сряда, 2 октомври 2013 г.

"Благословенията на Авраам са твои днес!"

„Благословенията на Авраам са твои днес.“

п-р Джоузеф Принс

                Йоан 1:17 „понеже законът бе даден чрез Моисея, а благодатта и истината дойдоха чрез Исуса Христа.“ Законът е даден, но благодатта и истината идват. Истината е на страната на благодатта. Не е от страната на закона. Истината на евангелието е благодат. Благодат е неизработена, не заслужаваща услуга. Първото чудо на Мойсей е да превръща вода в кръв, резултат – осъждение. Първото чудо на благодат е да превърне вода във вино, резултатът е празненство в живота. Под закона трябва да си свалиш обувките, „защото мястото на което стоиш е свято“. В благодатта, когато по-младият син се прибра в къщи, бащата каза, обуйте му обувките на краката, защото той има право да стои в моето присъствие. Под закона винаги трябва да правиш, вършиш, правиш, вършиш. Но под благодатта е „свърши се“, там е почивка. Почивката е обещана земя. Това е такава почивка. Законът: „Те няма да влезнат в Моята почивка.“ Обещаната земя се базира на чужди дела – работа. Ние трябва да почиваме. Колкото повече почиваме, толкова Исус ще може да ни изпълва и да върши дела чрез нас. Причината поради която не виждаме твърде много Бог в живота ние е, че вършим твърде много неща. Когато ние работим, Бог почива. Когато ние почиваме, Бог минава в действие. Под закон, Бог прехвърля грехове до трето и четвърто коляно. Под благодат, Бог казва, че няма да помни вече греховете ни. Исус дойде да получим добро което ние не заслужаваме а Той да получи всичкото зло което ние заслужаваме. Святият Дух прокламира любовта на Исус, не ни учи на закона. Святият Дух ни обяснява благодатта. Всеки религиозен учител може да ни учи на закон, върши добро и ще получиш добро, върши зло и ще получиш зло. Благодатта ни спаси и благодатта ни връща у дома. Главното благословение на Авраам е праведност. Христос ни изкупи от проклятието на закона, за да може благословенията на Авраам да дойдат върху нас. Когато падаме, грешим или вършим зло, проклятието което трябва да дойде от закона Исус го взе на кръста. Правилното вярване винаги произвежда правилно живеене. За това плодът не може да е лош. Закона е винаги как да правя нещата правилно. За много години се проповядва как да се правят нещата и пак се правят грешно, защото сме изпуснали благата вест от новия завет, че праведният ще живее чрез правилно вярване. Правилното вярване е правилно живеене. Греховете ти от вчера, днес и утре са простени, така, че дишай и бъди в мир, почини си. Исус в къщата на Симон – фарисей (закон) и притчата за двамата заематели и заемодателя. Този който уповаваше на закона, своите си дела, не знаеше, че Бог му е простил много а тази която уповаваше на благодатта знаеше колко много Исус и е простил, за това и тя обикна много, за това и Симон малко обича, той е под закон. За това трябва да се проповядва, че Исус ни е простил завинаги. Кръвта на Исус, царската кръв на Исус, не ни прощава само до следващия грях. Това не е както в закона, това е благодат. Вечната кръв на Исус промисля за вечна прошка. Резултатът е святост не по заслуги. Делата на плътта не са плодове на Духът. Това което го произвежда Духът, не го произвежда плътта. Ако сте под закон, вършите делата на плътта, но ако сте под благодат, плодът на правилното вярване. Любов, радост, мир, себеконтрол. Себеконтрол е плод а не дело на плътта. Ако искаме хората да имат себеконтрол, не трябва да проповядваме себеконтрол а благодат, защото благодатта е учител. Ние не учим хората, благодатта ги учи, благодатта е учител. Ние учим благодат а благодатта ги учи от вътре на вън. Когато евреите излезеха от Египет, те бяха богати с чужди съкровища – благодат и никой не се разболяваше заради божията благодат. От Египет до Синай, евреите служеха на благодатта на Бог, в момента в който им бе даден закона, започнаха да служат на закона и в същият момент станаха идолопоклонници. 2Кор. 3:7-9 „Но, ако служението на онова, което докарва смърт, написано с букви, издълбани на камък, стана с такава слава, щото израилтяните не можеха да гледат Моисея в лице, поради блясъка на лицето му, който впрочем преминаваше, как не ще бъде служението на духа с по-голяма слава? Защото, ако служението на онова, което докарва осъждане, стана със слава, служението на онова, което докарва правда, го надминава много повече в слава.“ Служение на смърт, осъждане. Славата на служението на осъждане е нищо в сравнение със славата на служение на правдата – служение на благодат. Христос е наша мъдрост. Христос е наша праведност. Христос е наша святост. Христос е нашето спасение. Законът е направен с цел да покаже грехът ни, не е направен да ни даде праведност. Хората в църквата са болни заради служението на осъждение. В историята на Исус и младия богаташ, виждаме, човек който е в закон и понеже е в закон той уповава на парите, той не можа да се откаже от тях, понеже не познаваше какво е благодат, той се имаше за праведен и му се видя трудно нещо благодатта, видя му се трудно дори и една стотинка да даде на бедните. В историята на Исус и Закхей виждаме проява на благодат, в момента в който Исус влиза при Закхей, Закхей разбира, че Бог го приема и когато вижда божията благодат, той става прекалено щедър, той също показва благодат, този който е предател на народа си – събирач на данъци за римляните. Исус му казва, слез, днес ще ядем у вас. Няма закон, просто благодат. Има хора в църквата които обичаме, но не харесваме. Искам Бог не само да ме обича, но и да ме харесва. Бог харесваше Аврам. Аврам живя повече от 400 години преди 10-те Божи заповеди да бъдат дадени. Така, че как той ходеше с Бог? Йосиф живя стотици години преди 10-те заповеди да са дадени.Йосиф можа да се съпротиви на жената на Потифар. И нямаше 10-те заповеди. Христос е наша мъдрост. Христос е наша праведност. Христос е наша святост. Христос е нашето спасение. Христос е Този Който те освещава, законът не може да те освети, законът само извежда на яве грехът. Проектиран е с тази цел, да изкарва на яве грехът. Не е проектиран да ни даде праведност. Чрез закона става само познаването на греха. Библията нарива закона служение на осъждение. Представете си а ние правим цели серии на 10-те заповеди. Убиваме хора бавно всяка седмица. Хората днес в църквата днес са болни не заради грехът, но заради осъждението. Исус взе нашите грехове на кръста, нашето осъждение. В Лука 18 и 19 глава, Святият Дух ни показва какво прави законът и какво прави благодатта. Законът е проектиран да ни води към слабост. Под закона младият богаташ трудно можеше да даде и един лев. Под благодат, Закхей даде почти всичко. Благодатта прави хората щедри. Има нещо в нас което предпочита закона, за това трябва по-често да проповядваме и говорим за благодатта. Рим. 4:13-14 „Понеже обещанието към Авраама или към потомството му, че ще бъде наследник на света, не стана чрез закон, но чрез правдата от вяра. Защото, ако са наследници тия, които се облягат на закона, то вярата е празна, и обещанието осуетено;“ Здраве, сила, закрила са обещания. Защо вярващите не ги получават, не превземат повече земя? Ние сме в Христос, ето защо сме от семето на Авраам, за това тези обещания са за нас. Аз съм потомство на Авраам. Обещанието не е към Авраам, но към потомството му и не чрез закона, но чрез правдата от вяра. Не е чрез закона а ние се опитваме да получим обещанията чрез закона. С други думи, не е чрез покорството ти, не е чрез спазване на закон, не може да го заслужите. Авраам не получи лично благословенията, защото Бог извърши всичко заедно, наведнъж. Авраам накара жена му да излъже заради живота му, и това е духовно правилно, да се защити. Авраам го направи два пъти. Така, че това не е перфектния пример за някой който е бил благословен, защото той нарушава закона, или се подчинява на Бог? Авраам е бил мъж на вяра. Първият път когато Авраам излъга чрез жена си, Бог наказа царския дом. Бог не наказа лъжеца. Когато ти си праведен чрез вяра, Бог не вижда твоите грешки и слабости. Това е причината поради която казва, чрез вяра Авраам, чрез вяра Мойсей, чрез вяра… Не може да намерим записан грях в Евр.11 глава, защото небесата не записват греховете на вярващите. За винаги от кръста на Исус няма вече запис на грехове. Бог няма да ни показва какви грехове сме вършили на земята, те просто не са записани. Дори Мойсей, всички чудеса от вяра бяха преди закона. Чрез вяра Мойсей отказа да се нарича син на дъщерята на фараона, преди закона. С вяра Мойсей уби човек и се опръска с кръв, преди закона. С вяра тръгна на пътешествие и прекоси червено море. И тогава спира. 40г. след като е даден закона, няма запис за вярата на Мойсей. Знаете ли защо – Рим.4:14 Вярата е празна и обещанието суетно – закона. Ако се опитвате да спечелите нещо от закона, вашата вяра е празна. И обещанията а Бог в живота ви не могат да имат ефект. Ако си под закона, твоята вяра е празна, не грехът ти пречи а законът. Закона е противоположен на вярата. Рим. и Гал. Противоположното на благодат е делата. Противоположното на Духът е плътта. Противоположното на вярата е закона. Закона произвежда страх. Ако грехът спира съживлението, то никога няма да започне, защото съживлението започва там където има грях. Където грехът се умножава, благодатта се преумножава много повече. Има надежда за всяка страна на земята. Когато виждаш че грехът се умножава, погледни божията благодат, че се преумножава много повече. Това ни дава надежда за това поколение. Как ние които сме умрели за греха, ще живеем още за него? Ние умряхме в този грешен свят, за да живеем в небесата. Може понякога да се държим като хора от този свят, но ние имаме ново отечество, ние умряхме заради този свят, не сме вече част от него. Защо днес не ни обвиняваха както обвиняваха Павел, че проповядва за благодатта. Отговорът е че не проповядваме същото евангелие на благодат, както апостол Павел.  Докато не проповядваме евангелието където хората не ни разбират и не ни преследват, ние не проповядваме истинското евангелие. Не може да се налива благодат в стари мехове, защото ще се изгубят и двете. Няма църква която да проповядва чисто закона, само синагогите. Всяка църква проповядва благодат, но това не е чиста благодат, радикална благодат. Не трябва да се прави баланс между закон и благодат. Само благодат. Докато ти не проповядваш радикална благодат, животите няма да бъдат радикално променени. Това промени моят живот, промени моето сърце. Тогава ще видим резултати както никога преди. Едно от благословенията на Авраам е да станем богати.Библията казва, че Авраам беше много богат. Злато, сребро и добитък. Бог ги споменава, защото религиозните хора твърдят обратното. Бит. 13:2 „Аврам беше много богат с добитък, сребро и злато.“ На 100г. Бог поднови неговата младост, за да изпълнява задълженията си. Това са благословения на Авраам. Без менопауза в тези дни. Ако не виждаме тези неща в живота ни е, че се опитваме да ги получим законно. Това изпразва нашата вяра. Даже Бог поднови Сара и след това Авимелех я искаше за своя жена. Един път на 65г. и един път на 90г. Сара я искаха за своя жена двама царе, които имат пълни с красиви жени хареми. Бог направи нещо физически със Сара под благословенията на Авраам. Това не е духовно обновяване, защото тези царе не гледаха на Сара с духовни очи а с физическите си. Тя е под благословенията на Авраам. Когато си под благодат, Бог те подмладява, когато си под закон, това те стресира. Осъждане, вина, съвестта ти те осъжда през цялото време. Всички старозаветни пророци ти припомнят греховете ти на твоята съвест. Новозаветните пророци извикват твоята праведност в Христос на твоето внимание. Нито един от Египет до пл.Синай не умря. Те се оплакваха, недоволстваха, мрънкаха, роптаеха, но Бог отвори морето нали? На другия бряг бяха добри за три дни, оплакваха се от горчивите води на мера. Бог изцели водата с кръст във водата – направи я сладка. След няколко пак се оплакваха. Знаете ли че оплакването или роптанието е грях? Как не измряха от Египет до Синай? Нямаха храна, Той им даде манна от небесата. Нямаше вода, Бог им даде от скалата. Изглежда, че всяко падение на човека в грях произвежда божия благодат. Едно от благословенията на Авраам е да бъде много богат. Пред планината Синай, Израел представя своята праведност на Бог. Позовавайки се на своите дела, казвайки на Бог, всичко което Ти ни кажеш ще го направим, ние сме способни да го извършим. Това е в иврит, те се гордеят със способността си да се подчиняват. И внезапно Бог сменя тонът си и в Изход 19гл. Бог казва на Мойсей да каже на народа, да не се приближават по-близко. Ако вие се уповавате на делата си, вие се основавате на вашата праведност. Ето стелката, Аз съм свят, стойте на страна. Следващата глава, Бог дава 10-те заповеди. Щом вие искате да се уповавате на вашето подчинение, на вашите дела и праведност, ето голямото десет. Спазвайте ги всичките и аз ще ви благословя, но ако нарушите едно ще сте виновни за всичките. А Аз ще трябва да ви прокълна… човекът промени заветът в началото на пл. Синай… След като получиха закона, след закона, щом се оплакаха, загинаха хора. До преди закона се оплакваха и никой не загиваше, защото бяха под завета на Авраам с Бога, който се основава на благодатта. Не завета чрез закона, не на техните добрини, но на Неговата добрина. Не на техните дела а на Неговото дело. Не на тяхната благост, но на Неговата любеща благост. Той им даде всичко чрез Неговата благодат. Той нямаше да върши нищо с тях. Тяхната част беше да са благодарни за благостта на техния Бог и да Го хвалят и да Му се покланят. Но човека иска дял. В небесата един ден ще казваме, достойно е Агнето, не Агнето и аз. Ти и аз не сме в картинката. Дори когато ние приемаме корони, ние сваляме короните пред Царя, пред Неговите крака – на Исус. Дори нещата които вършим, дали сме пастори, или бизнесмени, или нещо друго, Бог ни дава благодат да вършим всичко. И така, когато използваме тази благодат, Бог ни възнаграждава за благодатта която Той ни даде първо. Какъв добър Бог. Какъв чудесен Бог. Да, възможно е Бог да ти дава благодат и ти да не я използваш, но ако избереш да я използваш, Той те възнаграждава, за благодатта която първо ти даде. Обичам проповедите на Божията благодат. Когато Сара беше на 90г. Авимелех я искаше за своя жена в харема, което означава, че тя е подновена, той я видя. Което означава буквално от иврит, че нейното подмладяване е като на орлите. Библията казва, че Бог ще подновява твоята сила, здраве, възраст, като на орлите. Орлите буквално подмладяват своята възраст. Бит.20:3 „Но Бог дойде при Авимелеха в съня му, през нощта и му рече: Ето, ти умираш поради жената, която си взел; защото тя си има мъж.“ Бог му казва, ти си мъртвец. Един момент, но Авраам излъга, не Авимелех, Бог дойде при грешния човек. Бог дойде при човек който е взел жената на праведен човек. И явно, че той е праведен чрез вяра, не чрез дела, защото да лъжеш е грях. Авраам излъга два пъти за жена си. Ако аз излъжа за жена си, няма да се притеснявам за царя че ще ме убие, жена ми ще ме убие. Бог идва в сън при Авимелех и той е уплашен. Бог му казва, ти умираш. Бит. 20:4-7 „(А Авимелех не беше се приближил при нея). И рече: Господи, ще погубиш ли и един праведен народ? Не каза ли ми сам той: Сестра ми е? Също и сама тя рече: Той ми е брат. С право сърце и с чисти ръце сторих аз това. Бог му каза в съня: Да, Аз зная, че си сторил това с праведно сърце; още Аз те и въздържах да не съгрешиш против Мене, и затова не те оставих да се докоснеш до нея. Сега, прочее, върни жената на човека, защото е пророк и ще се помоли за тебе, и ти ще останеш жив; но ако не я върнеш; знай, че непременно ще умреш, ти и всички твои.“ Човекът излъга а Бог казва че е пророк. Авимелех трябваше да се моли за Авраам, но Бог казва, че Авраам ще се моли за Авимелех. Ако не го стори, Авимелех ще умре. Църкво, много пъти ние сме объркани заради проповедите които чуваме. Ако се чувстваме провалени и осъдени е защото сме поучавани на осъждението, не на благодатта на Бог. Това ни обърква, когато Бог идва в такива моменти и ни говори любов. Понеже сме учени, че Бог няма да ни чуе, понеже ни е оставил, заради грехът. Мойсей можа да види Бог само от зад. Под закона Бог винаги ни изоставя, но под благодат, Бог казва, че няма никога да ни остави, няма да ни забрави. Знаете ли защо? Защото преди 2000г. човек в закона, на кръста, викаше: „Боже мой, Боже мой, защо си ме забравил (оставил)? За първи път в живота на Исус, Той се обръща към Отец с Боже мой, не с Отче мой. Той никога не се е обръщал към Отец като с към Негов Бог а като с Негов баща. За пръв път Той вика към Бога, Той вика така, че всеки да разбере какво се случва на кръста. Ти и аз днес може да викаме: Татко, Татко, защо си ме толкова благословил? За това Исус викаше на кръста. Исус е Единственият. Ако искате да разберете проповед или доктрина дали е от Бог, запитайте се дали прославя човек или Исус. Винаги има отговор на вашия въпрос. Жената с 12г.-то течение се обърна към много доктори, но стана по-зле, и тя похарчи всичко което имаше, не само, че беше болна, но сега е и разорена. Тогава, тя чу за Исус. Какво си мислите, че е чула тя? Дали е чула: Не идвай до мен, докато не си чиста.? Знаете ли колко закона е нарушила, за това, че е болна и има кръвотечение? Само за това не е трябвало да е на обществено място.Очевидно, че това, което е чула, няма нищо общо със закона. Жената в евангелието е образ на църквата. Винаги има образи в евангелието. Или жената е Израел, зависи от текста. Докато църквата кърви, тя не може да бъде бременна с Божието семе. Не може да има резултати. Така че, църквата кърви. Проблемът е нашата праведност в очите на Бог, не нашите грехове. Жената представлява църквата, вярваща в нейната праведност. Докато е в това състояние, тя има проблем, но денят идва и тя се отказва от своята праведност и се докосва до робата(покривалото) на Праведността. Праведността на Христос и веднага нейното кървене спира. Там сме ние. Църквата е на това място. Да положим вярата си в робата на Праведността, която Исус ни дава като подарък. Както и Авраам получи като подарък. И Исус се обърна. Защо се обърна? Той искаше да види любовта й в очите й, и да и каже: Дъще, бъди спокойна, твоята вяра те изцели. Когато видиш Исус в Неговата благодат, Той се обръща и те вижда в твоята вяра. Ти не можеш да видиш твоята вяра. Вяра е да видиш Исус в Неговата благодат и Исус те вижда с твоята вяра. За това Исус й казва: Твоята вяра те изцели. Друга причина поради която се обръща е, че в стария завет, Бог винаги е обърнал гръб, защото човека е винаги грешен, но в благодат, Той се обърна. Цялата Слава на Бог, чрез Исус Христос, лице в лице. И ние се преобразяваме, не чрез делата си, не чрез самодисциплина, но като гледаме Славата на Господа от слава в слава. Същият образ от Духът на Господ, това което ни учи Духът не закона. За миг, грешник и Спасителят, те са сами в огромната тълпа. Той направи всички непознати, освен нея. Той беше на път да възкреси 12г. момиче. Докато църквата кърви, Исус не може да докосне следващото поколение. Това е преобраз. За това Святият Дух е поместил две 12-ки в евангелието, една до друга. Младите хора не напускат църквата защото е лоша а защото никога не чуват благата вест. Дали благата вест е наистина добра вест? Бог подари ли ни всичко безплатно? А защо ни учат, че трябва да заплащаме? В стария завет, жертвата е по-малка от съдът. Когато Илия се помоли огън да изгори жертвата, Бог изгори и жертвеника, който е направен от камък. Защото под закона, съдът на Бог е по-голям от жертвата, няма съвършена жертва. Но когато Исус дойде на кръста, Той пое Божието осъждение, за нашите слабости, грехове, всяко нарушаване на закона, всяка лъжа, всичко Той заплати и даде прошка, като плати за това на кръста и всяко осъждение се стовари на Исус и Исус взе всичко това върху Себе Си, всяка болест, проклятие, грях, това което ние заслужаваме за наказание и каза: Свърши се! Сега съдът го няма и жертвата остава. Облаците са чисти. „Татко, в Твоите ръце предавам духът Си.“ Жертвата остава и съдът го няма. Под благодат, Жертвата е по-голяма от съдът.

Няма коментари:

Публикуване на коментар