Бог, Аз ще простя твоите грехове. Виждате ли двете планини? Да видим какво казва библията за двете планини:
Евреи 12:18 Защото вие не сте пристъпили до осезаема планина и която е пламнала в огън, нито до тъмнина, мрак и буря,
Ние не сме дошли до тази планина, защото ние отидохме на друга планина, сега стих 22:
Евреи 12:22 Вие обаче пристъпихте към планина Сион и към града на живия Бог, небесния Иерусалим, и към десетки хиляди Ангели,
Нека отново се върнем на планината Синай, стих 18, вие не сте пристъпили към осезаема планина. Това е планина, която може да бъде докосната, за разлика от планината Сион.
Планината Сион е небесният Ерусалим, никой не може да види царството на Бог, но то е реално.
И във вашето сърце и ум, един път завинаги запишете това, само защото не можете да видите, само защото не е осезаемо, не означава, че не е реално. Всъщност нещата, които не можете да докоснете и почувствате, нещата, които не можете да видите са по-реални от нещата, които можете да видите.
Библията казва в книгата на Коринтяните, че нещата, които се виждат са временни, но нещата, които не се виждат са вечни. Бог е тук, точно сега, Той е невидим! Вечен! Вашият стол, може да бъде видян, временен. Няма значение от колко време седите на този стол, ще дойде време когато той ще се разпадне, ще изчезне. Ангелите са тук, невидими са, вашият дух, невидим, вашето тяло, видимо, временно е. Един ден ще имате тяло, което е вечно! Амин. Така че спрете това мислене: Докато нямам парите в ръцете си, значи те не са реални!
Не! Вие имате парите! Вие имате излекуването! Вие имате благодат! Вие ги имате. Влезте в това, което е ваше притежание! Но аз не мога да го видя, не мога да го докосна! Ето защо е нужно да се научите да вървите с вяра! Това, което е невидимо е вечно! Амин.
И от време на време, някои християни казват: О, аз усетих нещо, вие почувствахте ли го, Бог е тук, казвам ви Бог е тук“ или от време на време те виждат нещо: О, аз видях нещо като бял вятър“. Ние се впечатляваме от това, което виждаме. Да, Бог прави това за децата. Това е абеве. Но Бог иска да се научим да вървим с вяра.
Понякога вие се събуждате и ви се струва, че Бог е на хиляди километри разстояние от вас. Но не, Той ви обича и е много близо! Не разчитайте на вашите емоции, вървете чрез вяра. Амин. Научете Божието слово. Вървете чрез вяра. Амин? Така че Той казва:
Евреи 12:18 Защото вие не сте пристъпили до осезаема планина и която е пламнала в огън, нито до тъмнина, мрак и буря,
По този начин дойде закона, по този начин дойдоха десетте заповеди, библията ни казва, че имаше гръмотевици и светкавици, в Изход 19.
Миналата седмица имаше буря, толкова силна, че ми се струваше, че земята се тресе. Дори Джъстин се събуди, а той обикновено спи до по-късно. Гръмотевиците бяха толкова силни, че в сърцето си аз попитах Господ. Господи, това ли е грабването? Ако е това, аз съм готов. И Господ ми каза: Кога съм казал, че грабването ще дойде с буря, гръм, светкавици? (хората се смеят) Виждате ли, въпреки че аз проповядвам грабването, аз съм обратно при духа на Стария завет. Бог говори с тих, малък глас, казва библията. Любимите ни говорят меко. Далечината крещи. И на планината Синай те бяха на разстояние. За планината Сион се казва: Елате смело! Любовниците не крещят.
Случвало ли ви се е през нощта да видите в някой парк, двойка седнала на някоя пейка, и изведнъж вие чувате: Аз те обичам. Разбираш ли или не? Аз те обичам. След това тя отговаря: Аз също те обичам. Бог не крещи.
Вие искате Бог да ви покаже знамения, но това е Стария завет. Той е толкова близо до вас. Той е вътре във вас. Затова Той ще ви дава спокойствие или липса на спокойствие дали да направите нещо. Това е по-мощно, по-бързо отколкото са думите. Понякога по време на проповядването, Бог ви говори.
Но вие искате облак, вие искате знак, вие искате, но, не, ние не сме на тази планина, на планина осезаема. И погледнете атмосферата на закона!
Евреи 12:19 нито сте чули звук на тръба и глас на думи - такъв, че онези, които го чуха, се помолиха да не им се говори повече нито дума,
Много мрачно! Буря, огън, шум на тръба, хората отстъпиха, казаха: “Не оставяй Бог да ни говори, Мойсей! Ти ни говори!“ Те буквално отстъпиха.
Евреи 12:20 защото не можеха да изтърпят онова, що им се заповядваше: "и звяр ако се допре до планината, с камъни ще бъде убит, или със стрела застрелян".
Превода на Кинг Джеймс казва: огнена стрела. Тук гръцката дума за стрела е същата дума, която е използвана в Ефесяни, когато се казва: Вземете щита на вярата, чрез който ще угасите всички огнени стрели на злия. Какво означава това? В момента, в който докоснете планината Синай, огнени стрели политат към вас! Огнени стрели!
В момента, в който кажете: Аз вярвам в благодатта, но вярвам и в закона, нека да се опитам да ги обединя и двете, тогава се случва следното: Дяволът казва: Неговите очи са върху него самия и върху Христос. Нека да ударим частта, която е той самия. Покажете му как се проваля, покажете му къде греши, изстреляйте стрелата, той няма защита.
Знаете ли защо няма защита? Защото той е част Христос, част себе си. Когато Христос е вашето всичко във всичко, тогава Той е вашият щит.
Интересно. Дори и Мойсей се страхуваше и трепереше в тази атмосфера.
Евреи 12:21 И толкова страшно беше онова, което се виждаше, че и Моисей рече: "ужасен съм и треперя".
Когато вие слушате смесица, когато вие слушате хора, които проповядват закона, вие ще откриете, че когато излизате от църквата чувствате мрак, това е като че ли планината Синай е била преместена във вас. Вие чувствате атмосфера на треперене, вие чувствате атмосфера на тъмнина, вие чувствате осъждане, огън. Аз съм бил там преди време. Като излизах от църквата дори вече не бях сигурен дали съм спасен.
И сега, добра новина: Но вие не сте пристъпили към тази планина,
Евреи 12:22 а пристъпихме до планината Сион, до града на живия Бог, небесния Ерусалим, и при десетки хиляди ангели, при празничното събрание
Това показва че не става въпрос за планината Сион на земята, в Израел, в Ерусалим, това е Сион, който е небесен. И Павел говори за това в Галатяните, Сион е майката на благодатта. Нашата майка е благодатта. Това е небесният Ерусалим.
“Вие пристъпихте към планината Сион, до града на живия Бог“, тук Бог е споменат за първи път, Виждате ли, Бог е разменил планините, Бог вече не е на планината Синай, присъдите на Бог са там, но Бог вече не е там. Той е на планината Сион, в небесния Ерусалим, при десетките хиляди ангели.
Забелязахте ли, че ангелите не са споменати на планината Синай, нито един от тях, но тук намирате десетки хиляди от тях. Вие не можете да ги преброите, безбройни. Искате ли ангелите да вървят с вас, когато вървите? Когато летите, те са с вас. Амин. Знаете ли, че когато пристъпите в самолета, там има десетки хиляди ангели. Божието царство е тук: означава това.
Ние не сме вече в планината Синай. Ще ви прочета свидетелство, което получих едва вчера. Толкова много свидетелства пристигат, толкова бързо, че нямаме време да прегледаме всичките. Това е от Великобритания, от Англия. Този човек казва:
“Аз имах пристрастеност към порнография.
За това говорихме тук. Как можем да преодолеем това? Уверете се, че сте основани в благодат. Стойте в тази атмосфера, където горчивина не може да се надигне, защото горчивината ще ви доведе до блудство. Вместо това стойте в атмосфера, в която сте със съзнание за Божието присъствие.
Този човек казва: “Аз бях пристрастен към порнография, която ме държа в робство в продължение на 40 години. В миналото аз се опитах да се освободя от тази пристрастеност чрез моята собствена сила, чрез собствените ми усилия, но се провалях всеки път. Дяволът използваше тази пристрастеност, за да слага страх, вина и осъждане върху мен.
Той ме държеше в страх и срам да не би някой да разбере за това, този страх и срам ми попречиха да поискам помощ от пасторите в различните църкви, които посещавах през тези 40 години. Аз бях дори в позиции на лидер в някои от църквите. Докато четях книгата на пастор Принс: Предопределен да царува, аз получих свежо откровение за това кой съм в Христос. Аз съм праведността на Бог в Исус Христос и няма никакво осъждане за тези, които са в Христос Исус. Чрез това ново откровение хватката, силата на това пристрастяване беше унищожена от моя живот завинаги.“
Чухте ли това? Харесвам частта със “завинаги“. Хватката, силата на това пристрастяване беше унищожена от моя живот завинаги, казва той. Откровение за какво? Че няма никакво осъждане и че той е праведността на Бог в Христос. Хората мислят, че, ние казваме на хората, че няма никакво осъждане. Вие им давате разрешително да съгрешават.“ Не, не, хората съгрешават и без разрешително, в случай че не сте забелязали. Въпросът е в това, когато вие кажете на хората, че няма никакво осъждане, вие всъщност им давате сила, амин, защото те виждат, че сега нямат работа с камъни, безпристрастния закон, те сега имат работа с обичащия ги Спасител. И е по-трудно да съгрешаваш срещу обичащия те Спасител, отколкото срещу камъни. И дори вие да съгрешите, Спасителят винаги ще ви приеме обратно, амин, ако в сърцето си вие поддържате дух на осиновление.
Свидетелството продължава така: “Аз дори имам потвърждение на това освобождение от човек на вярата, който каза, че има някой в това събрание, който се е борил с порнография и сега Бог го е освободил от нея. Сега нося пръстен на пръста си, за да ми напомня, че съм праведен. Толкова праведен колкото Исус. И че няма никакво осъждане за тези, които са в Христос Исус. И че аз съм съвършен и свят в очите на Бог. Всеки път, когато дяволът се опита да ме изкуши да гледам порнография, аз само трябва да погледна пръстена и да си припомня, че аз съм праведността на Бог в Христос и аз побеждавам това изкушение.“
Това е възрастен човек. И това робство е продължило 40 години. Каква промяна! Всички онези, които викате за святост, успявате ли да я произведете? Или просто атакувате грешниците? Вижте, на планината Синай, когато хората се преклониха пред златното теле, те всички бяха умъртвени от мечовете на Левиевото племе. В Стария завет няма никакъв отговор за грешника. Отговорът там е: убий грешника с греха му.
Но когато Исус слезе от планинате, където се беше преобразил, Той срещна момче обладано от демон. Бащата извика за помощ към Исус. Исус не изхвърли момчето с демона. Исус осъди дявола, демона, изгони демона вън от момчето, спаси момчето, обичаше момчето. Това е благодат.
Няма никакъв отговор в Стария завет. Тези хора, които проповядват закона: Какъв е резултата на вашето служение? Когато Бог за първи път даде 10-те заповеди, какво казаха хората? Всичко, което ни командваш, ние можем да го изпълним!“
Някога прочели ли сте какво се случи след това? Да, те звучаха искрено. Ние ще спазим всички Божии заповеди. Но в момента, в който те дойдоха под закона, какво се случи? Златното теле!
Те имаха злато, когато излязоха от Египет. Нямаше никакво изкушение да направят златно теле. Те имаха злато, когато преминаха от другата страна на Червеното море. Нямаше никакво изкушение да направят златно теле. Как стана така, че веднага след като получиха закона, те започнаха да се покланят на идоли, те нарушиха най-първата от всички заповеди: Вие не трябва да имате никакви други богове и да не се покланяте на идоли, на изображения.
Да поставите себе си под закона не ви прави святи.
Римляни 6:14 Защото грехът няма да има власт над вас, защото вие не сте под закон, а под благодат.
Галатяни 5:4 Вие, които искате да се оправдаете чрез закона, сте се отлъчили от Христос, отпаднали сте от благодатта.
Бел. на преводача:“Отлъчен“, гръцката дума означава: “да бъдеш отделен, да накараш някого да няма по-нататъчна ефективност“
Превода на библията на Кинг Джеймс казва: Христос е станал без ефект за вас, които желаете да се оправдаете чрез закона.
Христос, който е нашето здраве, Христос, който е нашия живот е станал без ефект! Ужасно! И защо Христос е станал без ефект за нас? Как защо пастор Принс? Заради греха! Грешен отговор! Опитайте отново! Вижте какво казва библията: Христос е станал без никакъв ефект за вас, които се оправдавате чрез закона. Ако вие се опитвате със собствени усилия, чрез вашето представяне  да получите святост и праведност, вие сте паднали от благодатта. И ние трябва да внимаваме един за друг да не паднем от благодатта.
Бел. на преводача, да паднеш от благодатта, да паднеш, от гръцки означава да паднеш от позицията в която си, да загубиш нещо.
Вие можете да кажете дали някой е паднал от благодатта. Съпрузи, бъдете чувствителни, когато съпругата ви е под напрежение. Ние казваме: под напрежение, какво означава това? Тя се чувства все едно децата изискват вниманието ѝ, съпругът ѝ изисква внимание, къщата изисква вниманието ѝ, всичко изисква вниманието ѝ, и вие можете да видите, вие казвате: тя е под напрежение, под стрес. Тя е на опасно място! И после, вие казвате нещо и тя, бум, тъмнината излиза навън.
Или пък вие, дами, когато съпругът ви приготвя проповед, (къде е моята съпруга), когато приготвям проповед, аз казвам на моята съпруга: Тази седмица ще се отлъча малко, но ще те обичам другата седмица много повече.
Защото понякога, вие чувствате напрежението. И е толкова лесно да преминете от снабдяване към изисквания. Малко погрешно мислене, малко мислене от рода на: всичко зависи от мен - и мотивите ни са благородни, хората са гладни, хората имат нужда от добро слово, аз трябва да приготвя добра проповед, аз трябва, аз трябва...Бог ми каза: Какво общо има това с теб? Аз съм снабдяването.“ Когато гледате към Бог за снабдяване, понякога идва толкова много снабдяване и проповедта става толкова дълга, че... Но вие обикновено не усещате времето как минава, забелязали ли сте това?
Но да се върнем обратно на Евреи:
Евреи 12:22 а пристъпихме до планината Сион, до града на живия Бог, небесния Ерусалим, и при десетки хиляди ангели, при празнично събрание
Евреи 12:23 и при събранието на първородните (това са хората, които са родени отново, тези, които са повярвали в Христос и са станали ново създание) които са записани на небесата (Не се ли радвате, че имате паспорт в небето? Амин. Вие сте регистрирани в небето. Амин), при Бог, Съдията на всички, при духовете на праведните хора, направени съвършени.
“При Бог, Съдията на всички“. Вижте, не се страхувайте от това. Забелязвате ли, че Бог е на тази планина. И Той ви казва, че най-голямата сигурност, която може да имате, е че дори когато Бог се занимава с вас по съдебен ред вие сте духовете на праведните хора, направени съвършени. Разбирате ли?
Аз не искам Бог да каже: Аз знам, че ти си пълен с грехове, но аз просто ще реагирам все едно си праведен човек. Аз ще замета твоите грехове под килима. Не е така, не е така! Много от нас мислят, че това е праведност. Не е това. Ако беше така, Христос нямаше защо да умира! Не! Божията праведност беше, която сложи своя гняв върху Христос, когато Исус понесе нашите грехове. Когато Христос беше наказан за нашите грехове, Съдията на всичко, Който не може да направи нищо погрешно, изисква вие да бъдете направени праведни. Изисква: никакво осъждане! Така че когато аз отида при този Съдия, съдията на всичко, аз идвам като “духовете на праведните хора, направени съвършени“. Всичко това се случва на тази планина. Следващия стих:
Евреи 12:24 при Исус, Посредника на нов завет, и при поръсената кръв, която говори по-добре от тази на Авел.
Обърнете внимание, и Исус е на тази планина, не на Синай. Тези от вас, които се връщате към планината Синай, вие не можете да намерите Исус там. “При Исус, Посредника на новия завет“. Вие идвате при Исус, вие идвате при кръвта на Исус, поръсената кръв, която говори по-добре от тази на Авел. Неговата кръв говори по-добри неща! Кой е Авел? Авел беше човек, чийто брат го уби. Защото Бог прие жертвоприношението на Авел, а той принесе кръв. Неговият брат не принесе кръв. Бог прие Авел, защото по този начин той казваше: Нищо от моите дела! Христос е всичко! Без проливане на кръв, няма прошка на греховете. И той принесе агнето. И Бог го прие. Неговият брат му завидя.
Първото убийство в света беше свързано с религия, как да се приближим до Бог. Това не беше: единият брат беше атеист, другият вярваше в Бог. Не, не! И двамата се приближиха към Бог. Но единия от тях вярваше, че важно как той ще се представи, той занесе произведението на ръцете си, религията на Каин, другият не донесе нищо освен агнето. Не съм аз, агнето е. И Бог прие Авел.
И Каин му завидя. Хората, които зависят от своето представяне винаги завиждат на човека, който живее основан в благодат. “Той не заслужава това сияние на слава върху него. Бог го прие. Моят принос е по-добър.“ Горчивина!
После се случи първото убийство. Но когато кръвта на Авел беше пролята, (Авел беше грешен, всички хора са грешни), неговата кръв заплака за отмъщение, което да дойде върху главата на брат му. Бог се яви на Каин, убиеца, Бог каза: Гласът! Кръвта има глас! Гласът на кръвта на брат ти вика към мен от земята.“ Вика за какво? За отмъщение, което да дойде върху убиеца.
Но кръвта на Исус, която беше пролята на кръста говори по-добри неща. Когато Неговата кръв беше пролята, тя говори за прошка за грешника. Тя говори за откупване на изгубените. Тя говори за възстановяване на това, което е загубено, на това, което е откраднато. Амин. Тя говори за здраве, изцеление и пълнота, цялостност. Амин.
Най-лошото, което човекът направи, беше да вземе най-големият подарък, който Бог направи и да Го сложи на кръста, да Го прикове към кръста, все едно да каже: Това е което мислим, вземи си Го, ето ти Го, вземи си Го обратно.
И Бог взе най-голямото, най-злото дело на човека, на цялото човечество, не само на евреите, не само на римляните, на всички хора и Бог взе най-злото дело на човека и го направи най-великото дело на откупване, на изкупване на всички хора. Когато прободоха страната му, кръв и вода изтекоха навън. Кръвта и водата изтекоха навън, за да изчистят, да изкупят, да откупят, така че тя говори за по-добри неща от кръвта на Авел.
Гледайте да не отхвърлите този глас! Следващия стих:
Евреи 12:25 Внимавайте да не отхвърлите Този, който говори;
Кръвта говори добри неща, не отхвърляйте благодатта. Не отхвъляйте гласа, който говори благодат! Не отхвърляйте гласа, който говори благодат! Който говори по-добри неща. Някои хора по-скоро ще приемат гласа, който говори осъждане, те мислят че това е добра проповед.
Бог казва: Бъдете внимателни, да не отхвърлите кръвта, която говори благодат, защото това е Исус, който говори.
Евреи 12:25 защото, ако не избегнаха наказанието онези, които отхвърлиха този, който ги предупреждаваше на земята,
Някога, върху планината Синай, Той говори от земята и никой не избегна наказанието. Стихът пподължава: колко повече не ще избегнем ние, ако се отвърнем от Онзи, който предупреждава от небесата. Всеки, който отхвърли Исус Христос, всеки който отхвърли Неговата благодат, Бог казва: Аз направих всичко за теб, това е моята любов, това е Моят син, а вие казвате: аз нямам нужда от Него, сам мога да се погрижа за живота си, когато отхвърлите подаръка, библията казва: Няма повече спасение за вас. За това се отнася цялата книга на Евреите. Библията казва:
Евреи 12:26 чийто глас разтърси тогава земята! Но сега Той обеща, като каза: "Още веднъж Аз ще разтърся не само земята, но и небето."
Гласът на закона на планината Синай само разтърси земята, гласът на благодатта ще разтърси небето и земята. Това небе, за което говори библията не е небето, където живее Бог, а е небето, където са злите духове, то цялото ще бъде разтърсено, когато благодатта бъде възвестена (оповестена). Да продължим:
Евреи 12:27 А това "още веднъж" означава премахването на онези неща, които могат да се разклатят, тоест направените неща, за да останат тези, които не могат да се разклатят.
Направените неща, означава неща направени от човека. Този глас на благодатта ще превърне в нищо всички неща създадени от човека и само нещата от благодат, от духа, само това, което е от Христос, каквото е от Бог Бащата ще остане.
Аз искам моят брак, моите деца, аз искам моята църква, моето служение да бъде върху непоклатима основа.
Евреи 12:28 И тъй, ние, като приемаме царство непоклатимо, нека пазим благодатта, чрез която да служим благоугодно Богу с благоговение и страх,
Не се ли радвате хора, ние приемаме царство, което не може да бъде поклатено. Нека пазим благодатта, на гръцки е “еко“ и думата еко“ означава: нека притежаваме благодатта, нека да медитираме за благодатта, нека се хванем здраво за благодатта.
Нека да пазим благодатта, чрез която“, само чрез благодат “ние можем да служим благоугодно на Бог с благоговение и страх“. Хората искат благоговение и страх в църквата, но те идват чрез благодат.
Евреи 12:29 защото нашият Бог е всепоглъщащ огън.
И Той ще погълне всяко нещо, което не е благодат.
Книгата на евреите е толкова красива. В първа и втора глава Бог говори за ангелите и Бог казва: Христос е по-превъзходен от тях. Той поставя Исус на по-високо място от ангелите.
В третата глава Бог говори за Мойсей. Мойсей беше велик мъж. Ангелите са прекрасни. И тук не става въпрос за сравнение между доброто и злото. Става въпрос за сравняване на доброто с най-доброто. Това, което имаха хората в Стария завет беше добро, но ние имаме най-доброто.
Глава 3-та сравнява Христос и Мойсей. Знаете ли как ги сравнява?Мойсей е представен като къща. Христос е Господаря на къщата. Мойсей, който даде закона, беше слуга, Христос не е слуга, а Син. Благодатта дойде чрез Него. Благодатта е по-велика от закона.
Глава 4-та, тя се отнася за почивката, нека да се трудим да влезем в почивката.
Глава 5-та, там се говори за Аарон, първият първосвещеник на Израел. Исус е първосвещеник на първосвещеника на Израел, по-велик и по-добър от Аарон.
После е глава 6-та, някои хора се тревожат заради глава 6-та, но там не става въпрос за истинските вярващи, а за евреи, които са видели, че Исус е пътят, но като Юда, те са пропуснали да бъдат спасени, те Му обърнаха гръб!
После е глава 7, където се говори за Мелхисидек, първосвещеничеството на Исус. Това е свещеничеството, което се отнася за нас. В свещеничеството на Мелхиседек няма “ако ти направиш това, тогава аз ще направя това“, това е свещеничеството на Аарон. Свещеничеството на Мелхиседек е единствено  благословен, благословен, благословен“, излизащо от неговата уста.
Глава 8-ма. Бог казва: Аз нося нов завет за дома на Израел. По-добър завет.
Глава 9-та: По-добър храм.
Глава 10-та: По-добра жертва.
Глава 11: Там се изброяват всички герои на вярата от Стария завет. И тя завършва с казването: Всички те, от Стария завет не получиха обещанието, обещанието, което Бог беше приготвил за нас. И какво е то? Осиновление!
После е глава 12. Тя започва с казването: Гледайки към Исус, Начинателя и Завършителя на вярата. Ние сме заобиколени от всички тези хора на вярата - Авраам, Яков, всички те. Но Бог казва: Погледнете настрани от всички тях, гледайте към Исус. И после ни говори относно закона и благодатта, как благодатта произвежда святост.
И така, нека да подходим към това на практика, църква.
Когато казвате: Татко, дай ни днес насъщния хляб“, когато го казвате, моля ви, вярвайте, че думите дай ни днес насъщния хляб“ се отнасят не само за физически хляб, но за какъвто и хляб да ви е нужен през този ден, за да преминете успешно през него. Снабдяването идва, човече. Събуждайте се с мисълта за снабдяване.
Вашата съпруга казва: Това е нужно да бъде направено, онова е нужно да бъде направено, просто кажете: Снабдяването, мъдростта ще дойде! Мъдростта е осигурена. Аз приемам тази мъдрост. Амин. Чувате ли това, което казвам? Но ако видите, че сте раздразнен, ядосан, значи сте паднали от благодатта. Много преди да направите грях, падате от благодатта. И какво е благодат? Снабдяване,  снабдяване с всичко, от което се нуждаете. Амин. Слава на Бог.
Църква, аз се надявам, че вие можете да отговорите на всеки, който ви казва: “Добре, но без святост, никой няма да види Господа!“ Кажете им: “Искате ли да видите контекста?“ Защото, всеки стих изваден от контекста, може да бъде тълкуван погрешно.
Знаете ли, аз вярвам, че всеки един човек от нашата църква, може да учи хората. И не се чувствайте незначителни заради хора, които имат титли и степени от някой библейски колеж. Аз уважавам библейските училища, но въпросът е в това, не се чувствайте, че не струвате. Библията може да бъде разбрана от рибари, от овчари, от фермери, ако те се осланят на Светия дух, а не на своето собствено разбиране.
Преди няколко дена разговарях с един човек  и той ми каза: Аз се тревожа за хора, които са сигурни в каквото и да е, например че Исус е пътят, че Той е живота, аз съм много разтревожен за хора, които са сигурни. Тогава аз го попитах: Вие сигурен ли сте в това? Всяко нещо, което е сигурно, аз съм разтревожен за това- каза той. Аз му казах: А вие сигурен ли сте в това?
После той ми говори за авторитета. “Ние всички можем да мислим и можем да определим сами какъв е нашия авторитет.“ Аз казах: “Аз вярвам, че библията е авторитет.“ Той ми каза: “Добре, библията. Коя библия?“ Отговорих: Нека да е просто: “Стар завет, нов завет.“ Той ми каза: “Добре, вие вярвате, че библията е авторитет, но аз мисля, че ние трябва да мислим със собствените си глави.“ Аз казах: “Спрете за малко, с други думи, сега вашите размисли са вашия авторитет.“
Той е добър човек. Не е от църквата, той е много добър човек, но той има това вярване. И аз му казах: “Сега вие направихте вашия ум, вашата логика, вашите размисли авторитет, вместо библията, Божието слово. Не е ли това арогантност, не е ли това върховна самонадеяност?“
Аз му го казах много мило, и двамата бяхме много мили. Но разбирате ли какво казвам, хора? Тези, които казват: “А, ти вярваш, че библията е авторитет? Аз ви казвам, че вие трябва да мислите със своя си ум!“ - Вие? Вие да мислите сами, със своя ум? Вие, чието дихание е в ноздрите ви? Не, приятелю, Божието слово е вечно, завинаги утвърдено. Затова християнския живот не е като никое друго ориентирано към представяне приближаване към Бог, християнския живот не е ориентиран към това какво правите. Всяко нещо, което е ориетирано към това което аз правя, е винаги несигурно. Затова ние работим със сигурности, божествени сигурности. Тези неща са написани, за да знаете!, че имате вечен живот (1Йоан 5:13). Не се казва “може би ще имате вечен живот“. Ние не работим с предположения и теории, ние работим със сигурности. И не е моята сигурност, а е Словото на Бог, което ми обещава сигурността.
Приятелю, ако сте тук днес и вие знаете, че Бог ви говори, библията казва, законът беше даден чрез Мойсей, но благодатта и истината дойдоха чрез Исус Христос. Аз не ви предлагам религия, аз ви предлагам живият Христос, който победи смъртта и възкръсна от смъртта. Бог e направил така, че Той да бъде Спасителят на света и един ден Той ще бъде Съдията. Но междувременно вратата на благодатта е отворена. Бог казва: Положи доверието си в Христос като твое единствено спасение. Повярвайте, че Той умря на кръста за вашите грехове, вярвайте, че чрез Неговата кръв вие сега сте направен праведен в очите на Бог, толкова праведен, колкото тази скъпоценна кръв може да ви направи. Вярвайте, че Той възкръсна от мъртвите и вие стоите праведен във възкресения Христос с праведност, която не може да бъде променена. Ако вие вярвате в това, където и да сте сега, помолете се заедно с мен с тази молитва, кажете:
Небесни Татко, аз Ти благодаря за това чудно Благовестие, тази удивителна вест, че Ти ме обичаше дори преди аз да Те познавам. И Ти изпрати Христос да умре на кръста за всички мои грехове. Всичко е завършено, моите грехове бяха осъдени, беше ми простено чрез кръста. Кръвта на Исус, която говори по-добри неща, сега прибавя тези неща към моя живот. Аз изповядвам, Исус Христос е мой Господ и Спасител. Аз вярвам, че Бог възкреси Исус от мъртвите и аз стоя завинаги във възкресения Исус, в Него пред Бог. В името на Исус, аз съм спасен завинаги. Амин. Благодарим ти, Господи Исусе.
Изправете се на крака, църква. Светът става все повече едно несигурно място, мрачно място, в което всички щяхме да сме депресирани, ако обърнехме погледа си към бурните ветрове и вълни на този свят. Но вие погледнете настрана от всички тези неща, които ви разсейват, към Исус. Псалм 29:10 казва: Господ седи като Цар над Водите; Да! Господ седи като Цар до века.
Вие можете да Му кажете какво искате да направи, не приемайте нещата за гарантирани, Той обича да искате от Него, вярата никога не е достатъчно смела, за да удовлетвори Бог. Искайте от Бог, Авраам искаше от Бог син, амин, Явис поиска от Бог защита от зло (1Летописи 4:9)! Бог обича да искате от Него! Вдигнете ръце към Бог и кажете:
Небесни Татко, аз не знам какво ще ми донесе бъдещето, но аз знам Ти ще си там. Аз те моля точно сега, за идващата седмица, гарантирай за мен и моето семейство, че ние ще бъдем напълно предпазени от всякакво зло, от всякаква повреда, от опасности, от изкушения, от силите на мрака, от злия. Гарантирай ми, че ние винаги ще бъдем на правилното място в правилното време. Благодаря Ти за това, че си ни заобиколил със щит на благодат, където и да отиваме. Благодаря ти, Татко, Твоето присъствие е винаги с нас, за да ни води, за да ни направлява, никога да не ни осъжда. Ние Ти благодарим за този приятелски глас, за вътрешния мир, който ни води в Твоя успех през тази седмица. В името на Исус. И всички хора да кажат: Амин.

Превод и четене:

Валентина Иванова