събота, 22 септември 2018 г.

Финансова Свобода - "Започни точно там, където си!"

Започни точно там, където си!

Ще краде ли човек Бога? Вие обаче Ме крадете. Обаче думате: В какво те крадем? В десятъците и в приносите. Вие сте наистина проклети, защото вие, да! целият тоя народ Ме крадете. Донесете всичките десятъци във влагалището, за да има храна в дома Ми, и опитайте Ме сега за това, казва Господ ни силите, дали не ще ви разкрия небесните отвори да излея благословение върху вас, тъй щото да не стига място за него (Малахия 3:8-10).
Това е единственият стих в Библията, който ти дава право да изпиташ Бога. Когато даваш, Го изпитваш, като се молиш:
«Славя те, Боже, че Словото ти е вярно. Сега направих това, което си ми казал да направя. Благодаря ти, че ще отвориш прозорците на небето и ще излееш върху мен благословенията, които си обещал; такива благословения, че нямам достатъчно място да ги поема и трябва да раздам част от тях».
Когато вярата ти започне да действа в тази област, ще правиш неща, които никога преди в~ си дръзвал и да опиташ. Обаче Бог не иска изведнъж да скочиш и купиш билети за Бахамските острови «на вяра». Някои хора вярват, например, че е нормално да подпишеш чек, като се надяваш, че парите за покритието му ще дойдат точно навреме. Не говорим за такава глупост. Говорим за желанието на Бог да се доверяваш
повече на Него отколкото на обстоятелствата, неза­висимо положителни или отрицателни.
Проповядването на Евангелието в силата на Святия Дух е благословено. Като правиш това ще станеш войник в Божията армия. Войникът никога не се притеснява откъде ще вземе униформата си, оръжията и бойните припаси или откъде да намери храна и подслон. Той просто очаква тези неща да бъдат осигурени за него, като друг е отговорен да снабдява. Същото важи за нас; ние правим това, което вярваме, че Бог ни е казал да правим, дори ако нямаме финансиите моментално на разположение.

Преуспяването е повече от пари

Трябва да разбереш, че ако и да може Бог да те благослови с кола или къща, не трябва да очакваш да започне на такова ниво. Богатството няма нищо общо с да бъдеш милионер. Има разлика между това и преуспяването. Трябва да започнеш от там, където си в момента. Точно както във всяка друга сфера от живота ти, ще научиш как да растеш в преуспяване. Повечето хора искат всичко моментално, но не става по този начин. Често е налице просто мързел, а, както прочетохме преди, само старателните (тру­долюбиви) ръце ще преуспяват. Преуспяването няма да работи и там, където има егоизъм (себичност). Но където има правилно отношение и разбиране на Библейските принципи за растеж, преуспяването ще действа.
Трябва да започнеш точно където си сега. Прекалено лесно е да гледаш къде са другите и да мислиш за себе си: «И аз също искам да съм там». Но как те стигнаха дотам? Това е вярно за всяка област:
помазание, вяра, финансово преуспяване и т.н. Искаш да стигнеш дотам за една нощ, докато другите са го постигнали постепенно. Не можеш да скочиш направо на върха. Трябва да започнеш с първата крачка като тях.
Бог ще те благославя постепенно. Трябва да го вярваш и да откажеш да се срамуваш, когато трябва да стоиш във вяра за нуждите си, дори ако е само за чифт чорапи.
Когато Господ започна за първи път да ми говори за финансово преуспяване, единственото нещо, което аз и съпругата ми имахме, бяха студентските заеми. Един ден забелязах във вестника съобщение за къща, която се продаваше, и започнах да правя някои изчисления в полето. Единствените ни източници бяха студентските заеми, добавки за наема и помощите за децата. Такава покупка бе по човешки невъзможна. Обаче чувствах вътрешен мир и Бог ми каза: «Можеш да го направиш, ако наистина искаш. Събери всичко, което имаш, и го употреби за плащане на постоянните сметки, и вярвай за храната, облеклото и другите нужди». Имахме точно достатъчно да заплатим месечните си сметки.
Рано или късно ще трябва да решиш в себе си да не базираш финансовите си решения само на това колко пари имаш в момента. Ако искаш да стигнеш някъде с Бога, трябва да минеш отвъд твоите настоящи финансови ограничения. Така или иначе, ако нямаш вътрешно потвърждение в духа си, това би било просто глупост. Въпреки всичко, ако си убеден, че Бог ти е дал одобрението си да извършиш нещо, трябва да пристъпиш и го извършиш дори да изглежда, че нямаш достатъчно да започнеш. Лично аз откакто започнах да ходя във вяра в тази област, по човешки
никога не изглеждаше да имам достатъчно. Моите разходи са значително по-големи от дохода ми. Но, слава на Господа, Той винаги е намирал начин да реши проблема. Аз не ходя според това, което виждам; аз ходя според това, което Бог казва.

Ако си следвал Господа и си давал с чисто сърце, Бог винаги ще посрещне нуждите ти. Не е лесно в началото, когато започнеш да живееш по този начин. Може да не виждаш моментални резултати и да чувстваш дявола непрестанно да те притеснява, за да те направи скъперник. Но когато най-после победата дойде, тези принципи ще продължат да действат до края на живота ти, дотогава докато продължаваш да ходиш във вяра, да сееш за другите и да пазиш тази област на твоя живот.