понеделник, 29 юни 2015 г.

“Да простиш неравноправни дългове”


Ден 3  – “ Да простиш неравноправни дългове”



Лука 7:36-50 "Тогава един от фарисеите Го покани да яде с Него. И Той влезе в къщата на фарисея и седна на трапезата. И ето, една жена от града, която беше грешница, като разбра, че седи на трапезата в къщата на фарисея, донесе алабастрен съд с миро. И като застана отзад при краката Му и плачеше, започна да облива краката Му със сълзи и да ги изтрива с косата си, и целуваше краката Му, и ги мажеше с мирото. А когато фарисеят, който Го беше поканил, видя това, каза в себе си: Този човек, ако беше пророк, щеше да познае коя и каква е жената, която се допира до Него, защото тя е грешница. А Иисус в отговор му каза: Симоне, имам нещо да ти кажа. А той рече: Учителю, кажи. Един заемодавец имаше двама длъжници. Единият му дължеше петстотин динария, а другият – петдесет. И понеже нямаха да му платят, той прости и на двамата. И така, кой от тях ще го възлюби повече? В отговор Симон каза: Мисля, че онзи, на когото е простил повече. А Той каза: Правилно отсъди. И като се обърна към жената, каза на Симон: Виждаш ли тази жена? Влязох в къщата ти, но ти не даде вода за краката Ми, а тя със сълзи обля краката Ми и ги изтри с косата си. Ти целувка не Ми даде, а тя не е престанала да целува краката Ми, откакто съм влязъл. Ти с масло не помаза главата Ми, а тя с миро помаза краката Ми. Затова ти казвам: простени са ѝ многото грехове; защото тя възлюби много; а на когото малко се прощава, той малко люби. И ѝ каза: Простени са ти греховете. А тези, които седяха с Него на трапезата, започнаха да казват помежду си: Кой е Този, който и греховете прощава? Тогава Той каза на жената: Твоята вяра те спаси. Иди си с мир."

Матей 6:14-15 "Защото, ако вие простите на хората прегрешенията им, то и небесният ви Отец ще прости на вас. Но ако вие не простите на хората прегрешенията им, то и вашият Отец няма да прости вашите прегрешения." 18:21-35 "Тогава Петър се приближи и Му каза: Господи, до колко пъти, като съгреши брат ми против мен, да му прощавам? До седем пъти ли? Иисус му каза: Не ти казвам до седем пъти, а до седемдесет пъти по седем. Затова небесното царство прилича на един цар, който поиска да прегледа сметките на слугите си. И когато започна да ги преглежда, докараха при Него един, който му дължеше десет хиляди таланта. Но понеже нямаше с какво да заплати, господарят му заповяда да продадат него, жена му и децата му, и всичко, което имаше, и да се плати дългът. Затова слугата падна, кланяше му се и каза: Имай търпение към мен и ще ти платя всичко! И господарят на този слуга, понеже го жалеше, го пусна и му прости заема. Но този слуга, като излезе, намери един от съслужителите си, който му дължеше сто динария; хвана го и го душеше, и каза: Плати това, което ми дължиш! Затова съслужителят му падна и му се молеше, като каза: Имай търпение към мен, и ще ти платя! Но той не искаше, а отиде и го хвърли в тъмница, докато изплати дълга. А съслужителите му, като видяха станалото, твърде много се наскърбиха; дойдоха и казаха на господаря си всичко, което беше станало. Тогава господарят му го повика и му каза: Зли слуго, аз ти простих целия онзи дълг, понеже ми се примоли. Не трябваше ли и ти да се смилиш над съслужителя си, както и аз се смилих над теб? И господарят му се разгневи и го предаде на мъчителите, докато изплати целия дълг. Така и Моят небесен Отец ще постъпи с вас, ако не простите от сърце всеки на брат си."

Марк 11:25 "И когато стоите на молитва, прощавайте, ако имате нещо против някого, за да прости и вашият Отец, който е на небесата, вашите прегрешения."

Докато тези два пасажа не ни разкриват една и съща история, те и двете се отнасят за силата на простителността. В тези два пасажа Исус учи за силата на прошката. В първата притча, Исус обяснява цената на прошката на човек, който се нуждае от повече прошка. В другата Исус ни показва това , че поради Неговата голяма милост, ние трябва да показваме милост на другите. Колко често разглеждаме колко е голяма Божията милост за твоите грехове на кръста? По-често се опитваш да умалиш твоите грехове или по-чест се опитваш да величаеш Неговата простителност? Пасажът в Матей също говори за нашата отговорност, задължение е да прощаваме на другите. В стих 35 Исус ни предупреждава, че ако не прощаваме на братята и сестрие ни от сърце, Той няма да ни прости. Това предизвикателство тябва да елиминира всеки аргумент срещу таенето на непростителност. Така че, запитай се: На кого се нуждая да простя? Към кого тая гняв, горчивина и възмущение? Съпруг, дете, друго семейство, приятели или колеги? Има ли някой от когото се нуждаеш да видиш простителност? Към кого тябва да смириш себе си, за да простиш на някой, който те е онеправдал?

Няма коментари:

Публикуване на коментар