ОВЧАРЯТ И ОВЦЕТЕ МУ

Джоузеф Принс - ОВЧАРЯТ И ОВЦЕТЕ МУ
THE SHEPHERD AND THE SHEEP


Алелуя! Днес имаме нещо вълнуващо от Бог. Имах наистина чудесно време с Господа в словото, където Той ми показа някои неща, Баща ви иска да знаете нещо. Той иска да вярвате, че ви обича, не само да го знаете, но да вярвате, че ви обича. Той иска да видите Исус като ваш Пастир. От всички картини, които Бог ни дава в библията, най-честата картина на Бог е като на Овчар, а на Божиите хора - като на стадо, най-често използваната. Библията използва картина на Бог като орел, майка-орел или майка-кокошка. Но те не се използват често. Изобразяването на Бог като Господар и ние като Негови служители, използвано е, но не често. Изобразяването на Бог като Господар на работниците и всички ние като работници в Неговото лозе, използвано е, но най-често използваното изображение на Бог, което Бог иска да имаме и е често използвано и в Стария, и в Новия завет е това на Овчар и овцете му. Мисля, че има нещо с което ограбваме себе си,  когато не си припомняме това взаимоотношение. Амин. Няма нужда да се тревожите за вярата си, когато виждате себе си като овце, а Господ като ваш Овчар, защото вярата ви израства, амин, в момента в който видите Господ като свой Овчар.
Ще го илюстрирам така: Например отивате до някое кафене. Ако минете отзад, там ще видите много мишки. За какво си мислите? Вие не мислите: Собственика на кафенето притежава много мишки! Не мислим по този начин за мишките, не мислите за пазителя на мишките. Амин. Но когато видите овце, независимо дали в Австралия или в Израел, (или в България), когато видите овце на склона на хълма, вие знаете, че овчарят не е далеч. Вие свързвате овцете с овчаря. Не свързвате мишките със собственика на кафето. Амин.
Идеята за овцете е че има някой, който ги пази, грижи се за тях, бди над тях, обича ги. Това е много красива мисъл.
Знаете ли, козите могат да бъдат много независими, козите могат да тръгнат по свой собствен път, да се катерят по някоя скала и обикновено козите са горделиви.
Докато за овцете, хората мислят за овцете като за глупави. Но знаете ли какво, те не са горделиви. Амин. И по-скоро бих бил глупав и да имам Господ като мой Овчар и да не ми липсва нищо през всичките дни на живота ми, отколкото да съм умен, да падна от скалата и да умра умен. Амин. Хвалете Господа. И не е нужно да бъдете умен, за да бъдете благословен от Бог. Амин. Нужно е само да го следвате, защото Той притежава цялата интелигентност, цялото спокойствие, смелост и хладнокръвие, цялата мъдрост от които вие и аз се нуждаем. Алелуя. Просто е нужно да го следваме. Докато знаете как да Го следвате, ще се справяте добре. Амин.
Библията казва, че Господ на мира, въздигна нашия Господ Исус от мъртвите, великият Пастир на овцете (Евреи 13:20). Исус е наречен Пастир на овцете!
Тук я виждате отново, картината на великият Пастир на овцете. Чрез кръвта на вечен завет, не чрез вашите усилия, а чрез кръвта на Исус Бог ви прави цялостни (съвършени) за всяко добро дело.
Бел. на преводача: Бог ви прави цялостни, думата на гръцки има много значения: Бог: поправя това, което е счупено, укрепва ни, прави ни да бъдем такива каквито би трябвало да бъдем.
Нека спра тук и ви кажа, че в това събрание има нещо като дъжд, вали тук вътре, чувствате ли го, това е като духовен дъжд, вали навсякъде в това място. И ви казвам, хора, вие сте благословени. Не почувствах този дъжд в първите две събрания, но той пада, чувам звук на изобилието на дъжд, както казва пророка в Стария завет. Чувам звукът на изобилието на дъжд. И Бог казва, този дъжд пада върху вас. Някои от вас вече приемат чудеса, някои от вас чувстват топлина навсякъде около вас. Няма проблем с климатика, това е силата на Бог падаща върху хората и нуждите им са посрещнати. Амин. Има болести, които са излекувани точно сега, докато говоря, в името на Исус. Татко, благодаря ти.
Някой тук има болка в дясното си коляно, която се изстрелва надолу, когато вървите. Който и да сте, Господ ви изцелява точно в този момент, приемете чудото си в името на Исус. Благодаря ти, Татко. Това е остра болка. Не е през цялото време, но когато вървите понякога, когато стъпите на дясното си стъпало, има остра болка, която минава през него. Господ ви изцелява в този момент от това страдание, амин. Отдайте на Исус хвала и слава, когато разберете че е завършено, когато вече знаете, че това е проверено от лекари и т.н., пишете ни и ни информирайте. Хвалете Господа. Татко, благодарим ти за изцеленията, Господи. И Господ изцелява хора точно в този момент, докато говоря. Благодаря ти, Господи Исусе.
Великият Пастир вече излива виното си, олиото си, амин, превързвайки раните ни и изцелявайки ни, амин? Знаете ли, че картината на изцеление е здраво свързана с това, че Исус е нашия Пастир. В 1Петър, глава 2, стих 24, известния стих, който всички цитираме: „Чрез Неговите рани ние сме изцелени“, понякога забравяме контекста, но погледнете контекста:
1Петър 2:24-25 чрез чиито рани бяхте излекувани, защото вие бяхте като овце. Лутахте се като заблудени овце, но сега се завърнахте при Пастира и Пазителя на душите ви.
Така че в момента, в който видите Исус като ваш Пастир, нещо се случва с тялото ви. Вярвам, че изцелението започва и е по-лесно, когато Го видите като ваш Пастир, когато видите себе си като Негова овца, амин. И хвала да бъде на Господа, вие знаете, че Бог има всякакви овце, но те всички са овце, с всякакви размери, с всякакви форми, някои са много закръглени, много сладки, но те всички са Негови овце, амин. Когато Господ е ваш Овчар, няма да ви липсва нищо.
Знам, че много от вас познават този пасаж, и тук е където е опасността: запознатостта ви с псалма за Пастира, псалм 23. Много пъти, когато хората говорят за библията, те говорят за псалм 23. Той е толкова познат на всички, че дори и хората, които не са израелтяни познават този псалм, псалм 23. Ако не сте внимателни... вижте, схемата на дявола е винаги да държи откровението ни, доброто откровение долу, но когато не може и твърде много гласове проповядват това откровение, тогава се опитва да го тласне до място, където ще стане безмислено, където започва да бъде повтаряно, както папагалите повтарят нещо докато стане клише и стане твърде познато. Опасността при този псалм е че ви става толкова познат, че забравяте какво ви казва Бог днес чрез него. Амин. Слушате ли?
Псалм 23:1 Господ е мой Овчар, няма да бъда в лишение.
Забележете, че няма никакво условие. „Аз няма да бъда в лишение“, няма никакво класифициране. Не се казва: Няма да бъда в лишение от радост, не се казва няма да ми липсва мир. Няма да бъда в лишение, точка! Какво означава това? Че покрива всичко. Няма да има никакво лишение в живота ви, когато Господ е вашият Овчар! Господ ми каза това: Моите хора са ме приели като свой Спасител, но много са още в лишение, защото не Ме познават като свой Овчар. Няма нужда да се опитвате да вярвате. Когато го виждате като свой Пастир и вие сте неговата овца, вярата ви просто ще израсте. Вие усещате, че сте обичани, вие усещате, че се грижат за вас, усещате, че някой бди над вас. Амин. Това е чудесно усещане и аз го усещам точно в този момент. И вярвам, че Бог прави това за нас и в нас точно сега, помазанието зад тази проповед е тук. Амин. Хвалете Господа. Благодаря ти, Исусе.
Докато приготвях тази проповед, Господ ме попита: Дали са овцете, които пазят овчаря? Или овчаря пази овцете? Много ясно, очаря пази овцете. Точно това ме попита. Когато казах: Очарят пази овцете, Той каза: Тогава как може още да се притеснявате? Вие още се притеснявате за това, за онова. Моя отговорност е. Няма да изглеждам добре, ако не сте добре обгрижени. Няма да изглеждам добре, ако нямате добро снабдяване. Аз съм вашият Овчар. Амин.
Така че най-първото нещо, което трябва да научите, за да можете да вървите в Неговото снабдяване, вижте, Бог иска да не ви липсва нищо в която и да е област. Амин. С други думи, за всички ваши нужди има снабдяване. Няма да бъде в лишение от нито едно нещо. Амин, църква. Не слагайте ограничение тук.
Има хора, които проповядват псалм 23, за нещастие, псалм 23 е известен като нещо, което се чете на хората, които са на смъртния си одър: „Дори и да вървя в долината на мрачната сянка няма да се страхувам от зло“, свещеника чете това на някой, който умира в болничното си легло или нещо такова. За нещастие така се използва Псалм 23. Но той е повече от това.
А има и хора, които проповядват: няма да ми липсва нищо, това означава, че всички знаем, че ще отидем на небето някой ден, така че най-голямото лишение на хората е от спасението. Това е вярно, но защо да ограничаваме този стих, стихът не казва: няма да бъда в лишение от спасение, стихът казва: няма да бъда в лишение, точка. Няма да бъда в лишение от здраве, няма да бъда в лишение от снабдяване, няма да бъде в лишение от брачен партньор, и тези, които не са женени кажете: Амин. Хвалете Господа.
Няма да бъда в лишение, когато Господ е мой Пастир! Много от вас са го приели като свой Спасител. Сега Той иска да го познаете като Овчар. Хвалете Господа.
И първото нещо, което Той ви казва да направите, първото нещо, което прави за вас, за да ви помогне да се насладите на Неговото снабдяване, първото нещо, което прави:
На зелени пасища ме разполага. На еврейски е: Той ме прави да легна на зелени пасища. Хората не разбират, когато се опитвам да кажа: Бог иска да почивате, Бог иска да се отпуснете. Дори еврейската дума: изцеление, в тази дума е думата: отпускам се, в думата „изцеление“. Думата „отпускам се, отпочивам си“ е корен на думата „изцеление, излекуване“. Бог иска да си почивате, Бог иска най-вече да си почивате вътрешно, сега, това помага ако почивате физически, дори докато проповядвам. Но Бог иска да си почивате вътрешно.
Има хора, които искат да мотивират другите да поемат този курс, да поемат онзи курс ... аз не мога да върша работата на Светия дух. Моята работа е да ви направя да почивате, да направя да се разположите (да се настаните) в зелени пасища.
Когато наистина си почивате в Господа, Светият дух вътре във вас ще ви каже коя е частта, която Бог ви е приготвил от лозето на Бог.
На този човек, Той може да му каже да отиде в друга страна, за да евангелизира, на онази жена може да каже да бъде домакиня, на онзи човек може да каже да бъде певец или танцьор, на друг може да каже да прави пари за Исус. Каквото и да направи, Той ще ви помаже за това. Амин. Слушате ли? Искам да кажа: не мога да свърша частта на Светия дух, но мога да свърша частта като негов под- Овчар, да ви помогна да легнете в зелените пасища. Едно от нещата, които прави овцата, когато легне да почива: тя прибира крака под тялото си и спира да тича наоколо непрекъснато заета.
Господ започна да ми показва, много от вас ядат докато отиват нанякъде, дори физическата ви храна, вие ядете докато вървите или пътувате. Така че духовно, вие си пускате айпод, това помага, поне слушате словото, но това не би трябвало да бъде начин на живот. Бог иска да си отдъхнете, да се отпуснете,  да имате време когато отваряте библията или слушате в спокойна отпускаща обстановка, по отпуснат начин. Той ви прави да легнете.
Мария седна при краката на Исус и слушаше думите Му. Той иска да легнете. Къде? В зелени пасища. Ако сте овца, зелени пасища е добра новина. Той ви прави да легнете в изобилие от храна. И думата зелен на еврейски, проверих я, тя означава млада, току що поникнала трева, не сено, не стара изсъхнала трева, а нова трева. Това е картина на Новия завет. Амин.
Знаете ли, когато чуете да се проповядва Стария завет, уверете се че чувате свежо откровение, старото трябва да бъде поднесено по такъв начин, че да може да се види светлината на Новия завет. Така той става храна за хората на Бог. Може ли да чуя едно хубаво амин, църква? Амин. Той ви прави да легнете в зелени пасища, хвалете Господа. Казвам ви, този псалм е толкова помазан, че Джон Джилик, божи човек, когато микроби докосват плътта му, всеки болестотворен микроб умира. Доказано е под микроскоп.
Лекарите го видяха и не повярваха, докато не им доказа под микроскоп. Когато болестотворни микроби го докосваха по време на бубонната чума, докато той служеше в Африка през 30-те или 40-те, те всички умираха мигновено, когато докосваха тялото му. И той им каза че е заради закона на духа на живота в Христос Исус. И те видяха под микроскоп как микробите в момента, в който го докоснат, умират. Искам това помазание!
Амин. Знаете ли какво направи Джон Джилик? Един път попитал свой приятел учен, той самият е бил учен преди да започне своето служение, един път той бил с всички онези електроди по главата си, които отчетат мозъчните импулси и започнал да цатира псалм 23. Той започнал с псалм 23 и продължил с други стихове. Стрелката се отклонила да крайното положение. Откриват че, дължината на мозъчните вълни се променя в дължина на вълните, на който работят мозъците на най-високо интелигентните и най-креативните хора. Един от професорите възкликнал: Това е удивително! Вие сте брилянтен мъж. Той казал: Нищо подобно. Това е силата на Светия дух, която дойде върху мен, докато цитирах Писанието.
Така че има нещо много мощно по отношение на библията, словото на Бог. Това не е слово на човек. Амин.
Имаше мъж, в църквата, четох това преди много години, църквата е в Бъфало, в Сащ, този пастор е пастор Томи Риид, и той сподели това в една от книгите си, преди много години, това беше мощно нещо, което много ми помогна, когато исках да започна светска работа и да имам успех.
Eдно от нещата, които научих беше това: че Божието слово ще направи работата ми успешна.
В книгата на пастор Рийд, четох за един бизнесмен в църквата му, който имал идеи как да направи пари. Много хора имат идеи, но не всички носят доходи. Но този човек имал изключителен успех. Той обяснил това така: всеки път, когато се нуждая от нова идея от Господа, сядам, отпускам се, затварям очите си и започвам да цитирам псалм 23, бавно, без да се опитвам да измисля идея. Просто цитирам псалм 23, виждам Господ като мой Пастир и себе си насред пасище и някак си идеите започват да изскачат - като филийки от тостер. Изведнъж вече знам какво да правя.
Четох това преди много години и го практикувах. Когато не можех да спя през нощта, псалм 23 винаги се появяваше пред мен. „Господ е Пастир мой“ и преди да разбера, Пастирът леко беше докоснал клепачите ми и бях заспал чудесен дълбок сън. Не го правете сега, в този момент. Алелуя. Така че, казвам ви това, това е удивителна картина, лягането. Първото нещо, което Господ ви казва да направите е да почивате.
Спасението започва с почиването ви в завършеното дело на Христос. Излекуването ви започва, когато спрете да се стараете да го спечелите, да го заслужите и започнете да си почивате в завършеното дело на Исус. Амин.
Всички благословения започват с нова почивка, така да се каже. В книгата на Ефесяните това е разделено на сядане, после идва главата с вървянето. Колко добре вървите като вярващ зависи колко добре седите, колко добре си почивате в Христос и колко добре си почивате в завършеното дело на Исус. Амин.
И Той ви води при тихи води. Думата „тихи“ на еврейски е „манука“ и манука означава „спокойствие, тишина“. Води на спокойствие, води на мир. Буквално това е място за почивка, манука, води на почивка. Бог ви води при води на почивка.
Знаете ли, че главния начин, по който Бог ви води е чрез спокойствие или неспокойствие?
Няма нужда да сте умен, няма нужда да имате брилянтен ум. Всичко, което Господ прави, Той ви води чрез присъствието или отсъствието на мир. Водите са образ на Светия дух. Ако водите са неспокойни, ако не са води на спокойствие, не го правете. Отнася се за големи и малки решения, независимо дали е решение относно промяна на работата ви (кариерата ви), дали да инвестирате или не, ако водите са неспокойни, не го правете. Ако има води на спокойствие, направете го.
После, Господ ви казва: Той, Господ възвръща (възстановява) душата ми. Води ме през пътеки на правeдност (или на правда) заради името си.
„Възстановява душата ми“, говори за изцеление. Думата душа е „нефеж“. И „нефеж“ означава „живот“, Той възстановява живота ми. Връща живота в мен. И после: Той ме води в пътища на праведност заради името си. Отново става въпрос за водене. Но този път става въпрос за различно водене. Слушайте внимателно: праведността не е нещо, което вие правите, праведността е подарък. Исус Христос е подаръка на праведност.
Сега, когато отидете в Израел и минете покрай нисък хълм, можете да видите как го опасват пътеки. Те винаги водят към върха на хълма. Евреите наричат тези пътеки: пътища на праведност или пътища за храна на овцете. Интересното е че те наричат върха на хълма „тикве“, което означава „надежда“.
Това означава, че когато Господ ви води, Той винаги ви води до надежда. И не само това. Пътят винаги ви води до върха, Господ винаги ще направи така, че да се озовете на върха. Не е нужно да сте умен, ако знаете как да усетите спокойствието или неспокойствието, вие знаете как да следвате Исус. И когато следвате Господа, Той винаги ще направи така, че да стигнете върха. Вие ще направите правилното нещо в правилното време. Тук лежи по-изобилния живот.
Знаете ли, ние цитираме толкова често този стих Йоан 10:10: „Крадецът влиза само за да открадне, да убие и да погуби“, но Исус каза: „Аз дойдох, за да имате живот“.
Нека погледнем този стих: „Крадецът влиза само за да открадне, да убие и да погуби“. Знаем, че това е дявола. Когато и да ви е откраднато нещо, това е работа на дявола, независимо дали са притежанията ви, радостта ви, взаимоотношенията ви, спокойствието на ума ви, здравето ви, финансите ви, винаги е дявола!!! Той е виновникът, не Бог!!! И той убива и руши. Но Исус ясно разграничава какво прави дявола и какво прави Той. Исус говори тук. „Аз дойдох, за могат те да имат живот и да го имат по-изобилно“. И хората на Бог, кажете: Амин.
Но обърнали ли сте внимание на контекста? Нека да погледнем стиховете преди и след този стих. Глава 10, стих 8:
Йоан 10:8 Всички, които са идвали преди Мен, са крадци и разбойници; крадци и разбойници се отнася за фарисеите, разбойникът, единствено число действа чрез крадци и разбойници, множествено число, крадци и разбойници са религиозните учители. Исус не дойде, за да ви даде религия. Той дойде, за да ви даде живот. И живот по-изобилно. Фарисеите даваха религия. И Исус ги нарече крадци и разбойници. Крадецът работи чрез крадци и разбойници. Дяволът не краде от вас просто така. Дяволът краде чрез гласа на фарисеите, чрез гласа на религиозни учители и водачи, дори от християнски амвони, слушате ли, хора? Амин.
Всъщност в същата тази глава Той говори за това: „овцете чуват гласа ми  и ме следват, гласът на чужд човек те няма да последват“. Исус го каза.
Единственото нещо, от което се нуждаете, за да чувате гласа на Исус е това да сте овца. Вие овца ли сте? Вие се класифицирате да чувате гласа му. Амин. Хвалете Господа.
И вижте стиха след този:
Йоан 10:9 Аз съм вратата: ако някой влезе през Мен, ще бъде спасен и ще влиза, и ще излиза, и ще намира паша.
Виждате ли, целият контекст е за овцете и Овчаря. Стихът след стих 10 е:
Йоан 10:11 Аз съм добрият Овчар, добрият Овчар дава живота си за овцете.
Така че докато не разберете тази страна на нашия Господ, няма да се наслаждавате на по-изобилен живот. Това са Овчарят и овцете. Това е взаимоотношение. Амин. Казах: Това е взаимоотношение. Амин, църква. Хвалете Господа.
Нека се върнем на псалм 23:
Псалм 23:3 Той възстановява душата ми, Той ме води в пътеки на праведност заради своето име.
В псалма 2 пъти се казва: Той ме води. Той ме води при тихи води, Той ме води в пътеки на праведност. Когато Бог ви води, вие просто го следвате, амин? И Той ще ви заведе до върха. Но после, в стих 4 има промяна:
Псалм 23:4 Дори да ходя през долината на сянката на смъртта, няма да се уплаша от зло, защото Ти си с мен.
Дори да тръгна...изведнъж вече не е „Той ме води“. Не е Той ме води през долината на сянката на смъртта, забелязахте ли това? А е: Дори аз да тръгна през долината на сянката на смъртта. Това е което се случва, когато вече не ви води Господа, амин и вие вървите сами. Някои овце са толкова умни, че казват: Аз мисля, че ще пробвам този нов пряк път. И накрая са озовават в долината, затова се казва: дори и да тръгна. Някои хора го казват така все едно всеки християнин трябва да мине през това: „Идва време в живота ни, когато всички трябва да минем през долината на сянката на смъртта.“
Но знаете ли какво се казва? „Дори да тръгна“, знаете ли какво значи „дори да“? Означава, че не е задължително, че не е нещо, което трябва да се случи. Това става когато „Аз тръгвам“, не е „Господ ме води“. Но знаете ли нещо добро относно Господа? Дори когато се отклоните, Той ще остави 99-те овце и ще намери едната, която липсва. Той ще остави 99-те и ще намери едната, която липсва!!! Дори тази която липсва да не е Негова грешка, едната която липсва е грешка на човека, Господ никога не казва: Все още имам 99. Никога! Затова се казва: Когато вървя през долината, изведнъж откривам, че Ти си с мен. Той винаги ще ви намери. Ако Той не ни намери, никога няма да бъдем намерени.
„Но, пасторе, през 1934 аз открих Господа!“ Не, не, Господ намери вас. Той не беше изгубен. Вие бяхте. „Как можете да кажете това?“ Просто ви казвам, че никой от нас не може да дойде при Господ от себе си. Овчарят ни намери. Вижте Пастира, вижте стила на Неговата любов! Библията казва: Чашата ми прелива. Той не прави нещата скъпернически, в минимална степен. Прави ги с разточително сърце, със сърце на щедрост. Амин. Когато овчарят отиде да намери овцата, която се е загубила, библията казва, че след като открие изгубената овца, Той прави нещо, което повечето овчари не правят. Той я слага на раменете си, библията ни казва, извиква приятелите си и казва: Правя парти, парти за една отклонила се овца, която е намерена. Никой не прави парти за една отклонила се овца. Парти означава пари! Всеки човек знае това. Ние внимаваме за кого правим парти. Но Бог не прави това. Той ще похарчи много, Той е щедър, Той не иска овцата да се чувства виновна.
После, в същата история се говори за бащата чакащ блудния си син да си дойде в къщи. Синът похарчи всичко за проститутки и лоша компания. Когато парите му свършиха и приятелите му си отидоха. И той трябваше да яде от хранилката на свинете. Накрая каза: Дори служителите в дома на баща ми имат храна и в излишък, те ядат по-добре от мен, ще се върна у дома и ще стана служител. Той дори не си мечтаеше да стане син на баща си отново. Още когато се появи на хоризонта, баща му затича към него: „Чашата ми прелива“, казва псалмиста.
Как Бог ви дава прошка? Как си прощаваме един на друг? „Добре, прощавам ти, но не го прави отново.“ Така прощават хората. „Да, прощавам ти, християнин съм.“ или: „Прощавам ти, но не забравяй, този път аз бях първият, който го каза.“ Понякога вярващи жени казват на домашната си помощница: Няма нищо, прощавам ти. Не го прави отново. Но тона, с който го казват показва на домашната помощница, че дните ѝ в тази къща са преброени. Това е дух. Духът е важен.
Библията казва: Начинът по който Господ прощава е този: Той прощава щедро (Исая 55:7) Греховете ни са простени, Ефесяни, глава 1-ва, според богатствата на Неговата благодат. В деня, в който можете да измерите Господната благодат, да я сложите от там тук и я измерите цялата, това ще е деня в който ще разберете колко много ви е простено. Това означава, че ви е простено за целия ви живот според богатството, не от богатството на Неговата благодат. Амин, църква?
Бащата на блудния син, той се затича към сина си, когато го видя на хоризонта. Не само това, целуна го, в момента в който той миришеше на свине. Не само това, обърна се към слугите и извика: Донесете най-хубавите дрехи, сандали за краката му, пръстен за пръста му, това е карта Виза през онези дни, и заколете угоено теле. „Синът ми беше изгубен, сега е намерен.“ И синът се опита да мине през репетираната си реч: „Татко, съгреших срещу небето и земята, направи ме един от наемните си работници“, спомняте ли си, той репетираше тази реч, докато беше при свинете. Но той никога не можа да каже: „Направѝ ме един от наемните си работници“, защото баща му изля върху него изобилно всичко, преди синът да може да го изработи като наемен работник. Начинът по който Бог прощава не оставя място за вина.
Само човекът може да ви накара да се чувствате виновни. Знаете ли защо бащата се затича да посрещне сина си? Защото бащата искаше да е първият, който да се срещне с връщащия се блуден син, а не по-големият му брат. Защото ако по-големият му брат го беше посрещнал първи, о, о! Знаете ли какво щеше да се случи? Има много овце, които се опитват да се върнат обратно в дома на Бог, но за нещастие първо срещат по-големия брат. Сериозен съм. Те никога не се връщат обратно. Това не е защото са зли, не е защото са лоши. ...Начинът по който трябва да виждаме хората, които са изгубени трябва да бъде начина, по който Исус ги вижда.
Но, пастор Принс, как ги вижда Исус? Той не ги вижда като ужасни грешници. Как Исус вижда хората? Да видим Марк 6:34. Когато Исус излезе, видя голямо мнозинство и ги съжали, казва българския превод, и имаше състрадание към тях казва превода на Кинг Джеймс. От гръцки: имаше състрадание, любов и жалост към хората. Защо? Защото бяха като овце нямащи овчар (Марк 6:34). Защо Исус имаше голямо състрадание към всички хора, които дойдоха? Той видя много от тях от хълмистата страна на планината, идващи към Него, някои бяха слепи, някой бяха носени на носилки, те всички идваха към Него. Но как Исус гледаше на тях? Те бяха като овце нямащи овчар. И Той имаше голямо състрадание! И започна да ги учи на много неща (Марк 6:34). От какво има нужда овцата? От храна. Когато агне е болно, какво правите? Биете го по главата? За да се оправи? Това е начина по който някои от нас проповядват. Дайте да го ударим още няколко пъти по главата!
Не, вместо да го ударите, го храните. Исус видя изгубените хора като овце без овчар.
Амин, църква?
Няма нужда да се тревожите как да се накарате да изпитвате състрадание. В момента, в който видите хората като загубили се овце, състраданието ще е там. Дори и на нас, лидерите, Господ винаги ни казва: Хранете Божието стадо. Хранете Божието стадо! Не е: хранете армията на Бог! Никога! Въпреки, че ние сме Неговото войнство и Той е командира на войнството, Той казва: Хранете стадото, винаги! Забелязали ли сте, великите лидери са велики овце? Те знаят как да са овце. Причината поради която Давид стана велик цар, пасящ овцете на Израел, беше защото Давид беше овчар, но беше също и овца. Той написа псалм 23: Господ е мой Пастир! Това го прави овца! И защото беше добра овца, той можеше да бъде и добър пастир, пасящ, грижещ се за овцете на Израел. И Бог каза в псалмите, Взех Давид от кошарите на овцете, да пасе народа ми Израел (Псалми 78:71-72). Алелуя. Забелязали ли сте, че големите лидери в библията: Мойсей, Авраам, всички бяха овчари, забелязали ли сте?
Всъщност, имаше време, когато си мислех дали да не прекарам една година като овчар в Израел. Това щеше да е моето изучаване на библията. Вярвам, че пасторите или хората, които искат да станат пастори, ако вместо да се тревожат дали са завършили библейско училище, отидат за една година в Нова Зеландия, Австралия или някъде другаде и се научат да бъдат овчари по библейски начин, мисля, че кагато се върнат, ще са научили много.
Ще научите защо змиите са опасни за овцете и как да ги пазите. Искам да кажа, че може да научите много в обстановка на овчар и овце. Амин. Хвалете Господа. Йосиф беше овчар. Давид беше овчар. Всички пастори тук сме овчари, но подчинени на главния овчар. Тук сме, за да ви храним. Надявам се храната ни да е добра. Амин. Не сме тук, за да ви бием. Светът ви е бил достатъчно. Ние сме тук, за да ви храним. Амин.
Но, пастор Принс, идвам от няколко седмици, но болката е още там. Вие се възстановявате! Продължавайте да се храните.
И един ден ще имате само белег там долу, който казва: Исус ме излекува. Амин. И ви казвам, църква, вие не можете да принудите хората или да им дадете закони, за да бъдат излекувани, вие можете да ги обичате до излекуване. Това е което можем да направим. Дори взаимоотношенията ни, ние ги имаме, за да обичаме, да храним.
Когато Исус видя хората като изгубени овце, Той започна да ги учи. Вижте, пастор Принс, аз обичам Господа. Ако обичате Господа, хранете овцете Му. Ето защо Исус попита Петър: Обичаш ли ме? Господи, ти знаеш всички неща, ти знаеш, че те обичам. Храни овцете ми, каза Господ. Той каза това сутринта, когато възкръсна, преди 2000 години, до Галилейското езеро. Ето как Той приема езика на любовта ви, как Той интерпретира езика ви на любов. Когато храните неговото стадо, Той вижда любовта ви към Него. Амин.
Да отидем на псалм 23:4 Дори да ходя през долината на сянката на смъртта (българските библии казват: долината на смъртната сянка, но от еврейски е: долината на сянката на смъртта), Дори да ходя през долината на сянката на смъртта няма да се уплаша от зло, защото Ти си с мен. Твоят жезъл и Твоята тояга, те ме утешават.
Можете ли да забележите, че там се говори за долината на сянката на смъртта, а не за долината на смъртта. Сянката на меч никога не е наранила някого. Сянката на куче никога не е ухапала някого. Това е просто сянка.
„Дори да ходя през долината на сянката на смъртта, няма да се уплаша от зло“. Давид е удивителен. Давид видя Исус побеждаващ смъртта, хиляда години преди това да се е случило. Исус възкръсна от мъртвите, премахващ жилото на смъртта. Амин. Затова смъртта е само сянка.
„Няма да се уплаша от зло, защото Ти си с мен. Твоят жезъл и Твоята тояга, те ме утешават.“ Забелязвате ли промяната? В стих едно той казва: Господ е мой Пастир, във второ лице, Той ме прави да легна, Той ме води, Той ме възстановява, но изведнъж, когато минава през долина на изпитание, той казва: Ти си с мен, той говори на Господ директно.
Вижте, добре е да кажете на приятелите си: Господ е това за мен, Господ е това за мен, но когато минавате през трудност е време да говорите на Господ, не за Господ. Амин. Изведнъж вече не е: Той ме слага да легна, като свидетелство, Той прави това, Той ме води, сега е: Ти си с мен, няма да се страхувам от никакво зло, Господи, Ти си с мен.
„Твоят жезъл и Твоята тояга, те ме утешават.“ Жезълът му е за да пребие всеки вълк, който би се опитал да ви изяде, да ви унищожи, който се е осмелил да се доближи до стадото.
Тоягата му има извивка в единия край. Но извивката в единия край на тоягата е такъв, че ако агне падне в дупка, овчарят може да го закачи с тоягата и да го издърпа от там. Амин. Затова се казва: Твоят жезъл - срещу твоя враг и твоята тояга, те ме утешават. Утешават, това е дума използвана за обрисуване на Светия дух. Той е наречен Утешителят. Светият дух дойде, за да ни заведе при Исус. Амин, църква? Хвалете Господа! Това е красиво, нали, твоят жезъл и твоята тояга, те ме утешават.
Когато сте в присъствието на Господа...знаете ли, имам няколко спомена от детската градина, ще ви разкажа един от тях. Един ден чаках майка ми да дойде да ме вземе, всички други деца вече си бяха тръгнали, а тя все още не идваше. Беше много тихо. И аз започнах да плача. После я видях от далече. Тя дойде. Не исках да ме види, че плача. Тя дойде при мен, усмихваше се все едно нищо не е станало, и знаете ли, просто заради присъствието ѝ всички страхове, тревоги, грижи всичко изчезна. Тя дори не беша казала още нищо, но самото ѝ присъствие...Амин? Знаете ли, Господ е с вас в долината на сянката на смъртта.
„Твоят жезъл и тояга, те ме утешават. Няма да се уплаша от зло, защото ТИ си с мен.“
Ако само можете да видите Исус. Знаете ли, ако видите Исус по начина, по който библията го обрисува, един от любимите Му изрази е: Не се страхувайте. Не се страхувайте.
Той върви по водата по време на буря, учениците Му викат, защото помислиха, че са видели призрак и Неговият пръв отговор е: Не се страхувайте. Амин. Едно малко момиче умря, дъщерята на Яир, умря, умря! Сърцето ѝ не биеше. И в момента, в който чу, че детето е мъртво, Той се обърна към Яир и каза: Не с страхувай. Само вярвай и тя ще се избави, Лука 8:50. Той винаги ни казва: Не се страхувай! Дори сред самата буря, не се страхувайте, аз съм. Любимият му израз е: Не се страхувайте. Амин. Ако погледнете към Исус в библията ще видите че в Него няма нищо, което да се страхува. Той просто не се страхува. Той не се страхува от фарисеите, не се страхува от дявола, не се страхува от сатаната, не се страхува от болест, не се страхува от проказа, Той просто я докосва. Това е вашият Пастир! Казах: Това е вашия Пастир!
И света се опитва да унищожи истинското откровение за Исус, дяволът се опитва да унищожи откровението за Исус. Ние сме в последните времена. И в последните времена, казва библията има дух срещу Христос, не срещу Бог, анти Христ, не анти-Бог. Слушате ли църква. Идеята му е да атакува личността на  Исус, защото дяволът не иска да видите Исус!!! Да Го видите като свой Пастир, да Го видите в цялата Му слава, напълно Бог, напълно човек ще разруши всичките му схеми срещу вас.
Затова дявола връща към живот гностицизма. Гностицизма е много стара ерес. Писано е за него още в Новия завет, в книгата на Колосяните пише срещу гностицизма, в първото писмо на Йоан,
 1Йоан 1:9 беше срещу гностицизма в църквата, цялата книга на Дан Браун, Кодът на да Винчи е пълна с гностицизъм. Всички тези ереси, че Исус е женен и т.н., всичко е от гностиците. Евангелието на Юда, което не е част от библията, също е от гностиците. Сега тези ереси се съживяват отново. Но, пастор Принс, това евангелие от Юда, направили са датиране на документа и са установили, че е от първи век? И какво от това?
Вижте, това е така: Да кажем, че след 1000 години Сингапур е погребан в морето. Индонезия и Малайзия се свързват. И хората казват, преди 1000 години имаше остров наречен Сингапур. Нека да направим разкопки в този район и да открием повече информация за тази държава. И откриват документ свързан с политическата история на Сингапур, написан от Джей Би Джеаратнам, опозиционен политик. Вярно е че този човек е съществувал, той е един от съвременниците ни, но знаете ли какво, не бих искал да вървя според неговото мнение относно Сингапур. Някои хора казват: О, ние намерихме от онова време... да, от това време е, и какво?
Но това е същата стара ерес, която се връща обратно. Амин. Кодът на да Винчи, цялата книга е ерес. Ако Исус не беше Бог... помислете си колко пъти хората падаха пред Него и Му се покланяха след като бяха излекувани. Той нито веднъж не каза: Не го правете. Никога.
Защото първата заповед на закона гласи: Не се покланяй на други богове. Дори евреите от времето на Исус разбраха какво иска да каже Исус, когато каза: Аз и Моят баща сме едно. Те взеха камъни, за да го убият. Той не каза: вие не разбирате, това е само израз. Той не каза това. Те разбраха какво искаше да каже Той.
Кой е Исус? Веднъж Исус попита учениците си: Кой казват хората, че съм? Един от тях каза: Някои казват, че си Йоан Кръстител. Друг каза:  Някои казват, че си пророка Илия, други казаха: Еремия. И Исус се обърна и каза: А вие кой казвате, че съм? Тогава Петър отговори, Петър каза: Ти си Христос, Месията. Защото гностиците казваха, че има много месии и Исус е само един от тях. Петър каза: Ти си Месията, Синът на живия Бог. (Думата Христос означава месия, помазаник) Исус каза: Благословен си ти, Симоне, сине Йонов, защото плът и кръв не са ти открили това, но моят Баща, който е на небето (Матей 16:16,17). И върху това изповядване, ето защо дяволът атакува това, защо, чуйте, върху това изповядване, че аз съм Христос, Месията, Синът на живия Бог, ще съградя Своята църква #или: събрание, и така в целия Нов Завет#; и портите на ада няма да надделеят над какво, над църквата, която вярва, че Исус е Месията.
Затова дяволът атакува това, защото той не може да надделее над църквата и портите на ада няма да надделеят над такъв вид църква. Между другото, нямайте тази картина, че портите на ада ни атакуват. Ние се държим и дяволът атакува с порти, с портите на ада. От кога армиите атакуват с порти? Това иска да каже, че ние нападаме и портите на ада не могат да ни задържат (спрат), не могат да надделеят (победят, възтържествувам, вземам надмощие) над (срещу) църквата. Амин? Църквата расте по-здрава, по-богата, по-силна, благословена все повече и повече през тези последни дни. Вече не сме църквата, която беше бебе по времето на Деянията на апостолите. Ние растем. Ние сме раздвижваме и променяме нещата. Църквата е благословение където и да отиде. Всеки народ, който има силна църква, става богат народ. Амин.
И идват дни, когато лекарите, колкото и прекрасна да е професията им, няма да имат отговори за някои физически дилеми и хората ще намират здраве и изцеление в църквата. И помазанието, което се освобождава в последните дни ще бъде най-великото помазание. Амин, църква. Хвалете Господа.
Псалм 23:5 Приготвяш трапеза пред мен пред лицето на враговете ми, помазваш с миро (олио за помазване) главата ми, чашата ми прелива.
Някои хора мислят, че псалмиста изведнъж сменя картината от пасторална сцена към сцена в палат. Не, не е палат. В онези дни, хората водят овцете си на малък хълм и наричат това „трапеза“. Овчаря слага лакомства върху трапезата, всъщност това е тревна трапеза. И овцете отиват и се хранят.
Но обърнете внимание, там се казва, Приготвяш трапеза пред мен пред лицето на враговете ми.
Вижте, всички ние искаме да ядем в отсъствието на враговете ни, ние всички искаме  да се наслаждаваме на Божието слово в отсъствие на симптомите ни. Така ли е? Това е нормално за човека. но това, което казва писанието е че Господ иска да ядете докато симптомите са още там, Бог иска да се храните докато враговете ви са втренчили очи във вас. Бог иска да се наслаждавате на Исус, амин, докато стресът ви все още ви заобикаля, амин.
И картината тук е удивителна! Сценарият е взет от онези времена, от времето на Стария завет и Давид живя по това време. Това, което правеха, когато пленяваха победения цар, това което правеха беше следното: Те го вързваха с вериги, заедно с генералите му и приготвяха трапеза, бяха минали дни откакто победения цар и неговите хора не бяха яли. И така, те ги връзваха с вериги и царят заедно с генералите и капитаните сядаха и ядяха пред неприятелите си. И единственото което враговете им можеха да направят е да скърцат със зъби, но заради веригите не можеха да стигнат до трапезата. И това доказва факта, че враговете ви, които ви гледат втренчено не могат да направят нищо относно вашето ядене, те всички са победени врагове.
Те могат само да скърцат със зъби, докато ядете. Но понякога те крещят толкова високо, че хората за малко да умрат от сърдечен удар. Християните са толкова уплашени, че когато дяволът започне да крещи, те започват: недей, по-тихо, по-леко!
Хората убиват себе си със страх. Дяволът върви като ръмжащ лъв, (1Петър 5:8), той може единствено да ръмжи. И забележете, че има „съскане“ в ръмженето му, защото няма вече зъби! (църквата се смее)
Исус победи дявола. Така че сега той може само да ръмжи.
Помислете внимателно! Виждали сте по канал Дискавъри лъвовете, които пристъпват бавно дебнейки плячката си. Никога не съм видял лъв тръгнал на лов да ръмжи отдалече, никога, нито веднъж. Лъвовете, които наистина искат да нападнат вървят бавно и мълчаливо.
Единствено дяволът прави това: обикаля наоколо като ревящ лъв. Той иска да се убиете чрез страх! Вие убивате себе си със собствения си страх! Той няма вече никакви зъби, с които да ви захапе, разбирате ли това или не?
Но понякога християните са толкова пълни със страх, че дяволът може да ги дъвче до смърт с беззъбата си уста. (хората се смеят).
Бог помазва главата ви с олио. Това олио там е маслиново олио (зехтин), те винаги ползваха такова олио в земята на Израел. Помазва главата ми, това е красиво, защото когато Господ помазва главата ви с олио, дори слънцето не може да ви навреди. А има и още нещо относно олиото.
Около овцете обикновено има много мухи. Те ги дразнят, влизат в ушите им, в носовете им, а някои от тях дори снасят яйцата си в тези отвори. Яйцата им растат и могат да причинят огромни раздразнения, дори и болести на овцете. Затова трябва да се избягва идването на мухите близо до овцете.
Мухите са картина на злите духове, пише го в библията. Всъщност веднъж Исус нарече дявола: Ваал-зевув, ваал, означава господар, зевув - мухи. Какво име за дявола, господар на мухите! Той е господар...на мухите! Кой казва, че Бог няма чувство за хумор?! Амин.
Това, което прави овчаря е че помазва овцете с олио и сега олиото дразни мухите! Мухите не обичат олио. Амин. И как Бог ви дава олиото? „Чашата ми прелива“, казва стиха. Той не ви дава със стисната ръка. Той ви дава със щедро сърце, с изключително голяма любов. По начина по който бащата постъпи с блудния син. Когато блудния син се завърна в къщи, той намери изключително голяма любов. На Бог не му се свиди за вас. Начинът по който Бог дава излекуване или благословения е такъв: „те ядоха докато се наситиха и останаха 12 кошници пълни с къшеи хляб“, алелуя.
Един път родителите доведоха децата си и майките казаха: Господи, искаме само да докоснеш децата ни, това е там, в библията, само искам да докоснеш момчето ми, някои от нас казват: Само едно докосване от Теб, Исусе и моето момче ще има успех в живота, само едно докосване. Не искам много, знам, че си зает, искам само едно докосване. Какво направи Исус? Той прегърна тези деца. Той винаги надминава очакванията ни. 
Затова бибилията казва: Бог не отговаря на нашата молитва, Бог отговоря на молитвата ни надминавайки очакванията ни. Библията казва в Ефесяни 3:20: Бог ни отговаря несравнено повече, изобилно, над всичко, което молим или мислим, амин, над всичко, което молим или мислим.
Искайте много, мислете за големи неща и Бог трябва да ги надмине това (да превиши). Мислете за големи неща и Бог трябва да ги надмине. Алелуя. Молете се за големи неща, мислете за големи неща, ние имаме голям Бог! Амин. Хвалете Господа.
Ще завърша с това. В Йоан 10, когато Исус казва, че е овчарят, после казва: Аз съм вратата. Не е ли интересно? Вратата е входа за овчаря. Амин. И Исус е вратата. Той е и Овчарят. Всичко, което идва по друг начин като книгите на Дан Браун и други подобни...нека го кажа с Неговите думи: „Истина, истина ви казвам: който не влиза в кошарата на овцете през вратата, а прескача от другаде, той е крадец и разбойник.“ Малко по-нататък Той обяснява каква е природата на крадеца, който идва да открадне. Този който влиза през вратата е Овчарят на овцете. Но току що четохме в стих 9, Аз съм вратата на овцете. Той е Овчарят, Той е вратата. Той е този, който дава храната и Той е храната. Той е наградата и Той е пътят към наградата. Той е всичко за нас, амин? „Аз съм хлябът на живота“, Той е дори нашата храна. Той е който ни храни и Той е храната. Алелуя.
Ето защо дяволът иска да отслаби доверието ни в Исус, защото Той е всичко за нас. Амин. За него вратарят отваря... (Йоан 10:3), кой е вратарят? Вратарят е Светия дух, който не привлича вниманието към себе си. Забележете, Светият дух отваря вратата на Овчаря. Но кой е вратата? Вратата също е Исус. Така че Светият дух отваря Исус от библията за всички вас. Как разбирате, че проповедта, която слушате е помазана със Светия дух? Светият дух винаги отваря (разкрива) Исус. Той винаги отваря Исус за вас. Когато Исус е отворен за вас, това е което се случва: (Йоан 10:3) „и овцете чуват гласа му, гласът на овчаря. И той вика своите овце по име“  (Йоан 10:3), не е ли красиво това? Той извиква своите овце по име и ги извежда. Красиво.
Всъщност ако прочетете глава 9, преди тази глава, това което се случи там е че Той излекува сляп човек. Исус излекува сляп човек с кал и после каза на слепия човек да се измие и той се върна прогледнал. По-късно фарисеите го попитаха: Как се отвориха очите ти? Той каза : Исус направи кал и ме направи да прогледна. Те казаха: Този Исус е грешник. Човекът каза: Дали е грешник или не, не знам, но знам едно нещо: че бях сляп, а сега виждам! Какво казаха фарисеите след това: Как смееш да ни учиш? Ти целият си в греховете си. И го изпъдиха навън (Йоан 9:34).
Те не разбираха, че са го изпъдили от кошарата, кошарата от която Господ ни извежда, извиквайки имената ни е кошарата на юдаизма. И когато го изпъдиха, те му направиха услуга. Защото, библията казва: Исус го намери навън и Исус го попита: „Ти вярваш ли в Божия син?“ Той каза: „Кой е Той, за да вярвам в Него?“„ Аз, който говори с тебе, Аз съм.“ Той каза: „Аз вярвам, Господи.“
После идва глава Йоан 10-та, стих първи, амин, където Той говори за себе си като за Овчар. Той сащо е и агне. Знаете ли защо Той е наречен агне, агнето, което умря за нашите грехове? Въпреки, че Той е Овчар, библията не казва: „Пастирът, който умря“ или: „Достоен е пастира, който умря.“ Казва се „достойно е агнето“ (Откровение 5:12). Защо в тази картина на жертвоприношение, Той е агнето? Защото Бог иска да видите, че Той умря на ваше място, вие сте агнето. Завинаги да помните, че Той умря на ваше място! Той е овчарят, не агнето, но Той умря на мястото на агнето. Аз съм добрият Пастир, каза Той, добрият Пастир дава живота си за овцете. Нека да завършим с това.
Псалм 23:6 Наистина благост и милост ще ме следват през всичките дни на живота ми; И аз ще живея за винаги в дома Господен.
Думата „наистина“ от еврейски е „със сигурност, непременно“. „Със сигурност, непременно благост и милост ще ме следват през всичките дни на живота ми. И аз ще живея за винаги в дома на Господа.“
Ние мислим че разбираме това. И аз мислех, че разбирам този стих, защото знам този псалм от малък. Мама понякога ми цитираше този стих. Но когато започнах да изучавам този стих на еврейски видях, че там където се казва: Наистина благост и милост ще ме следват, еврейската дума за следвам, не е само следвам, а е също и преследвам и преследвам докато хвана. Със сигурност благостта и милостта ще ме преследват докато ме хванат. Колко дълго? През всичките дни на живота ви. Каква перспектива да погледнете на живота си.
Много от нас се събуждат сутрин и казват: О, човече. Вместо: Добро утро, Боже, казвате: „О, Боже мой, сутрин! Последните няколко дни бях под атака, чудя се какъв капан подготвя дявола за мен. Знам, че той е изпратил злите си духове срещу мен и те ме преследват. Тe ме преследват и планират как да ме хванат. Трябва да внимавам, трябва да пазя гърба си.
Това не е начина, по който Бог иска да живеете. Бог иска като се събудите да гледате през тази перспектива: вие се събуждате и си казвате: внимавай сега, благостта и милостта измислят начини как да ме хванат днес, знам, те са много хитри, те ще ме преследват докато ме хванат, няма да мога да избягам от нито една, но ще се опитам. О, не видях от къде идва това, но беше добре, беше добре, начинът по който благостта го прави, беше добър. Амин? Какъв начин да гледате на живота.
Спрете и помислете: Какъв начин да гледате към живота. със сигурност благостта и милостта ще ме преследват през всичките дни: понеделник, вторник, сряда, четвъртък, петък, събота, неделя, всички дни, те ще ви преследват докато ви хванат, хей, те ще ви преследват докато ви хванат!!! Амин.
Думата „благост“ от еврейски е: благополучие, просперитет, щастие, ползи, добри неща, морални блага
Думата „милост“ тук е думата „хасет“ на еврейски, означаваща милосърдие, доброта, благодат.
Божията благост и благодат ще ви преследват докато ви хванат. Няма да можете да избягате. Те ще ви преследват. „Преследват“, същата еврейска дума „преследва“ е използвана, когато се казва, че Саул „преследваше“ Давид в планините. Със сигурност благостта и милостта ще ви преследват докато ви хванат.
Но това не е откровението, с което искам да завърша проповедта си, църква! Откровението с което искам да завърша е това: Миналата седмица, докато почивах пред Господа, прекарвайки време със семейството си, Господ ми каза това: „Обърни внимание какво казва стиха: Наистина благост и милост ще те следват. Те идват след теб, те не са пред теб, винаги ги пази зад себе си. Те те хващат. Никога не се обръщай назад, за да преследваш Божията благост или да се опитваш да получиш Божията милост, това не е начина да ги получиш. Знаеш ли как ще ги получиш?“
Забележете, казва се: наистина Божията благост и милост те следват, това означава, че вие също преследвате нещо. И после Господ ми даде този стих, Йоан 10 и Йоан 10 е Исусовото описание на Него самия като добрия Пастир. И погледнете стих 4, Исус казва:
Йоан 10:4  И когато овчарят е изкарал всичките свои овце, Той върви пред тях,
Знаете ли какво означава пред тях? Точно отпред е Исус! Докато вие пазите Исус пред вас, благост и милост ще ви преследват. Докато продължавате да идвате на църква или четете библията, искайки да чуете Исус, да видите Исус, да видите нещо свежо относно Исус, докато Той е пред вас, благостта и милостта ще ви преследват докато ви хванат. Докато продължавате да преследвате Исус, те ще преследват вас. Но не спирайте, не се обръщайте обратно, опитвайки се да получите благост и милост, тогава изглежда, все едно те се отдалечават от вас. Обърнете се и вървете след Исус, а те ще вървят след вас. Амин.
В псалм 27 библията ни казва как да преодолеем тревогите си, трудностите си.
Псалм 27:1-2 Господ е светлина моя и избавител мой; От кого ще се боя? Господ е сила на живота ми; От кого ще се уплаша? Когато злодеите се приближиха срещу мен, за да изядат плътта ми -
Не е ли това болест? Да изядат плътта ми?
Псалм 27:2-3 противниците ми и враговете ми - те се спънаха и паднаха. Дори войска да се разположи на стан срещу мен,
Колко от вас са се чувствали понякога, че армията на дявола е разположила стан срещу вас? Понякога се чувствате, че тази седмица са се случили твърде много лоши неща. Това лошо нещо се случи, онова лошо нещо се случи, чувствате се все едно сте насред война. Война беше обявена срещу вас от дявола. Чувствате ли се така понякога. Искам да кажа, че има дни, когато ви се струва, че цялата армия на дявола е срещу вас. И Давид се чувстваше така.
Псалм 27:3 Дори войска да се разположи на стан срещу мен, сърцето ми няма да се уплаши; дори и война да се надигне против мен, и тогава ще имам увереност (сигурен).
За какво ще има увереност? Докато война вилнее срещу вас, докато враговете ви идват срещу вас, за да изядат плътта ви, в какво си уверен Давид? Давид каза: следващия стих:
Псалм 27:4 Едно поисках от ГОСПОДА, това ще търся - да живея в дома на ГОСПОДА през всичките дни на живота си, за да съзерцавам прелестта на ГОСПОДА и да размишлявам в Неговия храм.
Той каза: Не ме интересува дали дявола е обявил война срещу мен, не ме интересува колко неща около мен вървят зле, аз ще продължавам да съзерцавам красотата на Господа. Винаги ще Го пазя през мен, ще го преследвам, ще търся свежо, ново откровение  за Исус. Дяволът се опитва да ви разсее, но знаете ли какво? Давид казва: Едно нещо ще правя! И в това нещо съм уверен! Аз ще съзерцавам красотата на Господа. Посред моят проблем. Посред моята тревога. Амин. 
И знаете ли какво се случва след това?
Псалм 27:5 Защото в злия ден,
Когато видите Исус пред вас и Го съзерцавате с ново откровение от Светия дух, във времето на трудности,
Псалм 27:5-6 Той ще ме скрие в храма (скинията) Си, ще ме прикрие в скривалището на шатъра Си, ще ме издигне на канара.  И сега главата ми ще се издигне над враговете ми, които ме обкръжават. (Затова) И ще пожертвам в храма (скинията) му жертви на радостни викове: Ще пея, и ще възпея Господа.
Какво да правите, когато сте сред беда (нещастие, заболяване), когато изглежда, че всички армии на дявола са на стан около вас? Какво ще направите? Търсете красотата на Господа. Търсете да Го опознаете още повече. Амин. И благостта и милостта ще ви преследват докато ви хванат. Благостта и милостта ще ви заграждат, за да ви пазят. Хвалете Господа.
Така че мило стадо, „това радва извънредно Бащата: да ви даде царството“ (Лука 12:32 от гръцки и английски). Той ви е дал Исус. Най-доброто, което небесата имат. „Как няма да ни подари с Исус и всички останали неща?“ (Римляни 8:32)

Няма коментари:

Публикуване на коментар