понеделник, 2 септември 2013 г.

"Всяко твое благословение е в Исус"



№33 „Всяко твое благословение е в Исус“

п-р Джоузеф Принс – „Бог иска да царуваш!“

                Най-първото от нещата на Йосиф, Господ беше с Йосиф и Бог направи всичко да преуспява в ръцете му. Сега, трябва да има нещо повече от духовно? Хора на света, Библията казва, „Петефрий видя.“, че Господ беше с Йосиф. Той трябва да е видял очевидното присъствие на Господа в този слугински живот на това момче!
                Ще ви покажа нещо, което вярвам че е много съдбоносно. Защото ние сме църква известна с благодатта и проповядваме благодат силно. И е правилно да кажем, че благодатта не е доктрина, благодатта е личност. Днес ще наблегнем на това, много силно, защото по някакъв начин, слушайте внимателно. Ако ние можем да разделим благодатта на Бог от личността, или простителността на греховете от Господ Исус, тогава знаете ли какво? Тогава е момента в който ще започнете да се побърквате. Или да живеете живот почти като, нали знаете, винаги има някои които живеят в грях и казват, аз съм простен, моите грехове са простени, нали знаете. Това са хора които дават лошо име на църквата и моето служение. Срещали ли сте ги? Поради някаква причина други хора се срещат с тях. Хора от други църкви. Не за това е църква „Ново създание“, фактът е, че ние имаме прощение на всичките си грехове, но самият Исус казва: „На този на когото много е простено, обича много.“. Така, че те имат тази иронична идея, че този който знае, че му е простено много, е съгрешил много. Не. Исус казва, че този който знае че му е простено много, те са тези които обичат Господа много. Те обичат другите много. Амин? И това е истината за мнозинството от нас. Амин? Но въпреки това, винаги има малцина които могат да приемат славно!, чудесно!, послание като това и те разделят простителността от Този Който прощава. Разделят благодатта от самата Благодат, Исус Христос. И когато хората правят това, тяхното усещане за Господ не е силно и могат да живеят живот, който да не прославя Него. Сега ще ви кажа нещо, нещо много, много силно. Ние нямаме нищо отделно от Исус. Нищо! Ще ви покажа този стих, това е много силен стих в 1 Коринтяни 1:30-31 „А вие сте от Него в Христос Иисус, който стана за нас мъдрост от Бога и правда, и освещение, и изкупление; така че, както е писано: „който се хвали, с Господа да се хвали.“ Забележете, че Бог не разделя мъдростта Си от Него, Христос стана, Христос стана мъдрост от Бог. Този който се радва, нека се радва в Исус. Нека се хвали в Исус. Той е наша мъдрост! Той е наша правда! Това е чудесно. Знаете ли нещо, нашата праведност е личност. Знаете ли, че мога да хваля моята праведност? Защото, слушайте внимателно, в смисъл аз нямам праведност която всъщност ми е дадена, аз имам личност, човек който ми е даден. Този Човек е моя праведност. Аз нямам святост, която мога да я смесвам с много фактори. Святостта ми е дадена в смисъла, че святостта е човек. Исус е моя святост. Сега, изцелението, благополучието е същото, това не е „то“ или дарба която Бог ти дава. Бог даде Исус, Исус е твое здраве и твое изцеление. Исус е твоето осигуряване и твоето благополучие, и твоето снабдяване. Християнството не е формула, то е Личност. Благодатта не е доктрина, това е Личността на Исус Христос, мога ли да имам добър амин? Амин. Знаеш ли? Каквото и да е положението ти в живота, каквато и кариера да имаш, Господ да бъде с теб е всичко от което се нуждаеш. Благословението не е в коя компания да бъдеш, не е дали работиш на полето или в градът, когато Господ е в твоя живот и Господ е твоя фокус, и ти почиташ култивираш Неговото присъствие, самият Господ ще те благослови в градът или на полето! Алелуя! Амин!
                Погледнете тук, в Битие 39:2 „И ГОСПОД беше с Йосиф 2 и той благоуспяваше и живееше в дома на господаря си, египтянина.“ Господ беше с Йосиф, първото нещо споменато тук, беше, че Господ беше с него. Не ни ли се казва на всички нас, че имаме Господното присъствие, Неговото постоянно присъствие, Неговото непрекъснато присъствие, Неговото трайно присъствие? Не ни ли каза: „Няма да ви оставя, нито забравя.“? Амин? Хайде, Той обеща ли ни това? Да. Но защо е това, че не можем да видим Неговото присъствие, ще дойда и до там. Но в случай, че се чудите, защо Йосиф беше в най-горните нива на офисите, близо до върхът, ще ви прочета първият стих сега: „А Йосиф беше отведен в Египет и египтянинът Петефрий, придворен на фараона, началник на телохранителите, го купи от ръката на исмаиляните, които го доведоха там.“ И така, ние виждаме слуга тук.Говорим за момче слуга, на около 17 годишна възраст. Но първото нещо което Библията описва е че Господ беше с него. И той беше успяващ човек, не забравяйте, той беше слуга, роб. Как беше той успешен? Знаете ли, че през онези дни не са купували много роби, защото са имали кожни болести. Когато са продавали роб на пазара, те буквално го събличали гол. Трябвало е да се убедят, че няма да вкарат в къщата си някой с инфекционно заболяване. Особенно проказа. Не могат да излагат децата си и семейството си на болест. Робът, не живее много хигиеничен живот. Така, че те свалят дрехите, за да може да се види дали страдат от болни зъби или кожна инфекция. Там, беше Йосиф и съм толкова радостен, че Святият Дух ни дава този стих когато споменава, че той беше успешен. „Господ беше с него.” Защото, Йосиф стоеше там вързан без да притежава нищо, гол, но Библията казва, че Господ беше с Йосиф. Това е всичко от което се нуждаете. „Е, пастор Принс, ти просто казваш да търпя моята голота, да търпя моята бедност.” Продължавай да четеш: „И като видя господарят му, че ГОСПОД беше с него, и че ГОСПОД правеше да успява в ръката му всичко, което вършеше,” Най-първото нещо което се казва за Йосиф, е че Господ беше с Йосиф и Бог направи всичко да преуспява в ръката му. Сега, трябва да има нещо повече от духовно, хора на света, Библията казва, че Петефрий видя, че Господ беше с Йосиф, и Господ правеше всичко да успява в ръката му. Кой е Петефрий? Този човек който беше с боядисани очи дори не си и представяше за Господа, дори си нямаше ни най-малка представа за Господ, но той видя изявата на Божието присъствие в живота на това момче роб, на 17 годишна възраст.
                Какво прави едно момче роб? Когато е посаждал домати, те ставали много голями, за да е сигурно, че Господ е с него. Когато са ловяли коне, египтяните са ловели диви коне, всички коне са идвали при него и конете не са отговаряли на другите. Много е ясно, че Господ е бил с него. Искате ли такъв вид изяви? Ние искаме това, но забравяме, че най-първото нещо беше, че Господ беше с Йосиф. И така, когато Давид съгреши, беше толкова загрижен дали Бог ще отдръпне присъствието Си. Той ценеше присъствието на Господа, изразен чрез кивота. Самият Господ е нашето изцеление. Това не е като да ти дава някой изцеление като кърпичка или нещо подобно, Бог не ти дава на порции, самият Той е твое изцеление. Йехова Раффа. Амин? Бит.39:4 „Йосиф намери благоволение пред него и му служеше. И той го постави за настоятел на дома си и предаде в ръката му всичко, което имаше. И откакто го постави за настоятел на дома си и на всичко, което имаше, ГОСПОД благослови дома на египтянина заради Йосиф. И ГОСПОДНОТО благословение беше върху всичко, което имаше в дома и по нивите. И Петефрий остави всичко, което имаше, в ръката на Йосиф и освен хляба, който ядеше, не знаеше нищо за онова, което притежаваше. А Йосиф беше строен и красив.” Знаете ли защо Господ е сложил това последното: „А Йосиф беше строен и красив.” и е сложил първо, че Господ беше с Йосиф? Защото Той иска да знаем, че неговия успег не беше защото изглежда добре, нали знаете, има дами които са успешни поради това, че изглеждат добре, но Бог иска да знаете, че за Него това е последно. Всъщност подозирам, че последното изречение е, че той е станал добре изглеждащ, защото Господ беше с него. Виждал съм жени които започват да идват на църква, не добре излгеждащи, заспиващи с отворена уста и ми се е налагало да им казвам да затворят устата си, но след месеци слушане на Словото, буквално те се преобразяват, стават хубави. Амин? Колкото повече опознаваш Господа, красотата на Господа идва върху теб. Преди години, преди да бъда на пълно време, ще ви приближа до това, помня, че се справях добре в света и бях много щастлив, бях на 20г. И добре изглеждащ, много щастлив, чудех се дали да мина на пълно време, Господ каза: „Мини на пълно работно време.”, а пък аз казах стой зад мен, мислех, че дявола ми говори. Исках да имам повече пари за Господа, за Неговото царство. Не знаех какво означава да служиш на пълно работно време, нали знаете, това означава да живея на даренията на хората, но аз съм себелюбив човек, нали знаете. Изкарвах пари за Господ, но чрез гордост.  Нали се сещате, ти си себелюбив човек, чувстваш си се добре, моите пари са си мои пари. Но ако мина на пълно работно време, ще бъда толкова зависим от хората, за това не исках да почвам и Господ каза: „Ще замразя всичко в компанията.” И всичко замръзна, беше успешна компания, на следващият ден работата спря и така продължаваше всеки ден. Тогава моят шеф ни извика всички в стаята му и ни каза: „Какво не е наред?” „Какво не е наред през изминалата седмица?” И аз му разказах историята, че Бог ме иска на пълно работно време. И той се разплака и каза: „От кога те иска Господ на пълно работно време?” Казах му: „От сега. Трябва да напусна сега.” Тогава той ми каза: „Докато не е спряло всичко, мисля, че е по-добре да напуснеш.” И така, Йона напусна, когато Йона напусна беше мирно, печалбите започнаха да идват отново. И църква „Ново създание” беше много малка по това време, някъде около 40 човека. Сега е 14000 човека, не е зле, когато присъствието на Господа е извършило всико това. Амин? Всъщност беше по-малко от 40, но когато станах главен пастор се увеличи на 140 души. И аз ви казвам църкво, един стих взет от Числа 18:20-21 „И ГОСПОД каза на Аарон: Ти да нямаш наследство в земята им и да нямаш дял между тях – Аз съм твоят дял и твоето наследство между израилевите синове.” Нали знаете левитите, свещенниците, те има тип на служение на пълно работно време. И дванадесетте племена на Израел се радваха когато влезнаха в Ханаан, те се наслаждаваха на земите, на имотите. И Бог поглежда на левитите които имат пълно работно време в служението си и им казва, да нямаш никакъв дял в земята. „Аз Съм твоят дял.” И аз си казах, какво, те исмат само Господа? Трябва да разберете, че като млад служител в Сингапур, истинското богатсво е истинският имот. Господ е твоето наследство, това означава, че „каквото Аз имам, ще го споделя с теб”. Аз Съм твоето наследство. Следващият стих казва: „И ето, Аз давам на синовете на Леви всичките десятъци в Израил за наследство заради службата, която вършат, службата в шатъра за срещане.” Да отидем на 24 стих „защото десятъците, които израилевите синове принасят за възвишаем принос на ГОСПОДА, давам в наследство на левитите. Затова казах за тях: Те да нямат наследство между израилевите синове.” Вижте, десятъка принадлежи на Господа, но Господ казва: „Понеже Аз Съм твое наследство, Аз го споделям с теб.” Ето така, всички мисионери, всички служители по цял свят са поддържани. Амин? Но очите ни не са на десятъка, очите са ни на Господа Който казва: „Каквото имам, Аз го споделям с теб.”. Аз не трябва да се трудя за остатъка от десятъка, аз трябва да съм левит, колко от вас разбират това? Днес няма такова нещо като, Бог няма същата порция за теб, както Той самият е твое наследство, всички ние сме квалифицирани, колко от вас разбират, че ние всички сме левити? Амин? Някои хора гледат изцелението, гледай Изцелителя! Някои хора гледат снабдяването на нуждите им, гледай Снабдителя! Говоря за личност. По някой път не сме изцелени, защото бягаме след изцелението. „Какво имаш впредвид пастор Принс? Ти си болен, ти трябва да бягаш за изцеление.” Не, това е причината поради която не сме излекувани. Виждали ли сте хора които са след изцелението? Първият път щом не проработи, те опитват нещо друго, опитват това и онова. Ето защо ние не тичаме след обекта, ние тичаме след Него. Той е нашето изцеление. Йехова Раффа. Самият Той е изцеление. Мога ли да имам хубаво амин църкво? Много пъти когато си болен, забрави за твоите симптоми, забрави за болката, толкова е чудесно да бъдеш в Неговото присъствие, да слушаш песни на хваление. Казвам ви, че когато започнете да пеете и да слиза Присъствието, вашите болки, проблеми, тревоги ще започнат да си отиват. Това не е формула, това е Неговото присъствие. Неговото присъствие! Неговото присъствие е мир! Нека ви приближа.
                Като ви дам две препоръки. Първо, 16 годишно момче, което седеше на трона и се казваше Озия. Библията казва в 2 Летописи 26:5 „И търсеше Бога в дните на Захария, който разбираше Божиите видения. И през времето, когато търсеше ГОСПОДА, Бог му даваше успех.” Колкото време търсеше Господа, Бог му даваше успех. Сега, основавайки се на религиозното учение, ще бъде така: „Колкото време търсеше Господа, Бог го направи беден.” Колко от вас се радват, че учим Библията тук? „Колкото време търсеше Господа”, Неговото присъствие! Е, то не е далеч, то никога няма да ви напусне, вие само трябва да говорите с Него, да Му пеете, бъди в съзнание за Неговото присъствие, бъди през целия ден, и То ще те преобрази. Ти може да положиш ръце като някаква формула или да положиш ръце и просто да почувстваш, преди да положиш ръце, почувствай просто Неговото присъствие, „Господи аз просто ти благодаря, аз просто искам Твоето присъствие.”, призовете просто Неговото присъствие. Когато полагате ръце подобно на този начин, това е сила. Когато отваряш Библията си, не я отваряй просто като книга, но се моли „Господи, когато отворя тази книга, нахрани ме с хлаба на живота. Нека твоето слово да бъде живот и здраве за моята плът.” Четете в присъствието на Господ и ви казвам, че това е любовно писмо от любящото сърце на Бог до вас. Амин? Колко от вас помнят, че ключовият стих който написах бе: „Бог иска да преживеем, не двубои, не срещи със злото, но почивка.” Соломон каза: „Бог ме е обградил с мир, така, че никой сатана или противник не се доближава.” Удивително! Човек в закона, човек който не бе в по-добрият завет в който сме ти и аз, човек зависим от кръвта на биволи и кози, казва: „Нямам никакви противници.” И думата противник тук е сатана на иврит. „Нито се появява зло.” Колко от вас искат това в живота ви? Ние сме в по-добър завет. Ключът е това: „Бог ми дава почивка, така, че няма никой враг и никой сатана да се появи.” Спокойствието на Бог. Ще ви дам още един стих. Рут 3:1 „После свекърва ? Ноемин ? каза: Дъще моя, да не потърся ли спокойствие за теб, за да ти бъде добре?” „Ноемин, нейната майка в закона каза.” „Спокойствие”, следващото нещо е „да бъдеш добре”. Спкойстието те кара да си добре. „Да не потърся ли спокойствие за теб, за да бъдеш добре?” Ако не сте билидруг път тук, ще кажете, е трябва да почивам, отивам си и лягам да спя. Изпусакте целта, Мойсей говори на Бог, Боже ако не ни покажеш пътя ние няма да тръгнем, тогава Бог каза на Мойсей, Изход 33:13-14 „И сега, ако съм намерил благоволение пред Теб, покажи ми, моля Ти се, пътищата Си, за да Те позная и да намеря благоволение пред Теб; и виж, че тази нация е Твой народ. И ГОСПОД каза: Моето присъствие ще върви с теб, и Аз ще ти дам почивка.
                Личността говореща на Мойсей, най-накрая дойде в плът, и стоящ пред тълпа от еврейски юдеи, които са натоварени с теготи, правила, дела и Исус им каза: „Елате при Мен всички, които сте отрудени и обременени, и Аз ще ви дам почивка. Виждате ли последната част на стихът, това не е точно, „Аз ще ви дам почивка.”, на гръцки е по-силно от това, „със Моето присъствие”. „Аз ще успокоя, облекча, обновя вашите души.” „Аз Моето присъствие.” Дявола не може да работи, там където е почивка, единствено може да работи там където  не е почивка. Тревоги, стрес. Когато си в почивка, никой враг и зло не може да се появи. И нещата ще стават добре със теб. Но какво ни докарва мир? Исус! „Аз ще ви дам почивка.”

Няма коментари:

Публикуване на коментар