събота, 28 февруари 2015 г.

"Предопределен да царуваш" глава 10

От автор на блог "Благодат и истина": Здравейте скъпи братя и сестри. С любезното съдействие на Яна Вичева, Ивайло Илиев, Илина Чипилска, Преслава Петрова, Василка Благоева ви представям откъс от книгата на Джоузеф Принс "Предупределен да царуваш" , вярвайки, че пастор Принс от Сингапур няма да има против публикуването на тази част от книгата му в нашият блог, тъй като сам е казал в тази, десета глава "можеш да ме цитираш", така, че слава да бъде на Бог Отец, чрез нашият Господ и Спасител Исус Христос. Благодарим на Господ, че имаме тези прекрасни братя и сестри, които с радост превеждат благоте вести на Господ Исус Христос, амин!


Служението, което докарва смърт

Аз не написах тази книга, за да ти кажа какъв ти е проблемът и да ти покажа къде си сбъркал. Точно обратното, написах я, за да ти заявя какво е наред при теб (въпреки всичките ти слабости) поради Исус Христос. Тази книга е за добрата новина на Исус Христос. Той не дойде да те осъди. Той дойде да вземе твоето осъждение върху Себе Си, за да не бъдеш ти никога осъден отново.

Умря ли Исус на кръста за нас?

Проля ли кръвта Си за нашата прошка?

Тогава защо толкова много вярващи все още живеят в осъждение след като Той вече бе наказан за техните грехове?

Кръстът промени ли нещо или не?

Исус Христос вече избави всички вярващи от завета на закона, който осъжда. Но има вярващи, които избират да продължат да живеят под неговото осъждение, вместо да приемат благодатта, която бе купена чрез кръвта на Исус Христос. Вместо да уповават на незаслужената доброта на Бог чрез Исус Христос, те избират да уповават на своите способности да живеят според десетте заповеди. Казано просто – те избират служението, което докарва смърт.

„Богохулство! Ще ти кажа, че десетте заповеди са Божиите святи повеления. Как смееш да ги наричаш служение на смъртта?!”

По-спокойно приятелю. Аз не съм си измислил това. Библията го казва много ясно:

 „Но, ако служението на онова, което докарва смърт, написано с букви, издълбани на камък, стана с такава слава, че израилтяните не можеха да гледат Моисей в лицето поради блясъка на лицето му, който впрочем бе преходен,  как не ще бъде служението на Духа с по-голяма слава? Защото, ако служението на онова, което докарва осъждение, стана със слава, служението на онова, което докарва правда, го надминава много повече в слава.”  (2 Кор. 3:7-9)

Библията е тази, която описва десетте заповеди, които бяха написани с букви и издълбани на камък, „служение, което докарва смърт”! Някои хора спорят, че „служението, докарващо смърт” се отнася само до обрядните закони на Моисей като тези отнасящи се до жертването на животни. И от тук те заключават, че макар вече да не сме вързани към обрядните закони ние все още сме под „моралните закони” на десетте заповеди. Но това не може да е истина, защото обрядните закони никога не бяха „записани с букви и издълбани на камък”. Те бяха записани на пергамент. Само десетте заповеди бяха записани с букви и издълбани на камък, и Библията ги нарича „служение, докарващо смърт”. Затова Библията също казва в предходния стих че „буквата убива, а Духът дава живот.” (2 Кор. 3:16) Заветът на закона убива, но заветът на благодатта дава живот!

Заветът на благодатта е много по-славен

Някога мислех, че Моисей е слагал покривало на лицето си, защото то е светело толкова ярко, че не е искал да уплаши хората. Всъщност Библията казва, че Моисей сложи покривало на лицето си, защото не искаше хората да разберат че славата се оттегля или „преминава” (2 Кор. 3:13). 
Моисей представлява закона – десетте заповеди. Той представлява служението на смърт и осъждане. И ако законът, служението на осъждение, имаше слава, Библията заявява, че „служението на онова, което докарва правда, го надминава много повече в слава”. Слава на Бога, че ти и аз сме под Нов завет, завета на благодатта и праведността!

Как заветът на благодатта е по-славен от завета на закона?

Законът изисква праведност от грешния човек, докато благодатта вменява праведност на грешника. Нека илюстрирам това. Законът казва на човек, който оплешивява „Ти не трябва да си плешив!” И горкият човек се хваща за малкото коса, която му е останала на главата и казва „Не мога да направя нищо! Тя продължва да капе!” Благодатта от друга страна казва „Приеми коса!” и човекът получава косата си!
Виждаш ли, законът изисква съвършенство, но не прави нищо, за да ти помогне. И както примерът с оплешивяващия човек – той не може сам да си помогне, без значение колко се опитва не може да изпълни това, което законът изисква и поради това е проклет, че го нарушава. Благодатта от друга страна вменява съвършенство и прави всичко за човека чрез Исус Христос и той трябва само да вярва. Кое от двете според теб е по-славно? Служението на смърт, което изисква правда, или служението на благодатта, което вменява правда?

Десетте заповеди убиват

Когато Бог даде закона на планината Синай, на първия ден от Петдесятница – точно 50 дни след Пасхата Господ избави израилтяните от робство в Египет. Знаеш ли какво стана, когато десетте заповеди бяха дадени? В подножието на планината Синай 3000 души умряха (Изход 32:28). Нека да сравним това с Новия завет. Когато настъпи деня на Петдесятница Бог изля Святия Си Дух върху всяка плът и какъв беше резултатът? Петър се изправи да проповядва благовестието и 3000 души се спасиха в този ден (Д.А. 2:41).
Дори днес, ако отидеш в Израел, юдеите празнуват деня на Петдесятница като денят, в който Бог даде десетте заповеди. А ние празнуваме деня на Петдесятница като раждането на църквата и деня, в който Бог ни даде Святия Дух. За съжаление има вярващи, които все още празнуват десетте заповеди, а не се радват в Духа на Новия завет и не разбират, че законът убива а Духът дава живот!

Силата на църквата да побеждава греха всъщност се намира в благодатта, а не в затвърждаването на закона.

Сега, щом знаеш, че десетте заповеди са служението на смъртта, помисли с мен: „Какво мислиш че става когато църквата остане вързана в закона? Какво се случва, когато проповядваме поредица от проповеди върху десетте заповеди?” Виждаш ли защо тялото Христово е болно и депресирано днес, или защо вярващите нямат сила да победят греха?
Поколения наред църквата е вярвала, че като проповядва десетте заповеди ще произведе святост. Когато виждаме греха да се увеличава, ние започваме да проповядваме повече закон. Но Божието Слово всъщност казва, че „силата на греха е закона” (1 Кор. 15:56). Също така казва, че „ грехът няма вече да ви владее понеже не сте под закон, а под благодат” (Рим. 6:14). И така, силата на църквата да победи греха се намира в това да е под благодат, а не под закон. Да проповядваме повече закон, за да може да се противопоставим на греха е наливане на масло в огъня!
Така че, кой ни е лъгал и мамил през всички тези години? Защо тялото Христово е скептично настроено спрямо проповедниците на благодатта, когато благодатта е противоотровата за греха? Хайде църква, време е да видим, че дяволът печели от всичко това. Дяволът е този, който използва закона, за да донесе смърт и осъждение и да опресира вярващите!

Против закона ли съм?

Знам, че съм засегнал много религиозни хора с това, което току що заявих. Но моля те, разбери, че не Джоузеф Принс намира недостатък в Стария завет на закона. Божието Слово казва: „Защото, ако оня първи завет е бил без недостатък, Бог не би търсил място за втори” (Евр. 8:7). Самият Бог намери недостатък на Стария завет и десетте заповеди. Той изпрати Исус Хритос за наш Ходатай, на „по-превъзходен, като узаконен върху по-превъзходни обещания” завет (Евр. 8:6).  И наистина Новият завет на благодатта е установен върху по-добри обещания и е по-славен от служението на смъртта, защото той не зависи от нас, а напълно се основава на Исус и НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРОВАЛИ! Като установи Нов завет на благодат, Бог „обявява първия за остарял” (Евр. 8:13). С други думи с идването на Новия завет на благодатта десетте заповеди са отживелица.  Ние не сме вече под служението на смъртта, а под служението на Исус което носи живот!
През годините аз разбрах по-добре защо апостол Павел заяви: „не се срамувам от благовестието. [Христово]; понеже е Божия сила за спасение” (Рим. 1:16). Някога се чудех защо Павел каза това. Защо да се срамува някой от добрата новина? Но сега осъзнавам, че не всеки желае да приеме добрата новина за наистина добра. Понеже проповядвам благовестието на Исус и поучавам, че вече не сме под закон, съм бил критикуван много. В днешно време хората не те замерят с камъни, те ти пращат отровни имейли.
Едно от нещата, за които ме обвиняват е, че съм против закона на Моисей. Истината е, че аз високо ценя закона.  И именно, защото го ценя знам, че никой човек не може да го спази. Ние трябва изцяло да зависим от Божията благодат! Хората, които  обвиняват мен и други проповедници на благодатта, че сме против закона, в същото време избират кои закони им отърва да спазват. Те твърдят, че ценят високо закона, но всъщност снижават Божият стандарт дотолкова, че човек си мисли, че всъщност може да го спазва. И така те избират заповедите, които се връзват с техния темперамент, или които се връзват с тяхната деноминация. Ей хора, ние проповедниците на благодатта ценим много повече закона! Ние осъзнаваме, че не е възможно човек да спази съвършено закона.
Не може да си избираш кои заповеди да спазваш. Библията казва, че ако искаш да пазиш закона, трябва да спазиш целия закон, и ако нарушиш една заповед, нарушаваш целия закон (Яков 2:10). Законът е единно цяло.  Бог не си затваря очите за грешките. Също така не може да спазваш закона само привидно. Трябва да го спазваш и със сърцето си. Познаваш ли някого (с изключение на самия Бог), който може съвършено да спазва закона?
Нека категорично заявя  това, за да няма недоразумения – аз съм за закона, за целта, за която Бог го даде (може да ме цитираш). Разбираш ли, Бог не ни даде закона, за да го пазим. Даде го, за да осъзнае човек, че не може да се справи сам и за да види нуждата си от Спасител. Законът сам по себе не е лош. Той е свят, праведен и добър. Но време е да осъзнаем, че макар законът да е свят, праведен и добър, той няма силата да те направи свят. Той не притежава силата да те направи праведен и със сигурност няма силата да те направи добър.

Бог даде закона, за да осъзнае човек, че не може да го спазва и за да види нуждата си от Спасител.

Спомняш ли си аналогията, която използвах по-рано, че законът е като огледало, което осветява твоите недостатъци? Приятелю, ако погледнеш в огледалото и видиш грозен човек, недей да обвиняваш огледалото. Не му се ядосвай и не го удряй! То не е виновно. Целта му е просто да ти покаже недостатъците. По същия начин законът не е виновен. Неговата цел е да изложи на показ твоите грехове. Той не беше предназначен да ги премахне! Всъщност, Библията заявява, че законът бе даден за да умножи греховете ти – „дойде и законът, та се умножи прегрешението.” (Рим. 5:20)
Без огледало няма да знаеш че имаш недостатъци. По същия начин Божието Слово казва, че „чрез закона става само познаването на греха.” (Рим. 3:20) То ни казва също каква е ролята на закона: „Така, законът стана за нас детеводител, да ни доведе при Христа, за да се оправдаем чрез вяра.” (Гал. 3:24) Какво ти говорят всички тези стихове, приятелю? Те ти казват, че законът бе предназначен да те доведе до края на силите ти и до отчаяние чрез своите усилия да постигнеш Божия стандарт, за да видиш самичък нуждата си от Спасител!
Законът не оправда никого и осъди дори най-добрите от нас, но благодатта спасява и най-злите от нас. И все пак днес има хора, които се опитват с десетте заповеди да отмахнат греховете си. Това е като да трият лицето си в огледалото, за да отмахнат пъпките си. Просто не става! Само кръвта на Исус може да отмахне греховете. Неговата кръв бе проляна на Голгота, за да бъдат простени греховете ти. Започни да вярваш добрата новина днес!

Познанието на доброто и злото

В Едемската градина има две дървета, с които трябва да си запознат. Първото е дървото за познание на доброто и злото. Това е дървото, от което беше забрането да ядат Адам и Ева. Забелязал ли си, че това дърво не се казва дърво за познание на злото? То бе наречено дърво за познание на доброто и злото. Това е така, защото дървото е картина на Божия закон или десетте заповеди. Законът е познанието на доброто и злото.  Бог не искаше човек да участва в закона. Той искаше човекът да вземе от дървото на живот, което е картина на нашия спасител Исус Христос. Който вземе от това дърво ще има вечен живот (Бит. 3:22).

„Но пастор Принс, какво е лошото в познанието на доброто и злото? Къде е проблемът в познаването на закона?”

Опасността е следната – ти може да познаваш изцяло закона и в същото време да си на милиони километри от Бог. Под закона имаш религия, а не взаимоотношение с Бог. Но Бог търси взаимоотношение с нас, което се основава единствено на Неговата добрина. Когато човек вземе от дървото на познание на доброто и злото, той започва да зависи от своите усилия да прави добро и да бяга от злото. И когато човек зависи от своите усилия, той е обречен на провал. От друга страна, когато вземе от дървото на живот той зависи единствено от Исус.

Бог търси взаимоотношение с нас, което се основава единствено на Неговата добрина.

Кой засади дървото за познаване доброто и злото в градината? Змията ли? Не, Бог. Всъщност, когато Бог създаде всичко в Едемската градина, Той видя всичко, което беше създал и каза, че е добро. Това включваше дървото за познаване на доброто и злото. Дървото за познаване доброто и злото беше от Господ. Но макар само по себе си то да беше добро, не беше добре за човек да яде от него.
Същото важи и за Божия закон – той е свят, праведен  и добър, но не беше предназначен да бъде спазван от хората. Хората нямаха способността да го спазват. Освен това не може да си избираш кои заповеди да спазваш – ако престъпиш една заповед, престъпил си целия закон. Бог не си затваря очите за греховете. Библията казва, че заплатата на греха е смърт. Следователно, след като човек се провали в една заповед, той е осъден да умре и не може да вземе от дървото на живота, което щеше да му даде вечен живот. Ето защо, когато Адам и Ева съгрешиха Бог трябваше да ги изгони от градината и да постави херувимите и „пламенния меч, който се въртеше, за да пазят пътя към дървото на живота.” (Бит. 3:24)
Защо е важно всичко това? В Библията има принцип, познат като „закона на първото споменаване”, който казва, че всеки път, когато една дума се спомене за първи път в Библията, смисълът на тази дума в конкретния случай има специално значение за това, как трябва да разбираме думата в цялата Библия. В този случай това е първият път, в който се споменава думата ”меч” в Библията. В контекста на този стих виждаме, че мечът тук е Божият съд. Той е пламенен меч, който се върти непрестанно, за да не може грешния човек, който не се покори на Бог да се върне обратно при Него.
Сега, нека да видим къде за последно се използва думата „меч” в Стария завет. Намираме я в Захария глава 13:

„Събуди се, меч, против пастиря Ми, против мъжа, който Ми е съдружник! – казва Господ на силите. – Порази пастира, и овците ще се разпръснат ...”  (Захария 13:7)

Пастирът, който се споменава тук е Исус, нашият добър овчар, и как всички Негови ученици се разбягват, когато Той е поразен на кръста. Той ни показва как пламенният меч на съд, който в продължение на много поколения не допускаше грешните хора до святия Бог, най-сетне бе прибран в лоното на нашия Господ Исус, когато пълното осъждане и отмъщение на Бог за всички наши грехове падна върху Него на кръста. Исус бе поразен на кръста заради нашите грехове.
Исус пожертва Себе Си и понесе пълния удар на осъждането, който бе предназначен за теб и мен. Той спря меча на осъждането, който ни пречи да вземем от дървото на живота. Исус пожертва Своето тяло, за да отвори пътя до дървото на живот. Бог никога няма да ни осъди, понеже Неговия единороден Син бе осъден заради нас. Кръстът на Голгота стана дървото на живот за нас в Новия завет. Ние може свободно да вземем от Неговата праведност и да живеем всеки ден без вина, осъждение и срам. Алелуя!

Когато Бог погледне към теб Той вече не те осъжда.

Какво означава това, приятелю? Това означава, че Бог вече не те осъжда. Спри да зависиш от дървото за познаване на доброто и злото, за да бъдеш оправдан. Исус те изкупи от служението на смъртта като умря на кръста. Наслаждавай се на това, което Той купи за теб днес и приеми завършеното дело на Исус – нашето дърво на живот.

Ти не си вече под служението на смъртта.

Исус дойде, за да имаш живот, и то преизобилен! (Йоан 10:10)

Бъдете благословени! От автор на блог "Благодат и истина".

Няма коментари:

Публикуване на коментар