четвъртък, 6 септември 2018 г.

ЦАРУВАЙ В ЖИВОТА ЧРЕЗ ПРОСТИТЕЛНОСТТА


Един ден аз говорех на Господа за изцелението. Аз си мислех за изцеленията, които Исус извърши, когато беше на Земята. Аз казах. " Господи, знам, че Ти Си бил велик проповедник, който е изцелявал хората. Така ми се иска, ако можеше да бъда там по това време, за да чуя някои от Твоите изцелителни проповеди."
Господ ми каза: " Ти имаш тези проповеди в Библията. Чети Матей, Марк, Лука и Йоан. Това е, което Аз проповядвах. Когато хората вярваха и действаха според това, те се изцеляваха. Но когато ме слушаха и отказваха да повярват това, което ги учех, тогава не можех да ги изцеля, въпреки, че лично Аз бях там.”
Аз осъзнах, че в Евангелията ние имаме изцелителните проповеди на Исус. Сигурен съм, че това не са всичките, но само тези от тях, които Бог считаше, че са ни нужни.
Когато проповядвам това, което Исус учеше в Библията, хората получават трайни изцеления и чудеса от Бога. Истините, които Исус ни поучава В БИБЛИЯТА, обикновено не карат хората да тичат и да подскачат от радост. Те са сериозни теми, които трябва да се приложат във всяка област на живота.
Исус говореше много за простителноста.
"Ако съгреши против тебе брат ти, иди и го изобличи насаме; ако те послуша, спечелил си брата си; ако не послуша, вземи съ себе си още един или двама, та с устата на двама или трима да се потвърди всяка дума." /Мат. 18:15,16 /
Не е странно, че Исус проповядваше за братя, които имат борби и разногласия. Исус в поучението Си достигна до
реалните конфликти в живота на всеки човек.
Идеята за простителноста не можеше да излезе от ума на Петър.
" Тогава Петър се приближи до Него и рече: Господи, колко пъти да прощавам на брата си, кога съгрешава против мене? До седем пъти ли?
Исус му отговаря: не ти казвам до седем, а до седемдесет пъти по седем." / Мат. 18:21,22 /
Исус каза, че ние трябва да прощаваме четиристотин и деветдесет пъти на ден на нашия брат или сестра! С други думи, прощаването е отношение, начин на живот.
Спомням си за един човек, който извърши несправедливост спрямо мен. Той се отнесе толкова зле с мен, че аз бях готов за сблъсък! След като постъпи неправилно с мен, аз му написах едно наистина отвратително писмо, но после го скъсах. Трябваше да му простя. Исус не ми даваше друга алтернатива.
Когато се научим да прощаваме на другите, както Бог ни е простил на нас, ние ще царуваме в живота над всяка сърдечна болка, нараняване или ситуация.
Исус продължава Своята проповед, обяснявайки значението на прошката.
"Затова небесното царство прилича на един цар, който поиска да прегледа сметките на слугите си.
И когато почна да преглежда, докараха при него един, който му дължеше десет хиляди таланта.
И понеже нямаше с какво да заплати, господарят му заповяда да продадат него, жена му и децата му, и всичко що имаше, и да се плати дълга.
Затова слугата падна, кланяше му се и каза: Господарю, имай търпение към мене, и ще ти платя всичко.
тогава тоя слуга падна и кланяйки му се, казва: " Господарю, имай търпение към мене и всичко ще ти изплатя.
А господарят на този слуга, като се смили, пусна го и му прости дълга.

Слугата пък, като излезе, намери един от другарите си, който му дължеше сто динария, и като го хвана, давеше го и му казваше: изплати ми, което ми дължиш; тогава другарят му падна пред нозете му, молеше го и думаше: имай търпение към мене, и всичко ще ти изплатя; но то не рачи, а отиде и го хвърли в тъмница, докле да изплати дълга.
Другарите му, като видяха станалото, много се огорчиха и дойдоха, та разказаха на господаря си всичко, що се бе случило.
Тогава господарят му го повика и каза: Рабе лукави аз
ти простих целия оня дълг, защото ми се примоли; не трябваше ли и ти да се смилиш над другаря си, както и аз се смилих над тебе?
И като се разгневи господарят му, предаде го на мъчители, докле да му изплати целия дълг.
Тъй и Моят Отец Небесен ще стори с вас, ако всеки от вас не прости от сърце на брата си прегрешенията му. ”
/ Мат. 18:23-35/.
Това не е моя проповед, това е проповед на Исус. Това не е мое учение, това е учение на Исуса.
Има три много важни неща. които трябва да научим от този откъс от Библията.
Първо: Господарят нарече слугата си лукав, защото не е простил на другаря си. Бог ни счита за лукави, когато не искаме да прощаваме на нашите длъжници. Той ни е простил всичките грехове, които имаме в нашето минало и продължава да ни прощава всеки път, дори след като сме новородени в Христос и допуснем грях. Колко повече ние трябва да прощаваме на другите ?!
Второ: Господарят се разгневи на слугата си, който отказа да прости на своя другар. Непростителноста в нашия живот предизвиква Божия гняв. Ако искаме да бъдем угодни на Бога, ние трябва да живеем изпълнени с простителност.
Трето: Господарят предаде слугата си на мъчителите, защото той не искаше да прости. Ако ние не прощаваме в
сърцата си, нашия Небесен Отец ще трябва да се отнася към нас по същия начин, както ние се отнасяме към другите.
Мястото на мъчение е ада. Благодаря на Бога, че Исус заплати необходимото и ние не трябва да отиваме в ада. Ако ние продължаваме да живеем в непростителност, Библията казва, че Бог ще ни предаде на мъчителите. Ние не искаме дори да си помислим подобно нещо за нашия Небесен Отец. Ние не обичаме да мислим за дисциплина, но този слуга беше предаден на мъчителите да го мъчат, докато не изплати целия си дълг. Исус, говорейки за Своя чудесен, справедлив, любящ и милостив Баща, каза: ” Тъй и Моят Отец Небесен ще стори с вас, ако всеки от вас не прости от сърце на брата си прегрешенията му.”
Това не е място на радостно възклицание, това е сериозна тема. Това е нещо, което Главата на църквата казва. Исус ни учи, какво да правим, за да не бъдем предадени на мъчителите.
Исус каза, че Божие чадо може да бъде предадено на мъчителите, докато не плати за простъпките си. Божие чадо може да бъде предадено на мъчителите, докато не прости!
Съществува физическа, психическа и духовна мъка. Физическата мъка е болест и немощ в нашите тела. Психическото страдание предизвиква смущения и страх. Духовната мъка е непреодолимо чувство на виновност и себеосъждение, дело на сатана. Той е клеветникът на нашите братя. /Откр.12:10 /
Аз познавам един методистки пастор. Всичките пръсти на ръцете му бяха изкривени и деформирани. Той ми каза:" Брат Остийн, един ден аз взех решение да заживея нов живот, изпълнен с простителност.”
Ето какво бе направил той: Винаги когато си спомнял за човек, към когото хранел неприятни чувства, веднага му прощавал. Той сподели:" Когато лежах в леглото и се молех, аз си мислех за различни хора. Аз прощавах на всеки един, който идваше в ума ми. Когато карах колата и се сещах за някого, аз веднага му прощавах.”
Няколко месеца по-късно, след като той беше взел това
решение, да живее в простителност, пръстите му един по
един започнаха да се изправят и изцелението дойде в неговото тяло. Днес той е напълно здрав!                                                                   
"Затова казвам ви: всичко, каквото бихте поискали в молитва, вярвайте, че ще получите; и ще ви бъде дадено И кога стоите в молитва, прощавайте, ако имате нещо против някого, та и Небесният ви Отец да прости вам прегрешенията ви.
Ако ли вие не прощавате, и Небесният ви Отец няма да прости вам прегрешенията ви." / Марк 11:24-26 / Имаше една жена в нашата църква, която имаше голям тумор. Ние положихме ръце на нея и се молихме, но тя не оздравя. На едно от събранията, аз поучавах за простителноста. След като свърших, тази жена дойде при мен и каза: " Аз не знаех, че сърцето ми е било заключено за простителността. През ум не ми е минавало, че аз имам нещо против някого.”
Тя продължи: " Святият Дух ми припомни за моята свекърва и за случилото се преди много години. Аз не чувствах, че имам нещо против нея, но Святият Дух ми показа, че дълбоко в моето сърце имам неприязън към нея. Аз никога не бях й простила истински.”
След като тя прости на свекърва си за случилото се преди много години, туморът изчезна.
Когато ти откриеш себе си пред Бога и кажеш. " Боже, провери сърцето ми и ми покажи, как мога да се променя. ", тогава Той ще ти помогне.
ПРОСТИТЕЛНОСТТА и ИЗЦЕЛЕНИЕТО са тясно свързани. Много пъти хората, които търсят изцеление, истински се нуждаят да живеят в простителност.
Прости и бъди изцелен! Не винаги изцелението става моментално, но става !
Много разведени хора имат битка с непростителноста. Лесно може съпругата да бъде огорчена от съпруга, който я ругае. Лесно е за съпруг да негодува против съпруга, която го е изоставила.
Аз съм чувал не една съпруга да казва:” Той е виновен. Той разруши моя живот! Той ме остави без нищо за ядене, Аз трябва сама да се грижа за децата ни.” Тези жени са прави; той е виновен. Но знаем, че само виновният се нуждае от милост. На виновните трябва да се прощава, не заради тях, но заради нас самите! Защо? Исус ни казва защо в следващия стих:
" Защото, ако простите на човеците съгрешенията им, и вам ще прости Небесният ви Отец; ако ли не простите на човеците съгрешенията им, и вашият Отец няма да прости съгрешенията ви” / Мат.6:14,15 /
Ако ти простиш, НА ТЕБ ЩЕ СЕ ПРОСТИ.
Ако ти не простиш, НА ТЕБ НЯМА ДА СЕ ПРОСТИ. Няма друга възможност. Бог ще ни прости само, ако ние прощаваме на другите.
Исус поставя отговорността върху нас. В Господната молитва, Исус отново споменава простителността.
" И прости нам дълговете ни, както и ние прощаваме на длъжниците си" / Мат.6: 12 /
Оскърбление, горчивина и непростителност допускат проникването на негативните сили до цялото ни същество. Това са много страшни сили, които стават по-силни с всеки изминат ден, ако не изберем да следваме поученията на Исус.
Роднинските връзки между теб и останалите членове на семейството ти са много важни. Взаимоотношенията между свекърва и снаха е област, в която и двете трябва постоянно да проверяват сърцата си; същото се отнася за отношенията между тъст и зет, между родители и деца и между братя и сестри.
Когато аз дадох възможност на Святия Дух да изследва моето сърце, открих, че съм задържал неща против моите майка и татко. Те се карах много и аз пораснах наскърбен в резултат на това напрежение. Аз живеех в постоянен страх, че те ще се разведат. Спомням си колко много плачех от техните кавги.
Когато Господ започна да ми говори по повод обвиненията, които отправях към моите родители, Той ми припомни, че когато бях момче, моите родители нямаха автоматична пералня. Те нямаха много от улесненията, които са в изобилие днес. Семейството ни беше голямо и не е било никак лесно на родителите ми да ни отгледат по времето на Голямата депресия. Аз бях покрусен от моето неправилно становище.
Като Божий служител, аз имах добър успех. Бог благослови живота ми по много и различни начини, но въпреки това аз имах непростителност в сърцето си.
Отваряйки сърцето си пред Господа, аз видях, че неприятните спомени, които имам, всъщност са места на непростителност в сърцето ми.
Родителите трябва да имат желание да прощават на децата си. Навярно вашите деца наистина са ви оскърбили. Те може да са виновни за нещо ужасно лошо, но вие трябва да им простите. Когато им простите, на вас ще се прости и изцеление ще дойде във вашия дух, душа и тяло.
Когато живеете в простителност, вие отваряте врата за Бога да работи във вашия живот и в живота на тези, които са ви обидили. Когато прощаваш, ти ще царуваш над обстоятелствата, разочарованията и печалта в живота.
Простителноста ни дава:
мир,
уравновесеност,
хармония,
разбиране и
другарство.
Непростителноста дава:
стълкновение,
огорчение,
противоречие,
омраза и
воюване.
да бъде завладяно от тези зли, негативни сили. Ние като християни, трябва да сме като светлина в този свят, потънал в мрак. Ние трябва да сме хора, които прощават!
"И кога стоите на молитва, прощавайте, ако имате нещо против някого, та и Небесният ви Отец да прости вам прегрешенията ви.”/ Марк 11:25/
“ НЕЩО " означава, каквото и да било, голямо или малко, дори и ако е най-нищожното, най-незначителното." НЯКОГО " означава всеки един, независимо кой е той. Ние трябва да простим на всички за всичко, с което са ни причинили болка.
Очевидно и най-парливите неща в живота ни трябва да бъдат простени. Исус каза, че и най-малките неща също трябва да бъдат простени.
Понякога трябва да простим на човек, който вече е починал. Непростителноста има еднакво пагубен ефект в нашия живот, независимо дали е към жив или мъртъв човек.
Много пъти, най-трудно прощаваме на самите себе си. Ние правим много грешки и все пак трябва да се научим да ги приемаме като част от нашето минало. Ние трябва да побързаме. Исус ни учи да прощаваме, ако имаме нещо против някого и това включва нас самите.
Хората искат да получават от Бога, но те не искат да говорят за простителност." Аз искам да бъда изцелен от рак, но не желая да говоря за простителност!“, казват те. " Аз искам да съм изцелен от язва на стомаха, но не искам да говоря за простителност!”
Непростителноста най-често е корен на проблема, който имаш.
Когато Исус излизаше от Витания, Той огладня.
И като видя отдалеч една смоковница, покрита с листа, отиде, дано намери нещо на нея; но, като дойде при нея, не намери нищо, освен листа, понеже още не беше време за смокини.
И рече и Исус: занапред никой да не вкуси плод от тебе во веки. И чуха това учениците Му." /Марк 11:13,14 /
Смокиновото дърво, както както и всяко друго, се състои от две части - ВИДИМА и НЕВИДИМА.
Едната част можеш да видиш, а другата не можеш. Невидимата част е коренната система.
Ние също имаме коренна система. Тя е невидимата част от нас - духовният човек-
Когато Исус проговори на смокинята, Неговите думи имаха ефект върху невидимата част. По-късно това се отрази и на видимата част. Исус знаеше, че невидимата част е тази, чрез която дървото получава живот. Думите на Господа веднага имаха ефект в невидимата част, в коренната система.
Ако искаме да имаме резултати във видимата част -  нашите физически тела, ние трябва да се научим правилно да се грижим за коренната система, нашия вътрешен човек - Библията ни учи, че огорчението има корен.
" Залягайте да имате мир с всички и светост, без която никой няма да види Господа, като гледате, да не би някой да се лиши от Божията благодат; да не би някой горчив корен, като изникне, да причини вреда, и чрез него да се осквернят мнозина." / Евр. 12:14,15 /
Ти може да кажеш: " Брат Остийн, аз нямам силата да простя. Аз бях толкова малтретиран като дете. Да, ти можеш. Ти можеш да простиш, защото Бог ти я даде простителноста на КРЪСТА. На теб е простено, не защото си заслужил, но по благодат.
Чрез благодатта, дадена на КРЪСТА, ти имаш нужната сила, за да простиш на другите.
" Но Той взе върху Си нашите немощи и понесе нашите недъзи; а ние мислехме, че Той беше поразяван, наказван и унизяван от Бога.
А Той беше наранен за нашите грехове и мъчен за нашите беззакония; наказанието за нашия мир биде върху Него, и чрез Неговите рани ние се изцелихме.
Всички ние блуждаехме като овце, отбихме се всеки от пътя си, - и Господ възложи върху Него греховете на всинца ни." / Исаия 53 :4-6 /
Само въз основа на изкупителната смърт на Исус Христос на КРЪСТА, ние получихме опрощение от Бога.
Само въз основа на Божията благодат, която ни беше подарена, чрез Неговата смърт, ние можем да даряваме простителност на другите.
" А на мене да ми не дава Господ да се хваля, освен с кръста на Господа нашего Исуса Христа, чрез който за мене светът е разпнат, и аз за света. ” / Гал- 6:14 /
Именно на КРЪСТА Исус унищожи всяка претенция, която сатана има за нашия живот.
Да прощаваш е РЕШЕНИЕ. Ти трябва да избереш да простиш, независимо дали чувстваш това или не. Ако устояваш това решение, Бог чрез теб ще обича човека, който те е третирал зле. Един ден, изведнъж ще осъзнаеш, че дори не можеш да си спомниш злото, което са ти сторили.
Да приемеш опрощение от Бога също е РЕШЕНИЕ. Ти избираш да вярваш, че Божието Слово е истина. Ако Бог казва, че ще ти прости, това значи, че Той го е направил вече. Ти може би не заслужаваш, но опрощението ти принадлежи, защото Той те обича и желае да общува с теб. Няма никакво осъждение за ония, които са в Христос Исус / Римл.8:1 /
Давид се помоли с една чудесна молитва за опрощаване на греховете му. Той желаеше да бъде опростен от Бога.
" Помилуй ме, Боже, по голямата Си милост, и по многото Си щедрости изглади беззаконията ми.
Много пъти ме умий от моето беззаконие и очисти ме от моя грях, защото беззаконията си съзнавам, и моят грях е винаги пред мене. ” / Пс.50:1-5 /
Ето, Ти обикна истината в сърцето, и вътре в мене ми яви мъдростта / Си /.
Поръси ме с исоп, и ще бъда чист; умий ме, и ще бъда по-бял от сняг.
Дай ми да чуя радост и веселие, и ще се зарадват костите, от Тебе съкрушени.
Отвърни лицето Си от греховете ми изглади всичките ми беззакония.
Сърце чисто създай в мене, Боже, и правия дух обнови
вътре в мене.
Не ме отхвърляй от лицето Си и Святия Твой Дух не отнимай от мене.
Беззаконните ще науча на Твоите пътища, и нечестивите към Тебе ще се обърнат"/ Пс.50:8-15/
Ние можем да се молим със същата молитва, както Давид се молеше. Библията казва, че Давид беше човек по Божието сърце.
Слава на Бога, че на нас беше простено и ние имаме силата да простим на другите чрез Исус Христос!
НИЕ ЦАРУВАМЕ В ЖИВОТА ЧРЕЗ ПРОСТИТЕЛНОСТТА!